V6 pajero(montero)

t51j2h

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2008
Onko kukaan vaihdellut v6 bensapajeroon jakohihnaa, millainen urakka.
Onko hinta esimerkkejä liikkeistä.
Lueskelisin muutenkin mielelläni kyseisestä autosta käyttäjä kokemuksia, itsellä ollut nyt muutaman viikon pitkä malli Montero automaatilla ja bensa kutosella, ja vielä ollaan tyytyväisiä.
 
Vs: V6 pajero(montero)

Bensakutosiin hyvä tietolähde rapakon takaa:

http://www.allpar.com/

Rysky on käyttänyt Mitsun koneita (ja malleja) varsin laajasti. Tuo 3.0 OHC V6, jota löytyy mm. Caravanista ja Saratogasta on itseasiassa Mitsun V6. Joitain pieniä eroja (imusarjan malli, yms.) niissä on, mutta ei mitään merkittävää.

Se 3.3 työntötanko V6 on ryskyn oma, eli ole tarkkana mitä luet tuolta. Kuitenkin, tuolta löytynee hihnaohjeetkin, jos en väärin muista.

FAQ:n Pajero kohta kattanee kaiken muun moottoria lukuunottamatta:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=1612.0

Käyttökokemuksia kuunnelleena uskoisin, että ihan OK laite kyseessä. Kenellekään ei varmaan tule yllätyksenä, että tuollainen lähes kahden tonnin nelivetoinen aerodynamiikkaihme ei ihan pelkällä ilmalla kulje. Jos asuisin jossain sivistysmaassa, jossa yksityisautoilua ei olla verottamassa kuoliaaksi, voisin helposti kuvitella ajelevani tuollaisella bensakoneisella. Koska tällä hetkellä kuitenkin asun täällä Lipposlovakia-nimisessä jälkineukkulassa, tyydyn ajelemaan tuolla TD-IC kalistimella. ;D
 
Vs: V6 pajero(montero)

Muutaman vuoden kokemuksella olen ítse ollut tyytyväinen. Oma auto kans automaatilla, johon olen ollut positiivisesti yllättynyt. Kaupungissa ja maastossa etenkin hieno keksintö. Autoa ostaessani olin varautunut bensakoneen soveltuvuudesta maasturiin. Hyvin sopii kun vääntää alhaalta eikä tarvitse voimaa hakea kierroksilta. Taloudellisuuspalkintojahan näillä ei voiteta.. Emännän kauppa/ koira auto ja isännän harrastusväline, vuoden kilometrit taitaa jäädä 5000.n niin ei se haittaa. :peukku
 
Vs: V6 pajero(montero)

Pajero22 onko sulla ilmastointi autossa? Mietityttää onko amerikan vientimalli Monterossa kone ja apulaitteet samanlaiset ja samoissa paikoissa kun eurooppaan tuoduissa. Itsellä on kolme näkyvää hihnaa, moniura, joka pyörittää vesipumppua ja laturia ja kaksi kiilahihnaa josta toinen ilmastoinnin kompuraa (oikealla edestäpäin katsottuna) ja toinen ohjaustehostinta. Moponetistä ei löytynyt ilmastoinnin hihnaa, taitaa kyllä olla tavallinen kiilahihna jota nyt löytyy ainakin maatalouskone kaupoista.
Ei sulle ole vielä tota jakohihnan vaihtoa eteen tullu? Joo ite oon ollut kanssa positiivisesti yllättynyt automaatin toiminnasta, mukava!!! ja ei tuo bensan kulutus kanssa haittaa kun tulee kans n.5000tkm vuodessa.
Omassa kärryssä on auto free hubit, eli automaatti lukot, mahtaako tuo nyt tarkoittaa, että jos 4wd päällä jolloin lukot kytkeytyvät päälle, niin auto raapii kolmella pyörällä(kaksi edestä ja yksi takaa)?
Ja onhan se mukava heittää vaunut, rattaat ja matkalaukut takaluukkuun ja lähteä reisuun koko perheen kanssa. 8)
 
Vs: V6 pajero(montero)

Olettaisin että autofreehubit tarkoittavat automaattisia napalukkoja. Jos näin on, niin se tarkoittaa sitä että neliveto kytkeytyy itsestään kun keppiä siirtää, eikä tarvitse nousta autosta ja mennä pyörittämään auton eturenkaiden navoissa olevia napalukkoja käsin. Automaattinapalukot ovat aika yleisiä suomessakin myydyissä pajeroissa. 100% Tasauspyörästön lukkoja ei ole akseleilla 1 gen pajeroissa, takana voi olla ns. kitkalukko joka sekin auttaa jonkin verran. Joten neliveto päällä edestä vetää 1 pyörä ja takaa 1-2 pyörää, jos autossasi on kitkalukko takana.
 
Takaisin
Ylös Bottom