Tv maksu tarkastaja kävi

Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Mulle on ainakin loistava uudistus kun asun yksin lupa maksu pienenee oikeen kunnolla ;D.

-JP- ja ast mä olen teidän kanssa sammaa mieltä tästä uudistuksesta.

Tänään töissä tuli eräältä työkaverila jo manaamista tästä uudistuksesta kun hän ei edes omista telkkua ja hän joutuu maksamaan myös. Totesin vaan et voi voi mut sanoinpa vaan toisenkin puolen et kyllä mäkin joudun maksamaan myös niitten katsomiset jotka on ns. varattomia et revi siitä sitten.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Tää oli kyllä mielestäni parasta mitä suomessa on taas tapahtunu kreikan avustusten jälkeen.. lisää veroja ja lahjoitetaan nekin sitten kaatuvan EU järjestelmän tukemiseen ;D Johan sinne taas 10miljaria on menossa :peukku Mielestäni pitäisi vain olla juuri se että jos katsot niin maksat kanavista mitä katsot eikä tälläistä verotus hässäkkää. Erittäin mukavalta tuntuu itsestä maksaa jostain mitä ei juurikaan edes ehdi katselemaan (viikossa maksimissaan 2-6h) :D uutiset ja elokuvat saa katseltua internetistä ja se maksaa noin 30€/kk. Koskakohan tää katajainen kansa tajuis nousta kapinaan näistä asioista mitkä täällä menee vaan hullumpaan suuntaan ???
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

ast sanoi
Mielestäni on ihan oikeutettua että:
b) monihenkiset palveluita paljon käyttävät suurkuluttajaperheet maksavat enemmän kuin sinkkutaloudet, nykyiselläänhän progressio on ollut päälaellaan verrattuna moneen muuhun, iso perhe on maksanut saman summan kuin köyhä opiskelija

Eipä TV-lupamaksukaan ole ohjannut tehokkuuteen ja korotukset ovat olleet käytännössä automaatti vuosittain joten siten veromudossa kerätty maksu ei muuta tilannetta juurikaan.

Hyvä uudistus.

Eli minä ja eukkoni maksetaan 300€ vuodessa yhteensä vaikka katottais vaan uutiset kolmoselta ja naapurin akka ja ukko sekä heidän 8 lastaan maksaa saman verran! Tämäkö on sitä sunmielestä oikeutettua? Veikkaan että siellä katotaan pikkasen enemmän töllötintä...
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Pluto sanoi
Eli minä ja eukkoni maksetaan 300€ vuodessa yhteensä vaikka katottais vaan uutiset kolmoselta ja naapurin akka ja ukko sekä heidän 8 lastaan maksaa saman verran! Tämäkö on sitä sunmielestä oikeutettua? Veikkaan että siellä katotaan pikkasen enemmän töllötintä...

Niin... tähän mennessä saman verran edellämainittujen kanssa ovat maksaneet myös telkkariaan vain PS3:n näyttönä käyttävät sinkkutaloudet. Eli oikeudenmukaisempaa selvästi :)
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Samppa sanoi
Suuntaus on järkevä, mutta en ymmärrä miksi tuota hintaa pitää lähteä heti korottamaan, kun sen nyt tulee myös pakolliseksi kaikille.

Eihän se kaikilla nouse, esim. itselläni lähtenee reilut 40% maksusta pois.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

ast sanoi
Niin... tähän mennessä saman verran edellämainittujen kanssa ovat maksaneet myös telkkariaan vain PS3:n näyttönä käyttävät sinkkutaloudet. Eli oikeudenmukaisempaa selvästi :)

Niin, nämä on niitä jotka eivät koskaan katso sitten sillä tv:tä.. yeah right. Ja vaikka katsoisivat silmät ristissä yöchattiä, niin eivät kuitenkaan maksaneet lupamaksua.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Pluto sanoi
Niin, nämä on niitä jotka eivät koskaan katso sitten sillä tv:tä.. yeah right. Ja vaikka katsoisivat silmät ristissä yöchattiä, niin eivät kuitenkaan maksaneet lupamaksua.

Kumpi katsoo keskimäärin enemmän TV:tä ja käyttää Ylen muita palveluita:

a) sinkkutalous
b) kahden aikuisen talous

Vastaus on b joten on oikeutettua että kahden aikuisen talous myös maksaa enemmän. Lapsiperheitä taas tuetaan monella muullakin tavalla yhteiskunnassa niin olkoon tämä nyt sitten yksi niistä tavoista että lasten palveluiden käytöstä ei tarvitse maksaa. Oli perheessä sitten yksi, kaksi tai vaikkapa kolme aikuista.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

ast sanoi
Eihän se kaikilla nouse, esim. itselläni lähtenee reilut 40% maksusta pois.

No näinhän mä tuossa samassa viestissä jo kirjoitinkin.

Kulutuksen mukaanhan tämä ei toimi tällä tavalla yhtään sen oikeudenmukaisemmin kuin ennenkään (paitsi tuo henkilökohtaisuus).

Eihän tuo muutama kymppi paljoa ole vuoteen lisää, mutta ei oikein jaksa uskoa, että tähän jää. Korotuspaineita on kaikissa maksuissa jatkuvasti ja kun tällänen pakkovero taas saadaan lisää, niin ei voi pelkkää positiivista odottaa.

Ja ei ihan kauheana yllätyksenä tule, että tätäkin asiaa puolustaa kaikki ne kenellä maksut vähenee ja vastaavasti toisin päin.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Tuo on mielestäni ihan jees,saadaan maksamaan nekin jotka ovat tähän asti maksusta luistaneet,omassakin tuttavapiirissä niitä on paljon.
Eikä tuo korotus nyt niin paljoa vuodessa tee ja onhan ne tv-lupamaksut muutenkin nousseet tuon tuosta.
Niin ja pitää muistaa että tuolla maksullahan katetaan muutakin ylen toimintaa,eikä pelkästään tv.tä
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Pluto muista se yks tärkee juttu et toi on sitten tuloihin sidottu mutta ei ole vielä tullut julkisuuteen tietoa et mitä ne sitten on. Voipi olla et mä maksan sen täyden hinnan eli onko se sitten 140€ tai 150€ niin mulla ainakin tippuu toi maksu 100€:lla.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Osasihan tätä odottaa, että lopullinen rahoitusmalli tulee olemaan jokin puoliksi ajateltu ratkaisu. Ministeriöissä ollaan ilmeisen väsyneitä jo vatvomaan Ylen rahoitusta joten ei ihme, että tämä painettiin lopulta nopeastikin läpi. Budjettiratkaisu olisi ollut kaikkein paras, toimivin ja reiluin. Mutta senhän tietää, että tässä maassa hyvien ja oikeiden päätösten aikaan saaminen on käytännössä mahdotonta.

Aikoinaan puhuttiin, että tulevassa rahoitusmallissa maksu olisi nykyistä pienempi. Miten kävikään. Hyvin toimeentulevat (lue työssäkäyvät veronmaksajat) maksavat nyt muiden Ylen käytöstä. Enkä usko, että kahden ihmisen taloudessa tv:tä katsottaisiin olennaisesti enemmän kuin yhden ihmisen taloudessa. Perheissä ihmisillä ei yksinkertaisesti ole aikaa tv:n katseluun. Ja hyvin toimeentulevissa kotitalouksissa tv:n katselu on muutenkin vähäistä. On sitä parempaakin tekemistä.

Ja miten kävi puheiden Ylen palveluiden karsimisesta? Nyt niitä ei tarvitse tehdä. Rahoitus on jatkossa taattu. Korotetaan vain korvamerkittyä veroa, jotta Yle saa jatkaa ruotsinkielisten ohjelmien ja vanhojen britti- ja saksalaissarjojen esittämistä, uusintoina.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Nyt sinkku maksaa sen 140e ja normi perhe 280e vuodessa mutta ei tuossa pitkään mene kun nuo tuosta tuplaantuu.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

..ja kuinkas monta 10m€ tulee enemmän siitä että yrityksetkin joutuvat vastedes maksamaan kys "haittaveroa",mihin *ttuun ne rahat oikein menee?!
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Minun mielestä yksinkertaisinta olis se että kanavat olis tilauskanavia. Silloin maksettais just niistä kanavista mitä halutaan nähdä. En muista koska olisin itse viimeks katsonu ylen 1 tai 2 kanavaa.. yleensä tulee katottua mtv3, nelonen, sub, jim ja mtv3 max. Muutenkin teeveen katselu jäänyt vähemmälle kun sieltä ei mitää järkevää tule. Mielummin istuu tallis tekemäs jotain.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Jylppy90 sanoi
Minun mielestä yksinkertaisinta olis se että kanavat olis tilauskanavia. Silloin maksettais just niistä kanavista mitä halutaan nähdä. En muista koska olisin itse viimeks katsonu ylen 1 tai 2 kanavaa.. yleensä tulee katottua mtv3, nelonen, sub, jim ja mtv3 max. Muutenkin teeveen katselu jäänyt vähemmälle kun sieltä ei mitää järkevää tule. Mielummin istuu tallis tekemäs jotain.

Mä oon tässä asiassa 120% samaa mieltä :peukku

Se mua ärsyttää yli kaiken että TV maksu tulee siitä että YLE ei suostu näyttämään mainoksia kanavillaan PRKL.. :seina
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Ja miten YLEn muut palvelut sitten rahoitettaisiin? Kysehän ei ole mistään TV-luvasta vaikka sillä nimellä sitä onkin kutsuttu ja vain radiota kuuntelevat ovat päässeet ilmaismatkustajina vuosikymmeniä.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

ast sanoi
Ja miten YLEn muut palvelut sitten rahoitettaisiin? Kysehän ei ole mistään TV-luvasta vaikka sillä nimellä sitä onkin kutsuttu ja vain radiota kuuntelevat ovat päässeet ilmaismatkustajina vuosikymmeniä.

Itse olen Ylen ohjelmien "suurkuluttaja" verrattuna näihin subteevee,jim ja discovery ohjelmiin ja olen ehdottomasti sitä mieltä että tämä tuleva malli on askel parempaan suuntaan kuin olemassa oleva. Eihän noilta maksukanavilta tule mitään "järkevää" ja suht puolueettomasti tehtyä dokumenttia. Parhaillaan esimerkiksi sarjat isiemme sota ja hyvästi toverit ovat sen kaltaisia ohjelmia jotka kuuluvat suosikkeihini. Kun jatkossa maksu on veroperusteinen niin se on kuluttajalle huomavasti helpompi homma.

Lisäksi Yleisradiolla on olemassa myös ns. yleissivistävä tehtävä josta lisää voi lukea mm. täältä:

http://avoinyle.fi/www/fi/arvot_ja_strategia/ylen_strategia.php
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Juccaaa sanoi
Se mua ärsyttää yli kaiken että TV maksu tulee siitä että YLE ei suostu näyttämään mainoksia kanavillaan PRKL.. :seina

No kuka niitä jaksaa katsoakaan eikä ne toisaalta riippumattomalle kanavalle kuulukaan, markkinataloutta on jo muutenkin riittävästi joka paikassa.

Radiota ja nimenomaan ylex:ää tulee kuunneltua ajaessa juuri sen vuoksi ettei sitä mainostuubaa tarvitse kuunnella, tv:tä olen jättänyt vähemmälle ja ohjelmien laatua seuratessa en liene menettänyt mitään.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

ast sanoi
Kumpi katsoo keskimäärin enemmän TV:tä ja käyttää Ylen muita palveluita:

a) sinkkutalous
b) kahden aikuisen talous

Vastaus on b

Meinaatko että pariskunta katsoo vuorotellen telkkaria tuplat siihen mitä sinkkutalous?

Lisäksi tuossa hesarin jutussa ihmetytti että mikä se maksun määrä tulee muka olemaan, 50-140€, mutta heti jos käy töissä se on sen 140, jos taas tienaa alle 7000 niin 0. Kuka sitten maksaa 50-139€?
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

JaniB sanoi
Meinaatko että pariskunta katsoo vuorotellen telkkaria tuplat siihen mitä sinkkutalous?

Lisäksi tuossa hesarin jutussa ihmetytti että mikä se maksun määrä tulee muka olemaan, 50-140€, mutta heti jos käy töissä se on sen 140, jos taas tienaa alle 7000 niin 0. Kuka sitten maksaa 50-139€?

Eilen töllössä sanoivat että 22ke vuodessa on tuon täyden maksun raja. Eli käytönnässä kaikki työssäkäyvät maksaa täyden hinnan ja halvemmalla pääsee vain opiskelijat ja eläkeläiset.
Eihän tuo ole meilläkään kuin jonkun 30e vuodessa nousu, mutta periaatteesta keljuttaa maksaa kanavista, jotain ei katsota. Täysi maksu-tv olis minustakin paras keino, mutta eipä sillä saataisi tarpeeksi varoja noiden pyörittelyyn.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Jos mentäisiin tuohon maksu kortti systeemiin,niin silloinhan ne pitäisi tulla myös radioihin,ne jotka eivät maksa eivät myöskään voisi kuunnella radiosta ylen ohjelmia,koska niitäkin rahoitetaan tämän saman maksun kautta.
Meillä katsotaan ylen kanavia aika paljon,ainakin uutiset,pasilaa,pikku kakkosta,tiilenpäät,luonto dokkareita,uutisvuoto,yle leaks...
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Tunari-82 sanoi
Jos mentäisiin tuohon maksu kortti systeemiin,niin silloinhan ne pitäisi tulla myös radioihin,ne jotka eivät maksa eivät myöskään voisi kuunnella radiosta ylen ohjelmia,koska niitäkin rahoitetaan tämän saman maksun kautta.
Meillä katsotaan ylen kanavia aika paljon,ainakin uutiset,pasilaa,pikku kakkosta,tiilenpäät,luonto dokkareita,uutisvuoto,yle leaks...

senkun tulis :peukku
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Miksi ei sitten samalla lätkäistä kaikille suomessa asuville ajoneuvovero ja kiinteistövero? On sitten autoa tai ei, omistaa kiinteistön tai ei. Moni kuitenkin pääsee erilaisten kulkuneuvojen kyydillä paikasta toiseen ni voisivat siksi sen veron myös maksaa niin saadaan pidettyä tiet kunnossa. Monet käy myös julkisissa rakennuksissa ni voisivat myös sen takia maksaa kiinteistöveroa. Aivan älytöntä.

Olen kyllä maksanut tv-luvan joka vuosi vaikka en sitä hirveästi katsokaan. Mulla se maksu myös tippuu mutta silti en tuosta ole samaa mieltä.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

JaniB sanoi
Meinaatko että pariskunta katsoo vuorotellen telkkaria tuplat siihen mitä sinkkutalous?

Enää ei olla -70 luvulla nykyään on TV vastaanottimia lähes joka taloudessa enemmän kuin 1. Myös netti yhteyttä nykyään käytetään TV kuvan vastaan ottamiseen. Eli kyllä on siten ihan oikeutettua ,että kaikki töissä käyvät täysi ikäiset Suomalaiset maksavat ihan yhtä paljon kaikki samasta asiasta.

Bosch sanoi
Miksi ei sitten samalla lätkäistä kaikille suomessa asuville ajoneuvovero ja kiinteistövero? On sitten autoa tai ei, omistaa kiinteistön tai ei. Moni kuitenkin pääsee erilaisten kulkuneuvojen kyydillä paikasta toiseen ni voisivat siksi sen veron myös maksaa niin saadaan pidettyä tiet kunnossa. Monet käy myös julkisissa rakennuksissa ni voisivat myös sen takia maksaa kiinteistöveroa. Aivan älytöntä.

Mees ny nukkumaan välillä ja lue aamulla mitä olet kirjoittanut.... :)
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Mulleppa TV maksu tarkastaja soitti ;D

Meinasi et en ole maksanu tv-lupaa pitkiin aikoihin, niin sanoin et, Mitä mie sillä teen ::)
Sano et, Pitää maksaa jos on tv ja siinä digipoksi sisänen tai ulkonen yms. yms.
Kerroin et tv kyllä löytyy, mutta sillä näkee vain veehooässiä tai deeveedeitä kattoa.

BTW. Tuskimpa kukaan puhelimessa myöntää et on tv ja digipoksi vaikka oliskin ;D

Kyllä tuo yle vero on parempi systeemi. TV luvan on voinu maksaa JOS haluaa...
Persaukiset ei kuitenkaan maksa kuten tähäkään mennessä. Ja saavat luvan kanssa kattoa ;D

Se olis alle 40 senttiä päivässä...
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Niin, vaikka just omalla kohdalla ei olisikaan edullinen ratkaisu, niin kai tuo isommassa mittakaavassa on ainakin parempi kuin nykyinen järjestelmä. Olen jo pidempään miettinyt, että on pakko olla olemassa kustannustehokkaampi ratkaisu kuin se, jossa ylläpidetään nykyistä tarkastusorganisaatiota lisäansioina passipoliiseille.

Itsekin kannattaisin budjettiratkaisua, mutta siihenhän ei päättäjillä rohkeus riitä. Helpoin ratkaisu on se houkuttelevin.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Ainoa ongelma tuossa ylen paskassa on se, että siellä menee miljoonia kaikenlaisiin ylimääräisiin oopperataloihin ja korkeiden huuhaa virkojen ylläpitoon ja 1/3 ylen rahoituksesta syö ruotsin kielinen ohjelmisto :mad: :mad: vaikka ruottalaisten osuus ei ole lähellekkään tuota. Ohjelmistoa yle ei ole tarjonnut minulle vuosiin poislukien lätkän MM joka nykyään on maikkarilla. Ylekin voisi jättää itselleen yhden ns. uutiskanavan jossa olisi uutiset ruottiksi ja Suomeksi ja siihen väliin sitten täyteohjelmia hiukan. Loppu ohjelma tarjonta mainoskanaville ja maksukanaville niin ei tarvitse kenenkään turhaan mistään huuhaasta maksaa.
 
Vs: Tv maksu tarkastaja kävi

Ääni täältä sille että oltaisi vain mätkäisty tuo valtion budjettiin niin ei olisi tarvinnut kenenkään jurputtaa. Ylen vuosibudjetin verran rahaa taitaa lähteä välimerelle joka kerta kun Jykä käy kriisikokouksessa (jos riittääkään). Silti ei tuo nyt aivan p**ka ratkaisu ole, paljon huonomminkin olisi voinut mennä.

Ja mielestäni niiden jotka eivät telkkaria katso ei tarvitse alkaa tästä maksusta juuri avautumaan. Maksanhan minäkin joka vuosi verovaroina tuhansia euroja muiden ihmisten sosiaaliavustuksia ja terveydenhoitokuluja, vaikka en tähän mennessä koskaan ole saanut mitään työttömyyskorvauksia ja julkista terveydenhoitoa en ole tarvinnut herra ties milloin. (Keskusteluahan toki voidaan käydä, mutta imo ei se pelkkä "en katso tv:tä kuitenkaan, tämä on epäoikeudenmukaista riistoa" mikään kovin vahva argumentti ole.) :)

Yrityksiäkin sapettanee enemmän kirkollisvero, mitä ei pääse karkuun sitten millään ja mistä kertyy vuodessa paljon huomattavampia summia.
 
Takaisin
Ylös Bottom