- Liittynyt
- 29 Tammikuu 2004
- Sijainti
- Taipalsaari
Joku voi vähän ihmetellä kun uutta projektia pukkaa vaikkei entisetkään tunnu etenevän oikein mihinkään... Mutta tämä ei
olekaan mikään uusi juttu,vaan on ollut työn alla jo liiankin kauan,varmaan vähintään 6-7 vuotta,oikea nostimen valtaaja...
Aattelin nyt vain laittaa loppuprojektin tänne muiden joukkoon,auto pitäis nimittäin saada vähintään rullaavaksi tämän vuoden
loppuun mennessä kun se alkaa olla vähän liian vakavasti muiden hommien tiellä...
Homma on aloitettu Sapporon ja Cordian jälkeen,suunnilleen niiden jatkoksi,eikä loppua näy vieläkään... Hommahan alkoi tietysti
siitä kun helmasta tunkatessa alkoi vaikuttaa samalta kuin olis tunkannut näkkileipälavaa... Vielä suurempi vaikutus oli ehkä
se kun siihen mennessä oli jo selvinnyt ettei soratiellä kestä mikään pinnoitus esim. helmoissa... Ei muuta kuin uudenlainen
ratkaisu,tehdään koko roska,tai kaikki "strategiset paikat" ruostumattomalla,tai itseasiassa haponkestävällä pellillä...!?
Tarkoitus oli/on tehdä nimittäin ihan jokapäiväinen ajoauto,eli tässä ei sen suurempia hienostella,ei mitään näkymättömiä
saumoja eikä muuta,pääasia että on kestävä ja toimiva... Kaikki hitsaukset on tehty jo ajat sitten,homma on näköjään juuttunut
pintakäsittely- ja kasausvaiheeseen... Syynä oli aikanaan töiden alkaminen,sen jälkeen ei aika ja jaksaminen enää riittänyt
tehdä yhteen menoon loppuun tuota,ja nyt on korkea kynnys taas jatkaa...
Kuvista sitten näkeekin että esimerkiksi helmapellit,oven alareunat,takakulmat,suuri osa kaikista pyöränkotelopaikkauksista,
taka-akselin kiinnitykset,takanurkka-alueet ja paljon muita pieniä juttuja on paikattu haponkestävällä pellillä,itse asiassa juuri
kaikki ne paikat mitkä tuossa mallissa lahoavat eniten,ja niitä on aika paljon... Takakaaret on vaihdettu ihan tarvikepaloina,
ja jotain pyöreämuotoisia hankalia kohtia on paikattu normaalipellilläkin...
olekaan mikään uusi juttu,vaan on ollut työn alla jo liiankin kauan,varmaan vähintään 6-7 vuotta,oikea nostimen valtaaja...
Aattelin nyt vain laittaa loppuprojektin tänne muiden joukkoon,auto pitäis nimittäin saada vähintään rullaavaksi tämän vuoden
loppuun mennessä kun se alkaa olla vähän liian vakavasti muiden hommien tiellä...
Homma on aloitettu Sapporon ja Cordian jälkeen,suunnilleen niiden jatkoksi,eikä loppua näy vieläkään... Hommahan alkoi tietysti
siitä kun helmasta tunkatessa alkoi vaikuttaa samalta kuin olis tunkannut näkkileipälavaa... Vielä suurempi vaikutus oli ehkä
se kun siihen mennessä oli jo selvinnyt ettei soratiellä kestä mikään pinnoitus esim. helmoissa... Ei muuta kuin uudenlainen
ratkaisu,tehdään koko roska,tai kaikki "strategiset paikat" ruostumattomalla,tai itseasiassa haponkestävällä pellillä...!?
Tarkoitus oli/on tehdä nimittäin ihan jokapäiväinen ajoauto,eli tässä ei sen suurempia hienostella,ei mitään näkymättömiä
saumoja eikä muuta,pääasia että on kestävä ja toimiva... Kaikki hitsaukset on tehty jo ajat sitten,homma on näköjään juuttunut
pintakäsittely- ja kasausvaiheeseen... Syynä oli aikanaan töiden alkaminen,sen jälkeen ei aika ja jaksaminen enää riittänyt
tehdä yhteen menoon loppuun tuota,ja nyt on korkea kynnys taas jatkaa...
Kuvista sitten näkeekin että esimerkiksi helmapellit,oven alareunat,takakulmat,suuri osa kaikista pyöränkotelopaikkauksista,
taka-akselin kiinnitykset,takanurkka-alueet ja paljon muita pieniä juttuja on paikattu haponkestävällä pellillä,itse asiassa juuri
kaikki ne paikat mitkä tuossa mallissa lahoavat eniten,ja niitä on aika paljon... Takakaaret on vaihdettu ihan tarvikepaloina,
ja jotain pyöreämuotoisia hankalia kohtia on paikattu normaalipellilläkin...