Starttimoottori + alapallot: 3,2 DID vm.2000

Zete

New Member
Liittynyt
7 Elokuu 2013
Pätkä Paje manuaalivaihteistolla oli merkkiliikkeessä huollossa ja ja.. kertoivat mm. että starttimoottori olisi vaihdettava(oire, pitkä starttaus). Maanantaina saan deltan korjauksen kustannuarvion. Tosiaankin kun auto on uusi perheenjäsen, niin pari kysymystä olisi taas.

- Käykö starttimoottorit muista vuosimalleista, pitkästä pajerosta tai käykö manuaalivaihteiseen esim. automaattivaihteisen starttimoottori? Jos katselee esim. purkuosaa..

- Mistä sitten uusi startti edullisemmalla hinnalla kuin merkkitiskin? (jos hinta on posketon..). Onko parempi sijoittaa alkuperäiseen, vai onko hyviä tarvikeosia saatavilla?

- Sitten mainitsivat, että nelipyöräsäätöä ei voida tehdä kun alapallot ovat väljät. Voiko Pajeen vaihtaa pelkät pallot, vai meneekö tukivarsijumpaksi?
 
Vs: Starttimoottori + alapallot: 3,2 DID vm.2000

kyllä saa pallonivelet motonet esim. mitä pitkä sarttaus meruteeraa?
 
Vs: Starttimoottori + alapallot: 3,2 DID vm.2000

Joutuun pyörittää starttia 4-5s moottorin lämpötilasta riippumatta. Ehkä lämpimänä hieman pidempään kuin kylmänä.
 
Vs: Starttimoottori + alapallot: 3,2 DID vm.2000

Pitkä starttaus, mikäli se startista johtuu, viittaa hitaaseen pyörimiseen.
Uusi startti esim JA-Tools JA-Elektro, kohtuuhintaiset startit ja laturit. Löytyy ainakin Tampereella Pirkkahallin suoralla.
 
Vs: Starttimoottori + alapallot: 3,2 DID vm.2000

Terve!

Kommentoin vaikka en mistään mitään tiedä..

Ton starttimoottorin kanssa tusaneena voin sanoa että ei se loppujen lopuksi ihan mahdoton homma ole vaihtaa. Kun jopa minä siihen kykenin! :eek:

Mutta kannattaa sijoittaa laadukkaaseen starttiin. Itse jouduin ottamaan halvimman mallin.. Kerran jo modasin ja tinailin uudet hiilet. Oli sekin kanssa homma. Mutta käy ja starttaa. toistaiseksi... :-X

Ja alapallon vaihdoin tänään. En tiedä miten oli niin kovassa. Minä jouduin nappaamaan navan irti, että pääsi alasimen päälle takomaan palloa irti. Toisella lähti. Haarukan päät meni myttyyn. Oli lujassa.

Viisaammat voipi kommentoida onnistuuko helpommin tuo irrotus, mutta homman jälkeen tuumin notta ensi kerralla otan navan suorilta irti.

t. jarski
 
Vs: Starttimoottori + alapallot: 3,2 DID vm.2000

Ei se kyllä hitaasti pyöritä, mielestäni ainakaan. Nopeammin se äkkisältään tuntuu pyörittävän kun esim. näissä saabeissa mitä pihasta löytyy.

Kiitos vinkistä osien hankintapaikan suhteen. Täytyypä käydä pyörähtämässä siellä.
 
Vs: Starttimoottori + alapallot: 3,2 DID vm.2000

Mitsuliikkeen mielestä, ilmeisesti testerin mukaan pyörittää moottoria todella hitaasti. Selvitteessä on että, "Moottori pyörii hitaasti, ohjainlaitteella kestää saada tieto pyörimisnopeudesta siksi ei käynnisty heti" Starttimoottorin uusinta. Startin hinta 800e... jestas.

Käykö pitkän mallin, ja/tai automaatin starttimoottori manuaalivaihteiseen pätkään?
 
Vs: Starttimoottori + alapallot: 3,2 DID vm.2000

automaatin startti käy ja tuskin pitkässäkään on eroa...mutta sen verran yleinen on 3gen starttihiilien kuluminen että kannattaako käytettyä ostaa.
 
Vs: Starttimoottori + alapallot: 3,2 DID vm.2000

Onko mitattu jännite startilta?
Mittasivatko siellä Mitsuhuollossa akkujännitteen. Jos jompikumpi akku on tiensä päässä, napajännite putoaa.
Se vaikuttaa suoraan ja heti startin pyörimisnopeuteen, jos akkujen napajännite on alle 12V. Jos napajännite on ok, voi alkaa vikaa etsiä muualta. On sitä joskus sattunut, että sitä yksinkertaista syytä ei ole syystä tai toisesta huomattu.

Hapettuneet navat vaikuttavat jännitteeseen, myös startin napojen likaisuus jne ja maadoituksen huono kosketus. Itselläni oli joskus -96 pajero 2,8tdi ja siihen vedin startin kiinnitysruuvin alle maadoitusjohdon, kun pyöri hieman hitaasti. Auttoi ja käynnistysongelmat katosivat.
Hetken päästä uusin koko moottorin runkomaan, koska se oli värissyt liittimensä juuresta melkein kaikki karvat poikki ja sen takia ei mennyt tarpeeksi amppeereja läpi.

Startin maadoitushan normaalisti menee moottorin runkomaan kautta, mutta startin ja moottorin kiinnitysvälissä saattaa olla huono kontakti lian takia.
 
Vs: Starttimoottori + alapallot: 3,2 DID vm.2000

Laskussa oli että akku on mitattu ja se on hyvässä kunnossa. Hetkinen - 2 akkua? Missäs se toinen mahtaa olla.. :nykii Minä en löytänyt kuin yhden akun, uudehkon 95Ah akun..

Käytetty osa tuli tässä poikkeustapauksessa kysymykseen kun purkuautoon oli juuri uusittu starttimoottori hetkeä ennen lunastusta. Moottori odottaa nyt asennusta..
 
Vs: Starttimoottori + alapallot: 3,2 DID vm.2000

Niin, noita on sekä kahdella akulla että yhdellä. Syytä en tiedä. ???
Meillä on kaksi -07 Pajeroa 3,2DID ja vaimolla on vain yksi 100Ah akku, minulla kaksi 100AH akkua.
Jos kaksi akkua on ne ovat molemmat siellä konehuoneessa, toinen vasen etukulma ja toinen vasen takakulma. Ne ovat kyllä kytketty yhteen, elikkäs riittää kun toiselta akulta mittaa napajännitteen.
Sinulla ilmeisesti on yhden akun järjestelmä.

No, ei se startti kummoinen vaihtaa ole.
 
Vs: Starttimoottori + alapallot: 3,2 DID vm.2000

Noniin, starttimoottorin vaihto ratkaisi käynnistymisen. Nyt käynnistyy niin kylmänä kuin lämpimänä mallikkaasti.
 
Takaisin
Ylös Bottom