Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

terhaap

New Member
Liittynyt
11 Helmikuu 2012
Tervehdys.
Tuli eilen vaihdeltua autoa ja vaihtokaupassa tuli tuollainen UK mallin evo 7. Kyseisessä pelissä ei ole lohkolämmitintä ollenkaa niin tieto olisi tervetullut että onko tuohon mahdollista edes lohkolämmitintä laittaa vai onko laitettava letku/säteily lämmitin?

Sen lisäksi en löydä mittariston kirkkauden säätöä mistään että onko tässä sellaista ollenkaan? Vai onko alettava vaihtelemaan polttimoita järeämmiksi, kun ei tahdo mittaristosta erottaa kunnolla mitään.
Muitakin yleisiä vinkkejä otetaan vastaan mitä kannattaa tarkastella mahdollisimman pian että auto pysyisi ehjänä. Esim kuinka pitkä jakopää vaihtoväli tässä on?

Mistäs erotan että onko autossa LHD valot? Auto on katsastettu suomeen mutta valokuvio näyttää hiukkasen siltä että olisi RHD valot.

Niin ja jos olisi tietoa että mistä löytäisin vasemmalle puolelle etuoveen tuon tuuliohjaimen?

Kiitoksia vinkeistä jo valmiiksi.
 

Liitetiedostot

  • mitsubishi-lancer-4263790_b_f89f0736050bad47.jpg
    mitsubishi-lancer-4263790_b_f89f0736050bad47.jpg
    95.6 KB · Lukukerrat 794
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Kylla seiskaan saa lohkolampparin. Ahdasta on, mutta mahtuu kylla. Kirkkaudensaatoa ei taida naissa olla? Valokuvion pitaa meikalaisessa liikenteessa viettaa vasemmalle. Aja vaikka seinaa vasten ja tutki. Dot-valoissa, mita jenkit kayttaa o taysin vaakasuora kuvio. Tamakin on joissain tapauksissa laillinen. Tuulenohjaimia kukaan tuskin yhta kappaletta myy, joten sarjan joudut hankkimaan.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Kiitoksia Biimille nopeasta vastauksesta. Yrittänyt tässä aamun kuumeisesti etsiä että mistä tuon tuuliohjain sarjan löytäisi mutta ei ole vielä silmään sattunut. Mutta jospa se jostain tarttuu silmään.
Jollakin jos olisi suoraan tietoa Defan vastuksesta mikä tuonne käy niin helpottaisi etsintää huomattavasti.
Tällä hetkelläkin pöhisee sisätilan lämppäri konehuoneessa matto konepellin päällä.

Kuvio on sellainen että vasemmalle päin nousee jyrkästi ylöspäin. Ilmeisesti juurikin väärä sitten.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Defasta en tiedä, mutta Calixilla on RE-163 vastus joka sopii. Itse laitoin kyseisen.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Jakopää : 90tKm tai 5 vuotta. Jos et ole varma milloin on vaihdettu niin vähintään tarkasta miltä hihna näyttää. 5 vuotta tulee näissä autoissa ennemmin täyteen kuin tuo kilometri määrä.

Moottori öljyt : 5000 tKm , Vaihteisto 20000 tKm , Voiman siirto 30000 tKm , AYC nesteet 15000 tKm , Näillä pääset alkuun. (nämä ovat minun ohjeet eivät viralliset maahantuojan ohjeet)

Castrollia voiman siirtoon ja laatikkoon , AYC Mitsun orkkis (perä) + AYC nesteet (? joku sopiva) , Moottori öljy omien mieltymysten mukaan + MD365000 suodatin.

Onnea uudelle autolle ! :peukku
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Täällähän on asiallista porukkaa ja nopeasti tulee vastauksia. Kiitokset tästä kaikille.
Joo niin mäkin aattelin tuon jakopään kanssa että pitää vilkasta sinne. SJ-importsin maahantuoma auto vissiin(edellisen omistajan mukaan) ja ne oli sanonu että jakopään olivat tehneet mutta mitää kuitteja ei kyseisestä hommasta ollut kuitenkaan. Edellinen omistaja myös sanoi että oli kurkannut hihnaa ja aika tuoreelta näytti mutta täytyy se vielä itsekkin kurkata.
Tyhjä käyntiä tuo käy aika raskaasti. Seilailee tyhjä käynti ja välillä röpöttää. Onko tuossa joku tyhjäkäynti moottori mikä likaantuessaan voisi tuota aiheuttaa?

Nuo on kyllä hyvät vinkit noitten öljyjen ja nesteitten kannalta. Täytyy niitä alkaa pikku hiljaa vaihtelemaan sinne.
Oikean puolen pyörän laakeri on vissiinkin menny. En ole vielä ilmaan nostanut ja sillä todennut mutta ainakin vasemmalle käännettäessä kohisee siihen malliin raakasti että sieltä se syyllinen todennäkösesti löytyy. Onkos noille laakereille joku "halpa" paikka mistä niitä kannattaa hommata ja onko yleensäkkin kuinka kalliita?
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

terhaap sanoi
Onkos noille laakereille joku "halpa" paikka mistä niitä kannattaa hommata ja onko yleensäkkin kuinka kalliita?
Jos kotimaasta haluaa ostaa, niin silloin tulee mieleen printsport.fi. Mutta jos kiinnostaa briteistä tilailla, niin sitten camskill.co.uk. Nuo paikat meikäläisellä tulee mieleen. Hinnoista ei tietoa, mutta löytyy noilta sivuilta.

Edit: Printsportilla näyttää napa maksavan 236€
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

terhaap sanoi
Täällähän on asiallista porukkaa ja nopeasti tulee vastauksia. Kiitokset tästä kaikille.
Joo niin mäkin aattelin tuon jakopään kanssa että pitää vilkasta sinne. SJ-importsin maahantuoma auto vissiin(edellisen omistajan mukaan) ja ne oli sanonu että jakopään olivat tehneet mutta mitää kuitteja ei kyseisestä hommasta ollut kuitenkaan. Edellinen omistaja myös sanoi että oli kurkannut hihnaa ja aika tuoreelta näytti mutta täytyy se vielä itsekkin kurkata.
Tyhjä käyntiä tuo käy aika raskaasti. Seilailee tyhjä käynti ja välillä röpöttää. Onko tuossa joku tyhjäkäynti moottori mikä likaantuessaan voisi tuota aiheuttaa?

Nuo on kyllä hyvät vinkit noitten öljyjen ja nesteitten kannalta. Täytyy niitä alkaa pikku hiljaa vaihtelemaan sinne.
Oikean puolen pyörän laakeri on vissiinkin menny. En ole vielä ilmaan nostanut ja sillä todennut mutta ainakin vasemmalle käännettäessä kohisee siihen malliin raakasti että sieltä se syyllinen todennäkösesti löytyy. Onkos noille laakereille joku "halpa" paikka mistä niitä kannattaa hommata ja onko yleensäkkin kuinka kalliita?

Laakerit taitaa vaatia koko navan vaihdon. Rallin perinnetta, nopea homma, muttei niin halpa (£200). Myöskin tyhjäkäyntimoottoriviat on yleisiä näissä. Siihenkin osa on helppo vaihtaa, mutta kallis (£220). Täältä itse olen osani ostanut: http://www.camskill.co.uk/m8b0s0p0/Mitsubishi_Lancer_EVO_1%28I%29_2%28II%29_3%28III%29_4%28IV%29_5%28V%29_6%28VI%29_7%28VII%29_8%28VIII%29_Parts_Tuning_Spares_and_Accessories
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Itse hommasin defan vastuksen merkkilikkeestä, makso n. 80 e ja asennus yhdellä pajalla 40 e. Piuhat hain motonetistä, hintaa en muista.

Mittaristossa ei ole valaistuksen säätöä, joten uudet polttimot vaan. Vaihdoin juuri itsekkin muutaman polttimon mittaristoon kun oli palanut.
Polttimot hain kans motonetist. ;)
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Kyllä se siitä pikkuhiljaa selvenee tuokin auto. Ei ole ainakaa vielä lisää ylläreitä tullut. Prioriteetit kohalleen ja lohkölämmitin kauppaan ja sen jälkeen pyöränlaakerin hommaamista. Tai kai se pitäisi ensin varmistaa että mistä se laakeri on rikki. Onko kenelläkään käsitystä että onko tuohon napaan mahdollista vaihtaa pelkkää laakeria jollain konstilla vai onko suoraan koko napa otettava.
Voiko tuollanen navan rakenne olla sellainen että ei pysty laakeria vaihtamaan. Kai tuonkin on ihmiset tehny.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Kannattaa laittaa defan http://www.defa.com/doc/100/118.pdf vastus. On lyötävä malli, ei pulttikiristeinen. Noissa pulttikiristeisissä (mm. calix ja jotkin defan mallit) saattaa alkaa iän myötä vuotamaan, kun o-rengas tiivistys. Evossa vielä vastus kohtuu kuumassa paikassa. Muista pistää lämpösuojaa liittimen/johdon päälle.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Kutoseen sai ainakin tarvikkeena laakeria,mutta sen navan joutuu prässätä vanhasta.
Tuola juttua: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=37119.0
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

-JP- sanoi
Jakopää : 90tKm tai 5 vuotta. Jos et ole varma milloin on vaihdettu niin vähintään tarkasta miltä hihna näyttää. 5 vuotta tulee näissä autoissa ennemmin täyteen kuin tuo kilometri määrä.

Moottori öljyt : 5000 tKm , Vaihteisto 20000 tKm , Voiman siirto 30000 tKm , AYC nesteet 15000 tKm , Näillä pääset alkuun. (nämä ovat minun ohjeet eivät viralliset maahantuojan ohjeet)

Castrollia voiman siirtoon ja laatikkoon , AYC Mitsun orkkis (perä) + AYC nesteet (? joku sopiva) , Moottori öljy omien mieltymysten mukaan + MD365000 suodatin.

Onnea uudelle autolle ! :peukku
Kovat on vaihtovälit jos vaihat 5000 tkm = 5 000 000km :D
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Kannattaa myös varautua että ne navat on sitten niin tiukkaan kiinni vetarissa ettei usko erkkikään..

nimimerkillä 50 tonnin prässillä ja vetoakselin pää solmuun..

eli lämpöä lämpöä.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

MSRH sanoi
Jumalauta missä?

Halpa on. Sen verran annan vinkkiä, että ehdottomasti sopii urakkapalkan asentajalle. Tuo on kuulemma sen verran kelju työ, että voi tuntitaksalla vierähtää pidempikin tovi.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

MSRH sanoi
Jumalauta missä?

Autohuolto J. Koskinen
Teollisuuskatu 6, 11130 RIIHIMÄKI

Ja ei kuulemma ollu paha homma asentaa, vajaan tunnin homma.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Taidan tuon defan vastuksen laittaa. Itse ainakin historiassa todennut defan tavarat laadukkaammiksi kun calixin. Mulla kyllä onnistuu tuo laakerin irti prässääminenkin jos se kerran mahdollista on niin tehdä että napa pysyy ehjänä. Vielä kun saisi jostain jotai laakerin koko tietoja että voisi hommata laakereita etukäteen niin ei tarttes purkaa ensin ja lähtee sitten metsästämään. Vai onkohan tuo napa samanlainen kun e6:ssa?
Mielenkiintoa herättää myös se tuossa autossa että on todella uraherkkä tällä hetkellä ainakin, perä tuntuu siltä niinkun se leijuisi ilmassa. Renkaat on kyllä pinnoitetut masterit mutta tuntuu hurjalta että voiko vaikuttaa pelkkä rengastus noin kauheasti. Esim nelostiellä Jyväskylästä pohjoiseen päin joutu oikeasti jännittämään ajamista kun auto ei mene metriäkää suoraan. Ja tuo perä on todella irtonaisen tuntuinen ihan taajama nopeuksissakin. Kauhulla ajattelen jo tuota että voiko tuo ayc tehdä rikki ollessaan jotain tuollaista vai millä tavalla se toimii?

Jos jollakin olisi tiedossa ihan käyttöohjekirjaa tuohon vekottimeen niin linkkiä tai vinkkiä voi antaa. Tai sitten opastaa ihan täällä. Mitä tuo tarmac, snow, gravel vaikuttaa nelivetoon? Miten se muuttaa vetosuhdetta?
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Jaahans. Nyt sitä sitten selvisi että taitaa tulla kalliiksi tuo auto. :( Eli ACD:n kaikki ledit palaa mittaristossa eli siellä on jotain vialla. Kertokaapas nyt sitten että onko tämä pumppu sitten rikki vai mistähän moinen johtuu. Tuohan sen vetelynkin selittää jos siellä on jotain rikki.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=33154.0
Ja haulla löytyy paljon lisää.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Niin tuntuu löytyvän. Ei oikein selkeetä kuvaa vaan löydy että mitä sen kanssa alkais ekana tekemään. Mitenkähän tuon auton pitäisi käyttäytyä jos pumppu ei ole kunnossa enää. Tuntuu ainakin että perässä olisi koko ajan aika tiukka lukko. Ei ainakaa puskemis ongelmaa ole. Ennemminkin perä lähtee aika herkästi edelle.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Se ei tarvii ku vähä hiekkaa tai hapettumaa liittimissä niin saattaa jo oireilla. Oma on sen verran vanha ettei oo liikaa nuita hienouksia mut ainahan voit koittaa putsata kaikki liittimet ja vaikka crc:tä väliin jos lähtis pelittää. Joudut kyllä todennäköisesti menemään auton alle että pääset käsiksi niihin. Ja sit vaan ajan kanssa jos luet nuita topikkeja läpi niin varmaan löytyy vastauksia ja joku osannee neuvoa tähänki threadiin kunhan huomaan tän.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

terhaap sanoi
Jos jollakin olisi tiedossa ihan käyttöohjekirjaa tuohon vekottimeen niin linkkiä tai vinkkiä voi antaa. Tai sitten opastaa ihan täällä. Mitä tuo tarmac, snow, gravel vaikuttaa nelivetoon? Miten se muuttaa vetosuhdetta?

Vetosuhde ei muutu miksikään. Asetus vaikuttaa keskitasauspyörästön lukituksen asteeseen ja lukituksen nopeuteen. Lisäinfoa: http://hkoski.pp.fi/evo/MLR_ACD.pdf

terhaap sanoi
Niin tuntuu löytyvän. Ei oikein selkeetä kuvaa vaan löydy että mitä sen kanssa alkais ekana tekemään. Mitenkähän tuon auton pitäisi käyttäytyä jos pumppu ei ole kunnossa enää. Tuntuu ainakin että perässä olisi koko ajan aika tiukka lukko. Ei ainakaa puskemis ongelmaa ole. Ennemminkin perä lähtee aika herkästi edelle.

Jos pumppu on rikki niin minun käsityksen mukaan lukko on silloin avoin. AYC tai ACD vian ei pitäisi näin ollen vaikuttaa millään tavalla normaalisti suoraan ajettaessa, eikä käytännössä normaalissa ajossa muutenkaan. Jos perä "vaeltelee" niin ihan ensimmäisenä tarkastaisin pyörän kulmat. Ei sen ihan mahdottomasti tarvitse olla pielessä kun tuntuu siltä, että auto karkaa käsistä. Renkailla on myös todella iso merkitys, paskoilla ja leveillä renkailla voi urat nappailla melko kovaakin.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Kiitoksia vaan vinkeistä. Niin se varmaa on tarkasteltava ekana öljyt että miltä ne näyttää ja muuttuuko pinnan tasot käynnissä ja sammuksissa. Hiljaa hyvä tulee. Onneks tuo nyt ei kuitenkaan kalliiks hankittaessa tullut tuo auto.
Onkos tuossa jossain OBD pistoketta ja pääseekö esim jollain boschin testerillä kiinni vikakoodeihin jne?

Kiitoksia kaikille vaan vinkeistä vieläkin. Täytyy kyllä todeta että täällä on aika asiansa osaavaa ja avuliasta porukkaa jos vertaa edellisen merkin foorumille.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Ne masterit ainakin on AIVAN kauheet renkaat. Ne oli mullaki uutena asennettuna kun ostin evo7 ja myin ne alle 2vkon kuluessa.
Takapää oli tosin HKS:n alustalla myös aivan kuin yhtä puuta, ja perä karkas jo 50kmh vauhdeissa irti tiestä. HKPL4:set alle ja koko alustaa pehmennettii rajusti, niin pitoja löytyy ihan erilailla :peukku
Tosin ACD/AYC pumpun pitää myös olla ehjä, eli valot ei paranis palaa...
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

terhaap sanoi
Taidan tuon defan vastuksen laittaa. Itse ainakin historiassa todennut defan tavarat laadukkaammiksi kun calixin. Mulla kyllä onnistuu tuo laakerin irti prässääminenkin jos se kerran mahdollista on niin tehdä että napa pysyy ehjänä. Vielä kun saisi jostain jotai laakerin koko tietoja että voisi hommata laakereita etukäteen niin ei tarttes purkaa ensin ja lähtee sitten metsästämään. Vai onkohan tuo napa samanlainen kun e6:ssa?
Mielenkiintoa herättää myös se tuossa autossa että on todella uraherkkä tällä hetkellä ainakin, perä tuntuu siltä niinkun se leijuisi ilmassa. Renkaat on kyllä pinnoitetut masterit mutta tuntuu hurjalta että voiko vaikuttaa pelkkä rengastus noin kauheasti. Esim nelostiellä Jyväskylästä pohjoiseen päin joutu oikeasti jännittämään ajamista kun auto ei mene metriäkää suoraan. Ja tuo perä on todella irtonaisen tuntuinen ihan taajama nopeuksissakin. Kauhulla ajattelen jo tuota että voiko tuo ayc tehdä rikki ollessaan jotain tuollaista vai millä tavalla se toimii?

Jos jollakin olisi tiedossa ihan käyttöohjekirjaa tuohon vekottimeen niin linkkiä tai vinkkiä voi antaa. Tai sitten opastaa ihan täällä. Mitä tuo tarmac, snow, gravel vaikuttaa nelivetoon? Miten se muuttaa vetosuhdetta?



Itsellä tuntui ihan samalta ettei auto pysy tiessä tuolla tiellä, joten luulen olevan auton ominaisuus uraisella ja liukkaalla tiellä.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

nokonzok sanoi
Jos pumppu on rikki niin minun käsityksen mukaan lukko on silloin avoin.

Nuin minäkin olen arvellut ja sen vuoksi epäilinki jotain sähköongelmaa jos tuntuu olevan lukossa jatkuvasti.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

artova sanoi
Kannattaa laittaa defan http://www.defa.com/doc/100/118.pdf vastus. On lyötävä malli, ei pulttikiristeinen.
artova sanoi
Syylärin rivat kasaan ja vesimarkka lohkon sisään??? Ja asennuksesta maksoin liki 200e :seina
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=14468.msg324258#msg324258

Täältä ääni myös tuolle lyötävälle defan vastukselle, AD:ltä kävin hakemassa ~120e piuhoineen. Ite pyrin myös tekemään mahdollisimman monet rempat autoihin ihe, ettei kävis noin et tainnu asentajalla olla "huono päivä". :( Jos ite vaihdat niin kannattaa luonnollisesti vaihtaa uudet jäähdytysnesteet ja nostaa syyläri pois antamaan lisätilaa, ilmastoinninkennon eteen laitoin vielä pahvia suojaks. Lämpösuojat pois pakosarjasta. Vesimarkkaan porasin reiän, varovasti naputtelin sitä sivuttain ja kuusiokololla nykäsin pois. Hieman hankala ja ahdas oli laittaa, mutta sai tuon muutaman tunnin ähellyksellä naputettua paikoilleen, eikä ainakaan vielä ole vuotanut. Myös liittimen/piuhan lämpösuojan muistin laittaa... :p
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Vikakooditöpseli löytyy kojelaudan alta keskikonsolin puolelta. Noin polven korkeudelta. Siellä taitaa sormilla tuntua kaksikin, mutta se vaakasuora on oikea. Tarvitset oikeanlaisen kaapelin koodien lukuun + läppärin ja softan. Mulla on vähän pulmaa ollut Evoscannin kanssa, joten melkein tällä hetkellä suosittelisin Scantechiä. Se on vielä ilmainenkin. Haulla löytynee mikä kaapeli ja mistä kannattaa hankkia. Minusta vikakoodien selvittelymahdollisuus pitää jokaisen evonistin heti laittaa tulille eli hankkia vermeet. Delta kehtasi pyytää multa 50e viime viikolla koodien lukemisesta. En maksanu vaan menin kotiin katoo koodit ilmaiseksi. ::)

Toimiessaan evo kulkee melkein kuin juna. Ei vikuroinnista tietoakaan. Myös täältä ääni huonoille pyörille ja ennenkaikkea metsässä oleville kulmille. Huomaathan, että etupään kanssa joillain säätäjillä on ongelmia, koska siellä on vain pari mahdollista säätöä. Tätä ei jotkut säätäjät tajua. Veho hanskasi säädöt hienosti, mutta Deltaan en näillä kokemuksilla luottoa laittaisi..

Tuo nokonzokin laittama linkki (http://hkoski.pp.fi/evo/MLR_ACD.pdf) kannattaa lukea ajatuksella läpi. Se selvittää miten tuo vaikuttaa. Itse ajan tarmacilla läpi vuoden, koska sillä auto käyttäytyy vähän enemmän takavetoisen tyyliin. Takavetoisilla ikäni ajeltuani tykkään tällaisesta meiningistä. :)
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Itselläni on myös Defan lämmitin. Asennutin paikallisessa liikkeessä ja he ottivat ensin tulpan pois "ulosvetäjällä" ja sen jälkeen lämmitin paikoilleen. Ei kauaa kestänyt asennus.

Evot ehjällä ACD ja AYC järjestelmät on yliohjautuvia ainakin mun mielestä. Omassa kutosessa AYC tekee sen, että yliohjautuu suht helposti eikä puske. Erittäin mukava ajaa!
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

cubeqtio sanoi
Itselläni on myös Defan lämmitin. Asennutin paikallisessa liikkeessä ja he ottivat ensin tulpan pois "ulosvetäjällä" ja sen jälkeen lämmitin paikoilleen. Ei kauaa kestänyt asennus.

Evot ehjällä ACD ja AYC järjestelmät on yliohjautuvia ainakin mun mielestä. Omassa kutosessa AYC tekee sen, että yliohjautuu suht helposti eikä puske. Erittäin mukava ajaa!

Ainakin toi invamopoversio on vähän aliohjaava. Tarmac-asetuksella sen saa kaasulla kompensoitua, mutta aina mutkaan tullessa se kyllä puskee ensin. Ihan samantuntunen alkukäytös kuin tavallisessa etuvedossakin. Keppivaihteinen reagoinee sen verran nopeammin, että tuo pusku jää lyhytaikaisemmaksi..
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Biim sanoi
Ainakin toi invamopoversio on vähän aliohjaava. Tarmac-asetuksella sen saa kaasulla kompensoitua, mutta aina mutkaan tullessa se kyllä puskee ensin. Ihan samantuntunen alkukäytös kuin tavallisessa etuvedossakin. Keppivaihteinen reagoinee sen verran nopeammin, että tuo pusku jää lyhytaikaisemmaksi..

samaa mieltä kyl seiskasta. Itse ajan kyl snow asennol, mutten ole vielä ehtiny vertailee (ens vkoloppu jääradal ehkä testiä..)
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

nokonzok sanoi
Vetosuhde ei muutu miksikään. Asetus vaikuttaa keskitasauspyörästön lukituksen asteeseen ja lukituksen nopeuteen. Lisäinfoa: http://hkoski.pp.fi/evo/MLR_ACD.pdf

Pikaisesti selailin tuon matskun läpi ja jäin ihmettelemään mainintaa että Tarmac mode olisi se jossa olisi suurin "Clamping Force" eli etu- ja takapää olisi sidottuna tiukimmin. Oletteko muut tätä mieltä?

Säätökarttojen ja dataloggausten perusteella ainakin ysissä suurin lukkopaine saadaan Snow modella ja tämähän on omaan mieleen myös loogista koska liukkaalla alustalla pyörimisnopeuseroa pitää kontrolloida tarkemmin (eli lisätä lukkopainetta) ja toisaalta pitävällä alustalla (Tarmac) pyörimisnopeuseroa pitää sallia ettei auto ole ihan tönkkö ja saadaan vielä kääntymään jonnekin (eli vähennetään lukkopainetta).
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Kyllä omat kokemukset kutosesta menee myös tuonne puskemisen suuntaan,mutta pienellä vastaheitolla ja kaasun käytöllä menee kyllä mallikkaasti kylkimyyryä ;D
Ekana talvena uusilla renkailla mielestäni puski huomattavasti vähemmän,mutta nyt on jo kolmas talvi samoilla renkailla menossa.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Tunari-82 sanoi
Kyllä omat kokemukset kutosesta menee myös tuonne puskemisen suuntaan,mutta pienellä vastaheitolla ja kaasun käytöllä menee kyllä mallikkaasti kylkimyyryä ;D
Ekana talvena uusilla renkailla mielestäni puski huomattavasti vähemmän,mutta nyt on jo kolmas talvi samoilla renkailla menossa.

Muistakaa ny et puhutte ihan eri autosta kun puhutte kutosesta vs 7-9. ACD (keskilukko) vaikuttaa asiaan paljon.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Huomenna ois tarkotus alkaa vähän enempi perehtymään autoon. Ainakin ensimmäisenä paikallistamaan tuo laakeri mikä jollottaa ja sitten mahdollisesti keksimää jotain apua tuohon vetelyyn. Mietin että voisko tuo perä irti oleminen johtua pienistä rengaspaineistakin. Pitäsköhän tuollasessa pinnatussa olla joku reipas 3 baria että se toimis oikein. Nyt siellä ei ole kun 2.2 baria.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

terhaap sanoi
Huomenna ois tarkotus alkaa vähän enempi perehtymään autoon. Ainakin ensimmäisenä paikallistamaan tuo laakeri mikä jollottaa ja sitten mahdollisesti keksimää jotain apua tuohon vetelyyn. Mietin että voisko tuo perä irti oleminen johtua pienistä rengaspaineistakin. Pitäsköhän tuollasessa pinnatussa olla joku reipas 3 baria että se toimis oikein. Nyt siellä ei ole kun 2.2 baria.

Usko mua..kamalimmat renkaat mitä nastoilla oon ikänäni ajanu... Se pintakuviokin on helveti iso. Minkä kokoset renkaat on alla?

Yks tosin voi olla taka alimmaisten tukivarsien sisemmät puslat. Niihin tulee väljää ja auraukset muuttuu.
Eli kuvan punaiset puslat:
http://www.camskill.co.uk/m8b0s2336p14931/_MITSUBISHI_OE_GENUINE_PARTS_SERVICING_PARTS_TUNING_SPARES_and_SERVICE_ACCESSORIES_-_Rear_Bottom_Arm_Inner_Bush_-_Mitsubishi_Lancer_Evolution_7_8_CT9A
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Joo kyllä mä uskon sua. Mutta ei vaan jaksas enää alkaa talvirenkaita hankkimaan kun kohta sais jo pistää kesälimputkin alle. Ja nekin pitäs ostaa niin ei viittis kahta sarjaa ostaa. Jos sais noista ees jotenkin ajettavat. Mutta jospa se huomenna kuvio alkaa selkenemään että missä on väljää tai vikaa yleisestikkin. Kiitoksia Harrille erittäin paljon täsmällisistä vinkeistä. Nämä tälläiset vinkit saa tälläisen vähän uunommankin älyämään jotain. ;D

Nii ja se rengaskoko on 225x45x17. Vanteen leveydestä ei ole tietoa mutta veikkaan 7,5"
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Harri K sanoi
Usko mua..kamalimmat renkaat mitä nastoilla oon ikänäni ajanu... Se pintakuviokin on helveti iso. Minkä kokoset renkaat on alla?

Yks tosin voi olla taka alimmaisten tukivarsien sisemmät puslat. Niihin tulee väljää ja auraukset muuttuu.
Eli kuvan punaiset puslat:
http://www.camskill.co.uk/m8b0s2336p14931/_MITSUBISHI_OE_GENUINE_PARTS_SERVICING_PARTS_TUNING_SPARES_and_SERVICE_ACCESSORIES_-_Rear_Bottom_Arm_Inner_Bush_-_Mitsubishi_Lancer_Evolution_7_8_CT9A

Omasta kutosesta oli mennyt uloimmat puslat ja camberia oli -4 astetta per puoli..
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Nii korjaan et camber säätö tosiaan tos tukivarren sisäpäässä ;D
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Jotain tuli tuossa ihmeteltyä. Kuskin puolen etupyörän laakeri ihan entinen. Aurausta takapäässä aivan sikana. Silmämääräsesti laitettiin vaan kohdalleen niin auto alkoi heti menemään suoraan. Ei tuntunut ylimääräsiä väljiä puslissa. Täytyy alkaa tuon laakerin kanssa keksimää jotain ensin ja sitten viedä se säätöihin kunnolla. Turha alkaa vielä sen kummemmin säätämään kun renkaan halkaisijan matkalla melkein sentti klappia :D

Aycciin ei sen ihmeemmin tullut perehdyttyä kun tarkastin että öljyä on. Tiedä mitä tietoa se sieltä etupyörältä saa kun se laakeri niin entinen.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Tää vissii on se keltainen joka oli nettiautos myynnis 16ke hintaan? ... Siin vissii joo on sanomista jos se on sama auto...
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Kyllä se sama auto on joo. Saa kertoa jos jotain muuta tulee mieleen mitä tuosta kannattaa tarkastella. En nyt mitää pikkuasioita säiky tässä vekottimessa. Eikä onneks tullu kalliiks hankittaessa ;)

Eihän se kukka ole mutta kukkiihan se perunakin :D
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Onkos tuo ACD:n pumppu muuten sellainen että kun se menee häiriöön sillee että ne kolme lediä syttyy niin se on automaattisesti poissa pelistä sitten vai voiko olla joku sellanen vika päällä siellä järjestelmässä että ei kuitenkaan sammuta koko järjestelmää?
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Off topic!

Mutta pakko kysyä, että eikö myyjä sanonut AYC valojen vilkkumisesta mitään? Koska voin melkein vannoa, että kyseessä sama auto mitä itse olin ostamassa ja oli ollut häikkää AYCn kanssa (myyjä siis itse siitä kertoi, kun kysyin). Oletko tsekannut pohjan? siellä kuulema hitsailtu vähä niin ja näin. Itse en vaivautunut menemään paikan päälle katsomaan, koska tuntu olevan aika paljo laitettavaa / mahdollisesti piileviä vikoja ???
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Ei puhunut tuo myyjä mitään niistä ja kun itelle ensimmäinen evo niin ei tullu mieleenkään ihmetellä että toimiiko se oikein. Ois varmaa pitäny aiemmin vähän perehtyä asiaan mutta se on myöhästy nyt. Onneks tuo nyt ei kauheesti stressiä aiheuta. Jos se on rikki niin se on rikki.
En tiiä kyllä onko toi sit sama auto koska kyllä tuota nosturilla on pari kertaa ihmetelly niin ei tuota oo kyllä hitsattu alta yhtään. Tai sitten on kyllä taidokkaasti jäljet peitetty.
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Joo. Pääasia,että pelaa muuten hyvin. Ja tuo AYC- ei onneksi ajoa niinkään haittaa ja voithan sä aina vaihtaa siihen vaikka RS-mallin lukot ;) PS.kannattaa käyttää jossaki ammatti firmassa että tsekkaavat onko pumppu oikeasti sökö vai onko mennyt se paineen säädin. Niitä saa ulkomailta tilattua maksaa parikymppiä :)
 
Vs: Re: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

Joo kyllä muuten ihan ookoo peliltä vaikuttaa. Tyhjäkäynti vähän kikkailee mutta se on työn alla ja selvinnee aika pian. Joo tuo rs lukkohomma itelläkin mielessä. Sen verran onneks löytyy ammattitaitoa iteltäkin että pystyy tuon pumppu homman selvittämään. Ootellu tässä vaan parempia kelejä ja ajolisenssin takaisin saamista niin kiinnostaa vähän ennempi alkaa tuusaamaan.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Vs: Uudelle Evo 7 omistajalle lohkolämmitin tietoa etc.

terhaap sanoi
En tiiä kyllä onko toi sit sama auto koska kyllä tuota nosturilla on pari kertaa ihmetelly niin ei tuota oo kyllä hitsattu alta yhtään. Tai sitten on kyllä taidokkaasti jäljet peitetty.

Kävin kattomas iteki tota autoa, takapaksista näkee ainaki paikkapalat ku vähän ottaa verhoilua ja mattoja irti :)
 
Takaisin
Ylös Bottom