Uusi Outlander-13

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Moro!

Onkos kukaan käynyt tyypittämässä ko. kampetta.
Itse katselin tuollaista liikkeen pihassa mutta ei ollut sillähetkellä vielä valmis ajoon ja itselläkin aika oli hieman "kortilla".
Korin ilme mielestäni jotenkin liian sileä ja perä hieman liian yksinkertainen ja halvan näköinen. Lisävarusteena oleva spoileri korjaa tietysti tilannetta mutta.... ???
 
Vs: Uusi Outlander-13

Tuli käytyä sunnuntaina heti ajamassa. Autothan rekkaroitiin vasta perjantaina ensimmäiset eli ihan tuore peli. Joutui venaileen puol tuntia koeajoo kun koeajajia oli koko ajan. :peukku

Auto istui käteen todella hyvin ja näkyvyys hyvä. Kuten aiemmin jo mainitsin niin uudessa Pajerossa mua häiritsi A-pilari näkökentässä.
Koeajoauto oli 2.2 DiD 4wd manuaali (6 lovinen). Kone vääntävä, turbon mukaantulon huomas jossai 1500rpm päälle. Hyvinkin liikkuva, ei mikään raketti. Normaali mitsujen ajomelu renkaista tuli moottoritiellä läpi kyllä korista. Moottorin ääntä ei kuullut missään vaiheessa kyllä ollenkaan. Näen jo silmissäni testiraportit, joissa "haukutaan ajomelua" ;D
 
Vs: Uusi Outlander-13

No mitä tulee uusien autojen rengasmeluun, niin ei ole ainoa. Nykyaikana voi sanoa jopa niin, että ne autot ovat aika harvassa, missä rengasmelua ei olisi. Koko ajan renkaan koko kasvaa, niin tietäähän se, että melua tulee entistä enemmän Suomen karheilla asfalteilla. Nyt viimeksi tullu ajeltua tällä ihan uudella A-Mersulla sekä uudella Kuplalla eli Beetlellä ja kyllähän se renkaiden soitto kuului niissä kummassakin melko voimakkaana sisälle 100 vauhdissa Pohjantiellä. Tuossa Beetlessä muuten tuli mieleen 80 luvun autot, kun koelaudan reuna oli korkealla ja istuttiin matalalla eli tunne oli kuin olisi istunut asfaltin päällä. 100 vauhtikin tuntui jo kovalta :D
 
Vs: Uusi Outlander-13

Varsinaisella koeajolla ei ole tullut käytyä, joten ajettavuuteen ja kulkupuoleen paha sanoa mitään..
Mutta liikkeessä tuli kylmät tyypit otettua ja täytyypä sanoa että kylläpäs muuten viihdyin kuskin jakkaralla! :) Pirun hyvän ajoasennon sai ja penkissä riitti säätöjä sekä tuntui hyviltä. Näkyvyys ulospäinkin tuntui melkosen hyvältä nykyautoksi!
Mielestäni kuvissa tuo uus Outlander näyttää ihan pirun tylsännäköiseltä, mutta livenä ei onneksi niinkään.. :peukku
Venäjällehän näitä on autorekat ajanut aivan solkenaan jo yli kuukauden päivät, eli siellä tulee varmaankin olemaan melko suosittu peli!
 
Vs: Uusi Outlander-13


kävin tollasta eilen kuikuilemassa lahden mega-auton pihassa. liike oli jo kiinni, joten ajamaan en päässyt.. pakko sanoa, ettei ulkonäkö livenäkään oikeen vakuuttanut. jotenkin tosi paljon pienemmän näköinen, kuin edellinen outtis (tiedä sitten, onko hyvä vai huono asia). keula on mun makuun tosi tylsä ja perse jotenkin eri paria muun korin kanssa, vähän kuin edellisessäkin kopassa. kaipa tohon silmä tottuu, eikä tollaset leivänpaahtimet yleisesti ottaenkaan herätä pahemmin tunteita. itse olen kyllä tykännyt noista mitsun "hävittäjäkeuloista", tekevät tylsistäkin malleista ihan menevännäköisiä. :)

täytyy kyllä käydä ajamassa, että pääsee sisätilojakin tutkimaan. eikös tuo kiisselimoottori olekin sama, kuin ennen, paitsi että ilman mivecciä? tehoja tiputettu, mutta vääntö lisääntynyt?
 
Vs: Uusi Outlander-13

Uudempi outi on matalampi kuin edeltäjänsä muistaakseni.
Dieselillä maavara on 195mm ja bensalla 210mm.
Faija tykkää taasen tuosta keulasta enemmä kun edellisestä ja miettii Vulvan vaihtoa ;D

Ja uusi malli on Japanissa tehty. Oliko edeltäjä?
 
Vs: Uusi Outlander-13

Eikös se diisselikone oo tälläkertaa mitsun oma kun aikasempi oli citikan tms. Kävin itekki ihmettelemässä kun odottelin katsastusta omasta käyttiksestä. Kehui myyjä et on isommat sisätilat vaikka on samankokoinen ulkoa kun aikasempi.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Harri K sanoi
Ja uusi malli on Japanissa tehty. Oliko edeltäjä?

Sellainen hämärä mielikuva jäänyt jostain että sitikka ja pösö olisivat tulleet Japanista ja Mitsu Euroopasta ainakin jossain vaiheessa. Tässä tapauksessa ranskalaisen ostamalla olisi saanut todennäköisesti paremman auton ::)
 
Vs: Uusi Outlander-13

ast sanoi
Sellainen hämärä mielikuva jäänyt jostain että sitikka ja pösö olisivat tulleet Japanista ja Mitsu Euroopasta ainakin jossain vaiheessa. Tässä tapauksessa ranskalaisen ostamalla olisi saanut todennäköisesti paremman auton ::)
joteki samaa mieltä

http://www.autowiki.fi/index.php/Mitsubishi_Outlander

valmistusmaa: Japani, Hollanti ja Kiina

http://www.autobild.fi/artikkeli/17609/ensimmaisen-japanilaismerkin-valmistus-paattyy-euroopassa/
 
Vs: Uusi Outlander-13

Maxxximus sanoi
Eikös se diisselikone oo tälläkertaa mitsun oma kun aikasempi oli citikan tms.

olihan tota edellistäkin saatavana manuaalina mitsun 2.2 mivec -dieselillä (177 hv), ilmeisesti sama kone on 150-heppasena tuossa uudessa, ilman mivecciä.

vähän outoja noi varustetasot, kun ilmeisesti tässä uudessakin esim. xenon-valot on vasta kalleimmassa navi-mallissa. ne nyt ainakin itselleni olisivat aika ehdoton varuste, vaikka sitten lisämaksusta.
 
Vs: Uusi Outlander-13

nahkuri sanoi
vähän outoja noi varustetasot, kun ilmeisesti tässä uudessakin esim. xenon-valot on vasta kalleimmassa navi-mallissa. ne nyt ainakin itselleni olisivat aika ehdoton varuste, vaikka sitten lisämaksusta.

Kerran kun kunnon Xenoneihin tottuu niin eipä niistä poiskaan voi vaihtaa. Perusvaruste saisivat olla tänä päivänä.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Varustetasojahan on 2kpl: Intense ja Instyle Navi
2-vetosena vain Intense saatavissa.


Intense:
- normi kangaspenkit
- avaimella käyntiin
- 5 istuinpaikkaa


Instyle Navi
- hyvät nahkajakkarat, kuskilla sähkösäädöllä
- peruutuskamera integroituna naviin
- 7 paikkainen
- Keyless startti
- Rockford fosgate - järjestelmä
- Xenon valot
- kaistavahti
- Vakionopeudensäätimen etäisyystunnistin

ihan varma en ole muistanko oikein mut tuli noita katteltua (esite ei ole ny tässä mulla)
 
Vs: Uusi Outlander-13

Harri K sanoi
Instyle Navi
- hyvät nahkajakkarat, kuskilla sähkösäädöllä
- peruutuskamera integroituna naviin
- 7 paikkainen
- Rockford fosgate - järjestelmä
Olen omassani ihmetellyt että miksi joku laittaa autoon sähköjakkarat mutta ei muistia ??? Penkit on kyllä hyvät muuten.
Peruutustutkaa kaipaisi silti.
Viimeinen penkkirivi on aivan onneton ainakin edeltäjässä, mitenkäs tässä uudessa?
Äänentoistoa tuossa ei kyllä voi kehua, kyllähän tuosta mökää lähtee mutta vaikka Skoda Octavian perusstereotkin ovat paremmat.

On livenä kyllä paljon hienompi kuin kuvissa. Itse tykkään tuosta keulasta. Tämä edellinen "lancer-keula" ei mielestäni sopinut katumaasturiin.

Itse kaipaisin uutuutena ohjauspyörän etäisyyssäätöä. Liekö se löytyy jo?

Ohessa kuva. On se hieno. En ehtinyt koittelemaan.

mitsu-outtis.jpg
 
Vs: Uusi Outlander-13

Ei pysy matkassa tuossa Mitsun päättömissä poukkoiluissa. Ensin tehdään uusi moottorisysteemi Mivec ja sitten palataan taas vanhaan. Samoin oli aikaisemmin, kun tehtiin ensin uusi ja hieno GDI ja sitten taas palattiin vanhanmalliseen. Ensin tulee uudesta moottorisysteemistä kilpailukykyinen riskimpi versio ja sitten kutistetaan tehoja (esim. diesel ASX). Ei hyvää päivää tuota seilausta. Ei minkäänlaista määrätietoista kehitystä.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Maxxximus sanoi
Eikös se diisselikone oo tälläkertaa mitsun oma kun aikasempi oli citikan tms.
Vastaus: Ei ole vaan PSA:n dieseli ja siksipäs ei ole mivecci. Nyt kun viikonlopun olen Rollossa, niin tuli täällä käytyä koeajamassa tuo uusi Outtis nelivetoisena instyle navi varustetasolla.
Täytyy sanoa, että oli aika positiivinen yllätys. Mitä ajellu Nissanin Pathfinderilla ja Hondan CRV:llä, niin kyllä tämä hakkaa molemmat edellämainitut mennen tullen ja palatessa ja kaikilla osa-alueilla, mitä pääsin testaamaan. Vaikka Pathfinderiakin mainostetaan oikeana maasturina, niin ei siinä ole kuitenkaan lukkoja :) Sora tiellä kun polkasi Outtksella kaasua auto neliveto moodissa, niin mukavasti lähti lievään sladiin eli vaikuttaa lievästi yliohjaavalta nelivetoisena. Sitten menin kuoppaselle soratielle, niin jousitus toimi aika miellyttävästi sekä kolinat, lotinat ja sirinät loistivat poissaolollaan :peukku Penkeillä voi istua pitemmänkin matkaa eli huomattavasti paremmat kuin CRV:ssä ja maantiellä vaikutti hyvin suuntavakaalta eikä keinahdellu ja huojahdellu eli täysin päinvastainen Pathfinderiin verrattuna. Ja tuo Harrin pelottelema rengasmelu ei ollu kyllä läheskään niin paha kuin odotin ja itseasiassa sanoisin, että uusista autoista millä ajanut, niin sanoisin, että korkeintaan keskitasoa tai jopa hieman keskitasoa hiljaisemmat. Mutta tuo Rockfordin audio järjestelmä kalpenee kyllä 2011 Elegance Accordin äänijärjestelmän rinnalla. Nuo Rokkarit vaikuttanut yhtään perus auton äänijärjestelmää paremmalta, mutta sitävastoin tuo peruutuskamera siinä on kyllä aika jees.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Huppe sanoi
Itse kaipaisin uutuutena ohjauspyörän etäisyyssäätöä. Liekö se löytyy jo?
Tuntui olevan etäisyyssäätö ratissa, mutta mielestäni kyllä hieman turhan olematon. Eli ei liiku kovin pitkää matkaa ja saisi tulla enemmänkin kuskia kohti (pitkällä kuljettajalla)!
 
Vs: Uusi Outlander-13

Jassi sanoi
Tuntui olevan etäisyyssäätö ratissa, mutta mielestäni kyllä hieman turhan olematon. Eli ei liiku kovin pitkää matkaa ja saisi tulla enemmänkin kuskia kohti (pitkällä kuljettajalla)!
Itse kun kaipaisin nimenomaan eteenpäin säätöä kun on niin lyhyet jalat ja pitkät apinankädet :D
 
Vs: Uusi Outlander-13

Eikös tossa ole 4n14 diesel kone, mivecci? http://www.conceptcarz.com/z21154/Mitsubishi-Outlander.aspx

Pitäis olla sama kuin edellisen mallin 177hp kone, mutta päästöjen takia tehoja tiputettu ja uusi nimi leipastu kylkeen.

Jossain oli juttua et tehdas olisi venäjällä.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Outlanderisti sanoi
Eikös tossa ole 4n14 diesel kone, mivecci? http://www.conceptcarz.com/z21154/Mitsubishi-Outlander.aspx

Pitäis olla sama kuin edellisen mallin 177hp kone, mutta päästöjen takia tehoja tiputettu ja uusi nimi leipastu kylkeen.

Jossain oli juttua et tehdas olisi venäjällä.

... sitähän vois kysyä Johan Bäckmanilta 8)...
 
Vs: Uusi Outlander-13

Tuli käytyä koeistumassa tämä uusi outtis. Kuvista katsomalla uutuus ei ole näyttänyt kovin kummoiselta mutta näin autoliikkeessä (kuten aina) muutos tuntui aika onnistuneelta. Kojelauta perus mutta aika ok kuitenkin; peräpääkin näin luonnossa katsomalla ihan ok. Penkit vielä paremmat kuin omassa.
Harmi että paikalla ei ollut koeajoautoa mutta eiköhän tuon ehdi tyypittää vielä.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Kätiin Oulussa Delta autossa katsomassa valkoista Outlanderia, manuaali versio, tuossa kuitenkin jo navi,takaspoileri ja valot takana isommat, nahkaverhoilu ja 7 paikkainen.
Tuo valkoinen väri ei oikein sytytä, olis kiva päästä näkemään muutakin väriä.
Konehuoneessa olisi kyllä tilaa vaikka isommallekin myllylle, senverran tyhjää siellä oli.
Tiedä mimmonen olis sitten tienpäällä, en yritellytkään ajamaan, ei tuo kyllä esittelyauto ollutkaan.
 
Vs: Uusi Outlander-13

hanski-58 sanoi
Tiedä mimmonen olis sitten tienpäällä, en yritellytkään ajamaan, ei tuo kyllä esittelyauto ollutkaan.
Sen verran mitä tuli vm-03 Pajerolla ajeltua, niin ei tuo uusi Outtis ainakaan huonommaksi jää normi ajelussa. Mutta jos vetojuhtaa haluaa vaikkapa kunnon vaunun eteen, niin eihän tuommonen 2.2 dieseli lyö laudoilta 3.2. Se jenkkiläinen sanonta ei vielä tänä päivänäkään ole vanhentunu "kuutiota koneessa ei voita mikään" Ja kun puhutaan , että koneen pitää tehdä töitä satojatuhansia kilometrejä eikä olla mikään rinkivingutin pilluringillä ;)
 
Vs: Uusi Outlander-13

Ajatteliko kukaan missä tossa uudessa oli penkinlämmittimien nappulat, vanhassahan ne on tosi ärsyttävässä paikassa penkkien välissä?
Itse kävin istumassa tossa toissa viikolla ja tarjouksenkin pyysin mutta en ole vielä ehtinyt ajamaan. Hyvältähän se näytti ja rattikin tuli parempaan asentoon kuin vanhassa.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Kävin itse katsomassa ne katkaisijat, nehän on nyt paljon fiksummin kuin vanhassa. Ajettuakin tuli diesel manuaalilla.
Ja itseasiassa siinä kävi sitten niin että auto laitettiin tilaukseen. Siirryn takaisin bensavehkeeseen, kilsoja tulee nykyään niin vähän. Vähän tuon tilaaminen ilman koeajoa arvelutti mutta aattelin että ei kai se käyttökelvoton voi olla.
Silky white Intense- varustelulla tulee piakkoin, auto on jo maassa.
 
Vs: Uusi Outlander-13

1000 km nyt takana uudella ja pidän siitä koko ajan enemmän. On kyllä täysin eri auto kuin edellinen -07 DiD. Kierroksia pitää tosin käyttää jos haluaa liikkua rivakasti mutta alle kolmen tonninkin liikkuu kivasti. Veto on kuminauhamaista mutta luistoa ei varovaisesti kaasua käyttämällä ole liiaksi.
On myös paljon hiljaisempi moottorin osalta ja sisusta muutenkin laadukkaamman oloinen kuin vanhassa. Peruspoppikoneen soundit on riittävät ainakin Novan kuunteluun. Puhelinta en ole vielä saanut paritettua auton kanssa.
Kulutus nurkka- ajossa kympin luokkaa, mökkireissulla 8,5 lumikelissä 4wd auto modessa.
Talvirenkaiksi otin Conti IceContact nastat 225/60R17 koossa, ne on kyllä melko äänekkäät.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Faijal on vissii kanssa aika kova kuume tohon bensamalliin. Ei ole vielä käyny koeajamas mutta soittanu kyl 2008 V50 1.8 bensaVolvosta vaihtotarjouksen.
2000e puottais lähtöhinnasta suoral kaupal.
ps. Ei ketää kiinnostais 70tkm ajettu vm2008 1.8 V50 farkku Volvo? Voinee sanoa että kuin tehdasuusi auto! :peukku
 
Vs: Uusi Outlander-13

Tänään tapahtui jotain ihmeellistä. Auto oli seissyt pari päivää, avasin ovet kaukosäätimellä, muuta kuskin ovi jäi lukkoon, aukesi kyllä manuaalisesti. Ajoin n. 5 km, kävin kaupassa ja kun tulin takaisin, sama homma. Mutta sitten: auto käynnistyi ensin normaalisti, laitoin vaihteen D:lle ja painoin kaasua jolloin auto sammui. Yritin käynnistää, startti pyörii mutta ei lähde. Kokeilin sitten vielä laittaa ovet lukkoon ja avata ym. n. 10 yrityksen jälkeen käynnistyi mutta sen jälkeen ei saa vaihdetta pois P:lta, taulussa hälytyksiä nelivedosta, vaihteistosta ym.
Siis hinuri paikalle. Kuskin kanssa sitten yritettiin vielä vapauttaa vaihteistoa ohjekirjan mukaan onnistumatta siinäkään.
Sitten irrotettiin vielä akunkenkä pariksi minuutiksi ja laitettiin takaisin ja voila' - kaikki toimii normaalisti!
Samperi näitä sähköhirviöitä!
 
Vs: Uusi Outlander-13


tänään tuli vihdoinkin käytyä koeajamassa uusi outtis, 7p kiisseli manuaali kaikilla herkuilla. vähän kaksijakoiset fiilikset jäi.. hieno auto sinänsä, mutta muutamia miinuksiakin löytyi:
-ohjaustunto maantiellä, keskialue ihmeen "löysä". voi toki johtua esim. renkaista/rengaspaineista, mutta selkeästi omaan makuuni heikompi/työläämpi ajettava kuin 90tkm ajettu diesel 4wd asx. kaipa tuohonkin tottuisi.
-kone puutuu yläkierroksilla. oletettavasti edelliskoppaisen 177hv mivec-diesel (muuten sama moottori?) vetää huomattavasti iloisemmin. en tosin ole ajanut, päätelmäni pohjaa täysin asx:n pienempitilavuuksiseen 150hv mivec-dieseliin.

plussina mieleen jäi asiallisen ergonominen kuljettajan konttori, hyvä näkyvyys ja ok penkit. myös loota oli ihan käteenkäyvä ja ulkonäköönkin alkaa jo tottua. eli kyllähän tuollaisella ajelisi jopa mielikseen, mutta mitään suurta ihastumista ei kyllä tapahtunut. ja se, että tuossakin on 15tkm huoltoväli, pistäisi kyllä miettimään hankintaa (mikäli kilometrejä tulee reilusti).
 
Vs: Uusi Outlander-13

nahkuri sanoi
-ohjaustunto maantiellä, keskialue ihmeen "löysä". voi toki johtua esim. renkaista/rengaspaineista, mutta selkeästi omaan makuuni heikompi/työläämpi ajettava kuin 90tkm ajettu diesel 4wd asx. kaipa tuohonkin tottuisi.
Itse en ole vielä koeajolla tuolla uutukaisella käynyt, joten omakohtaista kokemusta ei ole. Mutta Startin koeajossa tuntuivat myös moittivat tuota ohjauksen keskialuetta.. :driver
 
Vs: Uusi Outlander-13

nahkuri sanoi
15tkm huoltoväli, pistäisi kyllä miettimään hankintaa (mikäli kilometrejä tulee reilusti).
Vanhassa DiD:ssa oli 20 tkm, samoin uudessa bensaversiossa.
Ohjaus on tosiaan erilainen, johtunee sähkötehostajasta, paraneeko sitten kesärenkailla, tiedä häntä.
 
Vs: Uusi Outlander-13

kyllä sen vanhakoppaisenkin outlanderin huoltoväli on mitsun mivec-dieselkoneella 15tkm, kuten asx:nkin. jotenkin oletin, että mivecin poistumisen myötä olisi huoltoväli kasvanut edes siihen kahteenkymppiin.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Esa24 sanoi
Tänään tapahtui jotain ihmeellistä. Auto oli seissyt pari päivää, avasin ovet kaukosäätimellä, muuta kuskin ovi jäi lukkoon, aukesi kyllä manuaalisesti. Ajoin n. 5 km, kävin kaupassa ja kun tulin takaisin, sama homma. Mutta sitten: auto käynnistyi ensin normaalisti, laitoin vaihteen D:lle ja painoin kaasua jolloin auto sammui. Yritin käynnistää, startti pyörii mutta ei lähde. Kokeilin sitten vielä laittaa ovet lukkoon ja avata ym. n. 10 yrityksen jälkeen käynnistyi mutta sen jälkeen ei saa vaihdetta pois P:lta, taulussa hälytyksiä nelivedosta, vaihteistosta ym.
Siis hinuri paikalle. Kuskin kanssa sitten yritettiin vielä vapauttaa vaihteistoa ohjekirjan mukaan onnistumatta siinäkään.
Sitten irrotettiin vielä akunkenkä pariksi minuutiksi ja laitettiin takaisin ja voila' - kaikki toimii normaalisti!
Samperi näitä sähköhirviöitä!

Tänään luettiin vikakoodit tuohon liittyen. Kuten arvelin, can- väylävika. Oli ollut päällä 17 min ja joku toinen oli käynnyt päällä 1 sek.
 
Vs: Uusi Outlander-13

nahkuri sanoi
kyllä sen vanhakoppaisenkin outlanderin huoltoväli on mitsun mivec-dieselkoneella 15tkm, kuten asx:nkin. jotenkin oletin, että mivecin poistumisen myötä olisi huoltoväli kasvanut edes siihen kahteenkymppiin.

Ei se mivecci poistunut muusta kuin nimestä, kone on sama 4n14 2268cm3, tehot vaan tiputettiin uudesta 177->150hp
 
Vs: Uusi Outlander-13

Outlanderisti sanoi
Ei se mivecci poistunut muusta kuin nimestä, kone on sama 4n14 2268cm3, tehot vaan tiputettiin uudesta 177->150hp

ai jaa, itse olen kyllä kuullut monelta taholta, että kone olisi muuten sama, mutta ilman mivecciä.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Linkissä jotain jorinaa: http://mmnz.co.nz/blog/new-outlander-tipped-to-slice-up-to-19-off-fuel-bill/

the new Smart MIVEC* that powers the all-new 2013 Outlander

At the same time, says technical services manager Lloyd Robinson, this latest development of Mitsubishi’s continuously variable valve-lifting system enables Outlander to cut fuel use by up to a similar percentage.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Outlanderisti sanoi
Linkissä jotain jorinaa: http://mmnz.co.nz/blog/new-outlander-tipped-to-slice-up-to-19-off-fuel-bill/

the new Smart MIVEC* that powers the all-new 2013 Outlander

At the same time, says technical services manager Lloyd Robinson, this latest development of Mitsubishi’s continuously variable valve-lifting system enables Outlander to cut fuel use by up to a similar percentage.

eikös tuossa linkissä puhuta bensakoneista, siltä ainakin äkkiseltään vaikuttaisi. tuollainen dokumentti tuli vastaan: http://www.mitsubishi-new-outlander.com/Documents/NewGenerationOutlander_E.pdf ja siellä sanotaan 4N14 koneesta uudessa mallissa, että "MMC engineers managed to get lower emissions without the added complexity of the MIVEC valve timing system".
 
Vs: Uusi Outlander-13

Hmm, mielenkiintoista, tässä linkissä puhutaan mivec clean power dieselistä: http://iphone.thetorquereport.com/thetorquereport/#!/entry/2013-mitsubishi-outlander-previewed-ahead-of-geneva-debut-the-torque,500458a67af68a84dc100ca4
 
Vs: Uusi Outlander-13

Mivec clean dieseliin viittais tämäkin: http://www.delta.fi/Etusivu/Ajankohtaista/MitsubishiesitteleeuudenOutlanderinGenevessä/tabid/1604/Default.aspx?skinsrc=/Portals/_default/Skins/_default/print/Tulosta
 
Vs: Uusi Outlander-13


aihe nyt ei sinänsä itseäni kosketa, mutta kun tänään mielenkiinnosta etsin hetken tietoa aiheesta, niin näytti siltä, että noissa vuoden vanhoissa esitietojutuissa kyllä mainitaan mivec diesel, mutta uusissa, auton toimituksen alkamisen jälkeen julkaistuissa jutuissa ei. ja eihän deltan sivuillakaan ole mainintaa mivec dieselistä outlanderin kohdalla, kun taas asx:n kohdalla on.

mulle on kyllä pari automyyjää sekä deltan huoltotyyppi sanonut, ettei uudessa outtis dieselissä mivecciä ole. mutta enpä tuostakaan tietolähteestä menis takuuseen. ;) itselläni pisti sellainen asia outtiksen koeajolla konehuoneeseen kurkatessani silmään, ettei moottorin muovikuoressakaan lue kuin pelkkä di-d. ainakin asx:n mivec-kiisselissä lukee di-d mivec, kuten oletettavasti vanhan outlanderinkin mivec dieselissä.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Tossa kohtuu tuore: http://www.gaadi.com/Mitsubishi-New+Outlander

Miten syvällä venttiilien ajoitus on koneen suunnittelussa? Samalla tyyppinimellä muuttuvaa ja ei muuttuvaa? Jos mivecciä ei ole uudessa niin jäi kone todella lyhytikäiseksi tuotannossa ja sillon veikkaan et pääsen itsekin tutustumaan siihen mitä ongelmia havaittiin :)
 
Vs: Uusi Outlander-13

Tämä on varma tieto (tai kunnes joku kumoaa :D ): Uudistettu 4N14 diesel ei ole MIVEC.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Uusi foorumilainen ja uuden Outlanderin omistaja ilmoittautuu. Eilen tuli raapustettua nimi tilaussopimukseen uudesta diesel Instyle Navi AT:sta.

Auto on jo Hangossa kyytiä odottamassa Oulun Deltaan josta parhaan tarjouksen sain vaihdokista. Väriksi tulee kupari mitä alkuun vähän vierastin mutta kun luonnossa näki niin miellytti silmää. Eikä ehkä ole lialle niin arka mitä alkuun valkoisen ja mustan välillä aprikoin kumman ottaisi.

Myyjä lupaili että auto olisi noudettavissa viikolla 9.

Ohjaus oli tosiaan keskialueella aikas erilainen V70:n jälkeen mutta eiköhän siihen totu. Aikoinaan Nissanissa oli kanssa samanlaisen oloinen ohjaus keskialueella ja tottui siihenkin.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Finsitrus sanoi
Uusi foorumilainen ja uuden Outlanderin omistaja ilmoittautuu. Eilen tuli raapustettua nimi tilaussopimukseen uudesta diesel Instyle Navi AT:sta.

Auto on jo Hangossa kyytiä odottamassa Oulun Deltaan josta parhaan tarjouksen sain vaihdokista. Väriksi tulee kupari mitä alkuun vähän vierastin mutta kun luonnossa näki niin miellytti silmää. Eikä ehkä ole lialle niin arka mitä alkuun valkoisen ja mustan välillä aprikoin kumman ottaisi.

Myyjä lupaili että auto olisi noudettavissa viikolla 9.

Ohjaus oli tosiaan keskialueella aikas erilainen V70:n jälkeen mutta eiköhän siihen totu. Aikoinaan Nissanissa oli kanssa samanlaisen oloinen ohjaus keskialueella ja tottui siihenkin.

Sain auton alle viime perjantaina ja tyytyväinen olen. Vähän opetteluttaa kun peilit ovat niin massiiviset että meinaa liikenteenjakajien reunat, ojat risteyksissä yms peittyä. Muuten kaikki tuntuu natsaavan kohdilleen.
 
Vs: Uusi Outlander-13

Finsitrus sanoi
Sain auton alle viime perjantaina ja tyytyväinen olen. Vähän opetteluttaa kun peilit ovat niin massiiviset että meinaa liikenteenjakajien reunat, ojat risteyksissä yms peittyä. Muuten kaikki tuntuu natsaavan kohdilleen.

Niihin tottuu äkkiä, mutta koitappa hetken päästä ajella "tavallisella" autolla ja niillä tupakka-askin kokoisista peileistä nähdä jotain ;D
 
Vs: Uusi Outlander-13


kävin heittämässä pikku lenkin uudella 4wd diesel automaatti outtiksella. muistikuva hieman työläästä ajettavasta maantiellä piti paikkansa, eikä siis johtunut aiemmin kokeilemastani yksilöstä. jos mahdollista, niin toivottavasti tekevät asialle jotain.. henkilökohtaisesti ottaisin tuon mieluummin kovalla askilla, siinähän on ilmeisesti karvan verran enemmän vääntöäkin.

tämä esittelyauto oli 5-paikkainen halvempi malli, joten yleinen laatuvaikutelmakin jäi laimeammaksi.
 
Takaisin
Ylös Bottom