starttimoottorin irroitus

jake241

New Member
Liittynyt
14 Heinäkuu 2006
Tarvitsisin neuvoa starttimoottorin irroituksessa, monta mutteria täytyy irroittaa jne.? Auto on gallu 2.0 gli vm.90
 
Solenoidin "takaa" lähtee yksi ohuehko johto abikoliittimellä ja yksi paksu 10mm mutterin alta (varo ettei ota maihin). Itse startti on kiinni kahdella (12/13mm?) pultilla vaihteiston päästä.

Solenoidin takapäässä on siis kaksi 10mm mutteria ja kaksi johtoa, joista toinen menee akulle ja toinen starttimoottorin sisään, sekä solenoidin takayläsivulla herätejohto, juurikin se abikoliittimellä oleva.

Solenoidi on kiinni startissa kahdella m6 ristipääruuvilla.
 
Sain startin irroitettua mutta mielestäni solenoidin takaa sieltä 10mm mutterin alta lähti vain yksi johto joka menee startin sisälle, olenko oikeassa vai onkos mull johto hukassa:) ?
 
eikö solenoidin takana ollutkaan kahta 10mm mutteria ???

Mistäs kummasta sille sinun startille tulee sit virta...? ;)
 
Oli 2kpl 10mm mutteria mutta mielestäni vain toiselle mutterile tuli se johto joka menee startin sisälle mutta toiselle mutterille en nähnyt mitään johtoa, mistähän tuota toista johtoa vois etsiä?
 
Siihen pitäisi tulla suoraan akulta johto. Jos ei tule, niin ei mikään ihme ettei startti toimi, eihän se silloin saa ollenkaan virtaa ???
 
No nyt löytyi johto ;D Vielä sellainen kysymys että mikä on johtojen järjestys, jos ajatellaan että ne 10mm mutterit on suoraan ihmistä kohden niin kumpaan tulee se virta ja kumpaan se startin sisälle menevä?
 
75% varmuudella vasempaan (eli kauempaan) tulee startin sisään menevä, koska muistan että hiilien johto oli liian lyhyt ja jouduin siihen juottamaan pidemmän että sain startin toimimaan. Ei lähde pyörittämään jos kaapelit on väärin päin.

Eli ruuvipuolelta (startin takaa) katsottuna vasempaan startin sisälle (hiilille) menevä piuha ja oikeaan akulle menevä.
 
Takaisin
Ylös Bottom