Tyhjäkäynti korkealla: L-200

limppa

Hyvä tuli ku itte teki
Liittynyt
7 Syyskuu 2009
Sijainti
Itä-Uusimaa.
Ehkä tyhmä kysymys: missä sijaitsee 4G63 koneella varustetun L-200:sen (2,0 litraa, 8valve, kaasari) tyhjäkäyntiruuvi?
Tyhjäkäynti lämpimänä pyörii siellä 1200rpm hujakoilla.
Kaasuttimen vasemmassa kyljessä kaasu vivuston vieressä näyttää olevan joku muovinen ruuvin tyyppinen härpäke. Olenko oikeassa maastossa vai....?
Ainoa harmi on että kyseinen ruuvi on poikki.
 
Vs: Tyhjäkäynti korkealla: L-200

Asian virestä ja vähän pelotellen kun tuli mieleen..:
Onko vika ollut aina kun auto on sulla ollut, vai tullut ajansaatossa ilmi?? Ettei automaatti-imu kenkkuile?
 
Vs: Tyhjäkäynti korkealla: L-200

Vika/ominaisuus ilmeni sen jälkeen kun tein pientä määräaikaihuoltoa.
Vaihdoin kaikki filtterit sekä sytytyspuolelta vähän osia (kärjet,kondensaattori,kansi,pyörijä,tulpanjohdot,tulpat...)

Kone vetää tosi hyvin (mitä nyt 2 litraiselta voi odottaa) kulutus pyörii siinä 12 litran kieppeillä sekalaisessa nurkka-ajossa.

Automaatti ryyppy tuntuu pelittävän ja menee nätisti pois päältä koneen lämmetessä.
Kone lähtee käyntiin -20 asteen pakkasella ilman mitään ongelmia.
 
Vs: Tyhjäkäynti korkealla: L-200

Olisko voinut sitten sytytys mennä vähän eri asentoon ku oli ennen remonttia. Tai ollut väärin ennen remonttia..?
 
Vs: Tyhjäkäynti korkealla: L-200

Toi oli muuten aika hyvä vinkki!
En ole yhtään tullut ajatelleeksi tarkistaa sitä sytytyksen ennakoa.
Täytyypä kaivaa ajoituslamppu esiin.
 
Vs: Tyhjäkäynti korkealla: L-200

Tuli tarkastettua toi ajoitus, kohillaan oli. Ehkä asteen verran siirsin myöhempään.
Annetaan ominaisuuden/vian olla, seurataan tilannetta.
 
Takaisin
Ylös Bottom