tällaisesta on kokemuksia ihan perhepiirissäkin, ja tästä on puhuttu foorumilla aiemminkin.
Liimalasien vaihtaminen on vaativampi laji kuin kaikki 10-min lasinvaihtotusarit luulevatkaan. Yleensä vanha lasi irrotetaan leikkurilla, jossa on ikäänkuin lyhyt veitsi joka heiluu leikkurissa edestakaisin ja sahaa liiman halki. No, muuten hyvä, mutta nyt jos (kiire kiire) tökkäät leikkurin kärjen liimasta läpi peltiin asti ja annat palaa, mitä tapahtuu? Leikkuri naarmuttaa koko tuulilasia ympäröivän pellin.
Asiasta ei lasimaakari tietenkään ole moksiskaan, vaan liimaa uuden lasin paljaan pellin päälle + listat siihen päälle. Hyvältä näyttää, mutta kosteus kun pääsee peltiin kiinni, ja muhii siellä listojen alla (käytännössä aina märkää), niin pahimmillaan parin vuoden päästä ruoste on syönyt itselleen reitin ohjaamoon. Ja siitä voi mennä vielä pari vuotta, ennenkuin ruoste on levinnyt niin laajalle, että se näkyy listojen alta. Silloin tilanne on yleensä jo TODELLA paha.
Eli tarinan opetukset: A) olet onnekas jos tiedät lasiliikkeen, joka ei naarmuta autoasi. Harvassa osaavat tuon homman.
B)jos liimalasillisessa autossa on pientä kukkaa lasin tykönä, kannattaa varautua että sitä pientä kukkaa on myös lasin alla.