Uusi Galantin omistaja

janimy

New Member
Liittynyt
19 Joulukuu 2012
Olisin ehkä huomenna vaihtamassa autoa -00 vuoden 2,4 gdi galanttiin (automaatti, elegance). Ajettu (vain) 158tkm.

Auto on koeajossa ja en oikein keksi mitään pahaa sanottavaa siitä, mutta muutamasta jutusta olisin tiedustellut...
Etupäässä narisee aika tavalla, kun hitaasti käänsi rattia. Vika on ilmeisesti kuivat alapallot ja niihin jo öljyä laitettiin, mutta ei ihan kokonaan vielä hiljentynyt. Tosin ei kauaa tullu ajettua. Onko siis vika noissa alapalloissa, vai olisko siellä joku muu?

Tuli myös koeajossa tauluun se moottorinvikavalo ja auto laitettiin piuhaan kiinni ja nollattiin --> ok
Ei kuullemma ollut mitään vikakoodeja ja ei auto mitenkään normaalista poikkeavasti käyttätynytkään. Onko tuollainen jotenkin tyyppillistä, vai onko siellä oikeasti joku vika? Testeri oli joku Bosch

Vinkkejä, kiitos. Olis kiva tietää, mihin olisi syytä erityisesti kiinnittää huomiota. Varsinkin kun ei meinaa löytyä pahaa sanottavaa oikein mistään :)
 
Vs: Galantin omistajaksi?

janimy sanoi
Tuli myös koeajossa tauluun se moottorinvikavalo ja auto laitettiin piuhaan kiinni ja nollattiin --> ok
Ei kuullemma ollut mitään vikakoodeja ja ei auto mitenkään normaalista poikkeavasti käyttätynytkään. Onko tuollainen jotenkin tyyppillistä, vai onko siellä oikeasti joku vika? Testeri oli joku Bosch

Tämä kuulostaa minun korvaani kummalliselta että vikavalo palaa mutta koodeja ei muka ole.
 
Vs: Galantin omistajaksi?

Alapallot kannattaa vaihtaa. Noissa on ollut sitä että alapallo pettänyt ajossa... ei mitään rasvauksia vaan uutta tilalle!
 
Vs: Galantin omistajaksi?

Mikäs on meininki tän öljyn suhteen? Näyttää, että on käytetty 5W-40 öljyä mutta meinasin kyllä laittaa sisälle Valvoline MaxLife 10W-40 kun olen sitä käyttäny kaikissa omissa autoissa ja minusta se on kyllä parasta ikinä.

Minkä takia sinne pitäis tuollasta 5W-40 litkua laittaa, kun on vissiin muutenkin kova käyttämään öljyä? Eikö toi 10W-40 pysyis paremmin koneessa? Luulis, että nuo nostajatkin tykkäis paksummasta öljystä...

Nii ja niitä alapalloja ei tartte kyl tossa ruveta vaihtaan, kun auto ei kolise mistään vaikka kuinka ajais "nimismiehen kiharoita". Ne oli vain kuivat ja se öljyäminen auttoi siihen (injektioruiskulla öljyä suojakumen läpi sisään)
 
Vs: Galantin omistajaksi?

Ensinnäkin - 154tkm gdi koneen ei pitäisi hirveästi vielä kuluttaa öljyä. Toiseksi, GDi koneille suositellaan itseasiassa jopa 0W -öljyjä, olisikohan 5w-30 ollut alkuperäinen "Gdi- öljy".

10W-40 on vähän paksumpaa kamaa. Mutta testaappa toki GDi nokeaa öljyt aika vauhdilla joten suosittelen puolittamaan 15tkm vaihtovälin.

Minä olen taas kuullut juttuja että yläpalloniveliä saisi rasvata.
 
Vs: Galantin omistajaksi?

Joo, kyllä se varmaan tulee testata toi 10W-40. Ja sitä öljynvaihtoväliä ei katsota mistään taulukosta. Vaihdan 2 kertaa vuodessa, oli mittarissa sitte mitä tahansa... Ja kun vuodessa tulee yleensä just jotain 15tkm, niin se välihän on sit jotain 7500km. Öljy on kuitenki niin halpaa verrattuna siihen että kone menis paskaks ja uuden tarttis ostaa. Eli öljyissä ei kannata säästää. Ja aina on mulla ollu öljyn vaihdon yhteydessä mm. tulpat vaihdettu. Se, että niillä teorissa voi ajaa 100tkm ei tarkota, että niillä pitää ajaa niin pitkään. Varsinkin kun nekin maksaa just sen jotain 20€/satsi. Järjenkäyttö auton huollossa on ihan sallittua ja suositeltavaa ja niitten taulukoiden/tilastojen tuojottelu jätetään amatööreille ;)
 
Vs: Galantin omistajaksi?

Minen tiiä mutta vissiin ylimäärästä rahaa jos meinaat tuohon gdi:hin vaihtaa tulpat joka öljynvaihdossa...
 
Vs: Galantin omistajaksi?

GDi:ssä käytetään iridium -tulppia, joiden kestoikä on 90tkm virallisesti. Joka öljynvaihdon yhteydessä niiden vaihto on kyllä liiottelua ja kallista. Tulee kovahintasia kilsoja :D
 
Vs: Galantin omistajaksi?

Täältä kanssa varotuksen sana tosta narinasta. Omassa Galantissa kuului narinaa ihan samalla tavalla, mitään kolinoita tms oireita ei ollut ja vaivaa hoidettiin rasvaamalla juuri samalla tavalla eli injektioruiskulla kumin läpi. Tuloksena oli se että lopulta alapallo lähti irti moottoritiellä satasen vauhdissa. Onneksi oli niin liukas talvikeli että auto vaan liukui tiensivuun mutta ainekset pahemmallekin onnettomuudelle oli olemassa. Muita vastaavia tilanteita on myös ollut noiden alapallojen kanssa muilla.
 
Vs: Galantin omistajaksi?

janimy sanoi
Tuli myös koeajossa tauluun se moottorinvikavalo ja auto laitettiin piuhaan kiinni ja nollattiin --> ok
Ei kuullemma ollut mitään vikakoodeja ja ei auto mitenkään normaalista poikkeavasti käyttätynytkään. Onko tuollainen jotenkin tyyppillistä, vai onko siellä oikeasti joku vika? Testeri oli joku Bosch
Joo ei siitä millään Boschin testereillä mitään ulos saada. Pitää olla Mitsun oma MUT II millä vikakoodit ulos saadaan. Itellä samanlainen ja monesti on merkkiliikkeissäkin yritetty saada uudemmilla testereillä ja todettu, että MUT se pitää olla eli merkkiliikkeeseen hop hop. :)
 
Vs: Galantin omistajaksi?

Jaa, katoppas joo. Iridium tulppia täytyis käyttää. Se muuttaakin sitten asiaa. Eipä ole ennen tollasia tullu nähtyä. Maksaa tosiaan 23€/kpl.

Ei kai ne alapallot tielle hajoa ilman varoituksia... ainakaan noilla mun kilometreillä ja kai ne nyt katsastuksessa sanois, jos löysät on...? Ja luulis, että jos on tosissaan löysät alapallot, niin auto seilaa mihin sattuu, eli vetelee "uriin".

Joo ja kyllä sitä pitää sit oma (mitsun) testeri ostaa, kun toi auto tulee nyt sit vissiin hankittua. Edelliseenkin oli oma merkkikohtainen testeri. On se hyvä tietää, mikä autoa vaivaa, jos tulee "joulukuusia kojetauluun" ja saahan niillä muutakin tietoa kaivettua.
 
Vs: Galantin omistajaksi?

mystinengalant sanoi
01 -> osaa antaa ulos OBD-tason dataa ja koodeja! 99 ei osannut, mutta miten lie 00 ? :)

ainaki omasta 00 saa koodit ulos ihan tollasella perus testerillä...
 
Vs: Galantin omistajaksi?

janimy sanoi
Ei kai sitä tartte hommata ku johto (OBD2-USB). Läppäreitä talo täynnä ja kai se EvoScan jostain löytyy.
Juu no ymmärsin et yllääl puhut Mut:sta...
 
Vs: Galantin omistajaksi?

Harri K sanoi
Juu no ymmärsin et yllääl puhut Mut:sta...
No joo, eihän tässä nyt miljoonäärejä olla. MUT maksaa tosiaan sellaset 500€, joten sellasta ei oo järkeä ostaa.

Tuokin vois olla hyvä vaihtoehto: http://obdtool.co.uk/wholesale/mitsubishi-professional-tool-m608.html

EDIT: Tuli pari juttua tässä mieleen. Keskuslukitus tuppaa vattuilemaan. Mahtaakohan olla vika vai ominaisuus. Eli näin pakkasilla, kun ajaa pienen matkan, niin ei meinaa mennä kaukosäätimestä millään lukkoon / auki. Patteri on hyvä, eli siinä ei vika ole. Sitten jos auto kerkee lämmetä, niin toimii taas ok.

Ja sitten kun auto on ostettu/tuotu ruotsista, niin on tuo käsikirja allsvenskania ja kun itse en ruotsia osaa pätkän vertaa, niin mistä sais suomalaisen version?
 
Vs: Galantin omistajaksi?

janimy sanoi
MUT maksaa tosiaan sellaset 500€, joten sellasta ei oo järkeä ostaa.

Missä myynnissä MUT-II/III tuohon hintaan? MUT-I saa jo varmaan tuohon hintaan?, mutta ei sillä EA Galantissa mitään tee.

EDIT: Tulikin katottua linkki vasta jälkeenpäin. Onkohan tuo ihan oikea MUT-III?
 
Vs: Galantin omistajaksi?

Uge sanoi
Missä myynnissä MUT-II/III tuohon hintaan? MUT-I saa jo varmaan tuohon hintaan?, mutta ei sillä EA Galantissa mitään tee.

EDIT: Tulikin katottua linkki vasta jälkeenpäin. Onkohan tuo ihan oikea MUT-III?

Ei toki. MUT-3 maksaa reilu 500€ ja on tuossa: http://obdtool.co.uk/wholesale/2012-mitsubishi-mut-3-for-cars-and-trucks-with-coding-function.html

Toi aikaisempi oli sellanen halvempi, mutta kyllä siinäkin sanotaan, että sais just GDI:stä ainaki koodit luettua/kuitattua + vissiin vähän jotain muutakin. Täytyy katsoa, kun tulee melko varmasti hommattua.
 
Vs: Galantin omistajaksi?

OBD dataa on ainakin tuosta minun vm.00 GDI Galantista turha yrittää lukea. On tässä noin 13 vuoden omistuksen aikana yritetty erillaisilla testereillä lukea huonolla menestyksellä. Ainoa mikä on toiminut tähän mennessä niin on vähän yleismittaria suurempi MUT II. Jos joku onnistuu noista vm.00 ja vanhemmista korvaamaan jollain muulla systeemillä MUT II:sen, niin olisin kyllä kiinnostunut tietämään ja hommaamaan itellekki semmoisen.
 
Vs: Galantin omistajaksi?

Noh evoscan on paras ratkaisu, selviää kaikki tietämisen arvoinen (tosin yhteys automaattilaatikkoon puuttu), jos ne vikakoodit ei tuu ihan justiinsa ulos niin yleensä anturitietojen seuraaminen kertoo tottuuden...
 
Vs: Galantin omistajaksi?

janimy sanoi
Mikäs on meininki tän öljyn suhteen? Näyttää, että on käytetty 5W-40 öljyä mutta meinasin kyllä laittaa sisälle Valvoline MaxLife 10W-40 kun olen sitä käyttäny kaikissa omissa autoissa ja minusta se on kyllä parasta ikinä.

Minkä takia sinne pitäis tuollasta 5W-40 litkua laittaa, kun on vissiin muutenkin kova käyttämään öljyä? Eikö toi 10W-40 pysyis paremmin koneessa? Luulis, että nuo nostajatkin tykkäis paksummasta öljystä...

Nii ja niitä alapalloja ei tartte kyl tossa ruveta vaihtaan, kun auto ei kolise mistään vaikka kuinka ajais "nimismiehen kiharoita". Ne oli vain kuivat ja se öljyäminen auttoi siihen (injektioruiskulla öljyä suojakumen läpi sisään)

Itellä nyt -00 GDI:llä ajettu 182km ja öljyt olen vaihtanut 10000km välein. Valvolinen öljyt ovat erittäin tuttuja ja olen kyseistä merkkiä joskus myynytkin. Kokeilin ensimmäiseksi Valvolinen Syn Poweria 5W-40:tä, ja tuloksena oli öljyn vähentyminen 10000km vaihtovälillä sillain että joutui lisäämään. Vaihdoin Valvolinen 10W-40 Max Lifen ja öljyt pysyneet koneessa erittäin hyvin. Ei ole tarvinnut öljyä lisäillä 10000km vaihtovälillä. Tarkoitus olisi koittaa vielä tuon Valvolinen 5W-40 Max Lifen pysyminen koneessa.
Ainoa huonopuoli tuossa öljyssä on se että sitä ei myydä 5L kannuna....

Öljy valinta on mielestäni varsinkin GDI koneessa oleellinen. Jos kone tuhruttaa öljyä pakokaasun mukana, on koneen nokeentuminen huomattavasti nopeampaa niistä paikoista minne noki ei kuulu.
 
Vs: Galantin omistajaksi?

jaxtex sanoi
Itellä nyt -00 GDI:llä ajettu 182km ja öljyt olen vaihtanut 10000km välein. Valvolinen öljyt ovat erittäin tuttuja ja olen kyseistä merkkiä joskus myynytkin. Kokeilin ensimmäiseksi Valvolinen Syn Poweria 5W-40:tä, ja tuloksena oli öljyn vähentyminen 10000km vaihtovälillä sillain että joutui lisäämään. Vaihdoin Valvolinen 10W-40 Max Lifen ja öljyt pysyneet koneessa erittäin hyvin. Ei ole tarvinnut öljyä lisäillä 10000km vaihtovälillä. Tarkoitus olisi koittaa vielä tuon Valvolinen 5W-40 Max Lifen pysyminen koneessa.
Ainoa huonopuoli tuossa öljyssä on se että sitä ei myydä 5L kannuna....

Öljy valinta on mielestäni varsinkin GDI koneessa oleellinen. Jos kone tuhruttaa öljyä pakokaasun mukana, on koneen nokeentuminen huomattavasti nopeampaa niistä paikoista minne noki ei kuulu.

Ja yhessä paikallisessa marketissa oli ainoastaan 5L kannuja :D Tais olla Motonetissäkin viimeksi vaan 5L kannuja jos oikein muistan. Kyllä meinaan just tota 10W-40 MaxLifea laittaa kun pääsee tästä joulun vietosta kotia.

Ongelmana tänään vain se, että auto ei lähde käyntiin kirveelläkään. -18 pakkasta ja ei vaan lähde, vaikka lupaa. Konehuonetta kun tuli tutkittua, niin väittäisin ettei tasan ole IKINÄ vielä vaihdettu tulppia tohon autoon. Varmaan sen takia ei suostunut käynnistymään. En vaan päässyt tarkastamaan tulppia kun ei taida olla sopivia työkaluja... Tarviiko tossa olla joku vatun erikoisavain? En uskaltanut työntää 16mm tulppa-avainta sinne, kun tuntui ottavan kovin reunoihin kiinni ja pelkäsin et jos väkisin laittaa niin jää hylsy sinne kiinni. Ja olisko niitä tulppia enää yhtään syvemmälle saanu tohon vehkeeseen. Melko vammainen ratkaisu... :nykii
 
Vs: Galantin omistajaksi?

janimy sanoi
Ja yhessä paikallisessa marketissa oli ainoastaan 5L kannuja :D Tais olla Motonetissäkin viimeksi vaan 5L kannuja jos oikein muistan. Kyllä meinaan just tota 10W-40 MaxLifea laittaa kun pääsee tästä joulun vietosta kotia.

Ongelmana tänään vain se, että auto ei lähde käyntiin kirveelläkään. -18 pakkasta ja ei vaan lähde, vaikka lupaa. Konehuonetta kun tuli tutkittua, niin väittäisin ettei tasan ole IKINÄ vielä vaihdettu tulppia tohon autoon. Varmaan sen takia ei suostunut käynnistymään. En vaan päässyt tarkastamaan tulppia kun ei taida olla sopivia työkaluja... Tarviiko tossa olla joku vatun erikoisavain? En uskaltanut työntää 16mm tulppa-avainta sinne, kun tuntui ottavan kovin reunoihin kiinni ja pelkäsin et jos väkisin laittaa niin jää hylsy sinne kiinni. Ja olisko niitä tulppia enää yhtään syvemmälle saanu tohon vehkeeseen. Melko vammainen ratkaisu... :nykii

Tokkos tuo ainoa auto on missä ne noin syvällä on... Itse tein siihen semmosen erikoistyökalun, kaupasta 16mm tulppaavain t kahvalla ja siitä se hylsyosa nivelen kans irti ja sit semmonen saksitunkan veivi mistä pää hiotaan sopivaks tuolle hylsyn nivelelle. Sitten hioen hylsyä niin että sopii sinne tulppakaivoon. Vähän patentti vekotin mutta eipähän jää hylsy reikään.
 
Vs: Galantin omistajaksi?

Bazeeba sanoi
Tokkos tuo ainoa auto on missä ne noin syvällä on... Itse tein siihen semmosen erikoistyökalun, kaupasta 16mm tulppaavain t kahvalla ja siitä se hylsyosa nivelen kans irti ja sit semmonen saksitunkan veivi mistä pää hiotaan sopivaks tuolle hylsyn nivelelle. Sitten hioen hylsyä niin että sopii sinne tulppakaivoon. Vähän patentti vekotin mutta eipähän jää hylsy reikään.

Joo, näytti biltemassakin olevan tarjolla erikois pitkää ja ohutta tulppahylsyä tohon tarkoitukseen. Täytyy varmaan sellanen sit hommata.

Olen minäkin syviä moottorin kansia nähnyt, mutta en koskaan näin syvää (ja ahdasta), mitä tässä gallussa on :nykii
 
Vs: Galantin omistajaksi?

Jahas. Ukolta löytyikin tollanen sopiva "lenksu" tulppaavain ja saatiin tulpat irti. VOI JEESUS! Yks tulppa oli ihan musta ja kolmessa muussakin ei ollu paljo hurraamista. Ja kahdessa oli kärkiväli jotain kolme metriä. Tähän hätään vaan putsasin noi ja säädin kärkivälit ja takaisin kiinni. Täytyy uudet hakee ku kaupat aukee. Ei tullu koitettua käyntiin ku akku on sisällä latingissa. Jospa se huomenaamuna sit suostuis yhteistyöhön :)
 
Vs: Galantin omistajaksi?

MitsuMi sanoi
OBD dataa on ainakin tuosta minun vm.00 GDI Galantista turha yrittää lukea. On tässä noin 13 vuoden omistuksen aikana yritetty erillaisilla testereillä lukea huonolla menestyksellä. Ainoa mikä on toiminut tähän mennessä niin on vähän yleismittaria suurempi MUT II. Jos joku onnistuu noista vm.00 ja vanhemmista korvaamaan jollain muulla systeemillä MUT II:sen, niin olisin kyllä kiinnostunut tietämään ja hommaamaan itellekki semmoisen.

http://www.huuto.net/kohteet/e-skanneri-vl-303-vikakoodinlukija/247190412

tollanen itellä ja löytyy koodit ja anturitiedot...
 
Vs: Galantin omistajaksi?

jooonas sanoi
http://www.huuto.net/kohteet/e-skanneri-vl-303-vikakoodinlukija/247190412

tollanen itellä ja löytyy koodit ja anturitiedot...

No ei oo kyl hinnalla pilattu :) Täytyisköhän koittaa tollasta...
 
Vs: Galantin omistajaksi?

No nyt on ainaki Gallu koeajettu. Ei menny ihan putkeen. 80km kohdalla paukahti taas moottorinvikavalo. Se on vissiin puhdistuksien paikka (kaasuläppäkotelo yms.) kun aina mäkeen meinas hyytyä ihan täysin ja rupes aina nykimään/pätkimään. Ei se silti menoa haitannut, kun kyllä se kuitenki jaksoi sen 600km matkan tulla ja tasakaasulla se toimi ihan normaalisti. Mutta tosiaan, ilmeisesti saa ruveta puhdistelemaan paikkoja. Hitto kun ei oo sitä lukijaa vielä, että sais koodit kattoa.
 
Vs: Galantin omistajaksi?

Taitaa olla kaasuläpän liimaukset irti vaan... ei auta puhdistus välttämättä.
 
Vs: Galantin omistajaksi?

Harri K sanoi
Taitaa olla kaasuläpän liimaukset irti vaan... ei auta puhdistus välttämättä.

Oliko tosta jossain kuva? Siitä puhdistuksestahan löytyy, mut mikä siellä on irti ja missä? Sen kai sai korjattua, eli liimattua uusiksi?
 
Vs: Galantin omistajaksi?

Olipas iso vika autossa :nykii Oli vaan yksinkertaisesti ilmansuodatin AIVAN TUKOSSA! Ei saanu uutta tähän hätään, mutta jätti sen kokonaan pois niin sammui vikavalo itekseen ja ei enää nyi ylimäessä.

Kyllä ne vakipaikat täytyy kuitenki putsata, kun kevät koittaa. Ehkä se EGR laittaa tukkoon, kun tuntuu kaikki muutkin tehneen sen. Eikös se sitten vaikuta mihinkään muualle, kuin tohon, ettei p*skaa paikkoja?

EDIT: Tähän lisättäköön, että ei ole enää tullut vikavaloa, joten ollaan tässäkin nyt vähän viisaampia ja jos ilmanputsari on tosiaan aivan tukossa ja kone ei saa tarpeeksi ilmaa, niin tulee moottorin vikavalo. Jännä sinänsä, että sitä ei tarvinut kuitata, vaan lähti siis itsekseen pois, kun vaihtoi suodattimen.
 
Vs: Galantin omistajaksi?

Osaako joku sanoa, käykö Denso IK20 Iridium -tulppa 2,4L GDI Galluun? Vai onko sen pakko olla toi NGK IZFR5B? Meinaan vaan, kun paikallisessa puljussa Densoja olis hyllyssä ja NGK tilaustavaraa... Denso olis vähän edullisempikin.

EDIT: tuli jo tilattua ne NGK tulpat, joten ei kai tästä tämän enempää. Olishan se kuitenki kiva saada selville, olisko nuo Densot käynyt myös...
 
Vs: Uusi Galantin omistaja (vaihdettiin otsikko)

koitappa polkee sitä kaasua nopeasti "pumppaamalla" näin saat helpoiten todettua liimauksista pettäneen kaasuläpän, voi tehdä juuri tuota että vikavalo syttyy ja sammuu omia aikojaan sen mukaan kun kaasuläppä on akseliin nähden kohdallaan, tai ei kohdallaan...
 
Vs: Uusi Galantin omistaja (vaihdettiin otsikko)

Voi kiesus et taas pistää vihaksi, kun ihmiset ei viitsi/osaa huoltaa autoja. Oli sitten vielä kaiken kukkuraksi tossa autossa väärä öljynsuodatinkin :seina Nyt on sitten vaihdettu tulpat (ei varmaan ikinä vaihdettu), ilmansuodatin (oli aivan vatun tukossa), öljyt ja OIKEA suodatin ja öljykello (varmaan turhaan, kun oli väärä suodatin. vilkutti lämpimänä valoa tyhjäkäynnillä)

Nyt vielä löyty sitten se kolinan aiheuttaja. Se oli sitten kuitenkin taaempi alatukivarsi, eikä koiranluu, kuten aluksi epäilin. On se helvetin ihme, miten toi on muka juuri katsastettu :nykii Taitaa noilla autoliikkeillä olla aivan eri säännöt katsastuksessa, kuin tavallisilla kuolevaisilla. Vois ymmärtää, jos olis joltain jobbarilta auton ostanut, mutta kun isosta liikkeestä :nykii

Harmi vaan että joutuu odottaa kesää, että saa putsattua kaasuläppäkotelon, imusarjan ja EGR:n... Sen jälkeen voikin sit jo ruveta olemaan :driver
 
Vs: Uusi Galantin omistaja (vaihdettiin otsikko)

Itse itselleni vastaten... Suttailin tossa netissä ja löysin, että seuraavat tulpat käy korvaajina NGK IZFR5B:lle :

Champion RC10WMP2
Champion OE184
Denso VKB16

Tiedä siitä sitten, onko noista mikään yhtään halvempi... Tai parempi. Jaetaan nyt kuitenkin infoa.
 
Vs: Uusi Galantin omistaja

Jaahas. Mikäs nyt maksaa? :seina Kävin pyörähtämässä kaupassa ja taas pamahti moottorinvikavalo palamaan ja rupes käymään huonosti. Autosta on ruvennut myös nyt parin päivän aikana tulemaan vähän niin kuin palaneen kumin käry. Eli haisee palaneelle kumelle, kun käy tekeen pikku lenkin. Mistä mahtais johtua?
 
Vs: Uusi Galantin omistaja

NGK:t on hyvät, turha miettiä muunmerkkisiä :)

Onko jakopää millon laitettu? Kannattaa tsekata et siellä kaikki kunnossa....kai se mahdollista et palaneen käry sieltäkin tulee :-X
 
Vs: Uusi Galantin omistaja

Tänään just avasin sen jakopäänkopan. Remmi vaihdettu tietojen mukaan 89tkm kohdalla. Huoltokirjasta puuttuu 60tkm, joten en tiedä onko sen jälkeen vaihdettu, mutta tuskin on. Nythän mittarissa on 158tkm. Remmi oli hyväkuntoisen näköinen. Kopassa oli tosin molempien nokka-akselien kohdalla kuluma, eli oli vähän syönyt sitä koppaa... Tiedä sitten onko just nyt tullu. Se kyllä vois selittää hajun.

Tuli myös putsattua kaasuläppäkotelo. Avasin myös sen, missä se magneetti on ja se kyllä oli hyvin kiinni. Vieläkin kyllä käy varsinkin kylmänä huonosti. Johtuisko siitä TPS anturista? Sitä en edes uskaltanut aukaista. Olisko seki täytynyt puhdistaa tai jotain? Vai meneekö vaihtoon?

Vikavalo meni taas pois, kun oli akku irti. Mutta on siinä varmaan jotain vikoja muistissa... kai... luulis. No, testeri on jo ostettu ja tulossa. Tulis vaan jo, niin pääsi lukemaan koodeja. Ja vastaisuudessa varsinkin, jos taas iskee valoa tauluun.
 
Vs: Uusi Galantin omistaja

En suosittele ajaan kyllä jos kerta remmi on hangannut koppaakin. Tarkista hydraulikiristimen tilanne.
 
Vs: Uusi Galantin omistaja

Ei remmi ollut hinkannut koppaan, vaan ne nokka-akselin pyörät. Remmi oli täysin hyväkuntoinen.
 
Takaisin
Ylös Bottom