Tein tänään mielenkiintoisen havainnon mitä en ole aikaisemmin huomannut. Takaveto Lancer Turbon ja Galant Turbon ruiskurunko näyttää pikavilkaisulta samalta, mutta eipäs olekaan. Molemmissa lukee päällä mustalla pohjalla "ECI", mutta itse asiassa koko häkkyrä on uudelleen suunniteltu. Galantissa tuloputki on soikea ja kiinnittyy letkunpätkällä ruiskurunkoon. Lancerissa putki on pyöreä ja tiivistyy O-renkaalla ruiskurunkoon. Muutenkin koko häkkyrä on vähän erilainen. Galantin kaasuläppä näytti ensivilkaisulta isommalta ja ilman tulotie ruiskurunkoon avarammalta, mutta tästä en ole varma ennen kuin tarkistan asian.
Kuitenkin Lancer käy -83 Galantin ECU:lla ihan asiallisesti, joten suuttimien on oltava suhteellisen samanlaiset eikä virtausominaisuuksissakaan voi olla dramaattista eroa.
Myöhemmin osa muuttuu täysin toisennäköiseksi uudemmissa Starioneissa ja etuvetoturboissa. Ihmeellisen paljon tuota on muutaman vuoden aikana muuteltu.
Kuitenkin Lancer käy -83 Galantin ECU:lla ihan asiallisesti, joten suuttimien on oltava suhteellisen samanlaiset eikä virtausominaisuuksissakaan voi olla dramaattista eroa.
Myöhemmin osa muuttuu täysin toisennäköiseksi uudemmissa Starioneissa ja etuvetoturboissa. Ihmeellisen paljon tuota on muutaman vuoden aikana muuteltu.