M
maxpain
Guest
Tässä on nyt vähän sekavaa tekstiä ja varmaan on menty päin metsää jo ensimmäisessä lauseessa eli:
Mitäd mieltä te professionaalit ootte tästä setistä.
2000cc 4g63t
ahtopaine 1.5bar
pr luku ~2.5
ve luku 85%
ilman ahtoja: 1.5 ahdoilla:
RPM CMF RPM CMF
2000 60 2000 149
2500 75 2500 186
3000 90 3000 223
3500 105 3500 260
4000 120 4000 297
4500 135 4500 334
5000 150 5000 372
5500 165 5500 409
6000 180 6000 446
6500 195 6500 483
7000 210 7000 520
7500 225 7500 557
Ajateltu ahdin ->
Mut mut onko tuo 1.5 nyt vähän liian korkea ? olisko 1 baarin ahdot sopivampi tuolle ahtimelle.
Mitenkä pystyn laskemaan / katsomaan kuinka tuo ahdin heräisi ahtamaan tietyllä rpm:llä.
Mulla on noi laitettu exel talukkoon missä on noi kaavat ja sitten vaan muuttaa ahtopainetta tms niin muuttaa cmf lukua.
Sitten tuosta kartasta tuo vasemman alueen surgeline ? kuinka se lasketaan että sitä ei ylitettäisi ? eikö siihen käytännössä vaikuta melkein kaikki tavarat mitä autossa on IC, imusarja etc...
Pakosarja:
putkikäyrillä tehty saman pituisineen putkineen.
Ahtimen o2 kotelosta 3"dp ja 3" koko loppu matka.
Suuttimet:
~300hp
300*5.6/4 = 420cc/min 100% aukioloajalla
60 % aukiololla 420*100/1*60 = 700cc/min
Eli 700cc/min suuttimet ???
af ration säätö:
Jos ecussa olisi irroitettava eeprommin niin sinne 700cc suuttimille kompensointi ja jollain AF controllerilla hienosäätö.
ahtopaineen säätö:
Voitais tehdä SMT:llä. map anturi 0-5v joka antaa jännitesignaalin ja smt ohjaa "nos venttiilin" lähdöllä bcs solenoidia joka vuodattaa ilmaa tietyn määrän
Parempia ehdotuksia? Siksi smt kun semmonen löytyy valmiina.
Jäähdytys/imuputket/imupuoli: FMIC, 2" paineputket,
Mitäd mieltä te professionaalit ootte tästä setistä.
2000cc 4g63t
ahtopaine 1.5bar
pr luku ~2.5
ve luku 85%
ilman ahtoja: 1.5 ahdoilla:
RPM CMF RPM CMF
2000 60 2000 149
2500 75 2500 186
3000 90 3000 223
3500 105 3500 260
4000 120 4000 297
4500 135 4500 334
5000 150 5000 372
5500 165 5500 409
6000 180 6000 446
6500 195 6500 483
7000 210 7000 520
7500 225 7500 557
Ajateltu ahdin ->
Mut mut onko tuo 1.5 nyt vähän liian korkea ? olisko 1 baarin ahdot sopivampi tuolle ahtimelle.
Mitenkä pystyn laskemaan / katsomaan kuinka tuo ahdin heräisi ahtamaan tietyllä rpm:llä.
Mulla on noi laitettu exel talukkoon missä on noi kaavat ja sitten vaan muuttaa ahtopainetta tms niin muuttaa cmf lukua.
Sitten tuosta kartasta tuo vasemman alueen surgeline ? kuinka se lasketaan että sitä ei ylitettäisi ? eikö siihen käytännössä vaikuta melkein kaikki tavarat mitä autossa on IC, imusarja etc...
Pakosarja:
putkikäyrillä tehty saman pituisineen putkineen.
Ahtimen o2 kotelosta 3"dp ja 3" koko loppu matka.
Suuttimet:
~300hp
300*5.6/4 = 420cc/min 100% aukioloajalla
60 % aukiololla 420*100/1*60 = 700cc/min
Eli 700cc/min suuttimet ???
af ration säätö:
Jos ecussa olisi irroitettava eeprommin niin sinne 700cc suuttimille kompensointi ja jollain AF controllerilla hienosäätö.
ahtopaineen säätö:
Voitais tehdä SMT:llä. map anturi 0-5v joka antaa jännitesignaalin ja smt ohjaa "nos venttiilin" lähdöllä bcs solenoidia joka vuodattaa ilmaa tietyn määrän
Parempia ehdotuksia? Siksi smt kun semmonen löytyy valmiina.
Jäähdytys/imuputket/imupuoli: FMIC, 2" paineputket,