tietoja 1.6 ruiskumoottorista?

T. Kiili

Mr. Cyborg
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
elikkäs kun kaikki mahdollisuudet on mietitty ja järkevämmäksi tavaksi hankkia tehoa on tullut omasta mielestä tekniikan vaihto niin alkoi tuo 1.6i moottori kiinnostaa. mistä mitsuista löytyy tuo 1.6i moottori mikä olisi vähäpäästöinen? ainakin coltista, löytyykö muista? olisi myös mukava saada jotain specsejä koneesta jotta tietäisin olisiko sitä mahdollisuus tuohon huihaihin vaihtaa?
 
4G92 SOCH-16v lienee tehoiltaan sopivin ja vieläpä vähäpäästöinen. Eikä varmaankaan luulisi olevan mahdoton löytääkään, toisin kuin jotkut eksoottisemmat GTI-padat....

CB#A Lancerin keulalta löytyy ainakin 4G92...
 
kuulostaa vähän oudolta mutta SOHC 16v? ja onko tuo 4G92 se ykskuutonen vai mikä? kun en oikein hyvin noita tyyppitunnisteita hallitse.. ja mitenkä on paljonko tuosta 4G92 löytyy heposia ja nyyttoneita?
 
jep.sohc aika harvinainen systeemi mutta toimii :) hepoja löytyy 113 mutta vääntöjuttuja en just muista. hyvä kone kaikin puolin. 330 tuhatta ajettuna toimii ku ajatus..eikä isompia oo tehty.
 
ahaa.. mielenkiintoista. mitenkäs tuota noin kun semmosen löisin tonne keulille ja sitä kävis sillai kevyesti virittelemään niin miten tuohon soch 16valveen toimii tuo nokka-akseli viritys? ehkä aika tyhmä kysymys mutta mulle niin outo käsite.. :-[ ja kun se on vähäpäästöinen niin miten semmosen viritys onnistuu että se menee päästöistä läpi?
 
nojuu mutta kuitenkin asiaan palatakseni toi kuulostaa paljon paremmalta pohjalta tuo 113heposta :) varmaankin jossakin mitsuihin erikoistuneella huoltamolla/myyjällä osaavat antaa tarvittavat tiedot mimmoiset jarrut yms yms tuossa lancerissa on mistä tommosen koneen voisi löytää.
 
kävin nyt kysymässä tommosta moottoria, muuten löytyy mutta vaihelaatikkoa siinä ei ole.. ja kehtas vielä väittää että toi mun KM201 vaihteisto istuu muka siihen?!? mun mielestä bullshit mutta kertokaa viisaat? ja sähköistä sen verran että ECUa ei pakettiin kuulu.. miten sen asian onnistuisi ratkomaan? mahtaa olla aika hintava :mad:
 
jepjep. nyt löyty myös toinen oivallus. eli Hyundai elantra, astetta yleisempi kun esim, Coltiainen, siitä voisi saaha sen 1.6 Dohcin tohon oman rotiskon keulille :p ja kuulin tuolta että siinä on Joku öö.. FSMA tms vaihteisto ettei kuulu edes tohon KM sarjaan..(viisaat korjatkoon..)
 
mutta nyt taas tätä asiaa ;D kun auto on myynnissä ollut ja se ei kellekkään ole kelvannut niin on tullut tutkittua taas tota mottijuttua.. :) löysin täydelliset koneittein purku ja kasausohjeet löytyy mm. tuo elantran/coltin 1.6i mosa ja oma 1.5i. nyt mitä tähän asti olen niitä verrannut niin tähän asti suurin ero on taka-akseli. elantrassa on kolmituettu (laitan kuvat jos ei selviä) ja macpersonit takana, omassa perus "kelluva" taka-akseli erillis jousituksella ja iskareilla. tuottaako tuo heti ongelmia tuota koneenvaihtoa ajatellen?
 
Eikö tuohon saa laittaa 1.6 koneen ilman mitään muutoksia?
Autoon saa minun mielestä asentaa 20% suuremman koneen kunhan muutoskatsastaa.

autoon vaihdettavan vertailumoottoreita
tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan
20 % suurempi kuin tehokkaimman
vertailumoottorin teho saman normin mukaan
mitattuna; tätä tehokkaamman moottorin
vaihto edellyttää tässä momentissa mainitun
muutoskatsastuksen lisäksi 4 §:n 2 momentissa
mainittua poikkeuslupaa sekä vähintään
moottorin tehoa vastaavien jarrujen asentamista
ja tarvittaessa myös heilahduksenvaimentimien
vaihtoa ja rakenteiden vahvistamista
vastaamaan kohonnutta moottoritehoa
 
niin.. onneks löytyy ne mr. fisulta ostetut 266mm jarrut tallista :D eipä tule niistä ongelmaa.. oon itekki miettinyt tota että eihän 100cc lisää oo oikee mikää.. mut eikös vähäpäästöisiä autoja koske joku 10% raja noitten koneitten suhteen? näin oon ainaki ite ymmärtäny.. :p
 
Voi ollakkin 10% raja mutta eikös se lyhyen matiikan oppimäärällä 100cc jää alle jos sulla nyt on 1500cc mylly.
Olis vajaa parikuukautta sitten ainakin tampereella ollut hyundain ruisku kone myynnissä piti hintana 400eur.Minusta ei olis ollut edes paha hinta mut kun just tilasin omaan koneeseen samalla hinnalla osia,
 
niin.. mutta oliko täydellinen kaikkine ecuineen ja laatikoineen? täällä etelässä on aika harvassa nuo 1.6 mitsun DOHC mosat... kun ei ole edes DOHC kantta mitä laittaa tohon..
 
Kokonainen kone oli ,ei kylläkään mitsun vaan hyundain.Ei kai siihen mitään ecuja olisi tullut.
 
noh, ton ikäluokan moottoreissa on sama onko hyundai vai mitsubishi. samaa tavaraa siellä on vaan eri brandilla :)
 
Takaisin
Ylös Bottom