Eli tuli tosiaan tuon varastetun tilalle ostettua nyt toinen samanmoinen tilalle, edellinen oli exe malli ja tämä ihan peruskamaa, eli veivi-ikkunat ilman kattoluukkua.
Pari asiaa askarruttaa ja ajattelinkin kysyä että mites on kyseiset asiat muilla.
Eli öljynpainemittari, se näyttää tyhjäkäynnillä alle 2kg, sanoisin että noin kilon, ja ajossa noin 2kiloa, paitsi että se tuntuu saavan satunnaisia oikkuja, jolloin se nousee melkein sinne yläviivaan asti, olisiko 6 kiloa sitten... Sitten se pikkuhiljaa laskee taas kohdilleen siihen noin 2kg. Öljyistä ei tietoa, muuta kun siis se että sitä on riittävästi, olisiko tukkoinen suodatin tai huonot öljyt? Vai anturivika?
Toinen mikä pistää silmään on alustan korkeus, tai lähinnä mataluus. Edellinen oli reilusti korkeampi, toki voihan olla että joku joksus oli vaihtanut siihen jouset, mutta onkos kellään tietoa paljonko esim takana pitäisi vakiorinkuloilla 235/75/15 olla maasta lokarinreunaan? Että onko exessä eri jouset, tuskin kuitenkaan??
Kolmas asia on hehku, edellinen omistaja on poistanut sen automaattihehkun siitä, joten on nappihehku. Sanoi että oli samalla laittanut tavalliset (hitaat?) hehkut npikahehkujen tilalle, ja neuvoi kylmänä hehkuttamaan noin 15 sek. Lämpimänä ei kuulemma tarvitse hehkuttaa ollenkaan... Mitäs muut sanoo? Minusta diesel vaatii aina hehkutuksen ennen käynnistystä, mutta miten on? Sanotaan siis että olet tullut autolla ajosta ja se on ollut silloin kuuma, ja puolen tunnin pästä jatkat matkaa, hehkutanko? Edellisessä oli helppo kun tuo automatiikka pelasi hienosti...
Pari asiaa askarruttaa ja ajattelinkin kysyä että mites on kyseiset asiat muilla.
Eli öljynpainemittari, se näyttää tyhjäkäynnillä alle 2kg, sanoisin että noin kilon, ja ajossa noin 2kiloa, paitsi että se tuntuu saavan satunnaisia oikkuja, jolloin se nousee melkein sinne yläviivaan asti, olisiko 6 kiloa sitten... Sitten se pikkuhiljaa laskee taas kohdilleen siihen noin 2kg. Öljyistä ei tietoa, muuta kun siis se että sitä on riittävästi, olisiko tukkoinen suodatin tai huonot öljyt? Vai anturivika?
Toinen mikä pistää silmään on alustan korkeus, tai lähinnä mataluus. Edellinen oli reilusti korkeampi, toki voihan olla että joku joksus oli vaihtanut siihen jouset, mutta onkos kellään tietoa paljonko esim takana pitäisi vakiorinkuloilla 235/75/15 olla maasta lokarinreunaan? Että onko exessä eri jouset, tuskin kuitenkaan??
Kolmas asia on hehku, edellinen omistaja on poistanut sen automaattihehkun siitä, joten on nappihehku. Sanoi että oli samalla laittanut tavalliset (hitaat?) hehkut npikahehkujen tilalle, ja neuvoi kylmänä hehkuttamaan noin 15 sek. Lämpimänä ei kuulemma tarvitse hehkuttaa ollenkaan... Mitäs muut sanoo? Minusta diesel vaatii aina hehkutuksen ennen käynnistystä, mutta miten on? Sanotaan siis että olet tullut autolla ajosta ja se on ollut silloin kuuma, ja puolen tunnin pästä jatkat matkaa, hehkutanko? Edellisessä oli helppo kun tuo automatiikka pelasi hienosti...