Tekniset tiedot-sivut?

zippo

Mitsubishi 2l Gli -91
Liittynyt
1 Syyskuu 2009
Sijainti
Eteläsuomi
Moro huristelin :driver eli rekkasin tänää ja olisin tarvinnut niinkin tyhmää tietoa kuin 2l 1991 mallin Galantin tekniset tiedot. No muut olen saanukkin mutten omapainoa. Onkohan mahdollisesti tehtu edes sivustoa tänne mitä moiset peruasiat löytyisivät. Kaupan - auton haen viikonloppuna eikä minulla ole tässä rekisteriotetta mistä katsoa. Syy miksi tarvitsen painonkin on vakuutuslaskurien vaatimus. kaikkea hyvää ja varmaan tapaamme vielä. Moro. :)
 
Vs: Tekistet sivut- tiedot

Tuolta löytyy jotain:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=E3x_Galant
 
Vs: Teknistet sivut- tiedot

Kiittos. Paljonkin oli tietoa mutta ei sitä ominaispainoa Mitsubisi Galantin 2.0 GLi -91. Mutta ehdinhän vielä. Mitsubishi on ensimmäinen "mitsuni" niin varmaankin tulen olemaan täällä ajoittain paljonkin. Varsinkin kun moottorit ja korjaukset eivät ole alaan. Mutta nyt nukkumaan ja aamukin sarastaa jo työt odottaa :) Terve vaan -Z
 
Vs: Tekistet sivut- tiedot

TÄÄLLÄ näyttäis omapainoksi 1170kg juuri tuolle mallille, kokonaispainoa en löytänyt pikaisella etsimisellä.
 
Vs: Tekistet sivut- tiedot

:peukku Kiitos enpä tiennyt koko sivuston olemassa olosta. :) Oikee Hintakin uutena :D Kiitti "Jani T"
 
Vs: Tekistet sivut- tiedot

Sedan mallin e33 2.0i SOHC galant kokonaispaino on jotain 1200kg, hatchbackin 1340kg ja 2.0 Gti dynamic-4 n. 1440kg, näin ainakin muistelisin noi painot..
 
Vs: Tekistet sivut- tiedot

omapainoksi 1170kg

Joo ja sitten aikuisten oikeasti -90 HB Glsi ilman kattia, täydellä tankilla, 15" pyörillä ja vetokoukulla heilauttaa vaakaan aika tarkkaan 1300kg. Punnittu on. Omapaino on ehkä ilmoitettu tyhjällä tankilla, mutta on kyllä siltikin alakanttiin.

EDIT: eiku juu, "mikkihän" tuossa laittoikin HB:n painon

EDIT 2: mikin laittama paino onkin kokonaispaino
 
Vs: Tekistet sivut- tiedot

Niko Päivinen sanoi
Joo ja sitten aikuisten oikeasti -90 HB Glsi ilman kattia, täydellä tankilla, 15" pyörillä ja vetokoukulla heilauttaa vaakaan aika tarkkaan 1300kg. Punnittu on. Omapaino on ehkä ilmoitettu tyhjällä tankilla, mutta on kyllä siltikin alakanttiin.

EDIT: eiku juu, "mikkihän" tuossa laittoikin HB:n painon

EDIT 2: mikin laittama paino onkin kokonaispaino

HB onkin painavampi. esite kertoo näin. (itse myös olen punninnut oman autoni ajokunnossa, ja se on 1300kg, nuilla vakio 14" renkailla), tankki täynnä + subi + etc..)
Esite sanoo 2.0 GLSI:lle 1300kg painoksi, ja 16v mallille 1360kg, 2000 KAT mallille 1200kg (mistä lie keventäneet) (oisko tuo GLI, en tiedä)
 
Vs: Tekistet sivut- tiedot

Esitteen tieto on näköjään selvästi lähempänä totuutta, tiedä sitten mistä tuo 1170kg on revitty, tuskin edes 1.6 kaasari paina niin vähää. No, toisaalta... kevyempi kansi ja alakerta, huomattavasti kevyempi imusarja, ei kattia, pienemmät jarrut, ei varusteita.... ehkä joku afromallin 1.6 kaasari sedan voisi olla toista sataa kiloa kevyempi?

EDIT: ja tyhjällä tankilla?
 
Vs: Tekistet sivut- tiedot

Niko Päivinen sanoi
Esitteen tieto on näköjään selvästi lähempänä totuutta, tiedä sitten mistä tuo 1170kg on revitty, tuskin edes 1.6 kaasari paina niin vähää. No, toisaalta... kevyempi kansi ja alakerta, huomattavasti kevyempi imusarja, ei kattia, pienemmät jarrut, ei varusteita.... ehkä joku afromallin 1.6 kaasari sedan voisi olla toista sataa kiloa kevyempi?

EDIT: ja tyhjällä tankilla?
Painaa se.

Tuo omani painoi vaa'alla 1190kg subien jne kanssa aikanaan.


Mutta sitä itsekkin olen ihmetellyt mistä noita painoja oikein on revitty,kun eihän tuo Kippokaan ole sinnepäinkään kuin pitäisi.
 
Vs: Tekistet sivut- tiedot

Niko Päivinen sanoi
OT: paljos kippo painaa, oikeasti siis?
Kippo painoi kaatopaikan vaa'alla 1040kg ilman kuskia,perinteinen tietokoneen näyttö+pikku kompuutteri kontissa.

Tankissa ~3/4,renkaina 14'' hakkakakkoset.

Varapyörää/tunkkia ei ole,paikkapullo löytyy.

Otteen mukaan omapaino 960kg.
 
Vs: Tekistet sivut- tiedot

Jopas olikin tullut keskustelua ja kun luulin, että minun pitäisi sulkea tai lukita sivu? kun siinä aihevaihtoehdoissa oli lukonkuva. Hieman oon kokematon chatti kirjoitteluissa -ainakin sivustojen käsittelemisissä.

No kaikki muut olenkin saanut "akelta" ei siinäkään painoa mainuttu (miksiköhän ei?). No sain vakuusasiat jo setvittyä. Kiitti aiheeseen vastanneille, vaikkakaan ei se nyt oikein taida olla kenelläkään ihan selväasia kun eroavaisuuksia on noinkin paljon.

Mikähän se paino sitten lopulta olikaan?. Vaikkei se enään niin tärkeä asia ole mutta en uskonut tulevan moisia eroja. :)
 
Vs: Tekistet sivut- tiedot

Jos kirjoitan väärään sivuun tjs. Niin sanokaa sitten. Tuossa alkoi mennä sormi suuhun jo pelkästään lukemalla seuraavasta linkin alla olevaa sivustoa.
http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Etusivu

Olisiko sellaisia perusasioita joita kannattaa / pitää tutkia heti? tai yleensäkkin mikä oletetusti voisi tässä mallissa olla heikkolenkki, ellei sitä ajoissa huomaa niin kräks ja jne. Varmaan yleisesti katsottuna kaikkihan pitäisi katsoa. Mutta kun nyt kerran kaikki toimii eikä ylimääräisiä ääniäkään kuulu olisiko sellaisia vinkkejä mihin tulisi erityisesti kiinnittää huomiota?
 
Vs: Tekistet sivut- tiedot

zippo sanoi
Jos kirjoitan väärään sivuun tjs. Niin sanokaa sitten. Tuossa alkoi mennä sormi suuhun jo pelkästään lukemalla seuraavasta linkin alla olevaa sivustoa.
http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Etusivu

Niin tarkoitin lyhenteitä sanoista ja itse koneen tarkastelua?. Taidan jättää ammattilaisille.
"artikkelit" ja http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=Vikakoodien_lukeminen
 
Vs: Tekniset tiedot-sivut?

Eipä noissa hirveästi heikkoja kohtia ole, yllättävän kestäviä pelejä. Takarenkaiden etupuolelta kannattaa katsoa helmakotelot, siis sieltä pyöräkotelon puolelta, siitä varmaan alkaa ensimmäisenä ruostumaan korin osalta. Tosin noi sinkkikorit on hyvin pidettynä lujia pelejä (5.90-> muistaakseni), omaankin tuli tänä kesänä ensimmäiset hitsaukset kun ei pohjaa tullut viime kesänä tarkistettua... Tankin täyttöputki ja pumpun laippa tankista tahtoo olla myös aika ruosteherkkiä paikkoja. Eli kun tankkaat täyteen niin katsele vähän tihkuttaako mistään.

Moottori on luja rauta, äkkiseltään ei tule muita heikkoja kohtia mieleen kuin hydrauliset venttiilinvälyksen tasaajat. Ne rupeaa tukkeutuessaan naputtamaan. Vaarallista tämäkään ei ole, kunhan ei jätä montaa vuotta korjaamatta... Tämäkin voi loppua ihan öljyn merkin vaihdolla.

Vaihteisto on varmaan kaikissa mitsuissa se heikoin lenkki, ja sekin laakerointiensa puolesta. Mutta ei näitä galantin lootia saa normaalikäytössä rikki, eri asia jos turhaan poljettaa jatkuvasti tai on jätetty vaihteistoöljyt vaihtamatta kokonaan tai revitään väkisin vaihteita päälle... Niinkuin missä tahansa autossa, ei ne tarkoituksella rikkomista kestä.
 
Takaisin
Ylös Bottom