tuplakaasarit ja imusarja -89 Lanceriin

  • Viestiketjun aloittaja joni reinikari
  • Aloituspäivämäärä
J

joni reinikari

Guest
mitkä tuplakaasarit ja imusarjat käy mitsubishi lancer 89

EDIT: otsikko kuvaavammaksi, viestin paikka foorumilla
 
-89 Lanceriin et Suomesta löydä valmista imusarjaa tuplille, oli kone sitten 12vG1, 8v G1 tai 16v G6. Eli menee itse tehtäväksi, tosin tuplien imusarja nyt on naurettavan helppo tehdä...

Mitkä tuplakaasarit.... no, virityskaasarithan ovat aina samalla pulttijaolla valmiisiin tuplien sarjoihin, merkki on makuasia ja rungon koko kannattaa valita käyttötarkoituksen mukaan. Alle 1.6 koneessa 40mm rungot riittävät todella pitkälle.
 
Kuinkas suoritetaan vedenkierron ohitus tuplissa? Onko sillä muuta tehtävää kuin lämmittää ilmaa kaasareilta palopesään? Rakennetaanko vesiletkuille omat tulot ja menot kanteen, vai ohitetaanko koko imusarjan kierto?
 
Lämmitysvesihän lähtee kannesta lämppärille ja jäähdyttimelle, tämä kierto pitää säilyttää ennallaan. Se imusarjan sisään vakio imusarjassa piilotettu kierto jää tietenkin pois, koska kaasuttimissakaan ei ole enää vesikanavia. Eli se osa kierrosta ohitetaan.
Imusarjaa itse tehdessä termostaattikotelo on se hankalin osa. Itse käyttäisin siinä ehkä letkulähtöä ja vaikkapa BMW:n letkun väliin tulevaa termaria...
 
Tuota tarkoitinkin. Minkä valmistajan tuplia suosittelette? Dellorto vai Weber?
 
tuplien merkki on makuasia, itse valitsisin joko Weberit, Dellortot tai SK-Racingit. Solexit... no, olen kuullut viisaammilta, että kannattaa pysytellä noissa kolmessa ensin mainitussa, mitenkään asiaa perustelematta sen kummemmin, uskon noita viisaampia...

PS. jos ostatte Weberit/Weberin DCOE:n kilpakäyttöön (tai no, miksei katukäyttöönkin), vaihtakaa siinä mahdollisesti oleva messinkikoho muovikohoon. Messinkikoho irtoaa ajan myötä juotoksestaan (tärinän vaikutuksesta), irtoaa kokonaan tai halkeaa siten, että koho täyttyy bensalla. Harmittava tapahtuma jos tämä tapahtuu kesken tiukimman kisailun ja kaasari tulvii yhtäkkiä...
 
Takaisin
Ylös Bottom