Takaveto Galant alkuperäisellä 16V koneella?

Jakkeli

teknik..sano ryssä kun saranan näki..
Liittynyt
20 Huhtikuu 2010
Sijainti
Tampere
Kuulin villin huhun että olis tehty 2.0l, 16 ventiilisenä jossain Austraaliassa tai/ja uudessa-seelannissa? Pitääkö paikkansa?tietoa kaivataan :D varmaan jollain eri mallimerkinnällä tosin..en tiä

EDIT: otsikko muokattu sääntöjen mukaiseksi. Säännöt ->

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19857.0
 
Vs: Takaveto Galant alkuperäisellä 16V koneella?

Jakkeli sanoi
Kuulin villin huhun että olis tehty 2.0l, 16 ventiilisenä jossain Austraaliassa tai/ja uudessa-seelannissa? Pitääkö paikkansa?tietoa kaivataan :D varmaan jollain eri mallimerkinnällä tosin..en tiä

ei ole tehty, 87 on tullu mitsub 4g63 16v kone tuotantoon, jossain 4g61 (en varma) joka tapauksessa 1.6 on ollu ketjulla ja dohc kone.

mutta eihän tuon 16 naulasen 88-93 galantin koneen modaaminen tuonne takavetosen keulalle paha homma ole ;)

evo4 imusarja niin on kaasuläppä oikeeseen suuntaa, 88-93vm 6pulttinen 16v kansi sopii vanhan 4g63 lohkon päälle
 
Vs: Takaveto Galant alkuperäisellä 16V koneella?

Joku endurance porukasta oli tälläisen tiedon kaivanut,että saisi 16 tappisen nokalle..se ei ollut varma mutta joku coupe versio jostain tai joku muu eksoottisempi versio..ite epäilen tota gto versioo,mutta kun en löydä sitä tietoa ??? sillä täällä näppäilen ;D
 
Vs: Takaveto Galant alkuperäisellä 16V koneella?

2.6 litraista 8 venttiilistä taitaa olla ollut Australiassa, mutta 16-venttiilistä ei ole ollut alkuperäisenä kyllä missään.
 
Vs: Takaveto Galant alkuperäisellä 16V koneella?

http://www.hoonboy.com/?page_id=198

lancer on ollut 16v koneella 1.6 ketjukone.
ja galantissa tuo ast:n mainitsema 2.6 (4g54) kone on ollu HKS tekemällä 16v kannella ratasarjaan japanissa
mutta ei alkuperäisenä
 
Vs: Takaveto Galant alkuperäisellä 16V koneella?

No aina paranee..toi 2.6l mutta toi 2.0l olis se tärkee tieto :p itsekkin selvittelen..puhelimella :)
 
Vs: Takaveto Galant alkuperäisellä 16V koneella?

Se HKS:n 16V on ollut Sapporon korissa, ei Galantin. Ainakin minun tietääkseni. Eikä kelpaa esim. vertailukoneeksi yhtään sen enempää kuin Etelä-Afrikan V8 Sierratkaan kelpasivat viistonokkataunuksiin.

2.0 16V konetta tuskin on ollut alkuperäisenä, en ainakaan itse ole ikinä sellaisesta kuullut. Mutta mitä ihmettä sillä tiedolla (onko ollut vakiona 16V) edes tekee? 2.0 8V turboja on ollut 170hv tehoisena, eli vapari 16V:n saa laittaa JA turbottaa sopiville tehoille. Tämä siis turboa vastaavalla alustalla, tarkoittaa mm. erillisjousitettua taka-akselistoa + levyjarruja joka kulmassa.

Vertailukoneisiin perustuvissa moottoriswapeissa ei kysellä moottorin valmistajaa, kannen venttiilimäärää, eikä sylinterilukua: jos teho, paino ja tilavuus ovat oikeissa rajoissa, swapin voi tehdä.
 
Vs: Takaveto Galant alkuperäisellä 16V koneella?

Jokkis härpäkettä oon tekemässä..mutta tarvis olla lappu tosta 16 venttiilisestä..kardaanikunkusta ajattelin ottaa pokaalin..tänä vuonnakin ainoo mitsu viivalla ja kolmella pytyllä sunnuntaille.. :driver suli siis ykkösen mäntä ja kansi vähän turhan piukka ;D
 
Vs: Takaveto Galant alkuperäisellä 16V koneella?

haussua kun jokkiksessa tiukemmat määräykset tässä kohtaa kuin liikenteeseen..

Mr mmc sanoi
galantissa tuo ast:n mainitsema 2.6 (4g54) kone on ollu HKS tekemällä 16v kannella ratasarjaan japanissa
mutta ei alkuperäisenä

btw. onko kellekään tullu vastaan saako tuollaisia HKS kansia vielä jostain, ihmisellisellä hinnalla?
(muistelen että joskus oli ebay huutokaupassa mutta hinta kohosi niinku ..ylöspäin)
 
Vs: Takaveto Galant alkuperäisellä 16V koneella?

Mazdabishi sanoi
haussua kun jokkiksessa tiukemmat määräykset tässä kohtaa kuin liikenteeseen..

btw. onko kellekään tullu vastaan saako tuollaisia HKS kansia vielä jostain, ihmisellisellä hinnalla?
(muistelen että joskus oli ebay huutokaupassa mutta hinta kohosi niinku ..ylöspäin)

niitä on tehty joku vain 16 kpl erä (kuivasumppukone, 280hv vapari jne), ja niitä käytännössä tuskin on enää tässä maailmassa.
 
Vs: Takaveto Galant alkuperäisellä 16V koneella?

ei oo tiukemmat mun mielestä..tarvis vaan sen tositteen että on tehty... ja ny tarvis semmosen 2.4l mitsun koneen ja 2.2l mazdan koneen tai vaikka koko mazdan :driver ;)
 
Vs: Takaveto Galant alkuperäisellä 16V koneella?

2.6 on painava kone, kampiakseli ja veivit ja kaikki tosi raskatekoista, mun mielestä ei kannatta vaparina käyttää missään. paremman saa 2.4 sapporon 4G64 koneesta.

vaikka on mulla niitä 2.6 koneita 2kpl. ;)

ja löytyy myös 2.4 kone joa sopii suoraan sulle paikalle.

koneella on ajettu n-30 tuntia maantie ajoa.
-tehtaan korkeapuristemännät -1.00
-uudet kk-laakerit koneistettu ja rl-laakerit koneistettu
- rintakarin nokka
- virtauspenkissä tehty peltipakosarja virtaa --+380hp
- isot venttiilit
- 50mm uudet weber tuplakaasarit + huippu imusarjalla. -- ollut takaveto galantissa vielä eilen kiinni. :)

niin ja niitä 16v 2.6 kansia ei varmasti löydä mistään ja jos löytyy niin ei kyllä varmaan alle 10 000 euron. ovat äärettömän harvinaisia käytetty japanin roud sport luokassa 70- luvulla
 
Takaisin
Ylös Bottom