Tuli sitte hankittua tuollainen Sapporo. Aikaisemmin kuvittelin, että se on ihan yks-yhteen E1X-koristen Galantien kanssa, mutta tarkemmin autoa ihmeteltyäni alkoikin tuntua vallan muulta.
Omia huomioitani tähän asti (havainnot siis Sapporosta ja verrattuna Galantiin):
- ovet ilman yläkarmeja (Subaru-tyyliin)
- etu- ja takapuskuri toisenlaiset, tietty
- etu- ja takavalot erilaiset
- etupelti, konepelti ja lokasuojat erilaiset
- takaovet pitemmät (oviaukko?)
- C-pilari leveämpi ja loivempi?
- kojelauta korkeampi?
- ovipaneelit erilaiset
- kipattava takaistuimen selkänoja
- sisäpuoliset kattokahvat lähempänä katon keskiosaa, Galantissa enemmän katon reunoilla
- kattoverhous yllättäen karvalakki-Galantin tyylinen muovipintainen, ei kangaspintainen, kuten paremmissa Galanteissa
Sitten on tietty muitakin pieniä eroja; olen purkanut varmaan 10 E1X-korista Galantia ja kaikissa niissä on keskikonsolin kiinnitysruuvit olleet keltapassivoituja, mutta tässä Sapporossa ne olivat kirkkaita.
Ilmeisesti tekniikka on ihan suoraan samaa kuin Galantissa, vaikka 2,4-litraista ruiskua ei Suomeen ole Galantina tuotukaan. Laatikko, iskarit, akselistot ym lienevät ihan samoja.
Mutta se peruskori: onko korikehikossa eroja Galantiin verrattuna (oviaukot, tuuli- ja takalasin kaltevuus ym) vai hämääkö vaan silmä?
Omia huomioitani tähän asti (havainnot siis Sapporosta ja verrattuna Galantiin):
- ovet ilman yläkarmeja (Subaru-tyyliin)
- etu- ja takapuskuri toisenlaiset, tietty
- etu- ja takavalot erilaiset
- etupelti, konepelti ja lokasuojat erilaiset
- takaovet pitemmät (oviaukko?)
- C-pilari leveämpi ja loivempi?
- kojelauta korkeampi?
- ovipaneelit erilaiset
- kipattava takaistuimen selkänoja
- sisäpuoliset kattokahvat lähempänä katon keskiosaa, Galantissa enemmän katon reunoilla
- kattoverhous yllättäen karvalakki-Galantin tyylinen muovipintainen, ei kangaspintainen, kuten paremmissa Galanteissa
Sitten on tietty muitakin pieniä eroja; olen purkanut varmaan 10 E1X-korista Galantia ja kaikissa niissä on keskikonsolin kiinnitysruuvit olleet keltapassivoituja, mutta tässä Sapporossa ne olivat kirkkaita.
Ilmeisesti tekniikka on ihan suoraan samaa kuin Galantissa, vaikka 2,4-litraista ruiskua ei Suomeen ole Galantina tuotukaan. Laatikko, iskarit, akselistot ym lienevät ihan samoja.
Mutta se peruskori: onko korikehikossa eroja Galantiin verrattuna (oviaukot, tuuli- ja takalasin kaltevuus ym) vai hämääkö vaan silmä?