Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Soittelin koneistamolle äsken ja laatikon laakereista oli kuin olikin löytynyt yhdestä pääakselin laakerista vikaa,eli sieltä toisesta päästä johon en itse päässyt vielä näkemään.
Toivottavasti tulisi tuolla laatikon laakeroinnilla nyt kuntoon,eikä tarvitsisi jakoaskia avata.
Painelaakeria tuossa googlettelin tuolla nissanin numerolla,se viittaisi nissan 300zx ja johkin 72-74 vuosimallin pick-up.piin
Tarvikkeena ei tuosta paikallisesta liikkeestä löytynyt,mutta alkuperäisenä käyttö-autolta laakerin saa,vaikkakin aika suolaiseen 79€ hintaan.
Motonet näytti tuolle pick-upille laakeria,mutta se oli vuosimalleihin 73-88 ja kun tässä ei lähellä ole motonettia niin joutuisi tilaamaan,eikä sopivuudesta ole varmuutta niin taidan tilata tuon alkuperäisen.
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

meinasitko yhden laakerin vain laittaa sinne??vai kaikki uusia?
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Koneistamolta soittelivat ja meinasivat että kolmosen synkroissakin näkyi kulumaa jonkinverran,joten nekin vaihdetaan.
Heidän mielipiteensä vian aiheuttajaksi oli öljyt/voitelun riittämättömyys,joka voisi olla mahdollista koska ulina alkoi niillä -30 asteen pakkasilla.
Toki tuota on hankala varmaksi sanoa,onhan sinne saattanut mennä jotain epäpuhtauksiakin laakerin väliin tms.
Öljyä ainakin oli riittävästi,koska tarkistin asian sen ulinan alettua.
Laatikossa olen käyttänyt tähän asti redlinen mt-90,mutta nyt varmaan täytyy harkita jotain muuta öljyä.
Tästä paikallisesta varaosaputkasta saisi ainakin castrollia ja motulia,suosituksia?
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Tunari-82 sanoi
Laatikossa olen käyttänyt tähän asti redlinen mt-90,mutta nyt varmaan täytyy harkita jotain muuta öljyä.
Tästä paikallisesta varaosaputkasta saisi ainakin castrollia ja motulia,suosituksia?

Vois sanoo "mitä minä oon sanonu.... ;D"
Castrol ja Motul molemmat saa multa :peukku
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Itellä ollu Castrollin SAF-X: jos oikein muista ja on toiminu iha hyvin. Vaikka mullaki porsi loota mut se ei tainnu olla öljyistä eikä voimasta kii :)
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Harri K sanoi
Vois sanoo "mitä minä oon sanonu.... ;D"
Castrol ja Motul molemmat saa multa :peukku

Jos 10v auton laatikossa on kulumaa, niin en ihan suoraan pistäs sitä viimesen vuoden öljyjen piikkiin. Mutta tietty mahdollistahan sekin on :)
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Eilen hain Nissanin painelaakerin,se oli todellakin vain laakeri,eli ei tullut sitä osaa mihin kytkinhaarukka painaa,tietää prässäily hommia.
Samalla keikalla ostin turboon uudet pinnapultit ja mutterit,kierre oli M12X1.25 jos joku meinaa tapilla/pakalla niitä joskus availla.
Ei ollut vieläkään tullut se puuttuva laakeri laatikkoon,odotellaan odotellaan.
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Harri K sanoi
Vois sanoo "mitä minä oon sanonu.... ;D"
Castrol ja Motul molemmat saa multa :peukku

Vähän noista öljyistä. Eli nyt toi Castrol SMX-S ollut tankillisen verran lootassa eli huimat 400km.

Havainnot:
- Laatikon äänet väheni selkeästi
- Kaikki menee todella sileästi sisään (kuin ois rasvattu.. ;D)
- Pakki menee AINA päälle .. :D

Tosta kakkosesta sen verran niin se menee kyllä päälle mutta kuuluu ovela "klunks" ääni. Tutkiskelin niin sama ääni tulee kun kolmoselta siirtyy vapaalle eli keskelle kaaviota. Tai oikeastaan jos siirtyy miltä vaihteelta tahansa siihen keskelle niin pieni klunks ääni kuuluu. Ilmeisesti silloin joku "tsydeemi" (maailman teknisin sana.. :D) siirtyy vapaaseen tilaan? Meinaan tuo klunks ääni tulee hiukan eriaikaan kakkoselle laittaessa ykköseltä kuin muilla vaihteilla. Jos taas pistää kolmoselta kakkoselle niin se klunks tulee siinä kaavion keskellä eli vapaalla.
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Dodii.

Rulluttelin sitten tänään jo useamman kilsan heti voimansiirron öljynvaihdon jälkeen (Perä, AYC-perä ja kulmavaihde). Aika äänetön verrattuna edelliseen. Tosin kesärenkaat nyt sitten pitävät kohtalaista meteliä pehmeiden kitkojen sijaan. :)

Kaikki on nyt Castrollia SAF-XJ:tä ja AYC:ssä mitsun omaa nestetta. Hienossa peltitölkissä. :D Aika hipo.
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

cubeqtio sanoi
Dodii.

Rulluttelin sitten tänään jo useamman kilsan heti voimansiirron öljynvaihdon jälkeen (Perä, AYC-perä ja kulmavaihde). Aika äänetön verrattuna edelliseen. Tosin kesärenkaat nyt sitten pitävät kohtalaista meteliä pehmeiden kitkojen sijaan. :)

Kaikki on nyt Castrollia SAF-XJ:tä ja AYC:ssä mitsun omaa nestetta. Hienossa peltitölkissä. :D Aika hipo.
Sait vaihdettua jossain :p Mitäs tuo mitsun oma AYC litku kustantaa?
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Maestro sanoi
Sait vaihdettua jossain :p Mitäs tuo mitsun oma AYC litku kustantaa?

Nostin tunkilla tossa pihalla.. :) Ei vaa. Piti saada vaihdettua ku muuten jää.

AYC litkun ostin jo kauan sitten. Mulla on oikein orggis mitsun omaa. :) Hipo. :D

Olisko se ollut 15-20e/litra..?
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Laatikko vieläkin pajalla,japanian päässä osatoimitukset tökkii mutta nyt käsitääkseni ovat saaneet puuttuvan laakerin.
Eilen vaihdoin uuden painelaakerin,olivat hieman erilaiset,vanha 1mm paksumpi ja muoto hieman eri.
Kuvassa uusi jo paikallaan.
2011-04-16131541.jpg

Tuon vanhanmallisen olisi saanut prässättyä paikalleen sisäkehästä painamalla,mutta tuon uuden joutui painamaan laakeria vasten,joten jäähdytin holkkia ensin pakastimessa+kylmäsprayllä ja lämmitin laakeria varovasti kuumailmapuhaltimella,näin sain painettua ne paikalleen ilman suurempaa voimaa.
Samalla ruuvailin teräspunos kytkinletkun kiinni
2011-04-16131934.jpg

Jos joku haluaa etsiä tuon painelaakerin laakerikaupasta,eikä nissanilta alkuperäisenä, niin vanhassa oli numerot:
Nachi 40TRK30W2SB
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Nyt on taas evossa laatikko paikallaan ja voimansiirtoon vaihdeltu castrollit.
Kaikkineen rempalle kertyi hintaa noin tonni,sisältäen laatikon laakerit,stefat, 2/3vaihteen synkrot(+näiden vaihto työ/laatikon kasaus),castrol öljyt ja nissanin alkuperäinen painelaakeri.
Huolta koeajolla aiheutti ihmeellinen hankaava ääni,kerkesin jo huolestua :nykii
Mutta onneksi syyksi paljastui vain hieman taittunut jarrukilpi,joka hankasi jarrulevyyn,aikaslailla huokaisin helpotuksesta ;D
Hippoisasti tuntuu menevät vaihteet sisään,toivotaan että nyt toimisi jatkossakin ongelmitta.
Samalla modasin hieman tuota kytkinhaarukkaa ja laitoin vetojousen siihen vetämään haarukkaa hieman taakse,että painelaakeri ei pyörisi koko ajan,kytkin ylhäälläkin.
Muuten tuo työsylinteri pönkää itseään senverran ulos että painelaakeri on kiinni asetelmassa.
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Tunari-82 sanoi
Samalla modasin hieman tuota kytkinhaarukkaa ja laitoin vetojousen siihen vetämään haarukkaa hieman taakse,että painelaakeri ei pyörisi koko ajan,kytkin ylhäälläkin.
Muuten tuo työsylinteri pönkää itseään senverran ulos että painelaakeri on kiinni asetelmassa.

taitaa se olla tuossa rakenteessa mahdoton saada ei pyörimään (vetopainelaakeri)kyseessä. ku sehän lukitaan siihen paineasetelmaan niin muistelisin...

tais sullakin silti mennä sinne, puuha tonni siihen remppaan itellä oli jotain tontun päälle, mukavan halpoja noi mitsun laakerit..
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Tunari-82 sanoi
Laatikko vieläkin pajalla,japanian päässä osatoimitukset tökkii mutta nyt käsitääkseni ovat saaneet puuttuvan laakerin.
Eilen vaihdoin uuden painelaakerin,olivat hieman erilaiset,vanha 1mm paksumpi ja muoto hieman eri.
Kuvassa uusi jo paikallaan.
2011-04-16131541.jpg

Tuo vanha laakeri näyttää 1:1 Toyotan laakerilta mikä mulla oli ja on monilevyisessä kytkimessä...
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Webtrap_86 sanoi
taitaa se olla tuossa rakenteessa mahdoton saada ei pyörimään (vetopainelaakeri)kyseessä. ku sehän lukitaan siihen paineasetelmaan niin muistelisin...
Mulla on carboneticin kytkin,eli modattu vetävästä painavaksi,niinkuin noista painelaakerin kuvista näkee.
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Tunari-82 sanoi
Mulla on carboneticin kytkin,eli modattu vetävästä painavaksi,niinkuin noista painelaakerin kuvista näkee.

sokee ku käki kello! ihmettelin noita mut en tajunnu oikee... näköjään.

onkos siinä joku muunto sarja vai?(sarjassa)
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Webtrap_86 sanoi
sokee ku käki kello! ihmettelin noita mut en tajunnu oikee... näköjään.

onkos siinä joku muunto sarja vai?(sarjassa)
Juu,kytkimen mukana tuli tarvittavat muutos palikat,ei tuossa suuria tarvittu.
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

En tiedä kuuluuko tämä autoni onkelma nyt tänne vai minne, mut läheltä ainakin liippaa.

Auto Evo 6. Ajossa kuuluu vasemmalta edestä surinaa/vikinää. Alkuun ku lähtee liikkeelle niin sitä ei ole, mutta kun on ajanu tovin niin alkaa kuulua se ääni. Moottorin kierrokset ei vaikuta ääneen, ainoastaan nopeus. Sit ku pysähtyy niin ääni katoaa kunnes taas liikkuu. Ajattelen, että voisko se olla etupyörän laakeri, vaikka se yleensä rikkoontuessa pitää ulinaa, tämä on erilainen ääni? Kaarteissa ääni ei muutu miksikään. Toivottavasti osasin selittää asian mahdollisimman epäselvästi ;D Onko kellään ollu vastaavia surinoita autossa?
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Kannattaa mennä johkin nosturille,kaveri auton puikkoihin "ajamaan" ja samalla kuulostelet itse alla mistä ääni tulee.
Tuollainen on hyvä apuväline äänien paikallistamiseen
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/10164/muut/stetoskooppi-%28auto%29-s
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Tunari-82 sanoi
Kannattaa mennä johkin nosturille,kaveri auton puikkoihin "ajamaan" ja samalla kuulostelet itse alla mistä ääni tulee.
Tuollainen on hyvä apuväline äänien paikallistamiseen
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/10164/muut/stetoskooppi-%28auto%29-s

Pitää vissiin mennä TI halliin ihmettelemään ja kuuntelemaan.
 
Vs: Ulinaa evo6 voimansiirrossa

Mulla rupes pitämään semmosta chewbacka ääntä kun mutkitteleee rajummin. Taitaa mennä nesteet vaihtoon.
 
Takaisin
Ylös Bottom