Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Niko Päivinen sanoi
OT: jos puuhailee 8-valve kansien kanssa, niin 4G64 kannesta saa 4g63 turbolle virikannen, puristuksien kanssa tosin joutuu teiskaamaan.

OT 2: O-Jaylla olis ylimääräinen 4G64 kansi (med jetvalve) kaupan...

eikös se oo hyvä viri kansi kun puristukset laskee? ;D ei sille kannata mitää tehä ku jyrsiä vähän tasasimmiksi kanavia ;D
 
Siirsin tämän aiheen tänne sillä tätä vois puida kunnolla ;D


eli eihän noissa g63 ja g64 kansissa ollut paljoa palotiloissa eroa muistelisin että g64sen palotilat oli 1,5mm syvemät
ja nehän on vain osa männän halkasijasta...
 
joo en sano varmaksi mitään, kun en itse ole vielä mitannut niitä G64 palotiloja. Tiedän vain, että kaveri joka moisen yhdistelmän teki, madalsi jopa lohkoa saadakseen puristukset sopivaksi turbolle. Tosin, siihen oli vaihdettu männät, eli se puristuksien lasku on voinut tulla myös sitä kautta. Mutta mittaan kyllä ne palotilat tuosta g64 kannesta, niin päästään spekuloimaan lisää. Isommat venttiilit siinä kannessa ainakin on.
 
4g63:sen sekä 8V että 16V. palotilojen koko on 46-47 cc.
Mitattu useammasta kannesta.
-A
ps. Niko, saisitko mitattua sen 4G64: sen 8V(jet valvellisen) kannen palotilan. Olis noin jatkoa ajatellen hyvä tietää :peukku
 
tästähän muuten tuli mieleen että :

vaihtaa sapporon kansi galantin vakio männillä olevaan lohkoon ja puhallin kylkeen :D puristukset tippuvat ja saa ahtaa varmaan 0.5-0.7 ahdoilla ja ottaa sen 200hv irti ;D

ja jollain lisaboxilla vähän lisää soppaa... tämähän olis se edullinen konsti :D jos kannen löytää...
tosin konttorin äijä ei helposti tykkää ::)
 
kiitos O-Jaylle, 4G64 8-valve kansi sekä (Galant GTI) 4G63 DOHC kansi on nyt mittailtu palotilojen osalta:

4G64: 69ml

4G63 DOHC (Galant GTI): 47ml

(lisäksi huomioitava tietenkin kansipahvi ja sylinteriin jäävä tila, joka riippuu männistä ja lohkon korkeudesta)

4G64 männän kolosiin menee 2ml
ja mäntä nousee 0,5mm yli lohkon pinnan. Kansipahvi oli luokkaa 1,2mm. <-onko reilu puoli milliä liian vähän "squeeze arealle"?

Pistetään tähän loppuun nyt vielä linkki (joka löytyy muuten myös linkkipalstalta):

http://www.automotiveforums.com/t329485-4g63_swap.html

Keskustelun pätkä, jossa tarinoidaan 4G64 lohkon ja 4G63 DOHC kannen (ja turbo kilkkeiden) naittamisesta.
 
varovaisella laskennalla 4G64 alakerta vakio männillä ja 4G63 DOHC kansi (tämä malli) antaa puristukseksi 12:1 ;D
 
no tuo on tuollainen about tulos, nettilaskurilla.

En saanut tehtaan ilmoittamaa puristussuhdetta sillä edes vakio 4g64 koneelle, eli joku heitto siinä on...

paljonkos vakio G63 SOHC kannen palotilan tilavuus on?
Sillähän sen pystyy laskemaan....
 
e15mitsubishi sanoi
4g63:sen sekä 8V että 16V. palotilojen koko on 46-47 cc.
Mitattu useammasta kannesta.
-A
ps. Niko, saisitko mitattua sen 4G64: sen 8V(jet valvellisen) kannen palotilan. Olis noin jatkoa ajatellen hyvä tietää :peukku


kait tuon verran?
 
Niko Päivinen sanoi
varovaisella laskennalla 4G64 alakerta vakio männillä ja 4G63 DOHC kansi (tämä malli) antaa puristukseksi 12:1  ;D
Milläs arvoilla sait tuon 12:1?

Itse laskin(noista sun kertomista arvoista):
Bore: 86.5mm
Stroke: 100mm
Hgasket:1.2mm
Dheight:0.5mm
Piston dome/dimple:0.2cc
cb:47cc

Ja tulos on 11.275:1
 
eri laskurit antavat hieman eri tuloksia, mutta jos käytit tuota linkkaamaani laskuria, niin lueppa ohjeet: "domeen" ja "deck heightiin" pitää laittaa miinukset eteen tässä tapauksessa, jos ei laita, saa tulokseksi tuon 11.275:1

Jos laittaa, niin tulos on itseasiassa YLI 12:1
 
Niko Päivinen sanoi
eri laskurit antavat hieman eri tuloksia, mutta jos käytit tuota linkkaamaani laskuria, niin lueppa ohjeet: "domeen" ja "deck heightiin" pitää laittaa miinukset eteen tässä tapauksessa, jos ei laita, saa tulokseksi tuon 11.275:1

Jos laittaa, niin tulos on itseasiassa YLI 12:1
Niin paitsi se on juuri toisin päin ainakin deck heightissa, eli positiivinen kun männän reuna tulee yli ja negatiivinen kun se jää alle.

Ja kun tuon dome/dimple kohtaan laitaa -0.2cc saadaan 11.348:1
 
et sitten lukenut niitä ohjeita. Tuossa laskurissa se menee näin:

Deck height: This should be a negative number if the piston goes beyond the top of the cylinder.

Piston top volume: This should be a negative number if the piston has a dome, and a positive number if the piston has a dimple.
 
Niko Päivinen sanoi
et sitten lukenut niitä ohjeita. Tuossa laskurissa se menee näin:

Deck height: This should be a negative number if the piston goes beyond the top of the cylinder.

Luin kyllä mutta tulkitsin erilailla. En kyllä käsitä miksi se on käännetty noin päin, kun aina puhutaan negatiivisesta jos se ei mene yli vaan jaa vajaaksi reunasta, kai ne laskukaavat sitten on taiteiltu eritavoin..

Ja muutenkin mitä olen lueskellut ympäriinsä, niin immeiset puhuu aina 11 puristuksista kun käytetään g63 dohc kantta g64:sen kanssa... Niin tuo täsmää siihenkin
 
kyllä beyond tarkoittaa nimenomaan "ohi" / "yli"

mieti nyt itsekin: jos se mäntä jää alle tason, se lisää palotilaa (positiivinen luku, samoin kuin kannen palotila)

jos se tulee yli, se pienentää kannen palotilan tilavuutta (negatiivinen luku, joka muunnetaan tilavuudeksi ja vähennetään.)

ja jenkit on yleensä tehnyt nuo siihen 7-bolt 4G64 lohkoon...
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

jatketaanpas tähän threadiin, kun tämä sivuaa aihetta.

4G64 koneissa selvästikin on kansivikoja. Toisaalta, alakerta on hyvä aihio moneen käyttöön.
Aiemmin on jo spekuloitu 4G64 alakerran ja DOHC kannen yhdistämisestä, joka vaikuttaakin ihan hyvältä modilta.

Mutta mitäpäs jos tuo kyseinen kombinaatio pitäisi saada takavetoiseen autoon? Täällä pohjolassa kun ei noita takavetoisiin tarkoitettuja 4g64 lohkoja ole isommin näkynyt.

DSM, VR-4, EVO koneisiin on taasen tehty stroker ratkaisuja. Pystyisiköhän 4G64 koneen kasaamaan/poraamaan takavetoisen lohkoon? Riittääkö lohkossa porausvara?

Jos ei tuota tekisi DOHC-kannella, niin silloin tuo SOCH saattaisi olla mahdollista tipauttaa jäykällä akselilla olevan Galantin keulalle, 125hv, kuutiotilavuus ja painovertailuun 2.3 diesel... (mikähän on mahtanut olla tehokkain jäykällä akselilla varustettu Gallu..?)

Kansivikaisen jos löytäisi, niin kasaisi vaikka 4G63 SOCH kannella, saisi ainakin puristukset kohdalleen, vaikka venttiilikoko ja kanavien halkaisija vähän pienentyisikin. Sitten se jonkun takaveto Gallun keulalle ruiskun kanssa...
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

4g64 lohko on 4mm korkeempi kuin g63.. joten ei onnistu...
ja tiukkaa tekee porata 85mm -> 87mm.....

mutta 2.3 koneen saat kun laitat takaveto lohkoon 2.4 kampuran+g63 kiertokanget+erikoiset männät... esim wiseco... 8 tappiselle pitää teetättää mutta 16v kannelle saa valmiinakin...
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

En nyt keksi mikä sitten olis ongelmana laittaa etuvetoisen 2.4-lohko sellaisenaan takavetoon,onko siihen jotain esteitä joita
en ole tullut ajatelleeksi...? En kyl ole asiaa sen enempää tutkinutkaan mutta lyhyiden tutkimusten pohjalta arveltuna...? :)
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

koneen korvakkeet (tai siis niiden reiät lohkossa) hyvin todennäköisesti eri paikoissa. Ainakin 4g63 4G32 lohko on erilainen takavetoisiin ja etuvetoisiin.

Saisihan tuon tietty leimaan kun tekisi itse nätit koneen korvakkeet ja olisi hiljaa....

EDIT: oikea tyyppinumero
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

Koskaan ei kannata luulla mitään... ;) ;D Jo eilisiltana mittailin hieman ohimennen,kun sattui olemaan yhdessä tallissani vähän
kaikenlaisia koneita vierekkäin,ja takavetoturbon ja 2.4-lohkon kyljistä näytti löytyvän ihan samoilta paikoilta tarvittavat reiät,
tosin hieman erilailla valettuna mutta varmaan ihan sama...!? Samoin vielä etuvetoturbonkin lohkosta... Eli sillä perusteella
veikkaisin että minkä tahansa mallisen 4G63 tai 4G64 kylkeen voi pultata vakiot takavedon korvat ja nakata kiukaan
kattilahuoneeseen...!? Jos hyvin käy niin vielä 4G63 DOHC lohkonkin,helpottaisi sekoittelua ja projekteja kummasti...!? :)
(Tarkistetut mitat olivat kiinnitysreikien etäisyys laatikon kiinnitystasosta,ja "pulttijako",ja pultinreikien keskinäinen asema...)
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

Samitsu taitaa olla oikeassa, tarkistin itsekin juuri kirjallisuudesta. 4G32 lohkoissa on kiinnikkeet eri paikoissa, oletin että sama pätee g63 lohkoihin. Ei päde. Kuvasta päätellen 4G6 lohkot saattavat hyvinkin käydä keskenään ristiin...

Tosin, muistelen kyllä, että jossain E15 Gallussa oli jonkun muun mallin G6 lohko, ja siihen oli tehty sellainen viritys-korvake...
Mistähän siinä oli kysymys?
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

Siitä en osaa sanoa,mutta illalla mittasin vielä DOHC-koneesta ja sopivat reiät näyttäis olevan siinäkin,vaikka edellä sanoin ettei
pitäisi luulla mitään,luulisin sillä perusteella että voisi heittää vaikka VR4-koneen takavetoGalantiin sellaisenaan...!? :) (Paitsi
tietysti ulkopuolen juttuihin tarvittavat kohtalaiset muutokset...) Eli näyttäisi että KAIKKI 2.0-2.4 koneet käyvät... Toisinpäin
eli takavetoisen kone etuvetoiseen ei sitten taas onnistukaan,koska takavetolohkoista ei löydy etuvetoisen tarvitsemia
kiinnityskohtia... Mutta ei haittaa,koska tarpeellisempi muutosmahdollisuus on tuo mikä onnistuu... ;D Ai niin,unohtui äsken se
poikkeus 2-litraisissa minkä useimmat tietävätkin,eli takavetoturbon erilainen laatikon kehäjako yläpulteissa,20mm pitempi...

Hauskaa tässä ajatella jos monet äijät ovat tuskailleet miten sekoittaisi etu- ja takavetojen koneenosia keskenään,ja sitten
selviää vaikka jälkikäteen että sehän olis käynyt sellaisenaan,aina kannattaa ottaa asioista selvää...!? ;D
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

tota nii nii.. täs oon lueskellu tätä ja ruvennu pohtimaa että ku jos G6 lohkot saattaa käydä etu- ja takavetosee keskenää nii heitetää täs ilmoille sellane villi ajatus.. Mitenhän olis, menisköhän 6G-sarjan tyypin koneet tollasee takavetoisee galluu.. laskennallisestihan sinne sais laittaa 2,5 v6 koneen (tilavuus kasvaa sen 25% ja teho suunnillee sen 20% näin villinä muistelmana, painosta ei tietoa..), vertailu kohteeksi A164 gallu.. JA tää oli ihan vaa tälläne villi ajatus tällee perjantain kunniaksi.. ;D
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

Kovasti ne netissä väittää että sitä että lohkonleveyttä on kahta eri leveyttä 13.25 ja 12.5 tuumaisia.
Taitaa ne vaan löytyä tuolta amerikan maalta jostain trukeista ja maastureista tms....

hakusanoilla: 2.0 2.4 4g63 4g64 bellhousing
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

tepi sanoi
Kovasti ne netissä väittää että sitä että lohkonleveyttä on kahta eri leveyttä 13.25 ja 12.5 tuumaisia.
Taitaa ne vaan löytyä tuolta amerikan maalta jostain trukeista ja maastureista tms....

hakusanoilla: 2.0 2.4 4g63 4g64 bellhousing

tämä selittää miksi mun on pitäny kikkailla g64 ja toi g63-t kiinni.. ::)
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

mutta eikös tuo tuumamitta viittaa juuri tähän yläpulttien jakoon, joita tosiaan on kaksi erilaista.
Ja 0.75 tuumaa on likimain tuo 20mm jonka Samitsu jo mainitsikin.

Kytkinkopan pulttijakohan ei ole ongelma, kun takavetoisiin kerran löytyy laatikoita kummallakin pulttijaolla.

"mikki87": muista, että jos ottaa turbon vertailumalliksi, voi tulla ongelmia konttorilla, jos rupeavat vaatimaan taakse erillisjousitusta. Tästäkin ollaan montaa mieltä, jotkut konttorit saattavat hyväksyä jäykän akselin levyjarruilla, mutta eihän se alusta silloin täysin vastaa mallisarjan tehokkainta jousitukseltaan...

"Samitsu": no tuohan sen selittää: siinä E15 Gallussa oli takavetoisen lohko..
Etuvetoisen lohkosta ilmeisesti löytyy kiinnikkeet sekä taka- että etuvetoiseen, mutta takavetoisen lohkossa on kiinnikkeet vain takavetoisen korvakkeille, ymmärsinkö oikein?
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

En tiedä mitä lohkonleveyksiä maailmalla tarkoitetaan,mutta jos lohkon kylkien kiinnityspintojen etäisyyttä toisistaan,se on hyvin
pikkuseikka muutella joko 12mm täytepaloilla tai toiseen suuntaan muilla keinoilla...!?

On muuten minullakin käynyt monesti mielessä miten sopisi veekutonen takavetoiseen Galantiin,koska kutosella saisi hyvät
ominaisuudet tuollaiseen kevyeen autoon varsinkin johonkin driftiajoon... ;)

Nikolle: juuri niin,etuvetoisen lohko pitäis käydä "mihin vain",mutta takavetoisen vain omalle paikalleen... :) Voihan virityksiä
tarvita vaikka mihin,itsellekin kun sovittelin E33-konePAKETIN E15 keulalle,koneen etukannaketta piti muokata reilusti...
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

E15-mallin kone on pystymmäs asennos ku E33, totesin sen ku meinasin laittaa omaan e15-mallin koneen.. Ne moottorikorvat on erilaiset, etupuolella on pidempi ja takana pikkusen lyhyempi.. muuten ne sopii kyllä..

Niko: Ajattelinki juuri sitä että tekis turbo-galluu sen V6-koneen, tosin nykyään on melko hankala löytää tollasia a164-galluja joista viitsis tehdä sellasen/ joista sais ilman 10m2 pellin laittoa tehtyä..
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

Niko Päivinen sanoi
mutta eikös tuo tuumamitta viittaa juuri tähän yläpulttien jakoon, joita tosiaan on kaksi erilaista.
Ja 0.75 tuumaa on likimain tuo 20mm jonka Samitsu jo mainitsikin.

Vai alimpia pultteja ??? jotka on lähinnä kampuraa...
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

Tepi viitannee tähän artikkeliin:

http://www.projectzerog.com/transmissions.shtml

EDIT: onhan noita meilläkin mittailtu:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=6884.0

Sekä ala- että yläpulttien etäisyys on erilainen.
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

No onkohan tuosta laatikon jaosta sit suurtakaan ongelmaa useimmissa muutoksissa,jos se koskee vain takavetoturboa vastaan
kaikkia muita malleja...!? Alunperin tai edellä kun ymmärsin lohkon leveysongelmaksi mahdollista eroa kannakkeiden kohdalta...!?
Tuli kuitenkin tänään mittailtua,ja siltäkään osin eroja ei löytynyt mistään koneesta,tarkistetut olivat tavallinen takavetolohko,
takavetoturbon,etuvetoturbon (kaikki edelliset siis 2-litraisia) ja vielä kaksi eri 4G64 lohkoa,kaikilla sama leveysmitta...!? ;) :)
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

juu siis kyllä minä ole aina ymmärtänyt asian näin: ongelma on joko korvakkeen paikoissa (koskee 4G3 moottoreita) tai kytkinkopan pulttijaossa (koskee siis rwd turbon lohkoa, ja näköjään 4G5 lohkoja), mutta lohkon leveyden kanssa en ole kuullut olevan ongelmia. Tuo "wide/narrow" block löpinä käsittelee minun mielestäni juuri pulttijakoja, ei muuta.
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

Eli lopputulos on nyt se että melkein kaikkia 2.0-2.4 koneita voi vapaasti sekoitella autosta toiseen,paitsi takavetoturbojuttu,
ja sitten se ettei takavetokoneita saa etuvetoisiin ainakaan ilman ihmeellisiä kannakkeita...!? Joku vielä jostain eri mieltä...? :)

Ja takavetoturboa lukuunottamatta ilmeisesti kaikki lohkot ja laatikot välillä 1.6-2.4 (ainakin) käyvät keskenään,rajoittava tekijä
on tietysti sitten se,millaisen kytkinpaketin ja vauhtipyörän saa mahtumaan ja muutenkin sovitettua,niistä en kaikkea tiedä...
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

rajoittaisin tuota vähän: (kaikki?) etuvetoisista peräisin olevat 4G6 sarjan moottorit on mahdollista asentaa takavetoisiin, mikäli laatikossa on se kapeampi pulttijako. Kytkimiä ja vauhtipyöriä pystyy aina vaihtelemaan ja sorvailemaan.

Ja rwd-turbo lohkoja on myös 1.8 kokoisena.

"mikki87": pystyykö E15 ja E33 korvakkeet vaihtamaan ristiin samaan lohkoon?
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

Kannattaa lukea tarkkaan mitä kirjoittelen,varovasti ilmaisinkin että LOHKON JA LAATIKON osalta 1.6-2.4 käyvät keskenään,
kannakkeista en 1.6 osalta varmaa tietoa voikaan tähän hätään sanoa... Omasta puolesta voin tuohon E15/E33 kannakkeisiin
sanoa että koneen sivukannakeparia vaihtamalla voi vaihtaa,koneen etukannaketta SAATTAA joutua muuttamaan,riippuu
millaiset romut kasaa jakopään luokse,lähinnä ohjaustehostimen pumpun ympäristöön... Se on kuitenkin varmaa että useimpiin
sovelluksiin löytyy vakiot korvat eli muutoskorvallisiin tarvii turvautua vain jos jotain ihme muutosta suunnittelee...!? :)
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

Niko Päivinen sanoi
rajoittaisin tuota vähän: (kaikki?) etuvetoisista peräisin olevat 4G6 sarjan moottorit on mahdollista asentaa takavetoisiin, mikäli laatikossa on se kapeampi pulttijako. Kytkimiä ja vauhtipyöriä pystyy aina vaihtelemaan ja sorvailemaan.

1.6 koneet ovat yleensä 4G3 sarjaa, ja niissä on kirjallisuuden mukaan eroja korvakkeiden kiinnityspaikoissa.

Ja rwd-turbo lohkoja on myös 1.8 kokoisena.

"mikki87": pystyykö E15 ja E33 korvakkeet vaihtamaan ristiin samaan lohkoon?

kyllä pystyy... pitää vaihtaa vesipumpu siitä mallista minkä korvakkeita käyttää..
eli jos laittaa e33seeb e15 koneen ja haluaa käyttää e33 korvakeita pitää vaihtaa vesipumppu että sopii ohjaustehostimen hilut kunnolla. ja korvakkeet jakopään puolelle ihan ne pienet myös jokka on lohkossa kiinni...

nick "teepa" laitto mun vanhan sapporon koneen jossa samat kannakkeet koneessa kuin e15sessa -> e33seen teepalta kanttaa kysyä mitä hiluja piti vaihtaa...
niin ja sappoross o isompi 225 kytkin ja vauhtipyörä isompi... mutta vauhtipyörän voi vaihtaa melkeinpä mistä tahansa g37,g63 jossa o 6pulttinen kampura
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

Jäsenille oli jotain kuviakin:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=15674.0

"Samitsu": mutta eikös ne korvakkeen paikat ole juuri lohkoon valettu? ;)

Pitäisikö ennemmin sanoa, että kytkinkopan osalta ne ovat vaihtokelpoisia?
(tiedän tiedän, pilkkuahan tässä..)
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

e15 ja e33 kannakkeet sopii molempii koneisii keskenää mutta autoihin ei sovi muut kannakkeet ku etummainen ja takimmainen keskenää.. se joka on jakopääs kiinni se kannake sopii kyllä molempii lohkoihin ja ihan kummalla tahansa vesipumpulla ( mulla oli ainaki näin ton G63 8v koneen kans), mutta autoon se ei sovi kiinni vaan sitte jää joku paikka aina vinoo.. Mulla on molempien mallien kannakkeet muistaakseni jossai hallin perällä jemmas..

Mulla kävi tos konerempan kans nii että kone tuli e15-mallista ja sitte pistin tietenki vahingos sen koneen kannakkeet sinne ja ihmettelin ku ei sopinu noukalle, eli juuri se jakopääs oleva kannake rupes kanittaa sielä eikä sitte sopinu takimmainen paikallee ollenkaa..

Se koneen asento vaihtuu e15-mallin pystymmästä e33 malliin jossa on kallellaa se kone eteenpäin..

kylläpä tuli taas hyvin selitettyä lyhyesti ja ytimekkäästi.. ;D
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

No joo,eiköhän pilkut liene nyt viilattu kohdalleen,näillä tiedoilla päästään viilaamaan paketteja konehuoneisiin...!? ;D
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

jos jollakin on mahdollista mitata tollasen 2,5 v6 koneen laatikon ne pultti välit nii pystyis sitte vähä katsomaa että olisko edes teorias mahdollista laittaa sellasta konetta gallun noukalle.. tai kaikkihan on mahdollista mutta että kuinka suuri työ siinä olis..
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

nyt kun noita kuvia tarkemmin katsoo, niin 4G1 ja 4G3 koneissakin saattaa olla sama tilanne: etuvetoisten lohkot käyvät sekä etu, että takavetoisiin, takavetoisten lohkot puolestaan käyvät ainoastaan takavetoisiin....

Tuosta 4G3 kuvasta ei oikein saa selvää miten siinä tuo valu menee, onko siinä fwd lohkossa keskellä niin monta reikää, että takavetoisen korvake käy siihen? Ja onko valu viistetty oikein siitä keskeltä....?
 
Vs: Sylinterikansi asiaa 4g63-t vs 4g64

Oftopikkia hieman mutta liittyy paljon tähän 4g64 4g63 juttuihin, eli mikä on e16a sapporon puristussuhde.

Haen takaa tätä fwd lohkollinen 4g64 + 16v kansi.

Palotilat kansilla pitäisi olla lähes sama jos vain tämä pitää paikkaansa:

Niko Päivinen sanoi
Europe: DOHC - NO turbo options from Mitsubishi
4g61 1.6L with "16" Head casting featuring 43 cc combustion chamber 10:1 CR small ports No "18" head option ever installed by the factory, or turbo option either
4g67 1.8L with "18" Head casting featuring 43 cc combustion chamber 10.5:1 CR big ports
4g63 2.0L with "20" Head casting featuring 47 cc combustion chamber 10.5:1 CR big ports
4g64 2.4L with "18"("20"?) Head casting featuring 43 cc combustion chamber big ports

Näitäkin threadeja alkaa olla jo turbo / tekniikka alla... Eikö viestejä vois karsia / yhdistellä ?


http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=16874.msg114262#msg114262
 
Takaisin
Ylös Bottom