Takaluukku jumissa

repe59

New Member
Liittynyt
12 Maaliskuu 2009
Apuva, miten saa -01 pajerosta takaluukun auki kun on jumissa, lukko ok kaiketi mutta se mekanismi, vanhassa pajerossa oli sisäpuolella vipu jota tässä ei?
 
Vs: Takaluukku jumissa

Mun vanhemmas -96 piti verhoilut irrottaa et pääsi vipuihin käsiksi.
Ei mitään varsinaista vikaa ollut, alkuperäiset vaseliinit vaan niin kohmeessa
että vivut vaan taipui eikä sen takia auennut. Kuumaa vettä muovipussiin ja pitää lukon
päällä, voi auttaa.
 
Vs: Takaluukku jumissa

Ei siinä muutakaan keinoa ole.

Sisältä muovit pois ja kunnollista spray vaseliinia lukon niveliin.
 
Vs: Takaluukku jumissa

huonosti lähtee joo.. mutta voi siihen tehä huoltoluukun ;)

ota se takaovessa oleva työkalulaatikko irti ja tee sen takana olevaan verhoilumuoviin huoltoluukku. eikä jää näkyviin kun laittaa työkalulaatikon paikalleen..

nimim. kahteen autoon tehty ;D ;D
 
Vs: Takaluukku jumissa

Lähtee ku lämpimään ja hakkaa sisä(jos mahdollista päästä paksiin)- ja ulkopuolelta lukon ympärystä tai vaikka muoveja että vipu heilahtas ja jos kaveri ni se ronklais lukkoa edestakasi. Vanhuksessa oli vaan aika ja kosteus tehty tehtäväsä.
 
Vs: Takaluukku jumissa

Tuttu ongelma!

Itse tappelin tuon kanssa myös. sivuovesta sisään,romanikerjäläis asennossa ruuvailin takaluukun verhoilun irti. Sitten näkyi jo vivustot. Tosi pieni ja hankala väli mistä sinne pääsee näkemään tahi koittelemaan. Ainakin yksi vekki on kädessä kun sinne yrittää kättä tunkea.

Koko järjestelmä oli outo, joten meni ihan kokeiluksi kun siellä roplailin. Apulainen on hyvä olla. Siitä saa idean kuinka se homma toimii.

Sulla on varmaan sama juttu, eli kahva on takaovessa lerppu. eli se on löysä ja ei ota kiinni.

Systeemissä on tyhmä muovi lärpäke, joka vivustoa liikuttaa. ja kahvasta liikutetaan sitä muovia. Ja kun se jää jumiin, niin mikään ei liiku.

Itse meinasin lentää nenälleni autosta kun viimein oikean paikkaan osuin ja ovi aukesi.. :p

Tutkailin pitkään ko. systeemiä ja siivoilin paikkkoja huolella ja vedin sinne suolaa kestävää suoja-ainetta. Nyt on toistaiseksi toiminut.

Tuo huoltoluukku on hyvä idea, pitääkin semmoinen tehä. Kun sen idean hoksaa, niin ei tarvi kuin yhtä kohtaa liikuttaa niin ovi aukeaa. Ellei tietty lukko ole jäässä...
 
Takaisin
Ylös Bottom