Tehon puute

T

tomikiv

Guest
Kannattaako lähteä kutittelemaan lancerin 1.6-16v glxi:stä tehoja vai ostaa suoraan gti:n motti?
 
tomikiv sanoi
niihi tehoihi et jotain siit 130- ja 140hp välilt.

No kyllä sitte suoraan laittamaan gti-mottia pellin alle,halvemmalla saat kun tekniikka maksaa ehkä sen 1500-2000€,ja 1.6 pataa saat virittää hieman isommilla summilla saadaksesi moisia teholukemia ;)
 
gti motti about 700 purkaamolla ja sitten taakse vakaajan ja jarrujen päivitys.... SItten on vielä sähköjen laitto.
 
Tepi sanoi
gti motti about 700 purkaamolla ja sitten taakse vakaajan ja jarrujen päivitys.... SItten on vielä sähköjen laitto.

Toi motti kuulostaa halvalta!
Mistä moiseen hintaan saa ja ennen kaikkea mitä se sisältää motin lisäksi?
 
Tästä 1.6:sen virittelystä löytyy juttua haulla, samoten gti:n motista. Ihan normeja vaparin virityskeinoja.

1.6:seen hiotuttaisin nokat, jollain kansiukolla teettäisin kannen imu yms kanavien muotoilun, (galant/lancer/colt) gti moottorin kaasuläppäkotelo ja 4:1 peltipakosarjan ja loppupään putkiston sitten vielä jonkun ecun huijausboxin unichip/smt joilla seokset saatais kohdilleen 75-100% kaasunpainalluksella....

Noilla vireillä päästäis jo 130-140 hp tasoille.

Moottoreita löytyy www.varaosahaku.fi kautta.

Nyt oli lancer 92-96 alla kuin yks gti mosa joka maksaa 1250e!, Mutta galantin 93-96 alta löytyy 1.8 4g93 motteja halvempaan hintaan, en tiedä sitten onko ne samanlaisia....
 
korjaus!

Näyttäis siltä että galantin 4g93 1.8 motissa on vain soch kansi. 93kw tehoo vääntöö 161nm

Mutta voihan tuonne pellin alle laittaa mitsun motin muistakin malleista, kunhan vaan lakipykäliä noudattaa....
 
Ja meinasitko Tepi että kannen teettäminen+pakosarja+unichipit+nokat irtois yhteensä halvemmalla kun 1500€...?Joo...aika vissiin ;D
 
EN ole sanonut mitään että olisi halvempi. Tuokin riippuu ihan siitä paljonko pystyy tekeen itse ja paljonko pystyy purkamaan konetta itse!

Lasketaan nyt piruuttaan kun on alettu rahasta puhumaan. Oletetaan että tietotaitoa ja välineitä on saatavana, kun tässä ollaan puhuttu motin vaihdosta muutenkin.

- peltipakosarja + putkisto - Itse tehty mitat rpw peltipakosarjasta - taikka itse laskien suuntaa-antava. maksaa materiaali + vaimentimet. = ~200e

- smt huijausboxi = 400e

- kaasuläppäkotelo esim vaikka vanhasta 1.8gti:stä halkasijaltaan 54mm. 1.6:ssa 47mm.... Itse maksoin tuommoisesta 10e =10e

- Mitsun 4g93 motin viritysjutusta otetaan nokkien hionta = 270e

- otetaan noi "kansityöt"+ vauhtipyöränkevennys vielä, ei varmaan huipputasoa mutta kuiteskin. 100e

lasketaas yhteen paljon on kulunut massia 200+400+10+270 +100=980 + penkitys


ps. onko tuo järkevää, siitä on mennä paha sanomaan, mutta tuollalailla saadaan tuo teholukema saavutettua, tosin maks kierroksilla.
pss. Missä laskin väärin ?
 
Joo,no sehän on sitten taas asia erikseen esim.että kannet nokat,yms pystyt ite vääntämään,mutta vaikkapa kansisilla ne suostuu sillä 100€ raapimaan sulta vanhan kannentiivisteen jämät pois siitä kannesta,ja eipä paljon muuta... :(Ja mites,venttiilikoneisto pidetään sitten täysin vakiona vaikka kannen virtausta ruvetaan parantamaan...hmm,itse en niin toimisi mutta makuasia on makuasia.Tarkoitukseni ei siis ole näillä kommenteilla aiheuttaa mitään eripuraa,itse olen henk.koht vain sillä kannalla että vaihtaisin itse ennemmin koko moottorin...Piste :)
 
Jeps sanoinkin että onko tuossa mitään järkee ;D Onko edes gti motin vaihdossa mitään järkee jos auto maksaa 5000-8000e. Kun kuiteskin joudut viel vaihtaan takajarrut ja motin sytkäkin on erillainen niin mitenkä se suhtautuu normi sähköihin. Jos tuohon sitten saisi ne GSR / MIVEC niin auton hinnalla ei sen jälkeen ole merkitystä ja tuollainen virityskohde olisi jo ihan "kiva"
 
Takaisin
Ylös Bottom