SPL Dynamics Pro-15

  • Viestiketjun aloittaja Misukka
  • Aloituspäivämäärä
M

Misukka

Guest
Onkos kenelläkään kokemuksia kyseisestä elementtistä?
Minkälainen soundi noissa o käytännössä...

Ajattelin 45 litran suljettua koteloa käyttää.
 
Jollain tollasella kotelolla ja 1kW digillä soi kaverin chevy vanin hytissä kyllä iha v*tusti! ehkäpä siinä ei saa ihan oikeeta kuvaa ku on "samassa" tilassa subin kanssa ;D Ja refleksillä paukattaa viel paremmin. mitäs vaffarii oot meinannu?
 
Ripustus vika löytyy jos paukuttaa digi päätteellä... :'(
repeää alaripustuksistä yleensä...
ja kylmällä ilmalla yläripustus antaa periksi...
puhekelaa ei kyllä saa rikki...

muuten hyvä elemetti... tosin enemmän paine elemetti kuin kuuntelu... :-\
 
Meneeköhän sit ne ripustusvikaiset elementit takuuseen ???
Olisko sulla ehdottaa jotain toista elementtiä sit tilalle?
Tai sit jos laittais esim 2 x jotain esim. 10" XLS Peerlesejä
 
no ainakin työ kaveri on saanu 1kpl pro 12d ja 2kpl pro 15d takuuseen... hajottanu ne sil 1kw digipäätteellä

tosin en tiedä on uusia jo parannettu...

kun tarina oli näiden hajonneiden osalta:
pro 12d = ulkoreunus repes =liikaa tehoa digissä
eka pro 15d "jousto johtimet" poikki kartion juuresta
2st pro15d alaripustus repes =liikaa tehoo??

ja siis nämä oli corollassa SPL Dymamics digi päätteen perässä ja elementit olivat niitä valu runkoisia SPL Dynamics PRo tupla puhekelaisia

noista peerles elemeteistä ei oo kokemusta mutta tuo kaveri joka hajotti noita pro elementtejä sano että tuo 10" oli parempi ku 12" spl...  itte en ota kantaa
 
Joo enpä taidakaan sit laittaa tuota.
2 x 12" Peerless XLS CAR-elementtejä ja niille valmiit 30 litran suljetut kotelot. Jos sopivat vain leveydenpuolesta konttiin :-\
 
Jaahas, tais vaaka kallistua sitten neuvosta SPL 12D2 Dynamicsiin. Pieni 30 litran kotelo ja rokkais kilowatilla kuulemma jo ihan ok :-\
 
Korpela, kerro työkaverilles, että seuraavalla kerralla säätää vahvarin gainin mankan tasolle. Ei voi yksin johtua ripustusvirheestä elementtien hajoamiset. Pakko olla jotain ylimääräistä säröä linjoissa. Eikä niin vähääkään..
 
Moni on vissiin hajoittanut tolla päätteellä elementtejä just sen langallisen kaukosäädön vuoksi. Se ohittaa vahvarin gainin ja sillä saa helposti yliohjautumaan.
Jätin koko mötinkän suosiolla kaappiin, levelin hienosäätö suoritetaan mankasta :p
 
Olen samaa mieltä, kuin JKorpela!
Ite olen omistanu 2kpl 12d:tä ja toisesta meni juuriki yksi puhekelalle menevä johdin poikki kartion juuresta, ja siitä toisesta alko sitte hajoamaan alaripustus käsiin :'( Eli sitä sai olla liimailemassa kuukauden välein.
Mutta nuot Peerlesit on kyllä hyviä ja kannattaa muistaa, että ne on sitte lähempänä 2 ohmin elementtejä kuin sitä ilmoitettua 4 ohmia. Eli kahdella 12" XLS CAR-elementillä saa noin yhden ohmin kuorman sille digille.
 
Mikke sanoi
Olen samaa mieltä, kuin JKorpela!
Ite olen omistanu 2kpl 12d:tä ja toisesta meni juuriki yksi puhekelalle menevä johdin poikki kartion juuresta, ja siitä toisesta alko sitte hajoamaan alaripustus käsiin :'( Eli sitä sai olla liimailemassa kuukauden välein.
Mutta nuot Peerlesit on kyllä hyviä ja kannattaa muistaa, että ne on sitte lähempänä 2 ohmin elementtejä kuin sitä ilmoitettua 4 ohmia. Eli kahdella 12" XLS CAR-elementillä saa noin yhden ohmin kuorman sille digille.

oliko sulla spälärit tätä uusinta mallia?
 
meinaa virtanen loppua kun oomisena soittelee :-\
ajovalot vilkkuu vaikka o faradin konkka :|
pitää tässä typistellä virtajohtoja ja maadoittaa eri paikasta jne jne.
äänenlaatu parempi verrattuna infinity beta 12"/15" malleihin.
mut tämä vain omakohtainen tuntemus :p
 
mulla on 12d4 2kpl 150l refl. kotelossa 1kw digi päätteellä. viritetty 20-40hz ja toistaa sen tosi hyvin ja voimalla. pakko hommata konkka vielä, valot melkein sammuilee. eikä oo mitää vikaa ollu, ei tosin ole vielä vanhatkaan.
 
Tosia asiahan on se että ei kait noi 15d2 voi kestääkään tohon hintaluokkaa....
lelut , kuuntelu subbarit ja paine subbarit on erikseen..

esim joku D.D.(Digital Desing) 15" maksaa 2000e ja kestää sen muutaman kw tehon kiltisti...
 
Veljen kaveri suoritti videolle DD15" kesto testin.

Antoi verkkovirtaa jännitettä rajoittamalla.

Kesti hyvin olikohan 40A asti. 60A ssa pärähti kartio säpäleiksi.

Että voi sanoa että on kestävä elementti.. :)
 
cusso sanoi
Veljen kaveri suoritti videolle DD15" kesto testin.

Antoi verkkovirtaa jännitettä rajoittamalla.

Kesti hyvin olikohan 40A asti. 60A ssa pärähti kartio säpäleiksi.

Että voi sanoa että on kestävä elementti.. :)

Mitens toi käytännössä sitten tehtiin? Ihan mielenkiinnosta kysyn kun ei nyt yhtään sytytä :-[
 
No mulla on yhdistelmä spl dynamics pro 15d2 ja spl dynamics 1450 dig eikä oo mitkään ripustukset kärsiny ja on soitettu joka päivä ihan v*tun lujaa jo toista vuotta että ei ne nyt niin hirveen paskoja varmaan oo
 
cusso sanoi
Veljen kaveri suoritti videolle DD15" kesto testin.

Antoi verkkovirtaa jännitettä rajoittamalla.

Kesti hyvin olikohan 40A asti. 60A ssa pärähti kartio säpäleiksi.

Että voi sanoa että on kestävä elementti.. :)
Joo oon nähny ton videon... Hyvin tuntuu pöydällä liikettä ottavan ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom