tulipa taloon uusi colt,ITSE ASIASSA DODGE

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
eli ostin dodgen(mitsu coltin) jenkkivientimallin.(varmasti tuontiauto,joskus )

ekaksikin melko ihmeellisiä havaintoja.ei lähde starttaamaan ennen kun kytkin pohjassa(manuaali auto) avainta virtalukkoon tunkiessa hälyttää heti että ovi auki.(v,mäinen ääni)ja onhan siinä muitakin eroja euromalliin: puskurit,kojelaudan muotoilut,mittaristo(tietty mailimittari) turvavyöt(puoliautomaattiset)ja varmaan muutakin .nää äkkiseltään katottuna ja auto ollu mulla 3 tuntia ;D

toinenkin ihme konversio joka tossa yhdistyy on ruisku kone +katti mutta rek otteessa EI MAININTAA VÄHÄPÄÄSTÖISYYDESTÄ(liekö 89 vm siihen syynä?)sillonhan suomeen tuotu ei vähäpäästösiä mallejakin

tokihan autossa ilmastointi,joka menee kyllä johkin omaan käyttikseen. ;D ;D
 
Vs: tulipa taloon uusi colt,ITSE ASIASSA DODGE

mikko412 sanoi
ekaksikin melko ihmeellisiä havaintoja.ei lähde starttaamaan ennen kun kytkin pohjassa(manuaali auto)
Varsin hieno ominaisuus, nimimerkilla pari viikkoa sitten starttasin puoliskon autoa (onnex on kohtuulliset refleksit vaikka aamusin nuppi onkin jaassa), itsella siis tomaatti..
 
Vs: tulipa taloon uusi colt,ITSE ASIASSA DODGE

mikko412 sanoi
ekaksikin melko ihmeellisiä havaintoja.ei lähde starttaamaan ennen kun kytkin pohjassa(manuaali auto) avainta virtalukkoon tunkiessa hälyttää heti että ovi auki.(v,mäinen ääni)

Tuttuja ominaisuuksia tuon jenkki-evonkin kanssa.
 
Vs: tulipa taloon uusi colt,ITSE ASIASSA DODGE

Minkähän värinen dodzi on kyseessä??

Nähnyt useita kertoja sinisen Dodge Coltin täällä "lähiseudulla". Näkemässäni oli muistaakseni valoissakin jotain eroa!?! Ja takavalojen välissä oli jokin "heijastinpaneeli", lukikohan "Colt" vai "Dodge".
 
Vs: tulipa taloon uusi colt,ITSE ASIASSA DODGE

valkoinen on,takapanelissa lukee colt kuten maskissakin,takaluukussa dodge tysinger,etu-umpiot erilaiset,kirkkaat etuvilkut sivuheijastimella/valolla

täytyy nappaa pari kuvaa kun saa päivänvalossa otettuu ;)
 
Vs: tulipa taloon uusi colt,ITSE ASIASSA DODGE

Nyt sitten rintarottingilla jenkkiautojen kokoontumis ajoihin. Ja jos joku alkaa kattelemaan nokanvartta pitkin, niin ei muuta ku osoittaa takaluukun Dodge merkkiin ja sanoa että eipäs nyrpistellä. Tämä on ihan oikea Dodge. ;D
 
Vs: tulipa taloon uusi colt,ITSE ASIASSA DODGE

eipä kuvattu vieläkään,sen sijaan ilmastoinnin siirtoa kateltu jo(sisältä raavittu pois hanskalokeroo ja vastaavaa tieltä).melko simppeli kun muutaman piuhan saa vielä seurattua minne pitää vedellä.muutenhan se on "bolt on" meininki :D uutta ihmeellistä samalla havaittu,ei tihkuasentoa pyyhkijöissä :-\ ei myöskään lukkopesää apparin ovessa eikä sisältä avattavia takaluukkua,bensaluukkua :nykii nää kuitenkin on suomen kaikista karvalakkisimmissakin versioissa ollu mitä oon tavannu ;D

myöskin moottorin ohjaus on erilainen verrattuna suomimalleihin(eri ecu,kaasuläpän tienoo aivan eri antureita täys,lamda 1 piuhanen,varmaan muutakin eroa mitä en oo huomannu)


niin joo tuskin viittin mennä mihinkään jenkkitapahtumaan,taitaa mennä osaluovuttajaksi rojekteihin ennen sitä ;D ;D
 
Vs: tulipa taloon uusi colt,ITSE ASIASSA DODGE

mitenkäs muuten onko tuommosessa jo "idle up" toimintoa ilmastoinnille, siis nostaako kierroksia ku laittaa ilmastoinnin päälle?
 
Vs: tulipa taloon uusi colt,ITSE ASIASSA DODGE

MVa~1 sanoi
mitenkäs muuten onko tuommosessa jo "idle up" toimintoa ilmastoinnille, siis nostaako kierroksia ku laittaa ilmastoinnin päälle?

käsittääkseni tossa jenkkiversiossa on(näyttäs menevän 2 piuhaa ecuun),mutta suomeen tuoduissa n 90vm ei ole.syynä se että kaikki suomessa alunperin olleet ilmastoidut autot on maahantuojan tai huoltojen asentamia, alkuperäisillä osilla toki. suomeentuoduista puuttuu piuhoja piuhasarjasta joka tulee konehuoneesta kapiiniin. :-[

ja ohjeet olleet mukana,siksi ei ole kytkentäkaavioitakaan missään suomi-ilmastointimalleihin :seina kysytty vemiciltä ja hangon maahantuonnissa töissä olleilta henkilöiltä :)

eli jos jollain olis jääny huoltojen ohjeita ilmastoinnin asennukseen,olis kiva päästä lukasemaan niitä ;D
 
Vs: tulipa taloon uusi colt,ITSE ASIASSA DODGE

Ne erilaiset umpiot on vissiin jenkkien sealed beam? Nehän ei muuta tee ku korkeintaan häikäsee kanssa-dodgeilijoita mutta euromallin umpiot sopinee tilalle, toisaalta jos elimenluovuttajana vain pidät niin sillonhan ne voi heittää vaikka kuusakoskelle ne sealed beamit :D tai myydä jenkkiharrastajalle.
Tuollanenkos se on http://en.wikipedia.org/wiki/File:Dodge-Colt-hatchback.jpg, tuollaset etuvilkut kelpais mullekki lanceriin... ;D
 
Vs: tulipa taloon uusi colt,ITSE ASIASSA DODGE

Onkos tuo ihan oikea MPI vai sellainen kaasutinkatti (FBC) polttoainelaitteilla? Sattu käsiin ei Coltin vaan Galantin jälkiasennusilmastoinnin asennusohjeet, oiskohan niistä apua...
 
Vs: tulipa taloon uusi colt,ITSE ASIASSA DODGE

uge sanoi
Onkos tuo ihan oikea MPI vai sellainen kaasutinkatti (FBC) polttoainelaitteilla? Sattu käsiin ei Coltin vaan Galantin jälkiasennusilmastoinnin asennusohjeet, oiskohan niistä apua...

ei oo kaasarikatti vaan ihan 4piste ruisku suurinpiirtein sama kuin 89-90 suomimalleissakin(8venaset)

suomessakin ollu tollasii 1,3 kaasarikattivehkeitä,sellanen ei oo

oishan noista gallunkin ilmastoinnin asennusohjeistakin varmaan iloa ;)eiköhän kuitenkin suurinpiirtein samat oo samoilla aikakausilla ollu ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom