Väsyneet RHD vitsit.

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Kertokaas mitä kaikkia vitsijä käytätte näihin "Onko vaikeata ajaa tuolta puolelta" kysyjiin / mitä vitsejä olette kuulleet asiaan liittyen.

Aloitetaan:


- Sulla on ratti väärällä puolella!
- Ei kun ihan oikealla!
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

Meilläkin päin tuli nuita muka " tehokkaita " postiautoja postiljoonien käyttöön, ja postin kulku myöhästy melkeen tunnilla. Eli surkeita on nuo postiautot. :peukku
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

Yleisesti kaikki viittaukset postiautoihin on kyllä niiiiiin kuluneita:
"Ootkos postilla töissä?"
"Kyllä kerkee postit jakaa tolla varmaan!"
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

- Eikös se ole vaikea ajaa väärältä puolelta?

- Huonommalle kuskille saattaa ollakin.
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

Muutaman kerran olen täältä foorumilta bongattua juttua käyttänyt..

-Onko vaikee ajaa oikeelta puolen?

-No ei toi ratin puolisuus vielä mitään mutta kun polkimetkin on käänteisessä järjestyksessä...



;D ;D Tolla vastauksella on saanu kyllä kysyjän aika hiljaseks...
Noi posti hommat on kyllä yleensä ottaen aika kuivia juttuja... Paitti yks EVO oli hyvä tampereella
kun oli teipannu postin autoista tutut vanhat postin tunnukset autoonsa. Olin kyllä revetä totaalisesti kun sen näin... :nykii
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

- Eihän tuolla näe ohittaakaan?!
- On mulla silmät kyl ja näenkin vielä niillä...
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

- Postissako sä nykyää töis?
- No ainakin kerkee nopeemmin perille kun sun taunus..
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

Näille postiautovitsailijoille esitän yleensä ksymyksen, että "keksitkö ihan itse?". Alkaa olla niin monta kertaa kuultu juttu, että ei naurata vaikka kuinka yrittäisi.
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

Toi posti juttu on vaa katkerien panettelua,sanovat et postin auto kun kuitenki pitää jotenki päästä muka"kuittailemaa"
Ja sikstoisekseen nämä "postiautottelijat" haluaisivat itse ostaa samanlaisen,mutta vaan kun eivät uskalla.
Onhan sillä kuitenki niin vaikee ajaa, voi jeesus sanon minä. ;D
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

frede sanoi
Toi posti juttu on vaa katkerien panettelua,sanovat et postin auto kun kuitenki pitää jotenki päästä muka"kuittailemaa"
Ja sikstoisekseen nämä "postiautottelijat" haluaisivat itse ostaa samanlaisen,mutta vaan kun eivät uskalla.
Onhan sillä kuitenki niin vaikee ajaa, voi jeesus sanon minä. ;D

Tuntuu joo monella erityisesti euroautoilijalla olevan jostain kumman syystä aikamoinen inho päällänsä. Kait RHD kuskit sitte sotkee liikenteen tjtn. :D
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

Eikö ole varaa. Vasemmanpuoleiseen ohjaukseen, kun tuon laitoit. OLETKO KÖYHÄ !!! :peukku
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

BTW oletteko huomanneet kun ajaa rhd autolla niin ruuhkassa pystyy näkemään 4-5 auton eteen kun ajaa kokoajan oikeassa reunassa... LHD kuskit sijoittuu aina sijansa vasemmalle, että ne näkis muuta kuin seuraavan jarruvalon. ;)
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

tepi sanoi
BTW oletteko huomanneet kun ajaa rhd autolla niin ruuhkassa pystyy näkemään 4-5 auton eteen kun ajaa kokoajan oikeassa reunassa... LHD kuskit sijoittuu aina sijansa vasemmalle, että ne näkis muuta kuin seuraavan jarruvalon. ;)

On huomattu, ja tulin huomanneeksi että RHD:lla jopa minä osaan tehdä taskuparkin jotenkuten ;D
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

Toi ohittamisihmettely tuntuis olevan kaikilla aina päällimmäisenä, että kun sitä tukkirekkaa lähetään ohittamaan. Jengi vissiin ohittelee sitten noita rekkoja joka kauppareissulla. En vaan tiiä missä, kun ei mun ainakaan ole ihmeemmin tarvinnut tuota harrastaa. Mutta mitäpä tuohonkaan muuta kuin että ei näillä niin kovin kummoisia paikkoja tarvii ettiä, toisin kuin 1,4:lla Yariksella...
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

savihousu sanoi
Toi ohittamisihmettely tuntuis olevan kaikilla aina päällimmäisenä, että kun sitä tukkirekkaa lähetään ohittamaan. Jengi vissiin ohittelee sitten noita rekkoja joka kauppareissulla. En vaan tiiä missä, kun ei mun ainakaan ole ihmeemmin tarvinnut tuota harrastaa. Mutta mitäpä tuohonkaan muuta kuin että ei näillä niin kovin kummoisia paikkoja tarvii ettiä, toisin kuin 1,4:lla Yariksella...
Täytyy sanoa, että tuon ohittamisen oletettu vaikeus olisi varmaan rahan jälkeen suurin kynnys laittaa RHD. Kyllä noita ohituksia joutuu kuites aika monesti ja monenlaisilla teillä tekemään. Pitäis varmaan joskus kokeilla RHD autoa, niin voisi sitten puhua omista mielipiteistään, eikä vain olettamuksista..
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

Ohjauksen arvostelijoille voi vastata: Ainakin tässä on oikea vetotapa; niitähän on 3, joista 2 on oikeita ja yksi väärä. Miten itselläsi? (toimii siis etuvetoilijoille)

En ole käyttänyt vielä tuota mutta ehkä joskus, jos on sopiva tilanne.
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

MVa~1 sanoi
Täytyy sanoa, että tuon ohittamisen oletettu vaikeus olisi varmaan rahan jälkeen suurin kynnys laittaa RHD. Kyllä noita ohituksia joutuu kuites aika monesti ja monenlaisilla teillä tekemään. Pitäis varmaan joskus kokeilla RHD autoa, niin voisi sitten puhua omista mielipiteistään, eikä vain olettamuksista..

Onhan ohittaminen välillä hankalampaa RHD:lla. Tämä koskee lähinnä isojen autojen ohittamista mutkaisella + ruuhkaisella maantiellä. Mutta kun on ohituspaikka, niin eipä jää tehosta kiinni. Usein voikin ohittaa sen ison auton + pari sen takana tehonpuutteesta tuskailevaa LHD-autoa yhdellä kerralla, kun tietää, että tarvittaessa vauhtia saa nopeasti ja reilusti lisää.

Itse ajelen 98% taajamassa + moottoritiellä ja silloin RHD on monesti jopa parempi, kun näkee oikealle paremmin.
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

Sullahan on ratti väärällä puolella/eikö se oo hankala tuolta ajaa-kysymyksiin tullut viimeaikoina vastattua lyhyesti ja ytimekkäästi että vasenkätiset ajavat vasemmalla.

Oikeastaan alkaa kaikki maininnat ratin toisella puolella olemisesta olemaan aika väsyneitä. Nyt kolme viimeisintä auto ollut RHD:tä ja se on aivan sama missä sitä istuu, kunhan ei takapenkiltä tarvitse ohjastaa... :driver (saisko ton driver hymiön RHD:nä? ;D)
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

savihousu sanoi
Toi ohittamisihmettely tuntuis olevan kaikilla aina päällimmäisenä, että kun sitä tukkirekkaa lähetään ohittamaan. Jengi vissiin ohittelee sitten noita rekkoja joka kauppareissulla. En vaan tiiä missä, kun ei mun ainakaan ole ihmeemmin tarvinnut tuota harrastaa. Mutta mitäpä tuohonkaan muuta kuin että ei näillä niin kovin kummoisia paikkoja tarvii ettiä, toisin kuin 1,4:lla Yariksella...

Enpä oo viel päässy tukkirekkoja ohittelemaan rhd autolla, mut on mulla sit alla lhd tai rhd vehje, ni kyllä mä jätän eka vähän rakoo rekkaan mistä kyttään sit sen ohitusmestan... ja varmasti onnistuu helpommin ku 1,4 variksella.
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

Näkee kyllä yleensä ohittaa ihan mainiosti kun ei mene siihen ohitettavan tuotteen perseeseen aivan kiinni. Joskus saa hieman odotella paikkaa jossa näkee tarpeeksi kauas.
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

"Sul on ratti väärällä puolella :eek:"
Itte tulee aika monesti ihmettelijöille vastattua:

"En ole kyl koskaan nähnyt autoa missä ois ratti väärinpäin. Yleensä ne on ollu vasemmalla, oikealla tai keskellä"
/
"Kyllä se on ihan oikealla puolella"
/
"Saattaapi olla tai saattaapi olla olemati.. Oon toisinajattelija ;D"
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

Kerran kun olin valoissa odottamassa pari aloittelevaa pulsua huomasi minut ja tuli auton viereen. Avasin ikkunan ja pulsu sano, että "siisti kärry sulla" ja sitten pienellä viiveellä totes ihmetellen "mites sä muuten tällä puolella istut". Sanoin vaan, että jaan töiden jälkeen lehtiä. Pulsu otti pari askelta taakseppäin, katoa autoa ja totes todella vaivautuneella äänellä "aijaa".

Mutsi kysy kun auton ekaa kertaa näki, että eikös toi ole vaikea ajaa johon sanoin et ihan samanlainen pyöreä ratti se on kuin muissakin autoissa.
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

Mutsin kaveri oli kuulema kysynyt et jouduinko suorittamaan jonkun erikois ajokortin että saan ajaa oikealta puolelta. ??? Silloin tuli ehkä paras repeäminen. ;D
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

lancer evo-r sanoi
Mutsin kaveri oli kuulema kysynyt et jouduinko suorittamaan jonkun erikois ajokortin että saan ajaa oikealta puolelta. ??? Silloin tuli ehkä paras repeäminen. ;D

Mut eikös Suomessa pitäny joskus suorittaa joku testi/koulutus tj enneku sai ajaa rhd? Puhun nyt 70-80 luvusta. Tai sit oon vaan keksiny omasta päästä moisen.
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

Ja joskushan piti olla jumalattoman iso kyltti jossa teksti ohjaus oikealla ja sama ruotsiksi.
Niin ja eihän postin vanhoja leylandeja tainnut saada ollenkaan "siviili" rekisteriin, kun ohjaus oli oikealla. Nämä siis silloin joskus kauan sitten.
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

evo6 sanoi
Mutsi kysy kun auton ekaa kertaa näki, että eikös toi ole vaikea ajaa johon sanoin et ihan samanlainen pyöreä ratti se on kuin muissakin autoissa.

Mä menin 1,5v sitte Juhannuksen aikoihin ekaa kertaa bläkil kotio ja eivät tienneet että olin ostanu edes "uuden auton". Pihaan ajoin ni mutsi kömpi ulos talosta ja kysy "kukas sulla on kuskina ku sielt toiselt puole nousit autosta ulos" ;D

ja sit alkokin saarna ;D
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

naapurin mies tukevassa päivähumalassa joskus huomautti "sulla on ratti väärällä puolen" johon vastasin perinteisesti "eiku oikeella"... sinne se jäi parkkipaikalle pyörimään, yritti hahmottaa omaan autoonsa millä puolen sen ratin pitää olla :D
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

Alkuun noihin jaksoi aina vastata mutta nykyään se on vaan "mm, nii..."

Onko muille tullut tämä monesti vastaan, ainakin omalla kohdalla ehdottomasti yleisin eka kysymys: "Kauan kesti opetella ajamaan tolta puolelta?"
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

miikka sanoi
Onko muille tullut tämä monesti vastaan, ainakin omalla kohdalla ehdottomasti yleisin eka kysymys: "Kauan kesti opetella ajamaan tolta puolelta?"
Kerran tuli juurikin tuosta asiasta puhetta,ja mitä noilla oikeankätisillä ajanut,niin täytyy kyllä sanoa että viitisen minuuttia meni opetellessa,kun taas vasurissa meni paljon kauemmin..
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

ST sanoi
...mitä noilla oikeankätisillä ajanut,niin täytyy kyllä sanoa että viitisen minuuttia meni opetellessa,kun taas vasurissa meni paljon kauemmin..

::)
nii..jotkut tulee oikeel nopemmin ;D

sori...oli pakko ;D
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

Harri K sanoi
::)
nii..jotkut tulee oikeel nopemmin ;D

sori...oli pakko ;D
ei kai niin vasenkätinen sentään :O Nimim, vasenkätinen kans.

Mut eiks oikee ole se tuttu turvallinen, vasenhan on ku vierassa kävis :D
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

MakeM sanoi
Näkee kyllä yleensä ohittaa ihan mainiosti kun ei mene siihen ohitettavan tuotteen perseeseen aivan kiinni. Joskus saa hieman odotella paikkaa jossa näkee tarpeeksi kauas.
Erittäin hyvin sanottu, näin itse vastaan :peukku
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

tepi sanoi
- Sulla on ratti väärällä puolella!
- Ei kun ihan oikealla!

Tätä tulee itse käytettyä aika ahkerasti, saa useimmiten toisen osapuolen vaihtamaan puheenaihetta ;D

Ja mitä ohittamiseen tulee ei se itselle sen vaikeampaa rhd:lla ainakaan ole, en ole kyllä kertaakaan kiinnittänyt huomiota edes koko toimenpiteeseen ::)
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

miikka sanoi
Onko muille tullut tämä monesti vastaan, ainakin omalla kohdalla ehdottomasti yleisin eka kysymys: "Kauan kesti opetella ajamaan tolta puolelta?"

Kyllä tota tullaan kysymään. Jopa ihan tuntemattomatkin. "No meneekö kauan että tottuu?" "Onko se vaikeampaa ajaa tuolta puolelta?"

Itsellä ainakin meni just se 5min, että ei hakenut ovipahvista sitä vaihdekeppiä. :) Auton hallinta ja "hienomotoriikan säätö" ajotuntumassa menee kohilleen alta viikossa. Ainakin nyt kun radalla kävi niin yhtä hiljaa sitä tuli hissuteltua kuin LHD auton kanssa. :D
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

No itsellä tulis kokeilematta mieleen, että suurin ongelma RHD:n kanssa voisi olla vaihekepin hämmentämisessä, kun mulla vasuri on niin tyhmä ;D. Varsinkin jos alkaa pykältämään hiemen nopeampaan tahtiin, niin saattaa lipsahtaa väärää pykälää silmään. Jos on automaatti, niin silloinhan sillä ei niin suurta merkitystä ole.
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

Ei varsinainen vitsi mutta sellaisia kylttejä tuli joskus vastaan Grand Bahaman saarella ajellessa joissa luki:

"Undertaker loves Overtakers"

Hauturi tykkää ohittelijoista

Tuo pitää siellä paikkansa koska 2/3 autoa roikkuu vastaantulevien kaistalla ennekuin aletaan ohittaa
ja joukossa reilusti ADHD LHD tyyppejä :D

Ajetaan siis Brittien liikennesäännöillä vasemmalla kaistalla (vanha siirtomaa) ja kaikki autot on tuotu USA:sta joten ratti on myös vasemmalla.
Valoumpioita ei katsasteta/vaihdella joten valot valkaisee nimenomaan vastaantulevan (yleensä mustaa) naamataulua!
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

Ei mikään rhd vitsi mutta samaan settiin kuuluu.

Tänään bilistely illallassa tapahtunutta:

Meitit vetää lancerilla macin driveinniin ja tilaa mätöt, syödään paikan päällä ja lähdetään ajeleen. Noh yksi maija lyöttäytyy passista jalkakäytäviä pitkin vierelle, toinen perään jostain muualta pusikosta kun lähettiin macin pihalta meneen. Laittoivat pillit päälle niin pysähdyttiin haastattelulle:

Poliisi "aijaa ratti on teillä näköjään väärällä puolella"
mä "jep niin on"
poliisi " no tää taitaa olla selvätapaus, mutta anna nyt auton paperit ja kuski puhaltaa pilliin"
poliisi " Meille tuli ilmotus että hopeisen auton kuski juo karjalaa,mutta teillä on ratti väärällä puolella niin tapaus on näköjään ok. Hyvää matkaa"

Että semmosta.....
 
Vs: Väsyneet RHD vitsit.

Ei nyt varsinaisesti vitsejä, mutta omia kokemuksia RHD vehkeistä.
Mulla oli hetkenaikaa kirjaimellisesti vanha postiauto (Keltainen/oranssi Astra RHD automaatti, ostettu postilta käytettynä) käytössä. Ajaminen ei ollut sen vaikeampaa kuin LHD vehkeilläkään, joilla siis koko elämäni olen ajellut. Ohittamiset jne meni vallan mainiosti ja liikenteen joukossa pysyi hyvin, jopa omalla kaistalla :peukku

Sen minkä huomasi ensimmäisenä oli vasemman käden sijoittaminen. Siis kun LHD:llä ajettaessa mulla vasuri on se mikä on ratissa kiinni, kyynerpää sylissä tai ikkunalla tai ovenkahvalla yms. Oikea on se joka häsää kaikkea muuta, vaihtaa vaihteet ja rammarin kanavat, puhallukset kabiiniin jne. RHD:llä ajaessa iskikin sitten vaivautunut olo kun se vasuri tarras edelleen ratista kiinni muttei sitä saanutkaan tuettua mihinkään vaan se roikkui tyhmänä ilmassa ;D Ja oikea oli sitten täysin toimeton kun ei ollut vaihdekeppiä, rammaria, puhaltimen säätimiä yms mitä hiplailla. Kesti melkein kolme viikkoa kääntää oman käyttäytymisen "kätisyys" ympäri.
Sama juttu sitten oli siinä, kun noissa omissa ruoskissa tulee noita syöpäkääryleitä pössyteltyä sisällä. No vasurihan sen sitten aina karistaa ikkunasta pihalle. Annas olla kun oli RHD, monta kertaa meinasin lyödä repsikkaa tulipäällä poskeen kun ei ollutkaan raotettua ikkunaa siinä vasemmalla ;D

Varmaankin ns hauskimmat tapaukset tapahtui kun meni autolle ja hyppäsi kyytiin. Varsinkin julkisilla paikoilla. Ihan pakko oli kaivella hanskalokerosta jotain ennenkuin siirtyi sinne ratin puolelle autoa ja löi hopan käyntiin :)

Ne muutamat ihmiset jotka kyydissä sattui tuona RHD aikana istumaan sanoivat kaikki samaa. Että hyvin mielenkiintoista oli istua RHD autossa repsikkana kun kokoajan tuntui että jotain puuttuu nenän edestä ja auto ei tottele laisinkaan mitä aivot käskee ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom