Startin hammaskehän kääntö...

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
onnistuu kuulemma näinkin:

-startti ja naftasuodatin irti
-tekee esim. pistepuikolla merkin kehään
-kaasupillillä kehä kuumaksi, kaveri kääntää samaan aikaan hitaasti kampuran päästä.
-rengasraudalla tms. kääntää kehää jonkun matkaa uuteen asentoon

Kuulemma 20min homma (kääntöosuus siis), eikä tarvitse repiä laatikkoa alas.
 
Tämähän oli hyvä uutinen!

Mutta lisätietoa kyllä kaivattaisiin:

- Eikö hammaskehä ole pulteilla kiinni ollenkaan?

- Tai pultit saa sitten vissiin sieltä alapuolen huoltoluukusta löysättyä?

- Mistä ne kaverit on sitten hammaskehää lämmittäneet startin reijästä vai alapuolen huoltoluukusta?

Näihin asioihin kun saisi valaistusta niin kohta alan hommiin...
 
Kehä ei ole pulteilla kiinni, ainoastaan lämpösovitteella.
Samakai se kummasta reiästä lämmittää, mutta kääntäminen on varmaan helpompaa alhaalta.
 
en tiedä tuon tarkemmin, kuulin tämän vinkin puhelimitse tuntemattomaksi jääneeltä Pajero heebolta...

Mutta homma on kuulemma tehty jotenkin noin, laatikkoa irroittamatta.
 
Ei se koneekaan irrotus_niin_ kova homma ole,ja vauhtipyöräähän saa pyöräytettyä kampiakselin päässä,jolloin kuluminen siirtyy eri kohdalle...Niin ainakin me tehtiin ja itse pyöräytyksessä meni 1min.
 
Niko Päivinen sanoi
onnistuu kuulemma näinkin:

-startti ja naftasuodatin irti
-tekee esim. pistepuikolla merkin kehään
-kaasupillillä kehä kuumaksi, kaveri kääntää samaan aikaan hitaasti kampuran päästä.
-rengasraudalla tms. kääntää kehää jonkun matkaa uuteen asentoon

Kuulemma 20min homma (kääntöosuus siis), eikä tarvitse repiä laatikkoa alas.

haluaisin nähdä tämän toimituksen käytännössä ;D

teoriassa tuo ehkä vois onnistua (jos siis sen hammaskehän sais jokapuolelta tasaisesti lämmitettyä yhtä kuumaksi ;))

siihen sigman koneeseen niitä hammaskehiä vaihtelin tuos alkuvuodesta "muutaman" ja voin sanoa, että ei ehkä ihan noin helppo homma ole
 
olen tuo pajero heebo ja täsmennän tuota kirjoitusta elikkä startti ja pa suodatin ja pohja panssari pois lämmitys tapahtuu kaveri pyörittää konetta kampiakselilta ja toinen lämmittää startin reijästä ei kannata lämmittää liikaa koska kehä pyörähtää helposti ja samalla kannattaa vaihtaa solenoidin käyttö vipuun jäykempi jousi niiden entisten tilalle loppuu kehä ongelmat
 
Mä voisin tuoda oman palleron esimerkki autoksi, johon voisi ihan näytösluontoisesti joku osaava tehdä tuon oikotien kautta kehän käännön!  :kuningas
Vauhtia saa hakea joka toisella kerralla uusinnasta, kun yrittää starttailla.  :p
 
Ei onnistunut. Sieltä huoltoluukusta mitään näkynyt. Liekö syy koska mulla on se kestävämpi canter vaihe loota.
 
Ihan kiva idea teoriassa, on toki voinut onnistua joskus miksi ei. mutta kun kehää lämmittää ja koittaa kääntää niin se joko on liian kylmä ja ei käänny tai "lipsahtaa" ja tippuu pois vauhtipyrältä. tai siis näin olettaisin. Ps. olen vaihtanut useita kymmeniä kehiä (mutta kuorma-autoihin) ja muuten olis tossa pöydällä kaksi v6 koneen vauhtipyörää, molemmissa on kanssa hieman kuluneet kehät... ei pahasti ei edes niin paljon että viittsisin kääntää ennen asennusta. toisella on ajettu noin 300tkm toisesta ei tietoa. eli 300tkm kulunut hieman enemmän mutta ei edes vielä niin paljoa että haittaisi starttia...
 
Terve

Nostampa vanhaa aihetta pinnalle.
Tässä olis tulossa kehän vaihto eteen ennen aamupakkasia...
Ei meinaa saada enää käyntiin kun kone pyörähtää maksimissaaan 1/4 kierrosta, ennenkö taas lyö tyhjää.

Mistähän näitä uusia kehiä saa, minkä hintaisia?
Entäs tapauksessa jossa kehä menee vinoon saako sen lämmitttämällä vielä irti?

Vanhan kehän kääntäminen ei tule enää kuuloon.

Entäs tämä solenoidin käyttövipu. Onko se solenoidia takaisin päin vetävä vipu?
 
Takaisin
Ylös Bottom