Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

Petzki

More is more
Club Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
Oulu
#2
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

Nonni, hienoa! :driver

Mielenkiintoinen toi ECS-viritelmä.. halpa remppa jos tolla toimii :peukku Jos noi tukikumit on ok, niin pitää harkita itsekin vaihtoa. Missä kunnossa pellit ylipäätään, pohja ok?
 
Liittynyt
26 Helmikuu 2015
Tykkäykset
0
#3
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

Petzki sanoi
Nonni, hienoa! :driver

Mielenkiintoinen toi ECS-viritelmä.. halpa remppa jos tolla toimii :peukku Jos noi tukikumit on ok, niin pitää harkita itsekin vaihtoa. Missä kunnossa pellit ylipäätään, pohja ok?
Vissiin yleisimpiä vikoja ECS:n kanssa jos ei sitten piuhoissa vikaa ole myös. Eipä kai noissa tukikumeissa mitään sen ihmeellisempää ole kun onhan noita vastaavia muissakin autoissa käytössä. Jotain juttua oli että laakeri olis jotenkin väärin päin kumissa mutta en tiedä, katsotaan. Olivat vaan kääntäneet sen toisinpäin ja homma jatkuu. Pellit on ihan hyvässä kunnossa mutta polttoaineluukun kohdalla puskurin ja pellin välistä on ruostunut parin sentin kohdalta, pitää irrottaa puskuri ja pistää maalarille varmaan kesällä samalla kun noita lakkavikoja korjataan. Kattoo ny milloin on rahaa :D Pohja on ihan hyvässä kunnossa eikä mätää sieltäkään juuri löydy! Ruostesuojaus on harkinnassa ja varmaan pakkokin jos tulee tuolla talvella ajeltua, jää nähtäväksi.

Mun mielestä tuohon on vaan ruiskutettu lisää lakkakerroksia jossain välissä koska kun irrotin antennin niin kumisen tiivisteen alta ei oltu lakattu ja alla se tehtaan alkup lakkakerros. Aika isosti lähtenyt lakat irtoamaan antennin kohdalta :(
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
5
Sijainti
Tampere
#4
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

Eikö siel pitäs palaa Sport / Tour -jompi kumpi valo? Ymmärsin että nyt sulla vaan palaa sport satunnaisesti?

Ja siellä ECS yksikössä myös piirilevyllä voi olla vikaa. Mulla korjattiin boksi parilla hyppylangalla aikoinaan. Toki siis oli konkkien vuodon aiheuttamaa vissiin.
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Tykkäykset
1
Sijainti
kempele
#5
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

Harri K sanoi
Eikö siel pitäs palaa Sport / Tour -jompi kumpi valo? Ymmärsin että nyt sulla vaan palaa sport satunnaisesti?

Ja siellä ECS yksikössä myös piirilevyllä voi olla vikaa. Mulla korjattiin boksi parilla hyppylangalla aikoinaan. Toki siis oli konkkien vuodon aiheuttamaa vissiin.
Juu pitäs... Jompi kumpi palaa.
Nooh.... Ostat multa sitte ehyen boxin..antennin...ratin...ja ja ja.. näissä autoissa se nuoruus ja RAHAT (kaikki) hupenee :p
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
2
Sijainti
Lappeenranta
#6
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

Asiallista, juuri tällaista toivoinkin! Tällä tavalla kun pidät kirjaa niin eipähän tarvitse mietiskellä parin vuoden päästä että milloinhan on tullut tehtyä mitäkin... Ei muuta kuin eteenpäin, autellaan aina jos voidaan kun kummallisuuksia ilmenee! :peukku
 

Petzki

More is more
Club Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
Oulu
#7
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

Harri K sanoi
Eikö siel pitäs palaa Sport / Tour -jompi kumpi valo? Ymmärsin että nyt sulla vaan palaa sport satunnaisesti?
Mulla palaa sport sen ollessa kytkettynä mutta tour ei koskaan, kuitenkin toimii tuo vaihto niiden välillä.. Pitänee tarkistaa toi boksi itsekin :p
 
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Tykkäykset
2
Sijainti
Nokia
#8
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

Käsijarruvalon vilkkuminen voi johtua nesteiden vähäisyydestä. Itsellä teki joskus samaa ja meinasin tulla hulluksi sen kanssa kun en keksinyt syytä. :D Jos tyhjäkäynti elää niin kannattaa huoltaa kaasuläppäkotelo. Siellä on akselitiivisteet 99% todennäköisyydellä finaalissa ja siitä johtuu niin imu- kuin ahtovuotoja. Ohjeet tässä (on sit aika v*ttumainen homma):
http://www.ca.dsm.org/FAQ/tb-shaftseals.html

Jos tiivisteet on ihan loppu niin saat samalla lisää tehoakin kun vaihdat ne! :peukku Kannattaa samalla tehdä ahtoputkiston vuototesti, jos ei oo tehty niin vuotoja on VARMASTI useita.

P.S. Multa löytyy 1 pari ylimääräisiä akselitiivisteitä, sekä pussillinen täysin oikeaa kokoa olevat ruuvit akselille (ne jotka pitää läpän paikallaan).
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
2
Sijainti
Lappeenranta
#9
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

Petzki sanoi
Mulla palaa sport sen ollessa kytkettynä mutta tour ei koskaan, kuitenkin toimii tuo vaihto niiden välillä.. Pitänee tarkistaa toi boksi itsekin :p
Olisikohan "tour"-kohdasta palanut polttimo? ::)
 

Petzki

More is more
Club Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
Oulu
#10
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

DaJackal sanoi
Olisikohan "tour"-kohdasta palanut polttimo? ::)
Jotenkin arvasin että tähän tartutaan.. ;D Boksin tarkistus konkkien osalta joka tapauksessa ohjelmassa (kuten ecunkin), ehkäisy se on mikä kannattaa.

Mulla on sama vika ja korjauskin antennin kanssa, hyvän hintanen setti olis sekin orkkisosilla.. :-X Missä jamassa Active Aero, onko vielä paikallaan ylipäätään?
 
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Helsinki
#11
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

Jos oikein muistan, niin aina kun virrat sammuttaa on seuraavalla kerralla
Tour-asetus päällä, ja kun siitä on polttimo palanut, nii ei pala kumpikaan :)
 
Liittynyt
26 Helmikuu 2015
Tykkäykset
0
#12
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

Mittaristo irti ja polttimoiden tarkistusta. 4WS öljyn polttimo irti koska ilmeisesti jotenkin lukittu pois käytöstä koko systeemi. Tour valo palanut, otin active exhaust polttimon tilalle kun sillä ei mitään käyttöä nyt ole. En tiedä onko koko vaijeri edes kiinni pöntössä. Katin lämpövaroituksen lamppu myös poistettu, kaikissa malleissa tuota ei vissiin ole ollut edes käytössä jos nyt toikein luin njetist :)

ECS pelaa, silloin kun haluaa pelata. Käynnistäessä usein vilkkuu molemmat valot mutta kun virrat sammuttaa niin yleensä jää kiltisti tour asentoon. Ajossa välillä tipahtaa taas pois ja molemmat vilkkuu. Todennäköistä on että on ollut jo pitempään tosiaan pois käytöstä niin kestänee jonkin aikaa että heräilee tai sitten boksissa / iskareissa on jotain feelua vielä. Iskaritolpissa olevat liittimet pitää käydä läpi elektroniikkasprayllä ja ne lipareet joilla liittimet on kiinni tolpissa ( maadoitus? ) ovat aika ruosteessa joten hinkataan nekin puhtaaksi tossa jossain vaiheessa :)
 
Liittynyt
26 Helmikuu 2015
Tykkäykset
0
#13
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

J. Helle sanoi
Käsijarruvalon vilkkuminen voi johtua nesteiden vähäisyydestä. Itsellä teki joskus samaa ja meinasin tulla hulluksi sen kanssa kun en keksinyt syytä. :D Jos tyhjäkäynti elää niin kannattaa huoltaa kaasuläppäkotelo. Siellä on akselitiivisteet 99% todennäköisyydellä finaalissa ja siitä johtuu niin imu- kuin ahtovuotoja. Ohjeet tässä (on sit aika v*ttumainen homma):
http://www.ca.dsm.org/FAQ/tb-shaftseals.html

Jos tiivisteet on ihan loppu niin saat samalla lisää tehoakin kun vaihdat ne! :peukku Kannattaa samalla tehdä ahtoputkiston vuototesti, jos ei oo tehty niin vuotoja on VARMASTI useita.

P.S. Multa löytyy 1 pari ylimääräisiä akselitiivisteitä, sekä pussillinen täysin oikeaa kokoa olevat ruuvit akselille (ne jotka pitää läpän paikallaan).
On pysynyt taas poissa kyseinen vaiva onneksi :) Eikös tuo Idle Air Control Valve ole myös yksi mikä voi aiheuttaa kyseistä ongelmaa? On tässä vielä varmasti PALJON mitä pitäisi/kannattaisi testata. Sellaiset kun saisi pois alta jotka saattaa vaikuttaa oleellisesti moottorin/turbojen ja vaihteiston toimintaan niin olisi hyvä.
 
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Tykkäykset
2
Sijainti
Nokia
#14
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

Jos IAC on rikki niin tyhjäkäynti seilaa, saattaa jopa sammua. Sen voi kyllä irroittaa ja mitata jos epäilee että on vikaa. Syy miksi mainitsin kaasuläppäkotelon on se, että jos sitä ei ole auton elinaikana vielä huollettu niin se vuotaa takuuvarmasti akselitiivisteistään. Ja riippuen vuodon määrästä saatat menettää jopa 20 heppaa pelkästään tästä syystä.

Jotta ei tekeminen heti alkuun loppuisi ;D niin kannattaa ainakin perän puslat tarkastaa/vaihtaa (tässä mallia huonosta:) https://youtu.be/e4z6sAkwYSU ja moottorin kannakkeet on yleensä kans rikki/vaihtokunnossa. Jos aiot joskus vaihtaa isommat turbot niin moottorin kannakkeet kannattaa vaihtaa samalla. Säästää paljon aikaa ja vaivaa. :)
 
Liittynyt
26 Helmikuu 2015
Tykkäykset
0
#15
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

Joo elikkäs noi kardaanin laakerigummit saapuivat tänään. Tarkemmat infot projektipäiväkirjasta.

Onkos nyt fiksua täyttää noi laakerit jollain sikaflexillä jne kun ovat uudet vai onko riskinä tärinät? Kaippa noi uudet kumit nyt aika monta vuotta pelittää ihan tuollaisenaankin :) Pikagoogletuksella joillain oli ollut tärinöiden kanssa ongelmaa mutta en tiedä sitten täyttivätkö vanhoja kuluneita gummeja jollain töhnällä vai uusia ( pittee tutkia ).
 
Liittynyt
26 Helmikuu 2015
Tykkäykset
0
#16
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

J. Helle sanoi
Jos IAC on rikki niin tyhjäkäynti seilaa, saattaa jopa sammua. Sen voi kyllä irroittaa ja mitata jos epäilee että on vikaa. Syy miksi mainitsin kaasuläppäkotelon on se, että jos sitä ei ole auton elinaikana vielä huollettu niin se vuotaa takuuvarmasti akselitiivisteistään. Ja riippuen vuodon määrästä saatat menettää jopa 20 heppaa pelkästään tästä syystä.

Jotta ei tekeminen heti alkuun loppuisi ;D niin kannattaa ainakin perän puslat tarkastaa/vaihtaa (tässä mallia huonosta:) https://youtu.be/e4z6sAkwYSU ja moottorin kannakkeet on yleensä kans rikki/vaihtokunnossa. Jos aiot joskus vaihtaa isommat turbot niin moottorin kannakkeet kannattaa vaihtaa samalla. Säästää paljon aikaa ja vaivaa. :)
Pitää tutkia tätäkin asiaa :) Tuo kaasuläppäkotelon tiivistehomma on aika iso homma tehdä, pitää tutkia ja pähkäillä sitäkin!
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
2
Sijainti
Lappeenranta
#17
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

turboruuvi sanoi
Pitää tutkia tätäkin asiaa :) Tuo kaasuläppäkotelon tiivistehomma on aika iso homma tehdä, pitää tutkia ja pähkäillä sitäkin!
www.3si.org ja nick "dbest671" myy myös kunnostettuja kl-koteloita uusilla tiivisteillä. Hintaa taisi olla jotain 150-200 taalaa, Suomesta ei kannata lähettää aihiota coreksi vaan ostaa suosiolla uusi.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
5
Sijainti
Polvijärvi
#19
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

Ylempi ihan kuin sähköpeilin liitin,
Mustasta palikasta ei mitään hajua :)
 

mades-

Eclipse 2.0 gs -97 Ex. Tällähetkellä GTO TT -92
Liittynyt
3 Joulukuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Pori
#20
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

Jos nyt en aivan väärin muista niin mustapalikka on nopeudenrajoittimen poisto :) ;D
 
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Tykkäykset
0
#21
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

turboruuvi sanoi
Pitää tutkia tätäkin asiaa :) Tuo kaasuläppäkotelon tiivistehomma on aika iso homma tehdä, pitää tutkia ja pähkäillä sitäkin!
Ja jos tilaamassa uutta, niin otetaan ainakin kaksi niitä :D Toki dollarin kurssi hiukka huono, mutta eipä tuota muualtakaan oikein saa.
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Tykkäykset
1
Sijainti
kempele
#22
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

pt. sanoi
Ja jos tilaamassa uutta, niin otetaan ainakin kaksi niitä :D Toki dollarin kurssi hiukka huono, mutta eipä tuota muualtakaan oikein saa.
Tai sitte lähetättä ne kaasuläpät kempeleeseen... Niin Mikko putsaa ja fixsaa kuntoon... :peukku
Samalla tulpata ne vacuumi lähdöt kaikki :driver
 
Liittynyt
26 Helmikuu 2015
Tykkäykset
0
#24
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

Kertokaapas arvon herrat että minkäkokoisia akkuja teillä on käytössä. Mulla nyt tuo Bosch 45Ah ja mielestäni aika hiton pieni tällaiseen autoon. Ei tuonne kyllä mitään kauhean paljon isompaa akkua edes mahdu jos ei modaa jotain. Korkeussuunnassa ehkä vähän pelivaraa. Optima red top akkua mietiskelin. Odyssey akut myös tuli jossain vastaan. En löytänyt kunnollista vastausta googletuksella.

Onkohan oven saranamekanismissa jotain säätöä oven sisällä tms kun aukeaa vähän liikaa ( lokarin ja oven muovit hinkkailee toisiinsa ikävästi kun kokonaan auki ). Vai meneekö saranat vaihtoon jos nyt haluaa tuon "ominaisuuden" pois :)

Rattia pitäis varmaan viikonloppuna ruveta vaihtamaan tuohon mitsumikolta ostettuun parempikuntoiseen. Onko jotain mini vinkkiä purkuun etten tuhoa jotain oleellista ;D Aika simppeli näyttäis olevan tuo purku noin muuten.
 
Liittynyt
1 Lokakuu 2009
Tykkäykset
2
Sijainti
Kuopio
#25
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

Optiman red top on mulla ollu 4vuotta. Tosin se on kontissa mut eiköhän tuo mahtuis alkuperäisellekin paikalle. :peukku
 
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Helsinki
#26
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

turboruuvi sanoi
Onkohan oven saranamekanismissa jotain säätöä oven sisällä tms kun aukeaa vähän liikaa ( lokarin ja oven muovit hinkkailee toisiinsa ikävästi kun kokonaan auki ). Vai meneekö saranat vaihtoon jos nyt haluaa tuon "ominaisuuden" pois :)

Rattia pitäis varmaan viikonloppuna ruveta vaihtamaan tuohon mitsumikolta ostettuun parempikuntoiseen. Onko jotain mini vinkkiä purkuun etten tuhoa jotain oleellista ;D Aika simppeli näyttäis olevan tuo purku noin muuten.
Itellä kun on pukkien varassa talven auto, niin tuntuu että keula painaa niin paljon että
lokari pääsee liikkumaan hieman. Pulttien rei'issä on säätövaraa, ylhäältä kaikki löysälle, liikutat kohdilleen ja kiristät.

Ratin irrottamiseen saatat tarvita ulosvetäjää, jos ei ole vähään aikaan irrotettu. Muista ottaa akkukenkä irti ettei
pamahda bägi vahingossakaan. Katso, että kellojousi on kohdillaan eikä toisessa reunassa, muuten pamahtaa rikki kun veivaat rattia.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
2
Sijainti
Lappeenranta
#27
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

Minulla on 70 tai 74Ah Boschilainen siellä. Ihan normikokoinen fyysisiltä mitoiltaan, mielestäni.
 
Liittynyt
26 Helmikuu 2015
Tykkäykset
0
#28
Vs: Turboruuvi: Mitsubishi GTO vm 1992

DaJackal sanoi
Minulla on 70 tai 74Ah Boschilainen siellä. Ihan normikokoinen fyysisiltä mitoiltaan, mielestäni.
Okei, pitää tutkia. Korkeuden puolesta tuolla ei näytä olevan kauheasti tilaa. Käyn varmaan akkuliikkeessä tutkimassa asiaa niin saa kerralla oikean akun.
 
Ylös Bottom