Ruostesuojaus evoon

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Tästä aiheesta on ollut käsittääkseni aika vähän puhetta, eli onko kukaan ottanut Evoonsa kunnon ruostesuojausta? Autoni oli juuri ensimmäisessä katsastuksessaan ja pintaruostuminen oli jo pohjassa alkanut. Katsastajan mukaan olisi kuulemma korkea aika tehdä ruostesuojaus. Pohdin vaan näitä nykyautojen yksilöllisiä erikoisuuksia; valumauria/kosteuden poistoaukkoja auton pohjassa, jotka automalliin perehtymätön ketjuruostesujaamokin on onnistunut tunaroimaan.

Eli olisiko tietoa Evoihin enemmän perehtyneistä alan firmoista?
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Omaani teetin tuolla. Puhalsivat pois pintaruosteet ja sen jälkeen suojaus päälle. Hyvä tuli.

http://www.ruosteenesto.eu
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Itse käytin Vantaan Ruoste-Estossa muistaakseni, otti 400e ja teki homman ilmeisesti kunnolla, massaa ainakin valui vähän joka kolosta jokusen päivän ajan. Ihmetteli kun ei ollut vanha auto vielä ruosteessa. Helmat ja muut oli myös irrotettu suojauksen ajaksi.

Taidat olla kuitenkin uudempaa evoa viemässä? Ei kai näissä mitään kummempaa tavalliseen autoon verrattuna ole..
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Samppa sanoi
Omaani teetin tuolla. Puhalsivat pois pintaruosteet ja sen jälkeen suojaus päälle. Hyvä tuli.

http://www.ruosteenesto.eu
Finikor-liike näyttää ihan olevan ja tuon firman yksi liike olisi näköjään aika lähelläkin meikäläistä. Hyvältä vaikuttaa sinänsä. Laitettiinko oikein kuumavahaa ja onko tuosta toimenpiteestä kauankin kulunut?
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Itsekkin olen kovasti tätä pohtinut, lähinnä tehdäkkö itse vai teettää firmalla.

Itse tehdessä säästäisi pitkän pennin, toisaalta kun ei ole tullut koskaan suojattua käy helposti niin, että tekee vain "hallaa", kori kun on kallis varaosa. ( tein itse ja säästin ;) )
Kyllähän tuo pohjan/kaarien massaus onnistuu helposti, lähinnä jännittää tuo koteloiden suojaus, jotta löytää kaikki kotelot ja kolot johon suoja-ainetta olisi laitettava.
600€ säästö tosin menisi varmaankin suoraan lyhentämättömänä esimerkiksii webastoon :)
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

MakeM sanoi
Itse käytin Vantaan Ruoste-Estossa muistaakseni, otti 400e ja teki homman ilmeisesti kunnolla, massaa ainakin valui vähän joka kolosta jokusen päivän ajan. Ihmetteli kun ei ollut vanha auto vielä ruosteessa. Helmat ja muut oli myös irrotettu suojauksen ajaksi.

Taidat olla kuitenkin uudempaa evoa viemässä? Ei kai näissä mitään kummempaa tavalliseen autoon verrattuna ole..
No joo, autoni on kolmevuotias IX. Ei välttämättä sinänsä kummempaa, mutta kun nykyään tuppaa joka autossa olevan kaikkia omia erikoisuuksiaan joita tuskin mikään firma jokaista täysin tuntee.
Osaatko kertoa tarkemmin tuosta sinun autosi suojauksesta? Lähinnä että oliko sitä paljon kehuttua kuumavahasuojausta?
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Kapteenivamma sanoi
Itsekkin olen kovasti tätä pohtinut, lähinnä tehdäkkö itse vai teettää firmalla.

Itse tehdessä säästäisi pitkän pennin, toisaalta kun ei ole tullut koskaan suojattua käy helposti niin, että tekee vain "hallaa", kori kun on kallis varaosa. ( tein itse ja säästin ;) )
Kyllähän tuo pohjan/kaarien massaus onnistuu helposti, lähinnä jännittää tuo koteloiden suojaus, jotta löytää kaikki kotelot ja kolot johon suoja-ainetta olisi laitettava.
600€ säästö tosin menisi varmaankin suoraan lyhentämättömänä esimerkiksii webastoon :)
Itse aion kyllä teettää homman ammattilaisella, jahka löydän sopivan. Tässä on tietysti sekin seikka, että kauanko autoaan aikoo vielä pitää. Itselläni ei vaihto ole edessä vielä aikoihin, joten ajattelin että ton 600€ saan sitten takaisin kun joskus vuosien päästä myyn ruosteetonta autoa...
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

evoluutio sanoi
Finikor-liike näyttää ihan olevan ja tuon firman yksi liike olisi näköjään aika lähelläkin meikäläistä. Hyvältä vaikuttaa sinänsä. Laitettiinko oikein kuumavahaa ja onko tuosta toimenpiteestä kauankin kulunut?

Tuosta kuumavahasta en tiedä. Tuskin laitettiin. Ihan perus täydellinen ruostesuojaus se oli. Tehtiin 1,5 vuotta sitten 10 vuotta vanhaan Evoon. Valitsin paikan siksi, koska puhalsivat pohjan samalla. Briteissä ollessaan kun oli päässyt kontin alle pintaruoste hieman iskemään, suojamattomia kun ovat. Sulla tietty hieman eri tilanne, kun auto on "uusi".

Muistavat varmaan mut vielä, koska sain täystuhon aikaseksi laina-auton moottorille ;D
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Jos meinaat evosi vaihtaa lähiaikoina, niin eipä sitä tarvitse ruostesuojata. Se ei juurikaan vaikuta jälleenmyyntiarvoon ainakaan tuossa hintaluokassa ja kyllä se auto pysyy myynnin kannalta riittävän siistinä vielä jonkin aikaa. Jos sen sijaan meinaat pitkään sillä ajella, niin ehdottomasti kannattaa tehdä.

Oma autoni (kolmonen) oli lähes virheetön tullessaan Suomeen ja teetin siihen ruostesuojauksen eikä yhden talven ajelun jälkeen näy yhtään ruostetta. Mutta vanha tuontiauto on tosiaan ihan eri juttu.

Itse en missään tapauksessa ostaisi ruostesuojaamatonta käytettyä Suomi-autoa, kun yksikin talvi tekee enemmän tuhoa kuin toista kymmentä vuotta esim. Japanissa tai muussa lämpimässä paikassa. Suurin osa suomalaisista kuitenkin jostain ihmeen syystä arvostaa Suomi-autoja ja on valmis maksamaan niistä jopa enemmän kuin ruosteettomista tuontiautoista.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Itsekkin aion tänä syksynä teettää ruostesuojauksen jossain kunnon liikkeessä. Mulle ei ainakaan tulisi mieleenkään tehdä tuota itse koska tosiaan pieni moka väärässä paikassa kostautuu ja sen korjaaminen sitten voikin maksaa.

Paikkana tulee varmaankin olemaan www.ruosteenesto.eu tuusulan toimipiste se kun taitaa vielä olla lähin paikka jossa ruostesuojauksia tehdään.

Joku aika sitten kyselin vähän tuon operaation hintoja ja hinnat oli 400e-700e välillä ja vähän tuntu vaikealta vertailla niitä tapoja/aineita/jne. mitä kukakin käyttää.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Itse suojautin talvella etuvedon tuolla Olarissa. Hinta oli jotain reilu 600e. Jälki on parempaa kun mitä täälläpäin olisi tehty. Nyt kun ite tuli suojattua yhtä autoa niin ei kyllä yhtään käy suojaajia kateeks ja tavallaan mieluusti tuon 600e maksaiskin. Ainoo juttu on et eivät kyllä aina irrota ihan kaikkia osia ja sitä kautta suojaa kaikkea. Mutta kyllähän niillä on hyvät massaruiskut jolla ainetta saadaan optimaalinen kerros, itse tosiaan suosittelen jotain noista finikorin paikoista kanssa. Mä oon itte sitä mieltä että halvalla ei saa hirveen hyvää.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

ite meinasin täs syksyl suojailla, omalla kädellä. jonkun verran tuol pohjas on massaa, tiie sit kuin paljon on ollu valmiina kun kaupasta on hakenu? ihan koteloihin suihkuttelee tota tectyl 506 wd ja massaa vetelee sinne-tänne arkoihin paikkoihin. tuskin tota tyriä voi mitenkään jos vähänkään tervettä järkeä käyttää. ja suolateillä ei tuu ajettua ollenkaa. oiskoha jossai kuvaa ysin pohjasta mis näkyis kaikki kotelot jotka kandee sisältä suojailla?
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Täällä Unkarissa uutena myydyissä Evoissa (IX) oli ainakin pohja ja kaaret massattu. Ei mitenkään paksusti, mutta kuitenkin jotenkin. Olin jopa hieman yllättynyt asiasta, sillä aiemmissa uutena ostamissani autoissa, jotka oli hankittu suomesta, pohjat olivat täysin puhtaat ja massattomat. Ovien sisällä taas ei esimerkiksi ollut mitään suoja-aineita. Onneksi näillä leveysasteilla sateet, suolat ja muut kuluttavat elementit aurinkoa lukuunottamatta on aika vähissä. Pahin uhka taitaa olla muut tiellä liikkujat ja höllä liikennekuri ;D

Suomessa en edes miettisi ruostesuojauksen teettämistä vaan se olisi jo tehty.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Omaan evoon on tehty täyskäsittely Takuusuojauksessa Tampereella heti, kun auto saapui San Diegosta puoli vuotta vanhana. Nyt kolme vuotta käsittelyn jälkeen teetin uusintakäsittely samassa puljussa.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Makeko sanoi
ite meinasin täs syksyl suojailla, omalla kädellä. jonkun verran tuol pohjas on massaa, tiie sit kuin paljon on ollu valmiina kun kaupasta on hakenu? ihan koteloihin suihkuttelee tota tectyl 506 wd ja massaa vetelee sinne-tänne arkoihin paikkoihin. tuskin tota tyriä voi mitenkään jos vähänkään tervettä järkeä käyttää. ja suolateillä ei tuu ajettua ollenkaa. oiskoha jossai kuvaa ysin pohjasta mis näkyis kaikki kotelot jotka kandee sisältä suojailla?
Merkkihuollosta saattaisi oikein hyvällä säkällä saada kopiot korjaamokirjan niiltä sivuilta, joilla käsitellään ko. aihetta. Painotan sanoja "saattaisi" ja "oikein hyvällä säkällä"...
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

evoluutio sanoi
Merkkihuollosta saattaisi oikein hyvällä säkällä saada kopiot korjaamokirjan niiltä sivuilta, joilla käsitellään ko. aihetta. Painotan sanoja "saattaisi" ja "oikein hyvällä säkällä"...

Tai sitten liittyy Lancerregisteriin ja imuroi koko paketin sieltä sivuilta. Ok, siellä ei ole kuin kasin manuaali, mutta tuskin siinä ysiin verrattuna on kovin mullistavia eroja tämän suhteen.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Sanoisin että kun autoa purkaa vähän (helmat sisälokarit yms vähän sisältäkin niin tutustuu kyllä samalla että mitä pitää suojata ja mistä pääsee käsiksi, yleisohjehan on kotelot tietyltä korkeudelta alaspäin esim ikkunalinjan korkeudelta.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

markho sanoi
Jos meinaat evosi vaihtaa lähiaikoina, niin eipä sitä tarvitse ruostesuojata. Se ei juurikaan vaikuta jälleenmyyntiarvoon ainakaan tuossa hintaluokassa ja kyllä se auto pysyy myynnin kannalta riittävän siistinä vielä jonkin aikaa. Jos sen sijaan meinaat pitkään sillä ajella, niin ehdottomasti kannattaa tehdä.

Oma autoni (kolmonen) oli lähes virheetön tullessaan Suomeen ja teetin siihen ruostesuojauksen eikä yhden talven ajelun jälkeen näy yhtään ruostetta. Mutta vanha tuontiauto on tosiaan ihan eri juttu.

Itse en missään tapauksessa ostaisi ruostesuojaamatonta käytettyä Suomi-autoa, kun yksikin talvi tekee enemmän tuhoa kuin toista kymmentä vuotta esim. Japanissa tai muussa lämpimässä paikassa. Suurin osa suomalaisista kuitenkin jostain ihmeen syystä arvostaa Suomi-autoja ja on valmis maksamaan niistä jopa enemmän kuin ruosteettomista tuontiautoista.

Joku tuossa tekstissä ei täsmää... ::)
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Onko monessa lämpimässä maassa järjestetty TALVIolympialaiset.Itellä ainakin taka-akselin taka puolelta ihan mätä noin 10kpl paikkaa ennen rekisteröintiä sitte hiekkapuhallus ja massa päälle.

Ilo laskee kun vehkeet vetää :driver
 
Vs: Ruostesuojaus evoon



markho sanoi
Jos meinaat evosi vaihtaa lähiaikoina, niin eipä sitä tarvitse ruostesuojata. Se ei juurikaan vaikuta jälleenmyyntiarvoon ainakaan tuossa hintaluokassa ja kyllä se auto pysyy myynnin kannalta riittävän siistinä vielä jonkin aikaa. Jos sen sijaan meinaat pitkään sillä ajella, niin ehdottomasti kannattaa tehdä.

Oma autoni (kolmonen) oli lähes virheetön tullessaan Suomeen ja teetin siihen ruostesuojauksen eikä yhden talven ajelun jälkeen näy yhtään ruostetta. Mutta vanha tuontiauto on tosiaan ihan eri juttu.

Itse en missään tapauksessa ostaisi ruostesuojaamatonta käytettyä Suomi-autoa, kun yksikin talvi tekee enemmän tuhoa kuin toista kymmentä vuotta esim. Japanissa tai muussa lämpimässä paikassa. Suurin osa suomalaisista kuitenkin jostain ihmeen syystä arvostaa Suomi-autoja ja on valmis maksamaan niistä jopa enemmän kuin ruosteettomista tuontiautoista.


Suojatako vai ei?? Muut varmaan sitten ostaa innosta kirkuen niitä suojaamattomia autoja, vaikka Sinä et osta, kun sillä ei mitään merkitystä jälleenmyyntiinkään ole...
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Teemu T. sanoi
Suojatako vai ei?? Muut varmaan sitten ostaa innosta kirkuen niitä suojaamattomia autoja, vaikka Sinä et osta, kun sillä ei mitään merkitystä jälleenmyyntiinkään ole...

Mä uskallan kyllä väittää että suojauksella on iso merkitys jälleenmyyntiin, okei siihen ei ole mitä liike hyvittää autostasi, jos se on suht tuore auto vielä. Mutta sanotaanko että yksityiselle myymällä saat kyllä sen sijottamasi rahan takaisin tommosen evonkin tapauksessa ja yleiskuva hyvin pidetystä autosta on vahva. Eri asia jos kyseessä olisi joku audi/bmw jossa pohjat on suojattu panssarein ja oikeesti sinkitetty, mitsun tapauksessa nuo tuoreemmatkin mallit ruostuvat oikein iloisesti. Ja tuleehan siitä hyvä mieli että auto säilyy suht hyvänä.

Se että tekee homman itse, niin ei siinä hirveesti voi mokata. Samalla tavalla ne ammattilaiset roiskivat niitä aineita ihan joka paikkaan. Autojahan ei varsinaisesti ole edes tehty suojattaviksi. Kunhan nyt katsoo ettei ihan suoraan ruiski alustan sähköliittimiä yms.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

markho sanoi
Olipas tosi täsmällinen kommentti :)

Täsmennetään, että meinasin tuota mielipidettäsi suojauksen merkityksettömyydestä jälleenmyyntiarvoon...mutta et kuitenkaan suojaamatonta autoa itse ostaisi... :) Eli pikku ristiriita mielestäni
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

kmk sanoi
Täsmennetään, että meinasin tuota mielipidettäsi suojauksen merkityksettömyydestä jälleenmyyntiarvoon...mutta et kuitenkaan suojaamatonta autoa itse ostaisi... :) Eli pikku ristiriita mielestäni

Samasta asiasta yritin vähän naljailla tuossa aikaisemmin... ;D
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Mun Evo suojattiin ihan heti uutena ja niin se on paras tehdäkin. 550€ makso ja taitaapi olla paras suojaus 10v takuulla, vahoilla ym. kilkkeillä 8)
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Peke sanoi
Mun Evo suojattiin ihan heti uutena ja niin se on paras tehdäkin. 550€ makso ja taitaapi olla paras suojaus 10v takuulla, vahoilla ym. kilkkeillä 8)
Missä tehtiin?
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Peke sanoi
Mun Evo suojattiin ihan heti uutena ja niin se on paras tehdäkin. 550€ makso ja taitaapi olla paras suojaus 10v takuulla, vahoilla ym. kilkkeillä 8)

Vaatinee tarkastuskäynnin parin vuoden välein että on tuo takuu voimassa? Ainakin omassa suojauksessa on noin.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Biim sanoi
Vaatinee tarkastuskäynnin parin vuoden välein että on tuo takuu voimassa? Ainakin omassa suojauksessa on noin.

Noin 3v taitaa olla väli, uusintakäsittelyt maksaa jonkun pari kolmesataa. Siellä pestään pohja kovalla paineella ja massataan uudestaan kuluneimmat paikat, luulis et tohon hintaan viittisvät vähän tutkia miten ruostuminen edennyt palkeissa yms... ???
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Monta edellistä autoa tuolla suojanneena ja tarkastuksissa käyttäneenä mun on ainakin aivan turha käyttää noin usein tarkastuksessa, viimeks ku autoa sinne vein niin katto pohjan ja sano, et ei tolle todellakaan kannata tehdä yhtään mitään. Mut periaatteessa käytettävähän se siel kuitenkin on, että takuu säilyy. Mutta pohjan kunnon mukaan edetään, ei sitä uusinta käsittelyä ole pakko tehdä, jos ei ole mitään tarvetta.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

kmk sanoi
Täsmennetään, että meinasin tuota mielipidettäsi suojauksen merkityksettömyydestä jälleenmyyntiarvoon...mutta et kuitenkaan suojaamatonta autoa itse ostaisi... :) Eli pikku ristiriita mielestäni

Eipä näytä hinnoissa olevan mitään merkitystä evo 9:n hintaluokassa oli autossa ruostesuojaus tai ei. Ja tuon hintaluokan auton itsemyyminen on melko vaikeaa, kun ostajia sitä vähemmän, mitä enemmän auto maksaa. Eli kalliit autot menevät usein vaihdossa, jolloin ruostesuojaukset + muut lisälaitot eivät juurikaan vaikuta hyvityshintaan.

Se, että itse en ostaisi suojaamatonta autoa ei tarkoita sitä, etteivät ne mene kaupaksi. Jos kaikki ostaisivat autonsa samalla perusteella kuin minä teen, niin 99% liikenteessä olevista autoista ei menisi kaupaksi. En nimittäin maksaisi perussuorituskyvyn omaavasta peruskiposta kymppitonniakaan ja silti suurin osa myytävistä uusista autoista kuuluu juuri tuohon kastiin. En nimittäin näe juurikaan lisäarvoa siitä, että ostaa esim. uuden perus-Lancerin tai Coltin verrattuna 10 vuotta vanhaan vastaavaan. Ulkonäkö paranee mutta suorituskyky on molemmissa sama (normaaliajoon täysin riittävä mutta harraste-/hupikäyttöön auttamatta alitehoinen). Sen sijaan hinta muuttuu merkittävästi esim. uusi Lanceri lähtee n. 15000 eurosta ja 10 vuotta vanha Nettiauton mukaan n. 3000 eurosta.

Ja vastaavasti suurin osa ihmisistä ei olisi valmis laittamaan tonneittain rahaa viripalikoihin ja suorastaan ihmettelee, kun teen sellaista. Mutta jokainen laittaa rahansa mihin haluaa. Eli lopputulemana voin todeta, että oma ostokäyttäytymiseni ei kovinkaan paljoa korreloi suurten massojen kanssa.

Itse en ainakaan usko saavani kolmosestani juurikaan sen enempää kuin mitä siitä saisi suojaamattomana mutta jos joku on siitä jotain valmis maksamaan, niin se on hyvä juttu. Vaikutus hintaan tulee ehkä eniten sitä kautta, että suojattu auto on mahdollisesti paremmassa kunnossa. Uudehkoissa autoissahan kunto on hyvä myös ilman suojausta.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Peke sanoi
Tuolla http://www.mrytkonen.fi/palvelut.html
Hyvältä paikalta vaikuttaa, mutta n.600 km matka on meikäläiselle vähän liikaa ruostesuojauksen takia ;D. Taidan päätyä tuohon Tuusulan mestaan...
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Joo. Itselleni tärkein peruste tuolle suojaukselle taitaa lopulta olla ennemminkin autoni säilyminen hyvänä niin pitkään kuin mahdollista eikä ensisijaisesti se jälleenmyyntiarvo...
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

evoluutio sanoi
Joo. Itselleni tärkein peruste tuolle suojaukselle taitaa lopulta olla ennemminkin autoni säilyminen hyvänä niin pitkään kuin mahdollista eikä ensisijaisesti se jälleenmyyntiarvo...

Eikös sulla ole koritakuu vielä voimassa? Senhän pitäisi kattaa mahdolliset ruostevauriot
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

markho sanoi
Eikös sulla ole koritakuu vielä voimassa? Senhän pitäisi kattaa mahdolliset ruostevauriot

Ei kai nuo mitään alkavaa ruostumista korvaa, lähinnä jos varsinaisia reikiä tulee?
Ja ei kai joku päälle prosentti evon hankintahinnasta ruostesuojaukseen ole niin hurja summa että antaisi ruostua vaan ja korjauttaa sitten erikseen ::)
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

markho sanoi
Eikös sulla ole koritakuu vielä voimassa? Senhän pitäisi kattaa mahdolliset ruostevauriot
Voi olla että on, mutta mitään varsinaista "ruostevauriota" ei autossani vielä olekaan vaan pelkkää pintaruostetta. Ja yleensä nuo koritakuut on melkoista sumutusta: jos menet vaatimaan puhkiruostuneeseen koriin takuukorjausta niin todennäköisesti takuuehdoista kaivetaan esiin jokin kohta, joka osoittaa sinun tehneen jonkinlaisen laiminlyönnin auton hoidossa ja takuu ei siten olekaan voimassa...
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

onko porukka tehnyt ihan täydellisia ruostesuojauksia evoihin vai pelkän alustan massauttanut?
Noissa kumminkin hinta eroa tekeekö täys käsittelyn vai pelkän alustan. Pelkän alustanhan käsittelyssä ei mennä ovia ja niin edelleen läpi!
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Suoraan täydellinen ruostesuojaus jonka hinta on esim. ruosteenesto.eu mestassa 560e. Toisaaltaan riippuu tietenkin siitä paljon autolla on ajettu ja missä kunnossa alusta on. Mutta ne sanoo tuolla ruostesuojaus liikkeessä mitä sille kannattaa tehdä. Jotkut tekee ruostesuojauksen myös itse mutta silloin pitää tietää tarkasti mitä tekee.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

evo6 sanoi
Suoraan täydellinen ruostesuojaus jonka hinta on esim. ruosteenesto.eu mestassa 560e. Toisaaltaan riippuu tietenkin siitä paljon autolla on ajettu ja missä kunnossa alusta on. Mutta ne sanoo tuolla ruostesuojaus liikkeessä mitä sille kannattaa tehdä. Jotkut tekee ruostesuojauksen myös itse mutta silloin pitää tietää tarkasti mitä tekee.
Ei kuulosta kalliilta! Itse teetin tampereella seattiin tuon täys käsittelyn, niin maksoi 820e
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Mikä sitte on kallista on kans varmaan vähän asiakkaasta kiinni. Jos täydellinen ruostesuojaus tulee, niin on siinä kuluja.

Aina kun ihmetelllään et miks voi niin paljon joku litku maksaa, mutta yleensä firmat maksaa palkkaa, materiaalikuluja, kiinteistövuokraa/lyhentää lainoja yms. Halvaks tulee ite tehdä autotallissa, toki liikkeillä on takuu työssä yleensä, ja ne tekee hoidot ammattitaidolla.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Itse tekeminen vaatii kyllä ammattitaitoa ja hyviä tiloja, että saa kunnon tuloksen aikaan. Täältä voi lukea, miten ammattilainen hoitaa asian: http://www.ruosteenesto.eu/ruosteenesto/index.htm ja täältä jos/kun on ruostetta: http://www.ruosteenesto.eu/ruosteenesto/ruostetta.htm

560 euroa maksoin itsekin täydellisesta Finikor-suojauksesta täällä: http://www.jmhalme.com/ 2 talvea on kohta ajettu ja hyvänä on tuo vanha auto (1995 evo 3) pysynyt suolakylvyistä huolimatta
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

nikob sanoi
Ei kuulosta kalliilta! Itse teetin tampereella seattiin tuon täys käsittelyn, niin maksoi 820e
Tuosta voit vielä tarkistaa hinnan: http://www.ruosteenesto.eu/hinnasto/index.htm
Kuten näkyy, ruosteenesto.eu:lla noita "täys"käsittelyjä on kaksi: Brilliant (780€) ja se halvenpi SFS. Itse otin Brilliantin koska autoa tulen pitämään todennäköisesti aika kauan.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Se 560e täyssuojaus on paras vaihtoehto käytetylle autolle ja tuo 780e versio tehdään vain uusille autoille. Näin siis mulle sanottiin.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Tuo on kai perusperiaate (Brilliant uusille), mutta minulle suositeltiin sitä vaikka auto oli jo kolme vuotta vanha. Todettiin kun vein auton laitettavaksi, että alkava ruostuminen oli sen verran olematonta, että Brilliant kannattaa ottaa. Puhallus tehtiin tietysti ensin.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Missä muualla olette käyttäneet Evoja kuin Jusslassa Ruosteenesto.eu:ssa? Jonoa on nimittäin 5 viikkoa tällä hetkellä ja vähän nopeamminkin olisi kiva saada auto käsittelyyn... Ärsyttää seisottaa vielä kuukausi tallissa odottamassa tuota.
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

ast sanoi
Missä muualla olette käyttäneet Evoja kuin Jusslassa Ruosteenesto.eu:ssa? Jonoa on nimittäin 5 viikkoa tällä hetkellä ja vähän nopeamminkin olisi kiva saada auto käsittelyyn... Ärsyttää seisottaa vielä kuukausi tallissa odottamassa tuota.


minulla on tuossa 5 minuutin matkan päässä tuttu joka tekee ruosteenestoja työkseen. jos haluat sen tänne tuoda niin saisit suht nopeasti auton työn alle. ja jälki on hyvää!
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Tämä ei ast:ia auta, mutta itäisen Suomen evoilijoille suosittelen IK-Korihuoltokeskusta Joensuussa. Järkihinnat sekä hyvä ja joustava palvelu. Oman auton jätin suojaukseen viikonlopuksi kun olin samalla suunnalla sukuloimassa ja auto tuli takaisin suojattuna ja pestynä/kuivattuna. Harmitteli ettei ollut kerennyt imuroida sisältä. ;D :eek:
 
Vs: Ruostesuojaus evoon

Pestähän se on pakko käsittelyn jälkeen mutta sisätiloja harvemmin sen takia imuroidaan ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom