TSI - ahtopaineen säätö yksikkö

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
tuossa jääradalla tuli testattu että miten vääntää kun on hukkaportin kellosta letku irti... huomio oli että lähtee ahtamaan alempaa kuin kello käytössä...

eli ap-kello fuskaa jo pienillä paineilla :seina ja avaa hukkaporttia

tekisi mieli rakentaa yksin kertainen ap-säätö yksikkö

solenoidi + joku anturi + ohjain yksikkö.. onko siis ideoita miten tehdä on-off säätö yksikkö?
joka paineen noustessa x kohtaan antaa solenoidin aueta ja pudotessa pikkasen katkaisee virran solenoidilta..
 
Eikö saman asian aja spring & ball tyyppinen säätöruuvi / bleedi ??? Turhaan mitään sähkösiä alat laitteleen...
 
en nyt tarkoittanut että pitäs alkaa nostamaan ahtoja
vaan että sais tuon hukkaportin on-off toimiseksi
ettei "vuotaisi" pienillä ahdoilla..
 
JKorpela sanoi
en nyt tarkoittanut että pitäs alkaa nostamaan ahtoja
vaan että sais tuon hukkaportin on-off toimiseksi
ettei "vuotaisi" pienillä ahdoilla..

Just niin, osta nyt vaan neuvon mukaan.

Ja sit säädät vaan paineen, minkä ylittämisen jälkeen päästää paineet kellolle... jne
 
Lienee esim. www.boostvalve.com:n kapine millainen minulla on. Kytkentää täytynee vähän muuttaa koska ahtopaine oskilloi ikävästi, mutta muuten toimii hyvin ja nostaa paineet ripeästi. Tuollaisen tietysti kasaa itsekin kun löytää sopivia osia, mutta ei jaksanut alkaa ihmettelemään.
 
mites tuollainen asennetaan jos on 2 puhallinta ???
http://www.boostvalve.com/mitsubishi.html
tuollaisen löysin mutta toimii vain yhdelle puhaltimelle... samalla kysyisin minne kytkisin sen uuden ahtopainemittarin T-haaran kun letkuja vilisee tuolla tonnarin pellin alla ihan riittävästi :-X
 
tuossa pe ilalla ohitus tilanteessa napsu hukkaportin lisä jousesta nippusiteet poikki ja ahdot tippu 0.5 :seina

ja nyt näyttää että olis tuonne hyvä tehä puhdas on-off säätö
nostaa nopeemin ahdot ja kumminkin ei mee ruiskun tapporajaa...

"Jahvetin" idea oli että ÖP valon anturi (liipaisu 0.9bar) ja egr:stä ventiili käyttöön ja pa suodatin "paine akuksi"

imusarjasta letku öp anturiin ja hukkaportista pa-suodattimeen(paine akkuun) ja egr solenoidin kautta ahtimen "syöttöön"

pitääpä kokeilla rakentaa ;)
 
tähän kahden puhaltimen kysymykseen itsekkin vastausta haeskelen.
oman logiikkani mukaan muuten samanlainen kytkentä kuin noilla sivuilla, mutta säätöventtiililtä sitten haaroitetaan letkut kummankin ahtimen hukkaporteille. mutta käytännön tietämystä ei ole, joten varauksella.
 
Takaisin
Ylös Bottom