Taka pyörä lukkoon...

jmk-galant.82

Galant sigma -77 6G72TT
Liittynyt
1 Tammikuu 2005
Sijainti
Pirkanmaa, Tampere
Eli pistin Galantin taas pitkästä aikaa käyntiin ja pätin lähteä jäälle ajamaan kavereitten kanssa, no me aikamme kiereltiin ympäri jäitä mökiltä mökille sitte oltiin kotia päin tulemaasa joku 5km, kotoa, Kun yhtäkkiä vauhtia ehkä 60km/h vänkärin puolen taka-pyörä meni lukkon eli täysin seis eikä vetäny muutaku toisella renkaalla ja tietty sutia...

No siinä sitten seistiin joku puoli tuntia keskellä järvee auto kävi... sitten nähtiin että uudempi lada tuli vastaan :D

se hinasi meidät lähelle kotia ihan rannan viereen yksi meistä lähti sitten juoksemaan järven yli lanceria hinaus apuun.

No me jätiin kaverin kanssa istumaan autoon ja pidettii auto käynnissä... ... sitte ajattelin koittaa jos se jaksais vaivutua pikkusenkaan eteenpäin mutta eipä viitsinyt rupesin kytkimellä nitkuttamaan autoa nitkutin jonkun vajaan 5 minuutia yhtäkiä lähti menemään eteen päin, eli pyörä pyöri taas!!! no ihmetin kun se vieläpä meni niin kovaa kun tulin kotia kaveri huomasi että kun noustiin pihaan se veti molemmilla pyörillä koko mäen ylös vaikka toisella puolella oli hiekkaa ja toisella peili sileää jäätä.

Eli galantissa on nyt jostain syystä lukko-perä ;D :driver

ELI mistä johtuu että se pyörä juuttu, ja nyt vetää molemmat pyörät?????? :seina :seina :seina :seina
 
Paas ajaen pieni lenkki sen kanssa ja kun tuut kotiin, koita varovasti kädellä tai heitä lunta oikeeseen takavanteeseen, onko se kovin lämmin. Tee vertauksen vuoksi sama toiseen takavanteeseen. Jos lumi sulaa nopeammin oikealta puolelta, on jarrut jääneet laahaamaan. Sitten eikun herkistelemään jarruvehkeitä siitä pyörästä.
 
Ei ole jarrut silla rengas tekee kevyesti pientä liikettä vähän niinkun vaihe olisi päälä eli ei ole jarruissa...

ja nyt se rullaa pihassa ihan kevyesti, koitin jo jäällä seistessä että se ei ollut jarru... :(
 
Kun nyt näyttää siltä että joutuu perän vaihtaa... Ni käviskö 1.6:sen perän paikalle 2.3 turbo Dieselin perä??? ;)

Että sitten ainakin oisi kestävä perä... ::)
 
olisikohan tuossa käynyt niin, että tasauspyörästön sisältä on narahtanut joku laakeri, joka on sitten jäähdyttyään lähtenyt osittain pyörimään? Tunnit sillä perällä luultavasti ovat täynnä.
 
Samaa mieltä että ei sillä enään uskala ainakkan ajamaan mennä, se on paras vaihtaa koko perä...

Olisi kiinostava tietää käykö 2.3td galantin perä?
 
Saattaahan se sopia bolt-on, vetarit ehkä menee vaihtoon samalla.

Mutta mutta, ne välitykset. En ole asiaan perehtynyt, mutta veikkasin että vaikka saisit perän sopimaan, voi olla että veto on aika pehmeää suuremmilla nopeuksilla.
 
Perän välitys suhde on nyt 3,909 ja 2.3td:ssä 3,575 että kyllä siinä on eroa mutta haittaako senyt sitte... ::)

jos sais varman tiedon että pultit käy ni pian peräsin oisi vaihdettu....ja taas mentäis :driver
 
JK.Galant sanoi
Perän välitys suhde on nyt 3,909 ja 2.3td:ssä 3,575 että kyllä siinä on eroa mutta haittaako senyt sitte... ::)

jos sais varman tiedon että pultit käy ni pian peräsin oisi vaihdettu....ja taas mentäis :driver

varmaa tietoa en mäkään osaa antaa mutta eiköhän ne perät oo samanlaisia 1.6 &2.0 & 2.3td:ssä siis kiinnityksistä

tbossa on sitten eri perä vaikka välitys onkin sama kuin td:ssä (erillisjousitus)
 
Tiedän turbon perän ja mulla onkin sellainen... mutta ei ole vielä sen aika...

Kyllä mää luulen kanssa että en kinitykset on samat pitää ronkia se perä irti ja kattoa sitten...

onko jarrut samat?
 
Joo, kävin kattomassa molempia purku autoja sedania td ja farkkua ja päädyin siihen että parempi perä oli rarkussa joten se täytyy ottaa sitte sieltä... :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom