Sigman abs-anturit

paablo

Stigma
Liittynyt
25 Helmikuu 2006
Sijainti
Lahti
Ajattelin tässä viikonlopun aikana vilkasta mitä noitten renkaitten takaa löytyy ja voisko noitten antureitten putsaus auttaa tuohon satunnaiseen abs-merkkivalon syttymiseen.. Onko hommassa jotain erityistä kikkailua, vai riittääkö hommaan tunkki harja ja saippuavesi? vinkeillä pikkuhoppu.. tänäänhän on jo perjantai :D
 
Itse putsasin omasta Sigmundista kaikki anturit tossa vkloppuna. Hommaan meni pari tuntia, koska takaa pitää ottaa levyt irti, anturithan ovatkin sitten siellä rummun sisällä. Paineilmaa ja crc:tä, helvetisti sieltä lensi ruostepölyä mutta omaan ongelmaan (abs-valo palaa koko ajan) se ei auttanut. Edestä tehtävä helpottuu, kun ei tarvitse kuin irroittaa rengas ja kääntää ohjausta sen verta, että näkee siihen taakse.
 
Jep jep, lisää infoa omasta prokkiksesta.

Tulin juuri Metro-Autosta koodeja lukemasta ja oikea etu ABS -anturi on paskana.

Ei sattuisi kellään ylimääräisiä antureita lojumaan nurkissa tai muuten vaan halvempia tiedossa, kun tuo alkuperäisosa on 530,- hinnaltaan?
 
Muistaakseni Salon autopurkaamolle aikanaan saksasta tuotatettiin kaks sigmaa ihan purkutarkoituksiin, varaosiksi, kun ei näitä ihan liiemmälti suomessakaan ole.

Kannattaa siis katsella mm. www.varaosahaku.fi, ja sieltä mitsubishi -> sigma.

Pikaisen silmäilyn perusteella näyttäs löytyvän sekä abs-ohjausbokseja että antureita. ;)

Tosin kannattaa soittaa tonne ja kysyä varmuuden vuoksi kyseistä osaa, koska noi sivut ei kuulemma oo aina ihan ajan tasalla ::)
 
Miten olette saaneet ne anturit irti? (olen irroittanut sen 12mm pultin) mutta en uskalla käyttää voimaa siinä kun ei tiedä käänetäänkö/vedetäänkö??

Omassa nimittäin käynnistyksen jälkeen kun ajaa n. 5m niin vänkärin etusen abs "rallattaa" vähän aikaa (painoi jarrua tai ei)
Lukkojarrutuksessa sama homma eli vänkärin etunen huutaa "hoosiannaa" myös pumppu pitää siellä ääntä noin 2sek. pysähtymisen jälkeen :seina
Antilock valo ei ole syttynyt jarrutuksessa ja vikakoodeja en ole lukenut kun en muista mistä navasta ne luetaan
diagnostiikka portista
(enkä äkkiä löytänyt mistään kuvaa)
Jos jostain löytyisi kuva/tieto mikä pinni oli millekkin (abs/srs yms) laitteille niin apua olisi :peukku

Ps. kyseessä siis 3000gt
 
Mitsu sanoi
Miten olette saaneet ne anturit irti? (olen irroittanut sen 12mm pultin) mutta en uskalla käyttää voimaa siinä kun ei tiedä käänetäänkö/vedetäänkö??

Omassa nimittäin käynnistyksen jälkeen kun ajaa n. 5m niin vänkärin etusen abs "rallattaa" vähän aikaa (painoi jarrua tai ei)
Lukkojarrutuksessa sama homma eli vänkärin etunen huutaa "hoosiannaa" myös pumppu pitää siellä ääntä noin 2sek. pysähtymisen jälkeen :seina
Antilock valo ei ole syttynyt jarrutuksessa ja vikakoodeja en ole lukenut kun en muista mistä navasta ne luetaan
diagnostiikka portista
(enkä äkkiä löytänyt mistään kuvaa)
Jos jostain löytyisi kuva/tieto mikä pinni oli millekkin (abs/srs yms) laitteille niin apua olisi :peukku

Ps. kyseessä siis 3000gt
Minä myös tarttisin tietoa että miten se antura irtoaa suosiolla! kun vaikka on miltei suolaton malli niin se vaikuttaa kun olisi ihan hitsaantunut koloonsa prkl! Nimim. ei lievällä runnomisellakaan irronnut. kiitos.
 
Vs: Sigman abs-anturit

Kysytäänpäs nyt vaikka vanha aihe onkin.
Eli onko löytyny keinoja ton abs anturin irrotukseen kun kohta ois itelläki semmonen urakka edessä?
 
Vs: Sigman abs-anturit

Eli onko kukaan irrottanu sigmasta takaa abs anturia.
Itellä pitäs anturi vaihtaa kohta puoliin ni mietin että onko kuinka paha homma?
 
Vs: Sigman abs-anturit

No vastataan nyt itse sitten.
Eli edessähän se on helppo homma. Pultit pois ja anturi irti.
Mutta takana olikin sitten vähän enemmän rassaamista, mutta kyllä sen sieltäkin ehjänä sai varovasti kun otti.
 
Takaisin
Ylös Bottom