Takapotku Galantin virittäminen

R

RC3

Guest
Eikös tuo -82 galantin takapotku kone ole 4G63?

Mites saisin siitä vakiosta 2 litrasesta 102 heppasesta puristettuu hieman lisätehoo irti kohtuu rahalla.

Jyrkempää nokkaa ja peltisarjaa kaipailisin mut tota nokkaa ei oo löytyny mistään. Peltisarjan kyllä saa uutena. Käviskös jonkun muun myllyn nokka tai kansi suoraan?

Mikä olis sellanen kohtuu helposti toteutettava moottori swap? Joku mukavan tehoinen kaasutin kone tai sellanen johon sais viriosaa.

Toi Eclipsen kone näyttäs olevan myös 4G63 mut vähä veikkaan et ei taida kuitenkaan olla samanlainen... :D

Mut jos joku osais auttaa rakentamaan sellasen paketin mistä irtoais yli 130 kaakkia niin olisin kiitollinen...

Vastata voi myös RC3_147@hotmail.com
 
http://www.mitsubishiclubfinland.net/keskustelu/index.php?board=11;action=display;threadid=2016

http://www.mitsubishiclubfinland.net/keskustelu/index.php?board=11;action=display;threadid=1844

helppoja moottoriswappeja rajoittaa se, että turbo galant on erilaisella taka akselistolla -se ei siis kelpaa vertailumalliksi.

Mutta jos lakipykälät eivät vaivaa eikä autoa ole tarkoitus katsastaa, niin 2,6 G54, G63 DOHC turbolla tai ilman, G63 8valve efi turbo ovat kaikki mahdollista sovittaa Galantin keulalle, työmäärän vaihdellessa.

Helpointa ehkä hiottaa nokka ja asentaa tuplat, sillä se 130hv onnistuu helposti.
 
Olisko toi 45x80>46x93 sopiva laippa Weber DGV 32/36 kaasariin? Olisiko hyvä vaihtoehto vakio kaasarille ja menisikö tuo sitten paikoilleen ihan tuosta vaan?

Entä minkälainen putsari tarkalleen olisi tuohon passeli?

Mites tuon nokan hiomisen kanssa? Eikö se ole että jos vakionokka hiotaan virinokaksi niin perusympyrä pienenee ja öljynkierto saattaa häiriintyä? Eikö sinne silloin pidä tukkia jotaki tietynlaisia aluslevyjä tms...???

Tuo peltisarja... Mopo-Sport kyllä myy Galant/Sapporo takaveto peltisarjaa mutta kuka tietää käykö se...

Ja vielä tuo kansi. Onko pakko vaihtaa männät jos tuikkaa tuon G64:sen kannen paikoilleen? Riittääkö jos sitä laskee?
 
no se laippahan on helppo mitata, äkistään tuo kuulostaa oikealta...

Putsari käyttötarkoituksen mukaan: jos meinaat talvella ajella, niin ehdottomasta koteloitu putsari, johon saa vedettyä esilämmitetyn ilman. Kesällä menee mikä vaan viri-viri suodatin....

hiottaessa nokan perus ympärä pienenee kyllä, mutta miten se muka öljynkiertoa häiritsee? venttiilikoneiston geometriaa se muuttaa hieman, mutta ei niin paljoa, että sillä olisi mitään merkitystä tämän tasoisessa projektissa.

melkein sanoisin, että se Mopo-sportin sarja on G5 koneelle -se on tietty helppo varmistaa, soitat sinne ja kysyt minkälainen laippa siinä on (kysyt mitat) tai pyydät niitä ottamaan valokopion tiiviste pinnastaja faksaamaan sen sinulle.

Pikatunnistuksena: G6 kannessa kanavat ovat vierekkäin, pareittain, G5 kannessa ne ovat tasaisin välein, "yksittäin". Varminta pyytää se kuva ja mitat tiivistepinnasta ennen kuin tekee kauppoja...

G64 kantta käytettäessä on PAKKO vaihtaa männät, sitä kantta joutuu (kuulemma) madaltamaan jopa turbo G63 käyttöön, palotilat ovat siis melko isot.
 
Kun eräs "Jokapaikan osaaja" :) tuumasi tuosta nokka hommasta niin ajattelin vaan kysyä...
 
En sitten taida tuota kantta ainakaan vielä ruveta vaihtamaan kun noissa männissä on jo hieman hommaa.

Mutta missä nokan hiominen, kannen lasku ja avarrus ynnä muut niihin kuuluvat toimenpiteet/hilut olisi suht edullista? Kun en tiedä muuta kuin KansiSetin.

Kuinka paljon sitten auttaisi nämä "Kokeneemman jehun" neuvomat näpellykset:
- Weber DGV 32/36
- Viri-putsari
- Hiottu nokka
- Laskettu/avarrettu kansi
- Peltisarja
- 2,5" putkisto jollakin Simonsin yleismallin takapöntöllä

Nousisiko tehot minkä verran?

Ja minkä verran kulutus nousee SUUNNILLEEN yleisimpien tuplien kanssa että kannattaako edes harkita "opiskelija tuloilla"?
 
tehon nousu (veikkaus) 15hv. Huipputeho tuskin lisääntyy paljoakaan, mutta esim. kierrosherkkyys ja ajettavuus muutenkin paranee varmasti jo pelkän kaasuttimen vaihdolla...

mutta noi on ihan hyviä muutoksia kaikki, jos ei lompakko kestä kulutusta niin tuplia ei kandee harkita.
 
Takaisin
Ylös Bottom