Saako 82 vuoden galanttiin ruiskukonetta?

Mitsun tuunaaja

New Member
Liittynyt
17 Kesäkuu 2004
Ei kukaan sattuis tietään saako 82 vuoden galanttiin
ruiskukonetta? Ois mukava jos sais jotain tietoo ku menee hermot toho kaasutin koneeseen vaikka oon useimpaan otteeseen vaihtanu siihen kaasuttimen?

Edit:eek:tsikko
 
Taitaapi vain turbomalleilleissa olla ruiskukone ja sen huolettomuudesta 22-vuotiaassa autossa voidaan olla montaa eri mieltä... Itse olen jo harkinnut paineistettuja webereitäkin.
 
saa, jos muutat Galanttisi vastaamaan alustaltaan ja jarruiltaan vähintään alkuperäistä turbo Galanttia. Yleensä tämä homma tökkää siihen, että normaali Galant on varustettu jäykällä taka-akselilla kun taas turbossa on takana erillisjousitus.
 
ei, jos se on kaasari, siinä on jäykkä perä =
turbotus käytännössä mahdotonta.. laillisesti ainakin.

eli yksinkertaistettuna:
jäykkäperäisessä tavallaan joustaa molemmat renkaat kun ajetaan monttuun (koska taka-akseli on jäykkä ja ei käänny ja menee poikittain renkaasta renkaaseen.)

kun taas erillisjousitetussa taka-akseli "kiertyy" tavallaan ja kumpikin rengas voi joustaa erikseen.. riippumatta toisesta.

en tiedä saako tuosta nyt selvää, mut periaate on jotakuinkin noin..
 
Eli tarvis vaihtaa perä jos meinaa laittaa turbo koneen?
Mites tommooseen galanttiin sais tehoo sit lisää jos ei
pysty laittaan turboo?
 
näin äkkiseltään sanomalla:
vaihtamalla autoa / ostamalla valmiin turbon ;D

mut onhan nitä virityskonstei, isompaa kaasaria, tuplaa jne.. mut kaikki tulee bensan kustannuksella..

itse laittaisin jos ois mahdollista ja ois rahaa / tilaa jne, ehkä semmosen 2.0i koneen uudemmasta galantista, siinä on se 10hp enemmän, mut bensankulutus varmasti laskis.. en tiedä onko se sit mahdollista..

juu, perän, jarrujen yms vaihto.. ja voisin väittää että 22v wanhasta autosta ei välttämättä se perä irtoa ihan helposti.. enkä kyl tiedä käykö ees turbon perä siihen muutenkaan, iskaritkin on erilaiset samoin jouset.. (tietääkseni) :p
 
Turbon taka akselia ei saa suoraan paikalle,siinä on tolpat eli McPersonit joten joutuisit muuttamaan pyöräkotelon ylä osaa. Siinä missä normaalissa galantissa on iskarin yläpään kiinitys,on turbossa tolpan ylä pää.
 
olen seurannu tätä juttua suurella mielenkiinnolla,eli siis kori ei olekaan samanlainen turbossa kuin ei turbossa!?
eli minäkin voin unohtaa 2.0 muuttamisen kohtuullisin konstein 2.0 turboksi. ::)
nooh elämä on kallista. ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom