Turbo Galantin vika löytyi

johannes

Member
Liittynyt
17 Huhtikuu 2003
Minä poika luulin että kansi on jo menny tai mäntä tms. Vika oli sitten niin naurettavassa jutussa kuin vaihteiston alipaineletkussa, joka imusarjasta saa ilmaa säiliöönsä. Eli letku halki. :p 8)
 
Onni onnettomuudessa ;)
Tais olla aikamoinen helpotus rahapussille toi ;D
 
Juu, ja kaiken huipuksi loppui KAIKKI nykimis/kiihtyvyys ongelmat! Käsittämätöntä että yksi pieni letku sai mun materiaalisen puolen elämästäni sekaisin ;D . Taas voi todeta että KAIKKI letkut kannattaa uusia ja tarkastaa aika ajoin!!!!!!!
 
imuvuoto tekee kummia koneeseen, eikä tarvii olla iso.

Harva vaan tajuaa etsiä laatikosta sitä vuotoa se on kyllä näitä E15 spesiaali vikoja ;D
 
Epäilen että onko vaihteistoletkuhässäkässä oleva "suodatin" tai yksisuuntaventtiili tarkoitettu toimimaan vain yhteensuuntaan. Eli se menee imusarjaan siitä "cokis"-törppösäiliöstä ja siinä on nuoli tarkoituksella osoittamassa ilmeisesti imusarjaan päin. Mietin vain että kun siihen puhaltaa niin ilma menee läpi kummastakin päästä puhallettaessa??? Kun jollakin olis samanlainen jutska niin sais tietää onko se rikki vai pitääkö sen noin toimia. ???
 
luulis että olis tarkoitettu toimimaan vain yhteen suuntaa, se hässäkkähän toimii alipaineella, niin yksisuuntausventtiilin tarkoitus lienee juuri varastoida sitä alipainetta....
 
sen kuuluu toimia vain yhteen suuntaan eli imusarjaan päin, mulla on muutama varastossa noita jos tarvetta on ::)
 
saapa nähdä löydänkö toisen sellaisen. Pitäis jossain olla ylimääräinen. Onko nyt V A R M A että puhumme samasta ykssuuntaventtiilistä!? Se on harmaa väriltään, päät ovat kutakuinkin 8mm letkulle tarkoitetut. Pikaisia vastauksia toivoen!!! Reissu edessä.
 
Voisitko Fisu testata sen yksisuuntaventtiilin tai mikä se onkaan puhaltamalla siihen ja jos tosiaan vain toinen pää päästää läpi ilmaa uskoa se täytyy. Mulla löytyi se toinenkin ja siinäkin kummastakin päästä ilma pääsee läpi?!?!?!
 
tummanharmaa ja kun imasee ja tökkää kielen reiälle ni saa etevän kielikorun ;D
tänään hyvinkäällä ja huåmen tsadissa...
 
siis tarkoitatko nyt että vain toiseen suuntaan ilma menee läpi???????? Onko ny sit varma kans??? Koska luulen että kyseessä on vain suodatin?? Varmista nyt asia mulle??!!
 
mulla kävi kans ton imu puolen kanssa huonosti ;D
mul irtos imusarjasta yksi letku sen jälkeen savutti niin p*rkeleesti ja bensan kulutus nous melki 20l satasella ja sekin yhdestä letkusta ;D
 
johannes sanoi
siis tarkoitatko nyt että vain toiseen suuntaan ilma menee läpi???????? Onko ny sit varma kans??? Koska luulen että kyseessä on vain suodatin?? Varmista nyt asia mulle??!!

no juuri niin, ilma kulkee vain yhteen suuntaan, mitähän hittoa se yleensä suodattaisi ::)
 
Sanoppa muuta, mitäpä se suodattaisi??? Tuntuu vain omituiselta että samanlaiset varaosanikin toimi kumpaakin suuntaan??? Pitää hommata semmonen vastaava, eipä tuo kummoinen osa ole. Liekkö siitä venttilin toimimattomuudesta (mahdollisesta..ikuinen epäilijä) johtunut se että tyhjäkäynnillä alipaineeni on ollut aikoinaan (niinkuin pitäisikin) -0,7 ja nyt se huitelee -0,5 + - 0,1 paikkeilla. Johtuisko siitä??? Johtuu johtuu!!! :-X
 
no jos saat itsesi kammettua hakemaan tämän niin se on äkkiä testattu, hintaa kertyy huimaavasti 1kpl ½-litran ploa hyvää ja ravitsevaa Nikolai olutta ;D
 
soita kun lähet, menen nesteelle vartoomaan...
freak6.gif
 
Fisu hei, väitän edelleen tiukasti että se toimii molempiin suuntiin. Toiseen suuntaan vain nihkeämmin. 8) . Tiukkana pitää olla, korjaa TAAS jos olen väärässä. Kerro, SIIS kerro jo saatko puhallettua lainkaan ilmaa toisesta päästä omasta mötikästäsi. !!!!!! ??? ???
 
no jos vielä kovempaa puhallan ni tulee savet pöksyyn ;)
mulla on niitä useampia ja yksikään ei toimi kuin yhteen suuntaa tai sitten olet tavan trumpetisti ;D
 
Siksi mää tinkaan ja varmistelen sitä juttua koska on niiiin monta vuotta ollut ilmeisesti se ongelma ja haluan HYPER luokan varmuuden että se on juuri selainen kuin sanot. Varmistan vielä ;D. Siis kun katson moottoriani edestä niin se on vasemmalla puolella päällä imusarjaa josta se poikittain L mallisesta liittimestä lähtee sinne vaihteistolle tarkoitettuun säiliöön, joka taas on lähellä keulaa edestä katsottuna vasemmalla ja aika alhaalla edessä.
 
eiku se on taskussa ;D
no joo, siinähän se pönötti -86 gallun konehuoneessa ja näyttäs tuossa -87 2.0 coltissakin olevan just siin...
 
Jahas jahas... Eli onko nyt kyseessä coltin osa?? Imusarjassahan ei ole siinä ylipainetta, ellei kyseessä ole sit tuuuurboo myös..?? Kuis on? Kyssäreitä riittää 8)
 
vapari, ei liene merkitystä koska sinne alipainepyttyyn ei käsittääkseni ole tarkoitus saada ylipainetta, vai 8)
hae paikalliselta purkaamolta se pötikkä vaparista ja testaat sillä, ei liene kallista lystiä ::)
 
ei täällä monacossa ole romuttamoja 8) Tosiasiassa sama tuo on käydä ostaan, kunhan on vain samanlainen periaate siinä mötikässä eli yks suunta venttiili. ei varmaan montaa euroa maksa.
 
Takaisin
Ylös Bottom