Sciwin Galant -98, V6, STW

petevuan

Galant EA5W, VW T4 2,5 TDI
Liittynyt
16 Marraskuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
salo
#1
Syksyllä 2011 kävin tampesterista tuon auton hakemassa [tästä kohtaa nettiauton linkki poistettu vanhentuneena]
Ei ollu ihan ilmotuksenmukainen, mut nettiauton yleistä linjaa kun tuntee hiukan, niin pitihän se arvata...

(Uitettu sveitsistä joskus 2006, eli ei ole koko ikäänsä ollu pohjoismaitten olosuhteiden raiskaamana...)

Itselle tuo siirtyi 2011 syksyllä. Autoon on sen koommin pistetty euro jos parikin "puuharahaa".
(Alunperin piti vaan vaihtaa yks kaverilta herärinä ostettu accordi tähän pienellä välirahalla ja tehdä pikafiksit ja laittaa jälleenkiertoon..mutta kuinkas kävikään [joku fiksaatio tuli ja tykästyin ajo-ominaisuuksiin sun muuhun kivaan ja tuli sitten lähes entisöityä tämmönen V6 farkkugallu])

Tehtyä mm.: (oston jälkeen)

-Jakopää (kaikkine kilkkeineen, vesipumput, kiristimet, jne) 10/2011 363000km
-Kaikki muutkin remmit vaihdettu 10/2011
-Kaikki nesteet: öljyt, laatikkoöljyt, kytkin, jarru, jäähdytys ym.. 10/2011
-Venttiilikopan tiiviste uusittu 10/2011

-Takana oli loppuunkuluneet nivomaticit (hieman kovemmin kiihdyttäessä roiskeläpät ruopi maata!!), etujouset ruostunu melko epäilytävän näköiseksi. Alkuperäset nivot taakse ois maksanu salossa mitsun tiskillä hunajaa.
Löysinkin sitten foorumin kautta legnumin koko alustan autoon huomattavasti edullisemmin.
Takaiskarit meni heittämällä paikoilleen kun vaihdoin yläpäät (suurkiitokset yläpäistä lateshow:lle). Etujousissa ei oikeestaan ollu mitän muuta eroa kuin että vähempi kuluneet tuli tilalle. Ajettavuus parani aivan eri luokkaan noiden legun iskarien+jousien myötä. 11/2011
-Kello tuli korjattua juottamalla. (4 nastaa) 11/2011
-Luistoneston sulake oli poistettuna ja jouduin hommaamaan uuden. Pelotti että onkohan jotakin vikaa järjetelmässä, kun sulakekin poistettu. Uusi sulake paikoilleen ja ei mitään vikaa näyttäny olevan. 11/2011
!!

-Takakaaret uusittu korjauspaloilla joiden yhteydessä koko perä maalattu, kivenhakkaama konepelti ja etulokarit maalattu, samalla maalattu helmatkin korinväriseksi. 12/2011

-Öljyt 1/2012 368000km

-Naputus hiljennetty. Öljynvaihdon yhteydessä fortekäsittely ja sitten fordin 5w30 öljyt ineen. 4/2012 (*nostajat vaihdettu myöhemmin) 373000km
-Pakoputken KATin edestä ja takaa molemmat haitarit vaihdettu. Samalla paljastui, että joku ystävällinen edellinen omistaja on vaihdattanut/teetättänyt loppuputken rosterista! "kiitos-kiitos-iso-sellainen!" :peukku 4/2012

-Nelipyöräsuuntaus tehty, takacamberit säädetty -1:een. Loppui puoltamiset ja soutelemiset. 5/2012
-Uusi etupuskuri, edellinen oli saanu kolhuja ja saanu kittiäkin ja spraymaalia pintaan. Uusi puskuri ja maalattu täysin auton ominaisvärillä. 5/2012

-Tuulilasi uusittu (edellinen oli niin kulunut, että vasta-aurinkoon ajellessa näkyvyys lähenteli vaarallista tasoa..) 7/2012

-Tuuliohjaimet laiteltu etu-ja takaoviin. 8/2012
-Ruosteenestokäsittely, (pohjan hiekkapuhallus+kemikaalit+massaus) [Finikor, Salon Ruosteenesto] 8/2012

-Uusi akku, otin sit samantien geeliakun kun sain hyvän tarjouksen 10/2012
-Pitkiin valoihin laitettu xenonsarjat 10/2012 (semi-laillisesti ovat 75w, auton omat pitkät valot tuntui melko suhuilta, näiden lisäämisen jälkeen näkyvyysongelmat korjaantui kertaheitolla kun en halunnu pilata keulailmettä millään möllöttävillä lisäreillä)

-Venttiilinnostajat vaihdettu. 11/2012 379000km
-Öljynvaihto
-Uudet boshin iridiumitulpat. 11/2012
-Varapyöräkoteloa rälläköity ja hitsattu uutta peltiä tilalle. 11/2012 (Ruostesuojauksen yhteydessä oli hiekkapuhallus mennyt yhdestä kohtaa läpi)

-Valojen suuntailua, sekä radioantenni vaihdettu uuteen+mankalle antenninvahvistin. 1/2013

-Molemmat ulommat raidetangonpäät vaihdettu. Abs-järjestelmän anturivika selvitetty(hapettunut liitin/johto). Öljynvaihto. 4/2013 385000km.

-Ilmastointihuolto sekä uusi lauhduttajan kenno vaihdettu. 5/2013

-Öljyt 10/2013 39XXXXkm

-Uusi alusta, BCracing BR.
-Laturi uusittu. 5/2014 (401000km)
-Öljyt 7/2014 (405000km)

-jarrupalat taakse 11/2014 (410000km)

-alemmat tukivarret taakse ja "tukipultit" uusittu samalla (ne jotka on vittumaisimmat vaihtaa, vanhat pultit piti sahata poikki) 05/2015
-molemmat takapyörien laakerit vaihdettu. (etupyörien laakerit on takaluukussa ja odottaa vaihtoa) 05/2015

(-*listasta puuttuu jotain pieniä juttuja, kuten kaasuläppien putsausta ja tarkistelua, ilmansuodattimien ja polttimoiden vaihtoa jne.. kuitenkin lähes joka kolo on käyty läpi omasta tai jonkun osaavamman toimesta, ja tässä lista suuremmista ja mieleenjääneistä tarvituista toimenpiteistä...) Tästä foorumista on kuitenkin ollut iso apu kaikenlaisten vikojen metästyksessä ja paikallistamisessa. :)

----

Tekemistä/hankittavaa:

-Kuskinpuolen persauksenlämmitin ei tunnu toimivan.
 

petevuan

Galant EA5W, VW T4 2,5 TDI
Liittynyt
16 Marraskuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
salo
#2
Vs: Sciwin Galant -98, V6, STW

Kommentit..

Linkki:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=42692.0
 

petevuan

Galant EA5W, VW T4 2,5 TDI
Liittynyt
16 Marraskuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
salo
#7
Vs: Sciwin Galant -98, V6, STW

Jesh..vihdoin kulkine on toistaiseksi sellasessa ns. tiptop kunnossa..
On aika levollinen mieli 8)
 

petevuan

Galant EA5W, VW T4 2,5 TDI
Liittynyt
16 Marraskuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
salo
#8
Vs: Sciwin Galant -98, V6, STW

petevuan sanoi
-Molemmat ulommat raidetangonpäät vaihdettu. Abs-järjestelmän anturivika selvitetty(hapettunut liitin/johto). Öljynvaihto. 4/2013 385000km.

-Ilmastointihuolto sekä uusi lauhduttajan kenno vaihdettu. 5/2013
Listaa taas päivitelty ajankohtaisemmaksi...
 

petevuan

Galant EA5W, VW T4 2,5 TDI
Liittynyt
16 Marraskuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
salo
#10
Vs: Sciwin Galant -98, V6, STW

Voisin jopa myydäkkin. Pakulle ja kauppakassille nykyisessä elämäntilanteessa enempi käyttöö. alustava hintapyyntö jossain 2000 paikkeilla. Liikaa autoja pihassa 2 hengen talouteen :D
Täähän on lähes entisöity käyttöauto galanteista pitävälle.

Saapi tarjota mitä lystää, eri asia otetaanko niitä vakavasti.
 
Ylös Bottom