Takavalojen tummentaminen

Evo driver

ex. Evolution IX GSR -06
Liittynyt
11 Marraskuu 2005
Sijainti
Pohja
Miten CB#A lancerissa takavalojen oranssi kohta saadaan maalattua punaiseksi? Ihan vaan spraylla vai löytyykö jotain erikois maalia?
Maalataanko sisä vai ulkopuolelta vaiko molemmilta puolilta?
Entäs peittääkö punainen maali todella sen oranssin vai tuleeko siitä jokin sekoitus noista väreistä?
Mites sitten katsastuksessa kun takavilkut on punaisia niin meneekö läpi?
 
jollain ruisku maalilla se tehdään, ulkopuolelle, kevyt villaus ja loppu alueiden peittäminen ja monesti ei mene katsastuksesta läpi. tein juuri tänään taka valojen tummennuksen bemariin töissä :peukku
 
Osta AD:sta valmista kamaa tai sitten maalikauppaan ja pyydät lakkaa parilla punasella tipalla jolla maalaat valot. Omassa on punaset, vilkuttaessa hiukan oranssit kuten pitääkin olla. Punaset vilkut on laittomat. Jätä pakkivalot suosiolla valkoseksi!
 
Axu sanoi
Osta AD:sta valmista kamaa tai sitten maalikauppaan ja pyydät lakkaa parilla punasella tipalla jolla maalaat valot. Omassa on punaset, vilkuttaessa hiukan oranssit kuten pitääkin olla. Punaset vilkut on laittomat. Jätä pakkivalot suosiolla valkoseksi!
Onkos sulla joka kerta menny läpi katsastuksessa niillä takavaloilla?

Pitääkö valoja muuta kuin puhdistaa ennen maalausta?
Pysyykö lakka hyvin vaik esimerkiks painepesurilla pesisi?
Entäs lähteekö irti millään jos katsastusmies ei tykkäiskään punaisista vilkuista?
 
Eipä tarvi muuta kun puhdistaa vaan kunnolla ennen maalausta, tuo ad:n lakka kestää pestä painepesurilla ja lähtee tinnerillä pois. Katsastuksesta läpi menoon on aika hankala sanoa mitään, menee tai sitten ei. Kyllähän niistä väkisin tulee vähän punasen ja oranssin sekotus...mutta ainakin aika tasaisen punaiset saa kun vetää koko valoon reilusti sitä lakkaa.
 
itse käytin tummentamiseen jotain mitä sattuu -lakkaa paikallisesta varaosaliikkeestä. Varmasti lähtee lakat ainakin asetonilla eli kynsilakanpoistoaineella, se on sitten eri asia et kenellä sitä on kotona. :p Ei sit kannata liian läheltä ruiskuttaa äläkä ainakaa erehdy raaputtamaan meisselillä pois epäonnistunutta tummennusta. T:nimim. yksi lamppu v*tuiksi sen takia :seina
 
Evo driver sanoi
Pysyykö lakka hyvin vaik esimerkiks painepesurilla pesisi?

Joo ei toi mitää vit*n kynsilakkaa oo. ;D Kerran noilla leimannu ja läpi meni, tummista lasista valitti mutta uuden otteen saa muutamalla eurolla (täs tapaukses ilmasex) :peukku
 
Itellä tulee kanssa eteen takavalojen punerrus. Kun auto vaihtaa väriä candy-punaiseksi, sopii punikit valot hyvin perään..

Se taas on toinen asia millä sen toteutan. Joko punaisella valospraylla tai sitten tuolla puna-lakka -systeemillä..
 
http://www.nettiosa.com/product_catalog.php?c=74
Ite tilasin tuolta tummennus/punerrus litkun ja poistoaineen... Katsastuksiin oon hinkannu pois kun tuppaa olemaan näillä seuduilla turhan tarkkoja...
 
Ite vetäsin tummennusspraylla pariin kertaan ulkopuolelta, aika tosin haalistanu (liekkö liian huonosti pesin ennen tummentamista). Katsastuskonttorin setä vähän tipisi, mutta kun heittäyty tyhmäksi ja sano että ne on aina ton väriset ollu ni eipä siinä kummempia.... ;D

ja tommosta löytyi http://www.katsastajat.com/kysymykset osoitteesta:

Lähettänyt Jaakko 09.10.2006 15:52
Vaihdoin autooni lexus takavalot jotka ovat e-hyväksytyt, mutta niissä on punaiset vilkut, siis vilkun lasit. Meneekö läpi katsastuksesta?
- Ei mene.


Siitä voi hiukan päätellä, mut taitanee olla konttorista +viikonpäivästä ;) kiinni meneekö läpi...
 
Itse kun olen maalannut mitä tahansa olen hiukan lämmittäny maalattavaa alustaa ekalla kerralla ja sitten maalannut. Kyllä on pysynyt hyvin maalit paikallaan. ;)
 
mä aattelin etuvilkut lakata kirkkaalla lakalla ku on aika pahasti naarmuuntuneet.. mitenköhä ku normilakkaa laiton toho kulmaan ni lähti heti hiushalkeilemaan..

Toi oli siis mastonin halpista taitaa olla aika ärmäkällä liuottimella

sitten testasin tota vilkun muovia tinnerillä... tinneri ei aiheuta lohkeilua..

Onko ehdotuksia millä sais lakattua ton? ostanko suoraa iha jotai umpiolakkaa
 
Territorial_ sanoi
mä aattelin etuvilkut lakata kirkkaalla lakalla ku on aika pahasti naarmuuntuneet.. mitenköhä ku normilakkaa laiton toho kulmaan ni lähti heti hiushalkeilemaan..

Toi oli siis mastonin halpista taitaa olla aika ärmäkällä liuottimella

sitten testasin tota vilkun muovia tinnerillä... tinneri ei aiheuta lohkeilua..

Onko ehdotuksia millä sais lakattua ton? ostanko suoraa iha jotai umpiolakkaa

2-komponenttilakkaa. Saa maalifirmoista. Ei naarmuunnu kovinkaan helposti, ja kestää muovissa ihan siltään.

Kannattaa ehkä karhentaa pintaa jollain hieman, esim. 2000 hiomapaperi voisi olla hyvä... ja sit muistetaan puhdistaa lasi ennen lakkausta :peukku
 
nostokurki sanoi
Territorial_ sanoi
mä aattelin etuvilkut lakata kirkkaalla lakalla ku on aika pahasti naarmuuntuneet.. mitenköhä ku normilakkaa laiton toho kulmaan ni lähti heti hiushalkeilemaan..

Toi oli siis mastonin halpista taitaa olla aika ärmäkällä liuottimella

sitten testasin tota vilkun muovia tinnerillä... tinneri ei aiheuta lohkeilua..

Onko ehdotuksia millä sais lakattua ton? ostanko suoraa iha jotai umpiolakkaa

2-komponenttilakkaa. Saa maalifirmoista. Ei naarmuunnu kovinkaan helposti, ja kestää muovissa ihan siltään.

Kannattaa ehkä karhentaa pintaa jollain hieman, esim. 2000 hiomapaperi voisi olla hyvä... ja sit muistetaan puhdistaa lasi ennen lakkausta :peukku

Juu tänää lähti uudet vilkut tilaukseen..
ostin normaalia lakkaa.. kokeilin sitä sitte varovasti vilkun lasiin.. etuvilkku kyseessä siis

annoin kuivua testikohdan, ei lohkeillut tuli hemmeti hyvän näköstä pintaa. ok tästäpä johtopäätös että vilkku kestää lakan.
Lakkasin ensin vilkunlasin takapuolen, odotin että kerkesi kuivua, sitten etupuoli, ja avot tuli ihan kirkkaat kuin uudet vilkut.. normaalia kirkkaammat vielä.. sitten jätin nuo kuivumaan ja lähdin hyvin mielin syömään..

Tulin syömästä ja katoin vilkun laseja, kumpiki oli lohennu ja tullu täytee hiushalkeamia.. tänään lähti sitten uudet vilkut tilaukseen.

Näin
Kantapäänkautta oppii parhaiten. eipä tästä pidä vittuuntua.. varoituksen sana vain muille
 
Takaisin
Ylös Bottom