Tuonti moottorit

antte

ex. Galant Tbo -83, nykyinen Galant Tbo -82
Liittynyt
4 Huhtikuu 2003
Sijainti
Espoo
kertokaas joku se nettisivu mistä löytyi näitä Japanista uitettuja moottoreita. Kitoooos.

-Antte
 
Kouvolaa suosittelen vilpittömästii !! Oli asiantuntevaa toimintaa, kun oman Pajeroni moottorin heillä vaihdatin, ja "jälkihoitokin" toimi :)
 
Toi Kouvolan moottorikoneistamo muuten ostaa moottorinsa Japan Moottorituonnilta ;).

Tuli ilmi sillon kun konetta galanttiin etsiskelin ja molempiin firmoihin soittelin.
 
mun "uus" moottori on tuolta kouvolasta...
käy ihan hyvin... mutta nyt vuotaa öljyä kampuran päästä... sai vähän possua tuolla Botnia Ringillä... vähän O.T Haukkasin melkein Turbo Subarun radalla ;D tosin oli vähä subaru rikki :-[
 
Mullakin vuoti kouvolan kone öljyä, mutta takuuseen vaihtoivat nokka-akselin stefan, josta vuoti ! Pajeroori laitettiin siis ajamaton 4D56 evo3 ;D (kone oli hyundain laatikossa samoin kuin kansi)
 
Mulla luki takuu paperissa ettei korvaa vuotavaa stefaa :'( siis ihan erikseen.... :'( no oli halpakone... ;)

ja käy ihan mainiosti... on vain vähän laiskempi ku edellinen tosin johtuu varmaan nokasta... :p
 
Stefat tahtovat kovettua pitkään ajamatta olleissa koneissa. Sitten kun on muutama sata km takana alkaa vuoto. Onneksi ainakin osan voinee vaihtaa kone paikoillaan.
 
joo siis e3x galluun on helppo vaihtaa kampuran stefa...

etupyörä irti->remmit irti->suojat irti->jakopää pois->kampuran pultti irti->menselillä kaivaa stefa pois ja uus tilalle liiman kanssa->ja kokoon puolen tunnin homma...

mut ku kerkeäs jossain välissä...
 
Liiman kanssa? Mä en ole kyllä koskaan käyttänyt liimaa yhdessäkään stefassa. Onko liimaaminen ihan yleinen käytäntö ja mitä hyötyä siitä on? Eihän stefa käytännössä koskaan vuoda ulkopuolelta vaan aina akselin ja stefan välistä eikä siihen mielestäni ole syytä liimaa töhriä :)

Tietysti jos pesä on jostain syystä kulunut niin ettei stefa asetu tiukasti paikoilleen kuulostaa liimaaminen järkevältä.
 
kyllä toi liima kuulostaa vähän oudolta -korkeintaan se liima juuri tekee sen ettei se stefa asetu paikoilleen kunnolla. En laittaisi.

Jos esim. rata-käytössä pelkää stefan irtoamista, niin kannattaa konetta kasatessa tehdä kampuran takapään stefan pulttien alle sellaiset lukituslevyt, jotka estävät stefaa tulemasta kokonaan ulos kolostaan....
 
eli jakopään puolella laitan liimaa(lukitetta) vähän ettei lähde pois tilastaan (varmistukseksi) :p
sillä ainakin lancerin koneessa uusi pullahti pois... liimalla pysy tilassa
toden näkösesti väljä... mutta säästää työtä kun laittaa
varmuudeksi ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom