Vs: Turbo koneen pakolämmöt, nousee nopeasti.
Moottorikohtaista millaisista seoksista tykkää mutta ei alle 12 seoksilla mitään sulata jos ei ole aivan liikaa ahtoja (pakopainetta) ja liikaa ennakkoa. 12,5 olisi oikein hyvä jos kone sen kestää mutta optimaaliset seos/ennakko/paine joutuu hakemaan yksilökohtaisesti kuitenkin. Vesiruisku olisi kova sana jos vaatii paksua seosta.
Oma 4G63 tuntuu vetävän ihan yhtä hyvin alueella 11,5 - 12,5 eikä edes juuri nakutukseen vaikuta. Alle 11 seoksilla puutuu aivan selvästi, eli 10 alkavia en harrastaisi.
Ahtopaine ja kierrokset pakopaineen myötä sen sijaan vaikuttaa eniten, ennakko tietenkin myös huomattavasti. Varmuuden vuoksi käytän sellaista 11,7-11,8 tällä hetkellä.
Vaan epäilisin että tässä tapauksessa syypää on ennakko jos kerran seokset on ok, pakopaineetkin olisi fiksu mitata kun ei ole niin kovin työlästä. Nakuluurit päähän ja kokeilemaan varovasti lisää sytkää vaikka 0,5 asteen askelin. Osaako Tatech lukea orkkista nakuanturia?