T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Onnittelut! :peukku Eiköhän tästä tule yhtä perusteellisesti kunnostettu laitos kuin aiemmistakin, jos vanhat merkit pitää paikkansa. Pistähän peli kuntoon! 8)
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

välijäähdytin on saabista... olikohan 900 turbo saabin
mulla oli samanlainen ja suunitelin sitä TD galluun joskus...
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Mr mmc sanoi
välijäähdytin on saabista... olikohan 900 turbo saabin
mulla oli samanlainen ja suunitelin sitä TD galluun joskus...

Jees, hyvä tietää :) aika tukevan oloinen cooleri, ei tuossa alumiinia ole säästelty. Paksumpi tuo ainakin on kun orkkis. Taidan nyt ensialkuun ainakin sovitella sitä siihen koneen päälle, katsoo sitten myöhemmin siirtääkö keulalle vai siirtääkö suoraan isomman tilalle...

Mites toi turbon puhdistus?
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Siistin näköinen peli. Muutamia asioita tässä heti, ennen kuin unohdan:

-Runkonumero on oikean takarenkaan kohdalla, eli todennäköisesti juuri siinä, missä sanoit olevan pehmeää

-Vaparin kansi pitäisi käydä. Mulla ainakin on vaparin kansi itsellä, mut mulla on 2,3 TD

-Suihkuissa ei ole mitään erikoista. Suihkuista vain ensin putket irti, sitten se paluuputkisto irti ja sitten pitkällä hylsyllä tai lenkillä suihkut pois. Suojaa hyvin, ettei mene roskia ja periaatteessa kannattais käyttää tarkistuksella ne suihkut paikallisessa Dieselkorjaaamossa. Tarkista, että suihkut käy siihen sun uuteen kanteen.

-Hehkut lähtee ihan vaan ruuvaamalla irti, mutta jos on esim nappia pidetty liian kauan pohjassa, niin on saattanu kärjet alkaa sulamaan ja on vähän nihkeä tulemaan pois.

-Jos se vaparin kansi on L-200:sta ja siin on imusarja paikoillaan, niin laita se ennemmin kuin Pajeron oma.

-Nelivedon merkkivalojen katkaisijat on jakolaatikossa, vänkärin puolella kaksi vierekkäin. Kumpaankin tulee autosta 1 johto ja ne on yhdistetty toisiinsa yhdellä johdolla

-Ainiin ja viimesenä.. Kyllä se imusarja on ihan normaali Pajeroon ;D

Eiku hauskoja puuhahetkiä Naperon kanssa. Nyt ei sullakaan enää vapaa-aikaa ole, jos sitä kaikkien edellisten projektien sekaan on sattunu jäämään. :peukku
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

MVa~1 sanoi
Siistin näköinen peli. Muutamia asioita tässä heti, ennen kuin unohdan:

-Runkonumero on oikean takarenkaan kohdalla, eli todennäköisesti juuri siinä, missä sanoit olevan pehmeää

-Vaparin kansi pitäisi käydä. Mulla ainakin on vaparin kansi itsellä, mut mulla on 2,3 TD

-Suihkuissa ei ole mitään erikoista. Suihkuista vain ensin putket irti, sitten se paluuputkisto irti ja sitten pitkällä hylsyllä tai lenkillä suihkut pois. Suojaa hyvin, ettei mene roskia ja periaatteessa kannattais käyttää tarkistuksella ne suihkut paikallisessa Dieselkorjaaamossa. Tarkista, että suihkut käy siihen sun uuteen kanteen.

-Hehkut lähtee ihan vaan ruuvaamalla irti, mutta jos on esim nappia pidetty liian kauan pohjassa, niin on saattanu kärjet alkaa sulamaan ja on vähän nihkeä tulemaan pois.

-Jos se vaparin kansi on L-200:sta ja siin on imusarja paikoillaan, niin laita se ennemmin kuin Pajeron oma.

-Nelivedon merkkivalojen katkaisijat on jakolaatikossa, vänkärin puolella kaksi vierekkäin. Kumpaankin tulee autosta 1 johto ja ne on yhdistetty toisiinsa yhdellä johdolla

-Ainiin ja viimesenä.. Kyllä se imusarja on ihan normaali Pajeroon ;D

Eiku hauskoja puuhahetkiä Naperon kanssa. Nyt ei sullakaan enää vapaa-aikaa ole, jos sitä kaikkien edellisten projektien sekaan on sattunu jäämään. :peukku

-Runkonumero EI ole enää siellä... siellä on uutta peltiä tilalla. Rekisteriotteessa on merkintä "Meistoksen varmennus: OIK.RUNKOPALKKI KESKELLÄ". En äkkiseltään sitä kyllä löytänyt sieltäkään :/ ja sitä pehmeää on kyllä muuallakin, mutta jospa sitä vkl pääsisi hitsailemaan... Mulla on omat menetelmät ruosteenpoistoon, eikä ne oo pettänyt vielä kertaakaan :)

-Toivotaan että käy, se on tänään lähtenyt matkahuoltoon (SUURET kiitokset mitsubishi4wd.com :peukku )

-Suihkuja onkin sit tuplat, kun siihen tuloillaan olevaan kanteen ne oli jääneet kiinni. Katselen niistä paremmat paikoilleen ja käytän toiset huollossa.

-Hehkut on uudet, toivottavasti ei ole pilattu :)

-Kyllä, se on lälläristä. Ei, siinä ei ole imusarjaa. Tiedän, olisi pitänyt ottaa se omasta pickupista pois ennen myyntiä :D

-Lieneekö vika sitten katkaisijoissa vai johdoissa, se selvinnee aikoinaan... Tärkeintä että neliveto kuitenkin toimii :)

Ja ei mulla ole koskaan ollut liikaa vapaa-aikaa, liikaa tekemistä kylläkin. Mutta jos tämän yrittäisi ensin saada leimalle, niin voisi käyttää paremmin aikaa kunnosteluunkin... Ihme kyllä, näin se menee. Jos auto seisoo pukeilla ei sille tule tehtyä oikeastaan mitään, jos ei itseään jatkuvasti potki perseelle. Kun auto on kilvissä ja pihassa, tulee puuhasteltua luppoaikana vaikka mitä.


Ainiin, ja Skydiverille: Taidat olla ainut joka ajattelee noin :) mutta kiitokset kannustavasta kommentista, se on harvinaista herkkua nykypäivänä!
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Mahoton jätkä oot rassailemaan! Oispa mullaki yhtä paljon intoa rakentaa jotain tommosta.. Tai rahaa antaa jollekin joka tekis nämä kaikki haluamani kunnostukset puolestani.. Hyvä nähdä että "autovanhuksia" pelastetaan vielä paalaamolta ja että toimivat ihan kaikenlaisessa jokapäiväisessä käytössä. En ois uskonu et oisit saanu sen ajoon jo näin nopeasti.. :p
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

mystinengalant sanoi
Noh kyllähän sä taisit olla.

Eihän se vielä valmis ole... Mut ajokunnossa :) leimalle pitää vielä vähän terästä liimata runkoon.
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Kuin et itte hitsannu tota? Vai oliko niin että tuo runkopalkin paikkailu on hieman vaikeempaa. ???
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

mystinengalant sanoi
Kuin et itte hitsannu tota? Vai oliko niin että tuo runkopalkin paikkailu on hieman vaikeempaa. ???

Runkopalkkiahan on tosi helppo hitsata, nämä viimeiset paikat vaan oli niin pahassa kohdassa ettei työpaikalta löytynyt sellaisia välineitä millä sinne väliin olisi päässyt. Mieluummin mie runkoa hitsaan kun peltiä :)
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Kuulostais siltä, että offikärpänen pääsi puraisemaan ja ensivuonna tuo siistikuntoinen Pajero alkaakin muistuttaa jo kaivoämpäriä. Lommoja ja naarmuja jokapuolella, eikä koskaan puhdas ;D

Edit: jatketaan tähän edellisen perään..

Talvella kun alkaa samanlainen jyrinä, niin on lunta kertynyt se panssarin väli täyteen.
Jos meinaat enemmänkin rymistellä metsässä niin kannattaa joko; a)opetella kiertään kaikki kivet ja kannot tai b) totutella panssarien suoristukseen ;D etenkin juuri tuo jakolaatikon panssari on aina solmussa.

Todennäköisesti jos otat ison kiven syliin ja käyt näyttään sitä sille panssarille, niin se vetäytyy jo kieroon ;D

Myös moottorin alla olevat panssarit saa solmuun ja voi olla irroituksen jälkeen homma saada takasin paikoilleen. Leka ja hiekkapiha tms. "pehmeä" hakkausalustana, niin hyvin oikenee.

Myös tankilla on panssari yhtä jykevä kuin kaikki muutkin. Mulla on silti pysyny se suorana, mutta tankki pilkistää panssarin molemmin puolin ainakin pätkässä ja se onkin sitten lommolla. Onneksi ei ole revennyt, mutta lähempänä 5:ttä litraaa on varmaan tilavuus pienentynyt.

asiahan ratkeaa kunnon panssareilla, mutta itse en harrasteluOffauksessa näe mitään järkeä rakentaa satojen kilojen tai satojen eurojen panssareita autoon. Omat panssarit suojaavat hyvin, mutta ne joutuu vain oikomaan aina kosketuksen jälkeen.
(toki kaikkihan Offaa harrastuspohjalta.. Vai tekeekö joku sitä ammatikseen)
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

sulla luistaa siis kytkin koko ajan?

miettiny itekin että johtuuko toi L200 kytkimen pettäminen omalla kohdalla
siitä että vääntöä on yksinkertaisesti liikaa kytkimelle...
kun kytkin alkaa jotenkin pitää kuhan malttaa ajella ~1bar ahdoilla jonkin aikaa...
ja taas kun nostaa ahtoja 1.4-1.5 niin pari kunnon kiihdytystä kestää ja luistaminen alkaa :nykii

pitää ottaa kimppaan jossain välissä kytkin remontit ;D
tehään molempiin kerralla ;D
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Mr mmc sanoi
sulla luistaa siis kytkin koko ajan?

miettiny itekin että johtuuko toi L200 kytkimen pettäminen omalla kohdalla
siitä että vääntöä on yksinkertaisesti liikaa kytkimelle...
kun kytkin alkaa jotenkin pitää kuhan malttaa ajella ~1bar ahdoilla jonkin aikaa...
ja taas kun nostaa ahtoja 1.4-1.5 niin pari kunnon kiihdytystä kestää ja luistaminen alkaa :nykii

pitää ottaa kimppaan jossain välissä kytkin remontit ;D
tehään molempiin kerralla ;D

Ihan kylmänä ei luista. Lämpimänä (~vielä 80km jälkeen) luistaa. Offireissuilla lopettaa luistamasta kun hörpöttelee tyhjäkäyntiä tarpeeksi kauan, sitten pari kiihdytystä pikitiellä ja luisto alkaa taas... Ja itse ajelen max 0.8bar ahdoilla, yleensä alle 0.5 jonka alla ei luista ihan niin pahasti...

Pitäis tehdä juu. Tartteis vaan rahaa siihenkin.
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Onneksi Pajeroon ei ole ihan mahottoman kallis kytkin. sen lisäksi vielä jäähdytnnesteet, jos tekee helposti tai öljyä jakolaatikkoon jos tekee vaikeasti tuon vaihdon.. ja sitten kun on vauhtipyörä esillä, niin hammaskehän kääntöönhän sitä joutuu ja sitten pitääkin uusia starttiin bendix ja kun startti kerran on auki, niin sama laittaa hiilet ja puslat ja ja .... kappas.. 100€ kytkimen vaihto itsetehtynä maksaa taas tonnin ;D

Mulla on kerran luistanu kytkin. Alle 10 000km ajettu kytkin, laatikossa pikku häikkä, niin pikkupuoli lähti pois päältä kun laitto pakin päälle. Siispä joutu autotraileria peruuttaan ylämäkeen isolla puolella ja jarrut oikutteli kärryssä. Silloin ei liikkuunu, vaikka oli kytkinpoljin ihan ylhäällä.. Ei ennen sitä, eikä sen jälkeen ole taas ollu mitään ongelmia kytkimen kanssa.
Renkaina oli AllTerrainit ja lumi oli maassa.. Ihmetytti vähän tuo renkaiden pito.. :eek:
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

MVa~1 sanoi
Onneksi Pajeroon ei ole ihan mahottoman kallis kytkin. sen lisäksi vielä jäähdytnnesteet, jos tekee helposti tai öljyä jakolaatikkoon jos tekee vaikeasti tuon vaihdon..

Eli siis tästä voimme päätellä että se kytkinremppa on helpompi tehdä nostamalla kone pois keulata, kuin askin irrottamalla? Hyvä tietää jos joskus joutuu tekemään.....
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Tuukka sanoi
Eli siis tästä voimme päätellä että se kytkinremppa on helpompi tehdä nostamalla kone pois keulata, kuin askin irrottamalla? Hyvä tietää jos joskus joutuu tekemään.....

Näin olen itsekin käsittänyt, pajeron koneessa kun ei ihan hirveästi erilaisia piuhoja ja letkuja ole. Ainakaan jos vertaa voimansiirtoon... :D
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Tietty jos on nosturi ja siihen kunnon vaihteistonosturi, niin sitten voi olla helppokin käyttää laatikko pois, mutta jos ihan lattialla joutuu puunertamaan, niin se laatikko on melkoisen iso ja raskas ja sitä joutuu vielä vähän ujuttelemaan siellä alla, koska häntä on siellä poikkipalkin päällä..

moottorin poiskäyttö on ihan simppeli homma. Ekalla kerralla tietty joutuu vähän hakemaan, mutta toisella kerralla lähtee jo paljon helpommin. Ei kait siellä ole kuitenkaan ku pari maakaapelia, startille plussakaapeli, pumpulle tuleva pikkuinen nippu, laturin johdot ja ne pari kolme maajohtoa siinä kannen kyljessä. Vesiletkut syylärille ja lämppärille ja sitten suurimpana kiusana turbon lämpöpelti ja pakoputki.
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Mutta sen takanapa onkin Pajerossa jo seuraava palkki, joka tulee just siihen hännän alle niin, että joutuu ensin uittaan koko laatikon taakse, sitten laskeen sen etupään alas ja sitten vasta laatikon häntä lattialle. Ja ainakin Pikkulaatikkoinen paketti painaa tosiaan mukavasti, että en kyllä kehtais alkaa tunkin kanssa taiteileen sitä pois.

Toki suunnitelmissa on jo vaihteistonosturi että saa lattialla käyttää laatikon pois, kun offauksessa odotettavissa laatikkomurheita..
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Enköhän minä nosta koneen pois jos ei nyt mitään ihmeempiä tule. Tosin pitäisi se peruutusvalon anturi vaihtaa ja se vaatii ainakin sen että laatikkoa käyttää vähintään alempana, ei sinne väliin käsi sovi mitenkään...
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Itelle on aika utopiaa noi webasto-meiningit. Haluaisin kyllä Webaston omaanki autoon, nyt ku työmatka on tarpeeks pitkä että sitä kehtais käyttää. :D Mitähän webasto maksaa normaaliin bensa lanceriin?
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

WEbastot mahtaa olla uutena noin tonnin luokkaa. käytettynä löytyy bensa-versioita enemmän kuin diisseli versioita ja on vähän halvempia.

Mulla oli webasto ensin syylärin edessä alhaalla olevassa palkissa. Sieltä löyty jopa kierteelliset reiätkin valmiina joten oli aika BOLT-ON juttu, mutta kun ei kehtaa jängässä uittaa tuota konetta, niin nyt se on ylhäällä, heti lukkopellin alapuolella syylärin edessä kiinnitettynä siihen peltiin mikä menee siittä lukolta alas. Letku olen tuonut kuljettajan puolelta ja siinä syylärin laidalla kulkevassa pellissä oli sopivasti kaksi reikääkin letkuille.

Vesiletkut menee ohjeiden mukaan lämppärille menvä letku Webastoon ja sieltä sitte lämppärille. Tein sen moottorin kyljestä tulevan letkulähdön vähän erilaiseksi, kun meni letku niin monimutkaisesti alkuperäisellä nipalla.

Polttoaineen haaroitin sieltä konehuoneesta heti siittä kun metalli putki rungon kyljessä muuttuu kumiletkuksi joka menee suodattimelle. Webaston edellinen omistaja sanoi, että hänellä oli Nissanissa imeny suodattimen tyhjäksi ja ei kannattaisi laittaa polttoaineen ottoa suodattimen jälkeen. Paluun haaroitin sitten ihan normaalisti Dieselin paluulinjaan.

1.Gen:stä löytyy muuten kojelaudan takaa jostakin sieltä lämppärin nopeudensäätövivun luota liitin, johon suoraan ktkemällä Webaston lämppärin moottoria ohjaavan piuhan, saa sen nopeussäätimenkin toimimaan ja voi siis säätimestä valita, et millä nopeudella se moottori pyörii. Toki nyt kun tuota on käyttäny muutaman vuoden, niin voin sanoa, että hitain nopeus on ihan riittävä, eikä se muita tarvi oikeestaan.

Jos lämmönvaihtimen väsäät pakoputkeen, niin kyllä kai siinä kestäisi melkein mikä vain. Ei kai ne pakokaasut niin syövyttäviä ole. Vaikka taitaakin palaa kyllä aika reilusti laihalla. Kupari tai alumiinihan oksidoituu samantien ja pitäisi estää lisähapettuminen, mutta meneekö sitten lämmönsiirtokykykin samalla?? Itse suunnittelin joskus, että laittais sen pakoputken lämmittämään laatikkoa. Pikkulaatikon öljypohjaan upottanu sopivaa putkea niin, että se käy öljyn puolella mutkan ja pakokaasut siittä läpi.

Toki liikaa noita kaasuja ei kannata jäähdyttää, sillä tarpeeksi ku jäähtyy niin saattaa alkaa tulemaan jäätymisongelmia
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Mistäs hommasit nuo kirkaslasiset umpiot? Ja oliko kalliit, sekä meneekö Bolt-On pajeroon?

Se prkl puolikuu on ainainen kiusa ja valitettavasti ei tule edes kaikkien tarvike venakopantiivisteiden mukana uutta. Itse olen aina joka kerta kun venakopan aukasen, liimannnu silikoonilla sen puolikuunkohdan tiiviiksi.
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Motonetistä ostin ne Siriuksen umpiot, mutta palautin koska niissä oli polykarbonaattilasi eikä oikea lasi. Saattaa olla herkkä menemään rikki pakkasella, ja naarmuja niihin varmasti tulee metsässä...

Eli tilalle tuli Hellan umpiot, ja oli ihan 100% bolt-on. Lisäksi vielä General Electricin polttimot, joille luvataan +60% valotehoa, ja rele- ja johtosarja jolla saadaan suora akkujännite polttimoille. Nyt näkee, mut odotahan kun saan releet kytkettyä.... :) noilla umpioilla itsessään oli jo huima vaikutus valotehoon, nyt näkee orkkis pitkilläkin n. 3 kertaa kauemmas.


Katotaan sitä tiivistystä sit keväämmällä. Puolikuun vaihdoin vasta syksyllä, mutta kai se on jo sitten niin paskana ettei tiivistä enää...
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Älähän nyt.. Tämä on ainoa projekti tuon Imperion Nöpön ohella mitä seuraan jatkuvasti.
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

tulee luettua :peukku

haaveillu tässä että kuhan sais kesärenkaat ostettua ja puslia vois päivitellä tuota vielä
sun juttua vähemmän luettua topikkia ;D
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Olikos tämä oikein kierrejousiperällä? Erikoinen yhdistelmä jos on, TD ja vieterit...
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Kyllä, alun perin TDIC mutta koneeksi vaihdettu vanhempi TD... Johon nyt siis vaihdoin kannen ja lisäsin välijäähdyttimen. Syöttöpumppukin on vanhemman mallinen, eli tyhjäkäynnin säätö pumpun ja kannen välissä.

Mikä lie orkkiskoneelle tullut kun on pitänyt vaihtaa...
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Oli kumpi tahansa (TD tai TD-IC), niin ei kierrejousiperä käsittääkseni ole niissä ollut mitenkään kauhean yleinen. V6 malleissahan se on kaikissa.
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Eihän se ole, ykköskoppaisissa ainakaan. Hiton paljon paremmin tuo kierrejousitettu joustaa kuin lehtijousitettu.

Ja kylkiteippauksien mukaan tuo on alkuperäinen TDIC.
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Itsellä oli myös Kipossa&SW:ssa niin väljä tikku,että lähes "heilui".
Mutta ei kuitenkaan koneet huohota,eli pysyivät tikut paikallaan.
Laitoin pienen o-renkaan yhteen "poimuun",ja tuli tiiviiksi!


Gallussa taasen "loppuvaiheilla" kun kone huohotti,niin ei auttanut vaikka kuinka liimaili puolikuuta/venakopan tiipparia,niin aina puski jostain kohtaa läpi.
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Mulla on TDIC vm.-90 kierrejousilla. Joustaa liiankin paljon joten ostin Dobinsonin kierrejouset ja - iskarit. En ole vielä kerennyt vaihtaa. Jouset ovat heavy duty luokkaa. Nostaa perää 30 mm. Toivottavasti ei mene sitten liian jämäkäksi.
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

model88 sanoi
Mulla on TDIC vm.-90 kierrejousilla. Joustaa liiankin paljon joten ostin Dobinsonin kierrejouset ja - iskarit. En ole vielä kerennyt vaihtaa. Jouset ovat heavy duty luokkaa. Nostaa perää 30 mm. Toivottavasti ei mene sitten liian jämäkäksi.

eihän sellaista voi ollakaan joka joustaa liian paljon... :D
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Annas kun arvaan: alkoi sylkeä tikkua pois tuon tuuninkipöntön asennuksen jälkeen?
Jos näin, niin syy on aika selvä: selvästi liian pienet (sisähalkaisija) letkut, varsinkin kun letkut ovat lisäksi aika pitkät ja mutkalla. Lisäksi itse kerääjän "vastus" -> kokonaisuus ahdistaa huohotusta liikaa -> sylkee tikkua ja voi puskea öljyäkin jostain.

Ja venakopan tiiviste ei yleensä pidä jos sen kiristää tehtaan momenttiin. Kokeiltu on. Se vaan pitää hyvin hyvin hyvin varovasti kiristää käsin hiukan kireämmälle.
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Tuo venakopan vuotaminen kuulostaa kauhean tutulta. Mulla on omassa sekä työpaikan Delicassa jatkuvasti kone märkänä imu-/pakosarjan puolelta 1.sylinterin kohdalta. En tiedä, et mitä noille tekis. Liimaisko härskisti vain kunnolla kiinni, vai antaisko vain vuotaa, kun ei maahan asti mene..
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

MVa~1 sanoi
Tuo venakopan vuotaminen kuulostaa kauhean tutulta. Mulla on omassa sekä työpaikan Delicassa jatkuvasti kone märkänä imu-/pakosarjan puolelta 1.sylinterin kohdalta. En tiedä, et mitä noille tekis. Liimaisko härskisti vain kunnolla kiinni, vai antaisko vain vuotaa, kun ei maahan asti mene..

sama taalla, minulla vaan tuppaa menemaan ihan maahan asti :/
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Katohan, ettei ole hiekkaa ja kiviä missään panssareiden välissä. Ja jakolaatikon panssarikin tykkää vääntyillä solmuun metsäleikeissä, mutta sen vaihtoehdon suljitkin jo pois, jos oot kerta tuota laatikkoa jo nostellu..
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

MVa~1 sanoi
Katohan, ettei ole hiekkaa ja kiviä missään panssareiden välissä. Ja jakolaatikon panssarikin tykkää vääntyillä solmuun metsäleikeissä, mutta sen vaihtoehdon suljitkin jo pois, jos oot kerta tuota laatikkoa jo nostellu..

panssarit? eioooole.... :D
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

MVa~1 sanoi
Tuo venakopan vuotaminen kuulostaa kauhean tutulta. Mulla on omassa sekä työpaikan Delicassa jatkuvasti kone märkänä imu-/pakosarjan puolelta 1.sylinterin kohdalta. En tiedä, et mitä noille tekis. Liimaisko härskisti vain kunnolla kiinni, vai antaisko vain vuotaa, kun ei maahan asti mene..
Jos venakoppa ei vuoda,niin silloin siinä on jotain vikaa,näin on minulle eräs foorumiltakin tuttu pajero harrastelija sanonut ;D
Niko Päivinen sanoi
Oli kumpi tahansa (TD tai TD-IC), niin ei kierrejousiperä käsittääkseni ole niissä ollut mitenkään kauhean yleinen. V6 malleissahan se on kaikissa.
Käsittääkseni kierrejousitettu perä tuli loppupään 1gen TDIChen,eli näihin 90-91malleihin.
Kaikki nettiautosta kysymäni 91 TDIC olivat kierrejousitettuja.
 
Vs: T.Laukkanen, Pajero TDIC -90 löpinät

Yheksänkymppiä maksaa alakerran laakerit.. mut jos ne on oikeesti hyvät niin sit harkinnan mukaan...
 
Takaisin
Ylös Bottom