taas galantin tehoista

H

hessuman82

Guest
Ihmettelly olen että miksi galantin 2.5 litrasesta 24 venasesta ei löydy kun reilut 160 heppaa, kun Volvon 2.5 litrasesta 20 venasesta irtoo 170 heppaa? Mikähän tässä on syynä että mitsun kone on noin paljon laiskempi?
 
Vs: taas galantin tehoista

ja hondan 2.4 190hv, turboista puhumattakaan..
vaan eihän se auta itku eikä hampaiden kiristys, niillä mennään mitä on.
 
Vs: taas galantin tehoista

niih... Jos vastaus löytyy koneen sisälmyksistä, niin eihän se korjaamaton vahinko ole? Tuskin johtuu ecun softastakaan sentään... Sigman 3l-24v kehittää sen 205hv, joka on suhteessa hyvin, verraten galantin 2.0l-16v ja 2.5-24v, tuosta 2 litraisestahan ei tule tehonlisäystä kun vaivaset 25 heppaa tähän 2.5 litraseen, mutta kulutus nousee parilla litralla satkulle.
kun taas tästä 2.5 litrasesta siirryttäessä 3 litraseen tulee tehonlisäystä 44hv! Mikä mättää :'(
Onko muuten tietoa onko tuo sigman 3 litranen kuinka paljon erilainen kun tuo 2.5 litranen, meinaan olisko mahdollista viskata sigman kone galantin keulille...
 
Vs: taas galantin tehoista

hessuman82 sanoi
niih... Jos vastaus löytyy koneen sisälmyksistä, niin eihän se korjaamaton vahinko ole?
eipä kait, mutta halvempaa on vaihtaa autoa tehokkaampaan jos sitä hakee.

Onko muuten tietoa onko tuo sigman 3 litranen kuinka paljon erilainen kun tuo 2.5 litranen, meinaan olisko mahdollista viskata sigman kone galantin keulille...
teknistä puolta edes miettimättä, ei se ainakaan laillista ole.
 
Vs: taas galantin tehoista

Joo, kyllähän se vaihtoon lähtee jo vanhuuttaankin. Seuraava on v70. Olen kyllä ajanut niin 850 volvoa kun v70:kin. Mitään tekemistä sillä GLT:llä ei ole kuitenkaa minkään tehojen kanssa(mallimerkintä vain). Ja työkseni yhdistelmää noin 4 vuotta, että kyllä se kaasu on uskoakseni hallinnassa paremmin kuin ehkä monilla muilla... Ainakaan toistaiseksi ole tullu moitteita saati potkuja ;D Voihan se olla markkinointi hommakin tuon galantin tehot. Eli todellisuudessa voip olla enempii kun tuo 120kw, jostain joskus kuullu.
Uutta galanttiahan kun suomeen ei harmi vaan tuoda. Se olis kyllä muuten tietty ykkösvaihtoehto uudemmalle.
Ja kun täällä ei sitä tyhmien kysymysten palstaakaan ole... Autoja on palijo ollu mutta mitsu tähän mennessä se paras, syystä tahi toisesta.
Tässä kuitenni autot jotka olen omistanu pitempään tai lyhempään ;)
Datsun 100A 1.2-75, Toyota corolla 1.2-79, Ford Escort 1.3 -85, Nissan Sunny 1.5-83, Mitsu Lancer 1.5 Glx-85, Mitsu Lancer 1.5Glx-86, Mitsu Galant 2.0Gls-87, Mitsu Lancer 1.5Glx-87, Honda Civik 1.5Gl-87, Peugeot 405 1.6-89, Mitsubishi Galant 2.0Gls-85, Mitsu Lancer Glx -84, Mitsu Lancer 1.5 Glx -89, Mitsu Galant 1.8Glx-88, Volvo 460 1.6-91, Mitsu Galant 2.0Glsi-88, Volvo 760 2.3turbo-84, Toyota Corolla 1.3LB-88, Mitsu Galant 2.0 Gls-87, Volvo 460 1.8-94, Honda Civik 1.3-83, Honda Accord 2.0Ex-87, Honda prelude 2.0Ex-88, Honda Accord 2.0-88, Mersu 220D-72, Nissan Sunny 1.6-87, Corolla 1.8dsl-85, Nissan Cedric 2.8dsl-85, Bmw 520i-88, Bmw 525 tdsa-94, Mitsu lancer 2.0 dsl, mitsu Galant 2.0Glsi-94. Siinä muistaakseni kaikki, järjestys voipi heittää, mutta eka ja viimenen on oikein:)

Joten luulen että mulle ei tarvii "pyllyillä" tämän enempätä. Ei näitä ajosta tulleena jaksa lukea kuin ikään suomi24 palstalta.
 
Vs: taas galantin tehoista

Kuten yllä pohjustettiinkin, niin aina puhutaan siitä huipputehosta mutta tosiaan unohdetaan, että mitä tapahtuu siinä huipputehon ja 0 rpm:n välissä... vai tapahtuuko? Olen ajanut tehokkaampia autoja kuin tuo lanttu, mutta harvassa on samoja vääntöominaisuuksia tietyillä kierroksilla mitä tuossa.

Esim. Type-R:n (tämän vanhan) 200 hevosta löytyy kierroksista 7400rpm (jos en ihan väärin muista?), vääntöä 196nm ja sekin jossain 5900rpm. Tuossa GDi:ssä taitaa punaviivakin jo tulla siinä ;D Ei siinä mitään, hieno konehan se vtecci on.
 
Vs: taas galantin tehoista

Lähestyvän iloisen juhlan kunniaksi pakko kommentoida ;D

Puolityhmiä kysymyksiä: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=10035.0

Kaasupolkimen kanssa painimista: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=17102.0

Ja sitten vain tehokasta Juhannusta 8) ;D
 
Vs: taas galantin tehoista

Hyllystä löytyi "AUTO formula"-lehti 11/1997. Kaikin tavoin surkea lehti, mutta mondeoV6 vastaan Galant V6 vertailussa oli mitatut tehot.
Suurin teho Ford 171,6hv/6110(ilmoitettu 170hv/6250), Mitsubishi 176,9hv/5820(ilm.163hv/5750).
Vääntö Ford 23,0kpm/4160(ilm.22,4kpm/4250), Mitsubishi 24,3kpm/4620(ilm.22,7kpm/4500).
Litratehot Ford 67,46hv/litra ja Mitsubishi 70,83hv/litra.
Suurin käyntinopeus Ford 6600 ja Mitsubishi 6900.

Eli aika paljon oli Mitsussa tehoja luvattua enemmän ja enemmän kuin volvossa. ;D :peukku
 
Vs: taas galantin tehoista

M.Nieminen sanoi
Hyllystä löytyi "AUTO formula"-lehti 11/1997. Kaikin tavoin surkea lehti, mutta mondeoV6 vastaan Galant V6 vertailussa oli mitatut tehot.
Suurin teho Ford 171,6hv/6110(ilmoitettu 170hv/6250), Mitsubishi 176,9hv/5820(ilm.163hv/5750).
Vääntö Ford 23,0kpm/4160(ilm.22,4kpm/4250), Mitsubishi 24,3kpm/4620(ilm.22,7kpm/4500).
Litratehot Ford 67,46hv/litra ja Mitsubishi 70,83hv/litra.
Suurin käyntinopeus Ford 6600 ja Mitsubishi 6900.

Eli aika paljon oli Mitsussa tehoja luvattua enemmän ja enemmän kuin volvossa. ;D :peukku
Mahtaiskohan olla syynä noihin Mitsun tehojen alakanttiin ilmoittamisessa se, että Mitsun kyseistä 2,5 V6 moottoria taidetaan myydä miltei joka puolella maailmaa, ja jossain saatetaan joko verottaa tai sitte vakuutusmaksut määräytyvät tehojen suhteessa kuutioihin. Nyt kun ilmoitetaan alakanttiin tehot, niin saadaan autosta kuluttajien silmissä houkuttelevampi, kun käyttömaksut ovat alemmat. Minulla on kuitenkin sellainen tuntuma, että kyseinen Mondeon kone ei ole niin "maailman moottori" kuin Mitsun V6. Tämmönen päätelmä tälläkertaa.
 
Vs: taas galantin tehoista

onko kukaan ajanut vakio v6 lanttua rullilla mikä siinä on oikee teho ja vääntö, niin ja ne tehokäyrät. (vastaavasti 2.4 gdi:iistä samat tiedot niin ei tarvis väitellä paremmuudesta. vähän on offtopic.)
volvoista olen kuullut että niissä on ollut vaikeuksia saada rullilla edes luvattuja lukuja irti...
 
Vs: taas galantin tehoista

M.Nieminen sanoi
Hyllystä löytyi "AUTO formula"-lehti 11/1997. Kaikin tavoin surkea lehti, mutta mondeoV6 vastaan Galant V6 vertailussa oli mitatut tehot.
Mitsubishi 176,9hv/5820(ilm.163hv/5750).
Tuohan oli ihan mielenkiintoista tietoa :peukku
 
Vs: taas galantin tehoista

Moi. Ihan pakko on hiukan :eek:fftopic kommentoida että:
Itselläni on juuri tuo 2,5 v6 galant ilmoitettu 163hv josta tässä nyt on jahkailtu.
Tiedättehän passat 2,8 v6 syncro, tehoja eikös siinä ole n.200 hummaa?
Itse aiheeseen, kaverillani on tuo kyseinen passatti. Ja on koitettu viivalta lähtöjä ja liikkellä ollessa kiihdyttämään lähtöja monet kerrat, ja kyllä se vain passat joka kerta on sieltä gallun peräpeilistä näkynyt!
Itsekkin vähän epäilen tuota 163 hv ilmoitusta, tuntuu että enemmän kyllä löytyy.
Pääsisi vain rullille jonnekin mittaamaan ni heti mentäis.
Semmosta vaan, ja hyvää juhannusta kaikille mitsuttelijoille!
 
Vs: taas galantin tehoista

MikkoM sanoi
Olisiko sulla mahdollisuutta skannata tai digi-kuvata tuota artikkelia, olisi kiva saada talteen.

Eiköhän tuo onnistu. Jos ei ole kiirettä.
 
Vs: taas galantin tehoista

Jo -93 tuosta Galantin koneesta otettiin virallisesti irti 170hp, ja tämän artikkelin mukaan voin helposti päätellä että todellinen poveri on 180hp juhakoilla jes ;D Huipputehoon ei tosiaan tuntuisi olevan hirveästi panostettu kun kierrosten osuessa punarajalle kiihtyvyys katkesi kun seinään, tietääkseni siinä ei vielä rajotin tule vastaan, ei ainakaan pienemmillä pykälillä.
 
Vs: taas galantin tehoista

Tuntuu kyllä vähäisiltä 2.5 v6 mitsulle ilmoitetut 163hv.Tuntuu että autosta kyllä löytyy enemmän kaakkia..Ajettavuus suuremmilla nopeuksilla mainio.Mitä enemmän nopeutta ni kyyti senkun paranee :)
 
Vs: taas galantin tehoista

Ehtisikö joku napsia vähän kuvia 2.5 V6:n konehuoneesta?

Lähinnä kiinnostaa nähdä kuinka ahdasta siellä on pakosarjojen kohdalla ::), muutama projekti on nyt saatu valmiiksi ja pitäisi jotain uutta keksiä ;)
 
Vs: taas galantin tehoista

MaxFlower sanoi
Ehtisikö joku napsia vähän kuvia 2.5 V6:n konehuoneesta?

Lähinnä kiinnostaa nähdä kuinka ahdasta siellä on pakosarjojen kohdalla ::), muutama projekti on nyt saatu valmiiksi ja pitäisi jotain uutta keksiä ;)

Ei ole kameraa millä sais kuvia mut kävinpä kattelee niin ei siellä niin ahdasta näyttänyt olevan pakosarjojen kohdalla. Pääsee kyllä käsiksi molempiin sarjoihin ylhäältäpäin.
 
Vs: taas galantin tehoista

Pari kuvaa tuossa jo sain ja kuvien perusteella näyttäisi siltä että tilaa on melkoisen paljon ja lämpösuojat poistamalla vielä enemmän.

Kuvia on nyt siis tarpeeksi, kiitos kaikille osallistuneille, seuraavaksi tarvitaan kyseinen auto tarkempaa mittausta varten, mutta senkin pitäisi olla jo hoidossa.

Onko monella muulla Skydiverin lisäksi dynolappua autostaan?
 
Vs: taas galantin tehoista

laitetaas tähän nuo 2,4 gdi tehokäppyrät ku niitä on monasti kyselty
STR-99012801-kW-Nm-C.png
 
Takaisin
Ylös Bottom