sadevesi pääsee sisälle?

B

bngbng

Guest
En tiedä mihin osioon tämä kuuluu joten kirjoitin tänne.

Eli kun sataa niin vesi pääsee jostain apukuskin lattiamaton alle ja myös saman puolen takapenkin lattiamaton alle. Onko kellään tietoa mistä se vesi on päässyt?
millasita jälkeä ei ole näkynyt että olisi ovien kautta vuotanut.
 
joltail vw keskustelu kanavalla sanottiin että

"Nyt on pysynyt kuivana.

Viime syksynä tosiaan purin molemmilta puolilta, eli irroitin raitisilmasuorattimen (oikea puoli) ja ohjainboxin (vasen puoli) rungosta. Kädet oli verillä.

Raitisilmasuodattimen ja auton rungon välinen tiiviste oli sökö. Päästi vettä sieltä ilmastointikanaviin. Irroitustyö oli kyllä todella hankala, koska paikka on ahdas. Laitoin systeemin (runsaalla) sikaflexillä takaisin kasaan. Ei vuoda eikä myöskään irtoa enää.

Ohjainboxin kiinnitys runkoon oli myös löysällä. Lehtiä ja hiekkaa oli päässyt tiivisteen väliin, eikä sekään pitänyt vettä. Tästä vettä valui sähköjohtojenn seassa kuskin jalkatilaan. Tiiviste oli ehjä, joten perusteellinen puhdistus ja kunnolla paikalleen kiristys auttoi vasemmalla puolella.

Loppujen lopuksi kaikki hyvin. Autoon ei jäänyt tunkkaista tuoksua kun jaksoi kuivatella matot kunnolla heti silloin kun vedet sisään tuli.

Täytyykin taas kohta ottaa akku irti ja tarkistaa poistoreikä, ennenkuin vahinko uusiutuu tänä kesänä.

Eli vedenpoisto reiät akun alla olivat tukossa ja rungon ja raitisilmasuodattimen välinen tiiviste viallinen."

saattaispa olla syy tossa
 
No joko löytyi vika?

(allekirjoittaneella oma lehmä ojassa, apukuskin puolelta sekä edestä että takaa pohjaproput auki, ettei tartte opetella uimaan... :) )
 
Ajattelin vaan kommentoida ettei normaali sikaflex kuulu autonkorjaukseen koska siinä on etikkahappoa joka syövyttää peltiä -> eli korroosio pääsee valloilleen. Voi olla että ovat kehittäneet jonkin silikoonin ilman etikkahappoa, mutta noin normaalisti kannattaa jättää sikaflexit väliin.
 
tarkoitat varmaan normaalia silikonia, et normaalia "sikaflexia", koska sellaista ei oikeastaan ole olemassakaan. Sikaflexista nyt on vaan tullut tuollainen kaikkien mahdollisten liima- ja tiivistemassojen (myös silikonien) yleisnimi. Sikaflexilta löytyy monia todella hyvin autokäyttöön sopivia massoja, oikeastaan tuo saniteetti silikoni on sellainen jota ei juurikin tuon etikkahapon takia (eikä muutenkaan) pidä metallipinnoille laittaa...

Esim. Sikaflex 221 ja 227 liima/tiivistemassat käyvät vallan hyvin autokäyttöön, ne ovat polyuretaanipohjaisia, eikä niissä käytetä etikkahappoa jota silikonipohjaisissa tuotteissa usein on. Lisäksi saniteetti silikonin "liimaus" ominaisuudet ovat melko heikot.
 
Eikös näissä lankuissa jo todettu ole että etulasin tiivisteestä se vuotaa sisälle ja itkee rakenteita pitkin sitä vettä sinne...
 
ei kai se liimalasin liima ajan kans rupee vuotaa?sillonhan näitten olis pitäny jo uutena vuotaa ja mennä takuuseen :-\ ainakin näis 88-92 korisissa takavalot vuotaa vettä peräkonttiin,ja jos sopivasti seisoo niin sieltä sit valuttaa ??tosin faijan lankussa samaa vikaa ja kerran rankkasateella tuli vedet lattialle.olisko se tulvinu tuulettimen kautta kun on vaan pieni reikä sielä "kanavassa"konepellin takaa mistä pitäs sadeveden tullä pois.
 
en oo löytänyt vikaa viellä... löysin tuon keskutelun vaan mut ei ollut samaa vikaa :S
 
Itellä oli sma ongelma joskus. Revittiin koko sisuta autosta irti ja vesiletkulla vettä päälle ;D Sielt ecun yläpuoleltahan se vesi tuli ja suoraan sanoen siel oli reikä! Wurth:in liimamassaa sinne niin ja kuivana on nyt pysyny :) Oli konehuonenn puolelta vesikanavat tukossa ja kaikki si lorisi suoraan sisäpuolelle
 
juuri kun tuossa eskun autossakin, sieltä ecun yläpuolelta sitä vettä on tullu kaikesta päätellen.

Aattelin että kun ehtii niin siitä irroteltas etusiipi ja muuta pientä että pääsee kunnolla tilkkimään.

vai pääsitkö paikkaamaan reiän ihan sisäpuolelta tarpeeksi purkamalla?
 
Entisessä -89 Galantissani vuoti tuulilasin ylälaidasta ja sieltä a-pilareita pitkin lattialle. Ei paljoa mutta sen verran että sen kyllä sai selville.
 
T. Kiili sanoi
juuri kun tuossa eskun autossakin, sieltä ecun yläpuolelta sitä vettä on tullu kaikesta päätellen.

Aattelin että kun ehtii niin siitä irroteltas etusiipi ja muuta pientä että pääsee kunnolla tilkkimään.

vai pääsitkö paikkaamaan reiän ihan sisäpuolelta tarpeeksi purkamalla?

Puhallin jouduttiin kyl ottamaan pois ja kaikki matot siit edestä. Jälkeenpäin vaa mietittiin että ehkä kaiken helpoin ois ollu ottaa kojelauta irti mut homma luonnistuu kyl ilman senki irrotusta. Kannattaa kattoo samalla tuulilasin alakulma. Itellä oli myös siinäki reikä
 
tällaisesta on kokemuksia ihan perhepiirissäkin, ja tästä on puhuttu foorumilla aiemminkin.

Liimalasien vaihtaminen on vaativampi laji kuin kaikki 10-min lasinvaihtotusarit luulevatkaan. Yleensä vanha lasi irrotetaan leikkurilla, jossa on ikäänkuin lyhyt veitsi joka heiluu leikkurissa edestakaisin ja sahaa liiman halki. No, muuten hyvä, mutta nyt jos (kiire kiire) tökkäät leikkurin kärjen liimasta läpi peltiin asti ja annat palaa, mitä tapahtuu? Leikkuri naarmuttaa koko tuulilasia ympäröivän pellin.
Asiasta ei lasimaakari tietenkään ole moksiskaan, vaan liimaa uuden lasin paljaan pellin päälle + listat siihen päälle. Hyvältä näyttää, mutta kosteus kun pääsee peltiin kiinni, ja muhii siellä listojen alla (käytännössä aina märkää), niin pahimmillaan parin vuoden päästä ruoste on syönyt itselleen reitin ohjaamoon. Ja siitä voi mennä vielä pari vuotta, ennenkuin ruoste on levinnyt niin laajalle, että se näkyy listojen alta. Silloin tilanne on yleensä jo TODELLA paha.

Eli tarinan opetukset: A) olet onnekas jos tiedät lasiliikkeen, joka ei naarmuta autoasi. Harvassa osaavat tuon homman.
B)jos liimalasillisessa autossa on pientä kukkaa lasin tykönä, kannattaa varautua että sitä pientä kukkaa on myös lasin alla.
 
joo sain revittyy nyt matot ja kaikki irti. Lähipäivinä on kyl satanut kovasti että vettä tullut paljon sisälle. Sain paikattua mistä vesi tulee. Juuri sieltä tuulilasin alapuolelta olevasta reiästä ja valuu reunoja pitkin, en tiedä missä ecu sijaitsee mutta varmaankin sieltä. Eli ihan oikeaa reunaa pitkin vesi lorisee sisälle. :)
 
eli kun lasia ei oo koskaan vaihdettu,niin ei oo tusarit päässy maaleja tuhoon ???mut kuitenkin vettä tulee sisään niin mistä se tulee???eli ei pitäs olla sen takii ruosteen syömä!! ja niistä reijistä vettä sisään.

eli tää vehje tehtaan jäljiltä,mistä vikaa ettis??nm.vettä lattialla n 3cm apukuskin puolella.

poraanko vaan 10kmm reijän pohjaan ja annan veden kiertää??
 
Itsellä aikanaan gallussa vuosi siitä "kaukalon" (josta puhallin ottaa ilmaa) juuresta,oli pistehitsisauma niin mätä että kunnon reikä siellä.

Toinen paikka mistä myös vuosi,oli se kolmen pellin (tämä myös lancussa) liitoskohta pyöräkotelossa,jossa sitten loppujen lopuksi oli päänkokoinen reikä..
 
mikko412 sanoi
eli kun lasia ei oo koskaan vaihdettu,niin ei oo tusarit päässy maaleja tuhoon ???mut kuitenkin vettä tulee sisään niin mistä se tulee???eli ei pitäs olla sen takii ruosteen syömä!! ja niistä reijistä vettä sisään.

eli tää vehje tehtaan jäljiltä,mistä vikaa ettis??nm.vettä lattialla n 3cm apukuskin puolella.

poraanko vaan 10kmm reijän pohjaan ja annan veden kiertää??

sitä kannaattaa vaan ettiä ja paikkaa se kolo. Olen nyt purkamassa kojelautaa katotaan mitä tulee ja kannattaa valuttaa ne vedet pois pohjalla on valmiina reikä :D tulppa pois niin vedet lähtee. Koitan saada kuvii napsittuu :D
 
J.lähteenmäki sanoi
T. Kiili sanoi
juuri kun tuossa eskun autossakin, sieltä ecun yläpuolelta sitä vettä on tullu kaikesta päätellen.

Aattelin että kun ehtii niin siitä irroteltas etusiipi ja muuta pientä että pääsee kunnolla tilkkimään.

vai pääsitkö paikkaamaan reiän ihan sisäpuolelta tarpeeksi purkamalla?

Puhallin jouduttiin kyl ottamaan pois ja kaikki matot siit edestä. Jälkeenpäin vaa mietittiin että ehkä kaiken helpoin ois ollu ottaa kojelauta irti mut homma luonnistuu kyl ilman senki irrotusta. Kannattaa kattoo samalla tuulilasin alakulma. Itellä oli myös siinäki reikä


koitin repii kojelaudan irtin mutta ei kyl kovin yksin kertainen mutterit, ruuvit ovat niin sellaisissa paikoissa että on hyvä varautua lyhkäsiin ruuvimeisseileihin ja hermoihin :D Ecun yritin ottaa pois tieltä mutta yksi muttereista pyöri tyhjään ja siihen se jäi. pitää nyt keksiä jtn muuta keinoa. Lisään kuvat heti kun kerkeän.


eli tossa näkyy kun vesi valuu reunaa pitkin alas.


ja tässä kuvassa ECU eikö vain? en saanut millää tota oikean puolimmaista mutteria irti. Joutuu kait sahaamaan irti. Koska tuo on ikävästi tiellä.

Kokeneet onko neuvoja?
 
Takaisin
Ylös Bottom