Sytytystulpat esittäytyy, sekä raitisilmasuodatin

M

Misukka

Guest
Ehdokkaat ovat:

NGK bkr6e-11

Nippon Denso k20pru-11

Bosch fr7dcx

Bosch super4-fr78x

Hinta olis Motonetissä samoissa luokissa.

Mitäpä suosittelette autooni ?  :eek:
 
Re: Sytytystulpat esittäytyy:

Mulla on noi nelikärkitulpat ja hienosti käy. Toiset tulpat menossa noita. Ihan ok

Kerros miten tuommoisestä säädetään kärkiväli kuntoon?
 
Re: Sytytystulpat esittäytyy, sekä raitisilmasuoda

Onko misukassa raitisilmasuodatin hanskalokeron takana sijaitsevassa kotelossa ???

Aikaisemmalta omistajalta kuulin, että tuo samainen "laatikko" talvella vuotaa kylmää ilmaa jalkotilaan. Pitäiskö vetää vain samoihin silikonia? :eek:
 
Re: Sytytystulpat esittäytyy, sekä raitisilmasuoda

Lainaus toisaalta M.Niemisen teksti
1992-96 Lancerin raitisilmasuodatin tulee hanskalokeron takana olevaan ilmakanavaan. Ilman puukotusta, yhteen liitoskohtaan. Sitäkin kaupataan Motonetissä, muistaakseni, vaikkei se olekaan mikään vakio varuste noissa. En usko Mitsuissa olevan raitisilmasudatinta vakiona, ainakaan vuoteen 1995 asti. Eikä siitä Lancerissakaan iloa ollut, sillä keskimmäisistä ilmasuuttimista saa tulemaan raitista ilmaa suoraan ulkoa, eikä se siis tule suodattimen kautta.
 
Re: Sytytystulpat esittäytyy, sekä raitisilmasuoda

Lainaus toisaalta M.Niemisen teksti
 

Kiitos.

Mutta tuo tulppahommeli vielä. ;)
Tavallisesta tulpasta säätö ok, mutta 4-kärkitulpasta ?
Jokainen kärki vain mitattava erikseen?
Paljonko laitan välystä?
 
Re: Sytytystulpat esittäytyy, sekä raitisilmasuoda

eipä niitä ole tarvinnut säädellä aiemminkaan, harvoin 1-kärkistäkään jos se on uusi.
 
Re: Sytytystulpat esittäytyy, sekä raitisilmasuoda

Eikös tuo nelikärkitulppien hyöty ole hieman kyseenalainen. Kipinähän kumminkin tulee vain yhdestä kärjestä kerrallaan ja todennäköisesti etenkin tulpan vanhetessa aina siitä samasta.

En sano etteikö nekin olisi hyviä ja toimivia, mutta tuo nelikärkisyys vaikuttaa lähinnä mainoskikalta ja rahastukselta.
 
Re: Sytytystulpat esittäytyy, sekä raitisilmasuoda

ainakin kilvanajossa tuo 4-kärki on varmatoimisempi, tosin jos sponsorisuhteet olisi kunnossa ni sit voisi ostaa kärjettömät ;D
 
Re: Sytytystulpat esittäytyy, sekä raitisilmasuoda

Noi nelikärki tulpat on saman hintaiset kuin tavalliset, joten sama ottaa silloin ne. ;)
 
Re: Sytytystulpat esittäytyy, sekä raitisilmasuoda

raitis ilma suodin ei ole vakio kamaa mitsuis. on malleja kyl missä se kuuluu varustukseen ja se tulee silloin ihan sitävarten tehtyyn reikäänn eikä tarvi sit ottaa sitä tunnelia pois paikaltaan. muuten se on jälkiasennettava sinne tunneliin siihen saumaan joka on juuri ennen lämmityskennoa.
Vieläkään näis uusis mitsuis ei ole raitisilma suodinta. en ole ainakaa nähnyt.
 
Re: Sytytystulpat esittäytyy, sekä raitisilmasuoda

Vanhat NGk tulpat oli jo vaihtokunnossa vaikka niillä oli ajettu 10000km ???
Tilalla nyt ne Bossin 4-kärkitulpat. 150kilsaa ajoin ja käytin yhtä pois. Oli ok:n näköinen.

Kaikissa vanhoissa Ngk:n (motonetin mukaan oikeat tulpat) oli posliini osan juuressa 2-3mm ruskea kerros. Kuin olis läpilyöneet. 2 tulppaa oli metalliosiltaan violetin sävyiset. Liekkö saaneet heviä kun tuossa 180km/h puottelin :D
 
Re: Sytytystulpat esittäytyy, sekä raitisilmasuoda

Kaikissa vanhoissa Ngk:n (motonetin mukaan oikeat tulpat) oli posliini osan juuressa 2-3mm ruskea kerros. Kuin olis läpilyöneet. 2 tulppaa oli metalliosiltaan violetin sävyiset. Liekkö saaneet heviä kun tuossa 180km/h puottelin  :D

Orkkikset on NGK:n tulpat.
 
Re: Sytytystulpat esittäytyy, sekä raitisilmasuoda

Mulla oli aikoinaan "oikealämpöiset" Briskin kärjettömät tulpat. Toiste ei, yhden tulpan kärki irtosi ja rikkoi männän, tulipa kalliiksi...kaverilla oli gti 16v Corollassa sama juttu!

Mutta nimikin jo kertoo kaiken , Briski on riski...

Nyt on Boschin "normaalit" tulpat, lämpöarvo 2, ne kestää vaikka kylmänä ne ei kauniisti toimi. Kalliit oli, lähtöhinta noin 65 euroa, mutta ei pelota käyttää.
 
Re: Sytytystulpat esittäytyy, sekä raitisilmasuoda

Orkkikset on NGK:n tulpat.

Tiedän.
CB 1,6/1,8 NGK BKR6E-11 tuommoiset oli koneessa, mutta kunto oli mitä oli. Ja 10000km vain ajetut ???

Nyt on:
1,6/1,8 Bosch Super4-FR78X

Kylmänä meinaa tupsauksen kanssa lähteä käyntiin ja nykii hiukan, mutta lämpimänä kuin enkeli toimii. Vetääkin paremmin kuin vanhoilla "sateenkaaren" värisillä tulpilla ;)
 
Re: Sytytystulpat esittäytyy, sekä raitisilmasuoda

Kaikissa vanhoissa Ngk:n (motonetin mukaan oikeat tulpat) oli posliini osan juuressa 2-3mm ruskea kerros. Kuin olis läpilyöneet. 2 tulppaa oli metalliosiltaan violetin sävyiset. Liekkö saaneet heviä kun tuossa 180km/h puottelin  :D

En viitti pelotella mut niin oli mun boshin nelikärkitulpissa toi posliini ruskettunut. Vuoden päivät ollut koneessa.
 
Vs: Sytytystulpat esittäytyy, sekä raitisilmasuodatin

käytän vanhaa topikkia hyväkseni.

elikkäs uudet tulpat -05 2.0l stw lanseriin.
huoltokirja sanoo että kyseiseen malliin NGK IGR6A11 tulpat olisi suositeltavaa laittaa, kyseiset tulpat maksaa motonetissa 21,90e/kpl tästä syystä olisi kiva kuulla onko jotain muita hyviä vaihtoehtoja tarjolla, vai onko kyseessä "AINOA OIKEA VAIHTOEHTO"?
Tälläisiä katsellut: http://www.motonet.fi/fi/tuote/111523/DENSO-IW20--Iridium
http://es.aliexpress.com/item/Free-shipping-DPK-KOREA-IRIDIUM-spark-plug-4pcs-lot-IWR200-for-NGK-BPR6ES-BPR6EIX-BPR6EGP-DENSO/32386028895.html?detailNewVersion=2&shortkey=iymeMfQV&addresstype=600

näiden sivujen mukaan ymmärtäisin että tuo denso olisi vastaava: http://ngk-sparkplugs.com/igr6a11-p-2691.html
Cross Reference Denso Parts No. : VW20
Denso IRIDIUM POWER : IW20
Denso IRIDIUM TOUGH : VW20

Tuleeko muita mieleen tai kauppoja mistä saisi edullisemmin noita ngk tulppia kuin motonetista :E
 
Vs: Sytytystulpat esittäytyy, sekä raitisilmasuodatin

oma kokemus on että ngk toimii mitsussa,denso ei (pimeni yks melkein heti) kun oli vaihdettu densot.tosin ei ollu iridiumit vaan tavis tulpista oli sillon kyse. irit on kalliit mutta ei niitä tarvii olla kokoaikaa vaihtamassakaan. eli ajelee sen 90tkm

tämä minun mielipide,jokaisella varmasti omansa. mutta omiin vehkeisiin ei tule muita kun ngk tai bosch riippuen siitä mihin niitä tulppia vaihdan. vanhaan kuplaani vai mitsuuni. kuplassa taas ei ngk toiminu kuin hetken. mutta bosch toimii kuplassa hyvin.
 
Takaisin
Ylös Bottom