spacewagon 1998 2.0td sylinteri kannen palotilan "korkit" halki haittaako

opelisti87

New Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2012
Sijainti
Raisio
:seina
http://aijaa.com/al75923

tommosesta kyse eli tuo venttiilien välissä oleva "korkki" on jokaisessa palotilassa on halki.
onko tommonen yleistä? kuinka vakavaa, voiko vielä käyttää? sehän ei ole kiinteä osa tota kantta vaan kierteellä kiinni?
jollain tietoa mistä tommosia saisi?

Niin paljon kysymyksiä :nykii
 
Vs: spacewagon 1998 2.0td sylinteri kannen palotilan "korkit" halki haittaako

moottorikoneistamoilta/dieselkorjaamoilta varmaan sais ostaa tuommosia..
 
Vs: spacewagon 1998 2.0td sylinteri kannen palotilan "korkit" halki haittaako

Kyseessähän on siis esi/etukammiot kummin haluaa sanoa. Minun muistaakseni nuo tuppaa olemaan liki aina halki kun on alukansi ja valu osa tuo kammio,ja tuo näyttää olevan haljennut tuonne dekkitason päälle tulevaan osaan eli palasia siitä ei pääse koneeseen tippumaan. Tokihan noita saa uusiakin,mutta se että onko niiden vaihtaminen tarpeellista,kannattaa tiedustella moottorikoneistamosta,volkkariin muistaakseni sanoi että on enemmän sääntö kuin poikkeus että ovat halki.
 
Vs: spacewagon 1998 2.0td sylinteri kannen palotilan "korkit" halki haittaako

kannen koeponnistus vois olla ehkä paikallaan..?
vai mikä on syy että kansi irti?
 
Vs: spacewagon 1998 2.0td sylinteri kannen palotilan "korkit" halki haittaako

ostin tommosen space wagonin kun oli "kone jumissa" vettähän 1 ja 2 palotilat oli täynnä.

kansipahvi oli antautunut selvästi yhdestä nurkasta.... se selittäisi 1 sylinterin mutta en löytänyt mitään jälkiä et mistä se vesi on sinne 2 sylinterin palotilaan päässyt.

osaako joku sanoa mitä tommonen koe ponnistus noin maksaa ja miten se käytännössä toimii?
 
Vs: spacewagon 1998 2.0td sylinteri kannen palotilan "korkit" halki haittaako

80e makso seinäjoen moottorihiomolla.

kaikki vesitilan aukot tulpataan ja sitte vaan paineilmaa sisälle.
saippua veden avulla tutkitaan maholliset halkeamat.
 
Vs: spacewagon 1998 2.0td sylinteri kannen palotilan "korkit" halki haittaako

Eno huomasi yhden homman nämä esikammiot on eri linjassa kuten kuvassa näkyy http://aijaa.com/WJWjyv

ja tosta kohtaa mistä oon ympyröinyt niin oli pahvi palanut olisiko noilla yhteyttä kannen palamisella just tuosta kohtaa mihin tuo esikammio osoittaa?
Tos on vielä lähi kuva mistä oli palanut http://aijaa.com/t7faCJ
 
Vs: spacewagon 1998 2.0td sylinteri kannen palotilan "korkit" halki haittaako

Hyvä se on täällä yksinään höpötellä keskellä yötä..

Kansi on nyt kiikutettu turun TD koneistukseen, ammattilaiset katseli siihen malliin et on noita ennenkin paljon nähty ei mittään erikoista, meinaan toi halkeaminen.

Ottavat kuulemma ne "korkit" irti ennen koneistusta, sit plaanaa kannen ja erikseen sorvaa ne korkit tahallaan hieman korkeammaksi kuin itse kannen tiivistepinta, joku 0,01mm. Näin kun tehdään niin ei pääse enää kääntymään ne korkit väärään asentoon...
 
Takaisin
Ylös Bottom