Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Kyseistä ahdinta kaksin kappalein käytettiin aikoinaan Corveten "Sledgehammer" mallissa, jonka teho oli 880 hv ja vääntö tonnin luokkaa ja huiput vaatimattomat n. 420 km/h !!!!!!!!!!!!
Kyseistä ahdinta kaksin kappalein käytettiin aikoinaan Corveten "Sledgehammer" mallissa, jonka teho oli 880 hv ja vääntö tonnin luokkaa ja huiput vaatimattomat n. 420 km/h !!!!!!!!!!!!
Olet oikeassa myös tuossa seikassa, mutta olen nähnyt kuvia kyseisen Sledgehammerin ahtimista ja siinä ne olivat, samannäköisrt möllikät, eikä ahtojakaan ollut kuin muistaakseni 0,8-0,9. Oletko nähnyt kuvia niistä?
Jep, lisäksi tuon e15 turbon ahtimen huolto on sairaan kallista verrattaessa Garrettiin!
Nyt kun teillä tuli puhe tosta garretista, niin mitäs mieltä ootte tosta garretin to-3 turbosta??kaveri sais halvalla työnantajaltaan tollasen turbon, ollu jossain volvon ralliautossa kiinni.
Ajattelin et jos sillä riittäis aikaa kesällä ni laitettas kokeilumielellä meitsin galanttiin sellanen..
No kysyin parista turbohuollosta Garretin t03 ja ton mitsuni ahtimen huoltoa. Mitsun ahtimelle sanoi (markka-aikaa oli vielä silloin) 4000mk ja Garrettiin 2000-2500mk!!! Että silleen mukavasti hintaa... osat sitten vielä oma lukunsa ..
soitin muuten etelä-suomeen siitä--
Moi.
Niin jos kaikesta huolimatta haluat lähtee tbo-leikkiin
(katsastaminen/kallista,päästömittaus) tai sit haluut
muuten vaan perehtyä ahtamisen "saloihin" välittä-
mättä muodollisuuksista(leima) niin suosittelen nm.
tco6:sta tai Garret t25:sta ehkä se t3 kandee jättää
väliin, ottamatta sen enempää kantaa kestävyyteen.
Mottihan oli 8v glsi edelleen??
t:Arska
noista tehoista esim, mitä saa tco-6 ahtimesta muuttamalla kompurapesää ja siipeä niin kyllä ahtoja saa laittaa aivan sairaasti n 2.0 bar ja silloin jo pakokaasun vasta paineet alkaa jo olla huimia,eli pakokaasun lämpötilat alkaa nousta ja tietty tollaisilla ahdoilla jo koneessakin pitää olla huippu tavarat sisällä,itselläni oli modifoitu schwitser/t3 ahdin 63 pakopesällä ja alkoi pakokaasut tökkiä jo 0,8 barin hujakoilla mut kilossa alkoi vasta tehokäyrä laskea,säädettävillä nenäpyörillä parani jonkun verran mut nyt on paikoillaan holsetin 14 jaettu pakopesä niin alkoi homma pelittään taas mut nyt alkaa taas kakku loppua...vasta paineethan johtuu mitsun 16v kannesta joka virtaa helvetin hyvin eli pakopesä pitää olla isompi kuin monissa muissa malleissa...vastapaine han ei saisi olla kovinkaan paljoa suurempi kuin ahtopaine mieluummin pienempi,itselläni on pakokaasun vastapaine mittari konetilassa letkun nokassa et voi tarvittaessa ottaa ohjaamoon kun nostelee ahtoja...tosin suurempi pakopuoli aiheuttaa turbo viivettä mut senkin saa pois modifoimalla EGR-venttiilistä anti-lagin...
Miksi te puhutte vastapaineesta? Eikö se olisi paremminkin virtausvastus tai yksinkertaisesti pakokaasujen paine tiettyyn kohtaan.
Kuka siellä pakokaasuja vastaan painaa ;D