Space Wagonin jakohihnan vaihto

juk

New Member
Liittynyt
5 Lokakuu 2006
Olisi aika vaihtaa Space Wagoniin -96, 2.0, bensakone, jakohihna. Vaihdetaan samalla varmaan myös tasapainohihna. Kannattaako samalla vaihtaa vesipumppu, muistan jostain lukeneeni. Kannattaako kysyä näitä osia jostain varaosaliikkeestä ja viedä korjaajalle. Onko hyvä viedä merkkikorjaamoon. Onko jollain antaa jotain halpaa korjaamoa, asun 019 suunnalla?
 
Vs: Space Wagonin jakohihnan vaihto

juk sanoi
Onko jollain antaa jotain halpaa korjaamoa, asun 019 suunnalla?

No siellä suunnalla (Lohja) on ihan mitsun merkkihuoltokin, ite kyl veisin suosiolla sinne. voin laittaa yksityisviestillä erään korjaamon joka tuon remontin myös osaa tehdä. Mikäs 2.0 mylly tuo on, 8v vai 16v kone? Mikäli ei ole tietoa vesipumpusta koska vaihdettu, vaihtoon vaan. Mikäli on 16v kone saatat tarvita semmosen kalliin hydr kiristinpatruunan joka maksaa noin 140e, jota ei saa kun mitsulta, voi olla muuten turha avaus, onko papereita viime jakopäärempasta?

Osat ei hirveesti halvemmaks taida tulla tarvikeosina. Mutta ilmotappa nyt aluks mikä kone se tarkalleen ottaen on ku tuo spacewagon tykkää olla vähän harvinainen.
 
Vs: Space Wagonin jakohihnan vaihto

Moi

16v kone se on. Vesipumpusta en tiedä onko vaihdettu, oon vaihtanut autoa, eikä ole niistä mitään papereita. Ilmeisesti kannattaa vaihtaa pumppu, kuinka hintava se on? ??? :)
 
Vs: Space Wagonin jakohihnan vaihto

Näyttäs tarvikehinnat pumpulle lähtevän 50e -> ja varmaan GMB -merkkinen osa olis hyvä laittaa jos tarvikeosaa meinaa. Täytyy kyllä näistä mitsun jakopääremonteista sanoa että se on kova hommaa, tanner tömisee ja seteleitä kaatuu. Kannattaa harkita juurikin sen takia merkkihuoltoa, että siellä on tuo tp-systeemi ja korjaamot ei välttämättä sitä hallitse + että saa varmuuden että auto pysyy reilassa.

Jos meinaat silti korjauttaa jossain firmassa niin osat varmaan kannattaa hankkia, eli 2 hihnaa + kaikki rullat, jakopäässä olevat tiivisteet, mikäli mistään edes saa ja se vesipumppukin. Ongelmaksi muodostuu tuo hydr kiristin, voi olla että se on ihan ok, toisaalta se voi olla lopussa ja sitten se tarvitsisi vaihtaa mutta selviää ainoastaan avaamalla jakopää, kaistapäinen menetelmä. Paljonko ajettu kone mahtaa olla kyseessä. Kys koneessa kun on vielä se 90tkm vaihtoväli niin voi olla fiksu veto vaihtaa se vesipumppu, toki tuottaa lisätyötä aikapaljon joten huomattavasti halvempihan se on ilman sitä, joku ainakin omasta mielestään fiksu asentaja voi tutkia jotain välyksiä yms vanhasta pumpusta. Jos pumppu vaihdetaan niin samalla voi pistää jäähdytysnesteet uusiksi kun järjestelmä tyhjennetään jokatapauksessa.
 
Vs: Space Wagonin jakohihnan vaihto

Suuret kiitokset sinulle vastauksista. Kyl se on sit parempi viedä auto merkkihuoltoon ja antaa niiden hommata osat, tulee työhön sitten se takuu mukana, kun vaihtaa koko systeemin. :driver :driver
 
Vs: Space Wagonin jakohihnan vaihto

Minulla ois pykälän uudemman eli -00 mallin jakoremppa edessä. Eli Space Wagon -00 2,4 GDI koneella.

Merkkiliikkeen hinta ~700€. Joten kiinnostaisi vähän säästää, kun tiedossa olisi sukulaismies joka on noita jakoremppoja silloin tällöin tehnyt. Ongelma on vaan siinä, että välimatkaa on satoja kilometrejä, joten käytännössä homma pitäisi saada hoidettua siten että tarvittavat osat kasaan, joulunpyhiksi kyläilemään ja siinä sivussa hihnaa vaihtoon. Jos kerran homma ei ole ihan tavanomainen, niin mieluummin polttelisin ne muutamat röökit ilmaisen sukulaismiehen kanssa, kun maksaisin 50€/tunti kun joku juuri amiksesta päässyt jamppa hieroo takatukkaansaa ja vetää hermosavuja.

Ongelma on siinä että ite en ole tehnyt yhtään jakoremppaa ja olen jossainmäärin pihalla siitä että mitä roipetta tuonne tartteis vaihtaa. Ok
eli, hihna, vissiin toinenkin mokoma. Vesipumppu on sama vaihtaa.. Mikäs tää sitten on tää hydraulikiristin?...

Onko jollakin kokemusta tuosta jakohihnan vaihdosta, ja ennenkaikkea olisin kiitollinen jos joku osaisi laatia tuota osalistaa.

ilmeisesti nämä kaksi sarjaa pitäisi laittaa, sekä vesipumppu. Jotain tiivisteitä? (ja hydraulikiristin?):
http://www.mister-auto.fi/fi/hammashihnasarja/mitsubishi-space-wagon-n5-w-2-4-gdi-150ch_v10103_g307.html

Olen erittäin kiitollinen jos joltakulta löytyisi tietämystä kyseisestä hommasta. Aika kauan googlettelin ja paras tieto löytyi tästä ketjusta, tosin tässähän ketjussa kyseessä on vanhempi malli eri moottorilla.

Auton arvo lienee joku 3000€ joten siihen nähden rohkeus riittäisi välttää merkkiliikkeen rahastuksen.
 
Vs: Space Wagonin jakohihnan vaihto

Viime vuoden kesänä vaihdatin -99 GDI Spaceen jakohihnan, sen verran siitä muistan, että tuo hydraulinen kiristin siinä on ja sai ainoastaan Mitsu-liikkeestä. Maksoi muistaakseni melkein saman kuin muut jakopäätarvikkeet yhteensä.
 
Takaisin
Ylös Bottom