sintteri levyistä?

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
onko kukaan rakennellu/teettäny levyjä?

ja onko ideoita miten saisi 225mm sintteri levyn mielellään jousitetun tehtyä?

kuka tekee ja missä?
 
Vs: sintteri levyistä?

Kaverin Bavarian Mutteri Warastoon tehtiin ja muistaakseni teetettiinkin levyjä, ja niitä kaikki riivasi niittien löystyminen ajan myötä. Ei-jousitettu tosin, en tiedä onko sillä merkitystä, ehkä on?

Eikö ole helpointa etsiä mittojen mukaan sopiva? 225mm on aika yleinen koko kuitenkin. Teettäminen on ainakin helposti kalliimpaa kuin valmiin ostaminen.
 
Vs: sintteri levyistä?

tuskin galantin boorilla saa mistään valmista sintteri? (88-92 e3x)

edit: http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm

onkohan mulla nyt sitten 20 hampainen boori... :nykii
 
Vs: sintteri levyistä?

tuskin galantin boorilla saa mistään valmista sintteri? (88-92 e3x)

Siis täh? VR-4 levyjä ebay täynnä. 225mm ja 20 spoorinen. En minä ainakaan sellaista lähtisi itse tekemään. Jos se tulee etuvetoiseen, niin lainaa jotain 225mm dynyn levyä ensin ja mittailee sen, että on muilta mitoiltaan sopiva, ennen kuin tilaa mitään.
 
Vs: sintteri levyistä?

on mulla on 225 alkuperäis levy mutta se on liian paksu
tuohon OS asetelman alle...

katsotaan saako ne sorvattua tuon orggis keskiön jousineen tuohon os levyyn...
olis meinaan hyvä jousitettu sinteri
 
Vs: sintteri levyistä?

Jos ei ole paljosta kiinni, niin koneistaa vauhtipyörään poteron? Jos akselin spoorit ja kytkimen liikerata muuten riittää.
 
Vs: sintteri levyistä?

sintteri pitää melkein saada ei kestä tuollanen massa kytkin vääntöä :nykii
 
Vs: sintteri levyistä?

Mr mmc sanoi
sintteri pitää melkein saada ei kestä tuollanen massa kytkin vääntöä :nykii

Ihmettelen miksi jousitettu. Johan nämä hurjat on saanut jousitetusta massakytkimestäkin jouset karisemaan. Mitä mulla on ollut toi jousittamaton 6-laippanen sintteri niin ei mikään toivoton ole liikenteessä. Tietysti vaatii totuttelua.
 
Vs: sintteri levyistä?

Ilotalo sanoi
Ihmettelen miksi jousitettu. Johan nämä hurjat on saanut jousitetusta massakytkimestäkin jouset karisemaan. Mitä mulla on ollut toi jousittamaton 6-laippanen sintteri niin ei mikään toivoton ole liikenteessä. Tietysti vaatii totuttelua.

Antaa vähän vaihteistolle periksi. Tuo kova levy ei anna yhtään anteeksi jos lähdet vaikkapa kierrokset ihan tapissa ja ponnautat kytkimen ylös. eihän tässä nyt maailmaa mullistavista eroista puhuta mutta säästää vähän kuitenkin vaihteistoa.
 
Vs: sintteri levyistä?

Pasi Ojennus Riihimäeltä tekee sintterilevyjä. Tuli soiteltua aikasemmin ja kyseltyä hintoja ja Evon levylle taisi tulla hintaa 170€. Ovat siis jousittamattomia sintterilevyjä.
 
Vs: sintteri levyistä?

mitä hyötyä on esim. 3lapanen vs 4 lapanen vs 6lapanen ?

pito? kestävyys?

tuo mikä mulla on on ihan ympäri pinnalla kuten normi massa levykin, ei lapoja kuten tuossa mun linkissä.
 
Vs: sintteri levyistä?

Nyt ei ole mitään faktaa heittää kehiin mutta pieniä mietteitä.

kai tuo lapojen määrä vaikuttaa siihen kytkimen ottamiseen. 6 lapainen ei naftisti tarraa niin vihaisesti kuin tuollainen kolmilapainen sintteri koska 6 lapaisessa tuota pintaa on "tasaisemmin" tulossa sinne kytkinpinnalle kun taas 3 lapaisessa sieltä tulee sitten reippaammin kerralla?

tai sitten siinä on joku ajatus levyn ominaisuuksista siirtää voimaa vielä luistaessaankin..
 
Vs: sintteri levyistä?

T. Kiili sanoi
Nyt ei ole mitään faktaa heittää kehiin mutta pieniä mietteitä.

kai tuo lapojen määrä vaikuttaa siihen kytkimen ottamiseen. 6 lapainen ei naftisti tarraa niin vihaisesti kuin tuollainen kolmilapainen sintteri koska 6 lapaisessa tuota pintaa on "tasaisemmin" tulossa sinne kytkinpinnalle kun taas 3 lapaisessa sieltä tulee sitten reippaammin kerralla?

tai sitten siinä on joku ajatus levyn ominaisuuksista siirtää voimaa vielä luistaessaankin..

Jep suurinpiirtein

6 laippasessa on puolet enemmän kosketuspinta-alaa 6 laippaseen nähden. Samalla paineasetelmalla saadaan 3 laippasella enemmän pitoa, kun paineasetelman voima kohdistuu pienemmälle pinta-alalle. Ihan perus fysiikkaa.
 
Vs: sintteri levyistä?

Ilotalo sanoi
6 laippasessa on puolet enemmän kosketuspinta-alaa 6 laippaseen nähden. Samalla paineasetelmalla saadaan 3 laippasella enemmän pitoa, kun paineasetelman voima kohdistuu pienemmälle pinta-alalle. Ihan perus fysiikkaa.

Ihan perus fysiikan mukaan pinta-ala ei kylläkään vaikuta kitkavoiman suuruuteen ;) Ellei sitten tapahdu takertumista, niinkuin esim. renkaiden kanssa.
 
Vs: sintteri levyistä?

eli tä?

3 lapanen maksaisi ~140e 4 lapanen ~160e.... pitäsköhän tilata varalle ellei tuota omaa saa niputettua...
 
Vs: sintteri levyistä?

eli mitä enemmän lapoja sitä huonommin pitää, mutta helpompi ajaa ja toisinpäin
 
Vs: sintteri levyistä?

Ilotalo sanoi
6 laippasessa on puolet enemmän kosketuspinta-alaa 6 laippaseen nähden.

mielestäni 6-laippasessa on yhtä paljon kosketuspinta-alaa kuin 6-laippaisessa. Vai tarkoititko 3-laippaista?
 
Vs: sintteri levyistä?

Heitetään nyt vielä että mitä vähemmän lapoja, niin lootakin toimii paremmin. Ei oo niin paljon pyörivää massaa kehällä rasittamassa synkkiä.

Kolmosessa act:n 4 lapanen jousitettu ja sisäänajon jälkeen tuntuma kuin massalevyssä, mutta nappaa kiinni ihan erillailla kuin massalevyllä samalla paineasetelmalla. suosittelen.
 
Vs: sintteri levyistä?

tepi sanoi
Heitetään nyt vielä että mitä vähemmän lapoja, niin lootakin toimii paremmin. Ei oo niin paljon pyörivää massaa kehällä rasittamassa synkkiä.

Kolmosessa act:n 4 lapanen jousitettu ja sisäänajon jälkeen tuntuma kuin massalevyssä, mutta nappaa kiinni ihan erillailla kuin massalevyllä samalla paineasetelmalla. suosittelen.

onkos toi 3sen atc jousitettu millä boorilla? 20hampainen? kokeilis jos sellasn löytäs... mielellään kun ottasin
jousitetun....
 
Vs: sintteri levyistä?

Tuolta oon ite ottanu muutamia sinttereitä ja kokemukset on hyvät, ei ikinä mitään ongelmia keston suhteen ja on saanut sikaa asvaltilla, jäällä piikkirenkailla.. Tälläkin hetkellä ratapelis tommone 4 lapanen kiinni ja pito on kohdillaan, eikä ole hinnalla pilattuja ja huoltokin on halpaa suosittelen.. http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm
 
Vs: sintteri levyistä?

Oon ajanu jonku 6000km 3-lapasella 180mm sintterillä (etuveto), kytkin oli kieltämättä on-off mallia, vähän kenkku parkkipaikalla mutta renkaiden suttaaminen korjas tämän pienen luistamisen. Ainoa outo tällä kytkimellä oli pito kylmänä; nätillä ajolla kone lämpimäksi, sittenkun alkoi antamaan happea koneelle, kiihdytyksessä ahdot nousi yli 0,5bar niin kytkin luisti hetkellisesti (kierrokset pomppas +700rpm), tämä toistui 2-3 kertaa kakkoselta kolmoselle vaihtaessa, sen jälkeen luistaminen loppui ja kytkin piti hyvin jopa 1.2bar ahdoilla. Jos oli sammuttanu auton yli puoleksi tunniksi ja lähti taas ajamaan, joutui "lämmittämään" kytkimen että se piti; mystistä :nykii

6-lapainen jousitettu sintteri kaverin autossa tuntui taas melkein kuin massakytkimellä ajaisi, en edes tajunnu siin olevan sintteri kunnes se sano sen :)
 
Vs: sintteri levyistä?

Hemppis sanoi
Oon ajanu jonku 6000km 3-lapasella 180mm sintterillä (etuveto), kytkin oli kieltämättä on-off mallia, vähän kenkku parkkipaikalla mutta renkaiden suttaaminen korjas tämän pienen luistamisen. Ainoa outo tällä kytkimellä oli pito kylmänä; nätillä ajolla kone lämpimäksi, sittenkun alkoi antamaan happea koneelle, kiihdytyksessä ahdot nousi yli 0,5bar niin kytkin luisti hetkellisesti (kierrokset pomppas +700rpm), tämä toistui 2-3 kertaa kakkoselta kolmoselle vaihtaessa, sen jälkeen luistaminen loppui ja kytkin piti hyvin jopa 1.2bar ahdoilla. Jos oli sammuttanu auton yli puoleksi tunniksi ja lähti taas ajamaan, joutui "lämmittämään" kytkimen että se piti; mystistä :nykii

6-lapainen jousitettu sintteri kaverin autossa tuntui taas melkein kuin massakytkimellä ajaisi, en edes tajunnu siin olevan sintteri kunnes se sano sen :)

eli 4 lapanen jousitettu vois olla hyvä kompromissi on-off ja massan väliin :)
 
Takaisin
Ylös Bottom