Sonyn piippaus

Myxi

530xdat & Galant_2.5_V6_Avance
Liittynyt
5 Elokuu 2003
90-luvulla keksittii kaikkea kivaa, ja Sony keksi tämän kiva tidi-tidi äänen kun ottaa virta-avaimen pois ja soitin muistuttaa että otappa etupaneli mukaan.

Mitenkä tuo äänen sai pois? Vanha käytettynä ostettu soitin ilman manuaalia... Pääsikö näissä vehkeissä johonkin setup -valikkoon kun piti jotain nappia pohjassa kun laittoi virrat päälle tjsp? Shift-napilla pääsee johonkin laitteen ollessa päällä vaan siellä on lähinnä kellon yms asetuksia...
 
muistaakseni sitä sonyn suljentapiippausta ei saa pois soittimesta normaalisti.. ja ainot keino poistaa se käytöstä on laittaa erillinen vahvistin, ie, ei aja mankalla kaiuttimia.. ;D,

tiedä sit jos joku barbakikka löytyy, ja jos löytyy niin kerro ihmeessä :D
 
Itselläni on CDX-MP30 malli josta saa kyllä sen piippauksen joka kuuluu kun nappeja painelee pois päältä mutta ei tuota etupaneelin varoitus piippausta.

Minua oikeastaan häiritsee jos sitä ei kuulu, koska on ollut sama soitin siitä asti kun ensimmäisen autoni ostin. Jos ajaa jonkun toisen autolla jossa ei ole Sonyä, sitä piippausta jää oikeastaan kaipaamaan ;D
 
J. Hukkanen sanoi
Itselläni on CDX-MP30 malli josta saa kyllä sen piippauksen joka kuuluu kun nappeja painelee pois päältä mutta ei tuota etupaneelin varoitus piippausta.

juu tuon on aina saanu pois tuon näppäinpiipin ;D
 
Se piippaa muistaakseni sillon ku herätevirta(avain pois v.lukost)on pois.Itellä vedetty kunnon piuhat jatkuvana koko ajan,ei paljon piipittele ja virta jaksaa liikkua..
 
Noissa Sonyn uusissa soittimissa ihan kiva piippaus ;D Yritin kyllä sitä pois ottaa mut ei saanut :) Toisaalta kiva piristehän se on ;)
 
Niin tai sit semmonen temppu että aukasee sen soittimen ja tinaa irti sieltä sen summerin
 
J. Puhakka sanoi
muistaakseni sitä sonyn suljentapiippausta ei saa pois soittimesta normaalisti.. ja ainot keino poistaa se käytöstä on laittaa erillinen vahvistin, ie, ei aja mankalla kaiuttimia.. ;D,

tiedä sit jos joku barbakikka löytyy, ja jos löytyy niin kerro ihmeessä :D
Eipä tuo piippaus hävinny mulla edes tolla vahvistinten kautta ajolla, eikä oo koskaan aiemmillakaan mankoilla (nyt on viides Sony menossa)
saatu sitä pois.
 
Vesku sanoi
Vaihtaa soittimen kunnolliseen, niin loppuu piippaukset :peukku

eikai tätä lausahdustasi ei voi lukea sillain että Sonyllä ei ole yhtään hyvää mallia?

[mutinaa] Jo pitempään häirinnyt täysin perustelematon sonyn maine haistapaska* hifistien parissa..[/mutinaa]

*55% autohifisteistä, on vain yksi oikea soitinmerkki, yksi oikea vahvistinmerkki, yksi oikea kaijutinmerkki jne..
 
Jani T sanoi
J. Puhakka sanoi
muistaakseni sitä sonyn suljentapiippausta ei saa pois soittimesta normaalisti.. ja ainot keino poistaa se käytöstä on laittaa erillinen vahvistin, ie, ei aja mankalla kaiuttimia.. ;D,

tiedä sit jos joku barbakikka löytyy, ja jos löytyy niin kerro ihmeessä :D
Eipä tuo piippaus hävinny mulla edes tolla vahvistinten kautta ajolla, eikä oo koskaan aiemmillakaan mankoilla (nyt on viides Sony menossa)
saatu sitä pois.

outoa, itsellä tuo sonyn paras malli vuodelta 99' ollut jo aika pirun monessa autossa, ja siitä ainakin lähti pois piippaukset kun kytki erillisvahvistimen eikä ajanut mankalla mitään.. samoin pikkuveljen MP30:essä tjsp..
 
mulla tuon piipauksen sais pois jos juotas sen piezon irti soittimen sisältä... soitin siis sony cdx900 mutta eipä tuo häiritse... ;D
 
J. Puhakka sanoi
Jani T sanoi
J. Puhakka sanoi
muistaakseni sitä sonyn suljentapiippausta ei saa pois soittimesta normaalisti.. ja ainot keino poistaa se käytöstä on laittaa erillinen vahvistin, ie, ei aja mankalla kaiuttimia.. ;D,

tiedä sit jos joku barbakikka löytyy, ja jos löytyy niin kerro ihmeessä :D
Eipä tuo piippaus hävinny mulla edes tolla vahvistinten kautta ajolla, eikä oo koskaan aiemmillakaan mankoilla (nyt on viides Sony menossa)
saatu sitä pois.

outoa, itsellä tuo sonyn paras malli vuodelta 99' ollut jo aika pirun monessa autossa, ja siitä ainakin lähti pois piippaukset kun kytki erillisvahvistimen eikä ajanut mankalla mitään.. samoin pikkuveljen MP30:essä tjsp..
Enpä rupee väittämään vastaankaan, mut mulla on piippaukset pysyny oli soitin sitten Minidisc soitin (aikansa huippumalli) tahi vähän halvempaa mallia, eikä tällä nykyisellä DVD soittimellakaan oo ääni mihinkään hävinny (malli on MEX-R1, eli ei pitäis ihan "huonoa mallistoa" olla tämänkään) :)
 
juuh, minidiscillä piipit ei häviä, tai siis, ainakaan kannettavalla :-X (muista en tiedä), mut meitin ohjekirjakin tosiankin sanoo tuosta CD:stä, että jos haluaa että sitä lopetuspiippiä ei kuulu, niin do not use soittimen päätettä :eek: , mut itsellä on vain ööh.. kolmen
tai neljän soittimen kokemus.. (en nyt tarkalleen muista malleja, mut toi "huippu"malli, sit pari entrlylevel sonya, ja ööh, mikähän.. se oli, no toisesta entrylevelistä kosahti joku pääte tjsp takuuaikana, mut sittemmin on pelannut..

mut ihme juttu jos ei oo tosiaankaan ole piipit kadonnut.. kolvia kouraan sit vaan :-X
 
Heffu sanoi
Mun Sonyn kannettavasta minidiskistä saa valikosta piipit pois, mutta eipä ole ollut tarvetta ;D

joo ne käyttö aikaset piipit... mut ei sitä kun sammuttaa virrat (ohjaus virtalukon kautta)
valikosta todellakin löytyy "beeb off/on"
 
Joo ei oo mulla ollu ikinä kannettavaa MD-soitinta vaan ihan aito autosoitin, MDX- jotain muistaakseni malliltaan.

P.S. Se on myös myytävänä jos jotain kiinnostaa ;)
 
J. Puhakka sanoi
Vesku sanoi
Vaihtaa soittimen kunnolliseen, niin loppuu piippaukset  :peukku

eikai tätä lausahdustasi ei voi lukea sillain että Sonyllä ei ole yhtään hyvää mallia?

[mutinaa] Jo pitempään häirinnyt täysin perustelematon sonyn maine haistapaska* hifistien parissa..[/mutinaa]

*55% autohifisteistä, on vain yksi oikea soitinmerkki, yksi oikea vahvistinmerkki, yksi oikea kaijutinmerkki jne..

Hoh hoijaa.... HAISTA KUULE ITE, IHAN REHELLISESTI... :mad:
Sonyn manuuaaleissa löytyy ohjeet tuon piippauksen pois saamiseksi.... Mutta sitä tämä haistapaskan hifisti ei viitsinyt kertoa, kun yleensa ongelmatilanteissa se manuaali luetaan.. *ääliöt* :-X
 
Ja vähän lisää OT:

J. Puhakka sanoi
*55% autohifisteistä, on vain yksi oikea soitinmerkki, yksi oikea vahvistinmerkki, yksi oikea kaijutinmerkki jne..

No, kuka lasketaan hifistiksi ja ja kuka ei, kyllä se näyttää tämänkin keskustelun perusteella olevan muidenkin perisynti tuo "merkkiuskollisuus" Liekkö se sitten paha vai hyvä asia, siihen en ota kantaa.

Itsellä ollut Sonyä, ja montaa muutakin merkkiä, suurinpiirtein kaikki laitteet on tehtävänsä täyttänyt.
 
Tota mäkin oon ihmetelly että Sonya aina haukutaan ???
Mulla on kotikäytössä Sonya, autoissa ollu lähes 85% sonyn soittimia (nyt en Grandikseen löytäny näytöllistä siihen hätään niin ostin Alpinen joka on myös hyvä mielestäni) enkä oo koskaan vielä joutunu katumaan valintojani...
Kahta en vaihda, Mitsua ja sonya ;)


On toki myös muita merkkejä jotka asiansa hoitaa, ainoat joita mä en kylläkään edes mieti on JVC, ja nämä lidl,biltema,hongkong y.m vehkeet
 
No mulla on ollu kolme eri merkkistä soitinta, eli sony, jvc, panasonic. ja toi panasonic on tällä hetkellä ja se on kyllä tod. syvältä... Jvc oli paras soitin mut tyhmyyksissä piti mennä vaihtamaan :seina
 
Vesku sanoi
J. Puhakka sanoi
Vesku sanoi
Vaihtaa soittimen kunnolliseen, niin loppuu piippaukset :peukku


eikai tätä lausahdustasi ei voi lukea sillain että Sonyllä ei ole yhtään hyvää mallia?

[mutinaa] Jo pitempään häirinnyt täysin perustelematon sonyn maine haistapaska* hifistien parissa..[/mutinaa]

*55% autohifisteistä, on vain yksi oikea soitinmerkki, yksi oikea vahvistinmerkki, yksi oikea kaijutinmerkki jne..

Hoh hoijaa.... HAISTA KUULE ITE, IHAN REHELLISESTI... :mad:
Sonyn manuuaaleissa löytyy ohjeet tuon piippauksen pois saamiseksi.... Mutta sitä tämä haistapaskan hifisti ei viitsinyt kertoa, kun yleensa ongelmatilanteissa se manuaali luetaan.. *ääliöt* :-X

En minä vesku sua meinannut tuolla haistapaskahifistillä ..
sinähän taistelet yleisesti ottaen jo valtavirtaa vastaan hifistämällä "mitsubishejä", ei semmonen voi soida kun se ei ole "yleisesti hyväksytty malli".. :peukku

vaan yleisesti ottaen, meni mihin tahansa, ja sanoo että sattuu olee mikä tahansa sonyn tuote autossa, NIIN voi luoja sitä itkua "osta DLS, osta clarion, osta jotain, v***u ei ne voi soida ne on ihan perseestä jne, ei ne kestä", vaikka testeissä oli melkein mikä testi tahansa sonyn vahvit mankat jne on aina top3/top5 tai jopa testivoittajia.. monen muun "laatumerkin" jäädessä taakse.. ja manuaalissa tosiaankin todetaan että se piippi lähtee pois käyttämällä erillistä vahvia..

esimerkkinä todettakoon että sattui olemaan ASTM:änkin kehuma (Se viiskulmanen) subi autossa, joka soundas pirun hyvin ja erottelevasti, niin ei, ei edes haluttu kuunnella kun ollaan niin "truehifistiä" että.. se on vaan että periaatteesta sony on perseestä ja se on siinä.

vaikka '99 olevassa mankassa on kaikki melkein mitä missään muussa sen ajan mankassa ei melkein ollut (ainakaan siinä hintaluokassa)..

- Jakosuotimet
- Subisäädöt
- DSP ohjaus
- CDTEXT
- 4 voltin linjat x 3..

jne jne..

tai vaihtoehtosesti aikanaan, kun oli se miditestikin, jossa ne bilteman haistapaska midit, pärjäs helvetin hyvin vrt. muihin laatumerkkeihin, niin eipä tullut sitäkään ikinä sit testattua miten ne ois soinut (4 kpl) kun ei voi olla mitenkään vakavasti otettava jos omaa jotain biltemaa autossa.. vaikka ois kuinka verkkojen takana..

oot varmasti törmännyt ilmiöön..
Kaikki valvavirran ulkopuoliset merkit on NONO, oli ne kuinka hyviä tahansa..
 
Kieltämättä... Näin on.. Ryhmästä poikkeavia rangaistaan.. Sen vuoksi en itsekkään ole saanut hyvää palautetta autostani.. :seina

nm. en koskaan omista DLS tai SPL dyn.. :eek:

No jos ens vuonna EM-kisoissa joku kehuis edes jotain. ;)
 
No joo, nyt tavallaan perun puheitani :p

Mulla toi uuden manuska sanoo että:
The alarm will only sound if the built-in amplifier is used

Mutta, mites se sit "kytketään pois käytöstä"????

Mul ei mankan perässä oo mitään muuta liitetty kuin virtapiuhat (jatkuva,heräte ja maa), antenni ja RCA akt. jakarille...

Eli ei käsittääkseni ole toi sis.rakennettu vahvistin käytössä ???
 
Takaisin
Ylös Bottom