sportin kampiakselin päittäis välys.

we18fi

New Member
Liittynyt
4 Marraskuu 2012
Sijainti
kokkola
eli ostää pläjäytin 2000 mallisen sportin ja annoin pajeron vaihdossa.
nooh viikon olen ajellut ja nyt huomasin tämän http://www.youtube.com/watch?v=islAYWidZ_k
tietty menin valittaan auto liikkeeseen asiasta alkoi se perus eestaas pompottelu se pitää viedä sinne ja ei sitä täällä katoa vaan siellä....
on kellään kokemusta että mitä tommonen päittäin välys on oikeen saanut vahinkoa aikaan koneen sisällä?? kun konetta ei ole avattu vielä.
kumma kyllä koneesta ei kuulu mitään kolinoita tai mitään muutakaan epäilyttää nyt tai sillon kun koe ajoin sitä.
keuttaa ole se mun napero gen1 parempi koneeltaan kun tämä kerpele.
milneriltä saa osia kohtuu hintaan mutta mista muualta niitä kannattaa kysellä?
enkä oikeen tiiä mitä tekin purkaisto kaupan (kerkesivät myödä sen mun naperon 2päivässä) vai kauhulla odotella mitä ne meinaa ton korjous maksaa siellä liikkeessä.
voidaan ko tuota katsoa normaaliksi kulumiseksi? en olis ostanut sitä jos olisin huomannut tuon heti osto tilanteessa.
 
Vs: olipa kerran napero sport ja sitten ei

Voin kertoa kokemuksesta että kauppoja et saa helposti purettua, käytännössä pitää viedä silloin kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi ja siinä sit menee se vuosi. Lähinnä koita saada myyjäliikkeen kanssa sovittua että miten jakaa noi remppakulut. Luepa täältä toi vika postaus miten mulla kävi.

Jos sulla ei ole varaa venata sitä vuotta kun kuluttajariitalautakunta pohtii asiaa (ja silloinkin kaupat perutaan todella harvoin, lukee siinä kauppasopimuksen ehdoissa mitä tahansa) niin ainoo vaihtoehto on korjata vika ja saada myyjäliike osallistumaan siihen remppaamiseen sopivalla summalla. Omalla kohdalla rempat yhteensä 7k€, oma osuus 2k€. Helpointa on, jos oot viel asiallisissa puheväleissä myyjän kanssa ja vedät tiukkaa muttet ehdotonta linjaa neuvotteluissa.
 
Vs: sportin kampiakselin päittäis välys.

no se tässänyt on auto on muuten tosi hyvässä kunossa ei ruostetta oikeastaan missään mutta toi melkeen 1cm liike kampurassa on kamala je sillä ei voi ajaa.
ne haluais viedä sen terva joelle ja tutkia siellä minä en siihen suostu kokemuksesta että tekevät sille tonni tolkulla remonttia ja laskuttavat mua siitä ja en voi luottaa siihen mitenkään vaihatavat vainsen keskimmäisen liuskat ja monta tonnia valohoitoa. ja miksi maksaisin jollekkin tunti palkaa kun voin tehdä sen itsekkin.
mitä noin mun persetuntumalla siihen tarvii laittaa on uusi kampura liuskat ja kiertokangen liuskat etu ja taka stefat öljypohjan tiiviste.
ja sitten kun tämä on spekulointia niin saattaa olla ölypumppu onko kanget otta blokiin kun kampuran liike onnoin suuri?!?!?!?
ja tietty uusi kytkin kun kerta kone on irti

jos nuo hakee mitsulta niin monta tonnia tulee hintaa eli kalliinmaksi kun koko auto plus työt päälle.
ja mun kokokesän siiretty kesäloma menee tuon korjaamiseen jos JOS osat saa kohtuuella ja aikataulussaan olen tosi kallis remontti mies kesäloma aikaan......
 
Vs: sportin kampiakselin päittäis välys.

Crankwalk 4D56. Kaikkea sitä näkee. Ei tuo nyt ainakaan mitenkään kauhean yleinen ongelma ole: 4D56 koneita on tehty TODELLA pitkään, ja en ainakaan itse muista, että vastavaa olisi tullut vastaan edes internetissä.

Mutta toki kaikki saa hajalle, ei sitä tosiaan tarvii kuin ajella vaikka vähillä öljyillä tai liian pitkään samoilla. Näin kerran esim. Italiasta tuodun V6:n alakerran, josta oli öljysihti täysin tukossa. Öljyt vaihdettu lisäämällä, ja tulos oli siinä.

Pahin skenaario tuohon osalistaan on laakereiden lisäksi itse kampi-akseli. Siellähän ne vastinpinnat on sille laakerille. Ja siitä vielä pahempi skenaario: lohko. Onko siellä enää tuollaisella välyksellä liuskaa mitä kuluttaa, onko kuluminen siirtynyt jo akseliin ja lohkoon asti? Jos tuho menee akseliin ja lohkoon asti, niin silloin kyllä tulee jo mieleen, että kattelisko täydellistä alakertaa:

http://www.milneroffroad.com/mitsubishi-uk-europe/challengersport/k94-2-5td-81998-22009/k94-engine-service-items?page=5
 
Vs: sportin kampiakselin päittäis välys.

Jos sielä melkee sentti on välystä niin liuskat puuttuu vallan koska ei ne ole kun pari milliä ne päittäis liuskat...
Ja kannattaa se kone tehdä kunnolla jos meinaa..
Milneriltä se koneen "huoltosarja" alle 300€ ja jos kerran itte pystyy tekee niin hyvä..
Mutta se pitää ensin purkaa että näkee kuinka kulunut se on.. Turhaa ostaa std osia jos joutuu hiottamaan esim kampiakselin..

Ja muuten ihan ensimmäinen 4D56 moottori missä törmää grankwalkkii.. :) ja minäki niitä jokusen olen pöyhinyt...
 
Vs: sportin kampiakselin päittäis välys.

se oli muuten interneetin ensimmäinen 4d56t crankwalk video ja postaus mitä olen löytänyt. saavutus kai sekin on!

no roplema on siinä että sanovat että menee takuuseen mutta kävin korjaamolla niin sano ett tonni jos vaan luiskat ja sitten kolme jos kampi pitää vaihtaa..
eivät pura kauppaa vaan meinasitvat että korjaavat en vaan luota koko hommaan enään tommosella välyksella on sylinterit soikiot kanget öljy pumppu on vatkannu metallia kaikkiin laakerihin ite pumppu onluultavasti sökö jos yleen sä on pyörinyt koko ajan kunkampi liikkuu noin paljon....
jos oikeen rehellisesti sanotaan niin mua ketuttaa ja raakasti jos ne vain laittaa liuskat niin eihän tuo kovinkauan kestä varmaan se on sorvannu pukkeihinkin jo.
sitten kunpitäs töissä käydä ja pitää ohjakset tuikasti käsissä ei tule mittään, edelleen jäi semmonen kuva että siellä meinataan liuskojen vaihdolla päästä
kerpele olen niin neuroottienen että kun ja jos se mulle takasin luovutetaan joutus melkeen avata koneen ja kattoa mitä vahinkoa sinne on tapahtunut ja mitä vanhoja osia sinne jätettiin aika pommiksi.
taisi tulla vaihto auto siitä olihan se mulla 6päivää :seina
 
Vs: sportin kampiakselin päittäis välys.

Olisko mitään jos yrität saada niitä tilaamaan suoraan Milneriltä uuden alakerran siihen? Nikon linkissä 1380 puntaa, jäänee Suomeen toimitettunakin alle parin tonnin? Tai vaikka ihan koko koneen kun sekään maksa vielä tuota kolmea tonnia. Tuollaista ratkaisua itse yrittäisin.

Vaihtoehtoisesti vaadit vähintään sen 2ke hinnanalennusta ja hommaat Milneriltä osat/koneen itse.
 
Vs: sportin kampiakselin päittäis välys.

no perjantaina ne sitä rupee kattomaan avaavat öljypohjan ja sitten sen näkee mutta tällä hetkellä eivät oikeinsuostu keskustelemaan asiasta enen kun nähdään kuinka pahasti tuo kone on sökö.
katoin kans ite että 2-2,5 kilo euroo tulis uusi kone tai sitten noin 700 uudet sisukalut milneriltä.
 
Vs: sportin kampiakselin päittäis välys.

no niin kävin kattomassa autoa töidenjälkeen na vaihtovat VAIN VAIN sen keskimmäisen liuskan jossa on se päittäis liuska osa.
eli siis ja välystä on nyt 0.20mm ja koneen maksimi välys on 0.25mm. koneen laittaja ei anna mitään takuuta tolle työlle vaan se mitä auton myyjaä on antanut
en usko että pajero näkee juhannusta tuolla moottorilla.
että semmosta....
 
Vs: sportin kampiakselin päittäis välys.

On täällä foorumilla ainakin yksi Evo 3 jolla on ajettu jo vuosia vaikka välystä jäi rempan jälkeenkin turhan paljon eli ei välttämättä kannata vielä heittää kirvestä kaivoon. Tietysti olisi kiva tietää missä kunnossa kampiakselin pinta on, se kun tuppaa kulumaan sen jälkeen kun laakerin pehmeämpi pinta on hävinnyt ja silloin juuri välystä jää uudellakin laakerilla tarpeettoman paljon.

Itse kun purin Evo 4 moottorin missä oli 1.5 mm välystä ja kampi oli jo viistänyt lohkoakin aavistuksen niin ei siinä kummempia tästä johtuvia sanomisia muualla ollut. Öljypumpussa ja muissa laakereissa ei esim. ollut mitään jälkiä. Öljycoolerin huuhdoin ja käytin samaa edelleen. Kampura tietty meni vaihtoon, laakerit ja tiivisteet ja koska ongelma on näissä jossain määrin tyyppivika tein laakerille ylimääräisen öljynsyöttökanavan jonka pitäisi vähentää riskiä ongelman uusiutumisesta mutta ihan toimiva moottori siitä sen jälkeen tuli.
 
Vs: sportin kampiakselin päittäis välys.

ei ole mitään tietoa kammesta tai edes olisin saanut nähdä sitä vanhaa liuskaa mutta oli kuulemma päittäis luiska kulunut pois.
olen pessimisti ja oletan että se laukeaa noin 20tkm sisällä koko läjä.
 
Vs: sportin kampiakselin päittäis välys.

Oma mielipide: voi se kestää kauemminkin, mutta itse en kyllä silti hyväksyisi vielä tuota korjausta "case closed"-perusteena. Koeta tapella hinnanalennusta ja jos onnistut niin laita säästöön uutta alakertaa varten. Nimittäin ei ne yksittäiset laakerit siellä ihan ilman syytä kulu totaalisen loppuun.
 
Vs: sportin kampiakselin päittäis välys.

pakko yrittää mutta ei ne siihen suostu sehän on nyt "korjattu" ja kertoohanse aika paljon kun korjaaja ei anna takuuta työlle eikä osalle..
voihan se liuska kestää vaikka 100tkm mutta en usko, täytyyhän sen olla eri paksunen kun ne vanhat liuskat.
naurettaa paskan puhetta että koko liuska sarja olis kestänyt saada 2kuukautta no mista hevon perseistä se keskimmäinen luiska ilmesty 3päivässä?!?!
ja syy tälle vialle on se kuulemma jos päästää kytkimen liian nopeasti ylos että auto nytkähtää ja että on iso raskas kytkin jep jep jep perus diesel pajero normi kytkimellä joo ja siat lentää. luulen että ajettu samoilla öljyillä ja ne on pikku hiljaa vähentynyt ja annettu mennä vaan. ja tuo huolto kirja on samaa luokkaa kun raamattu.....
 
Takaisin
Ylös Bottom