vahvistin pätkii

tony20

lancer gti -95
Liittynyt
4 Tammikuu 2005
missä vika kun vahvistin pätkii? siis välillä saa virtaa, välillä ei.
virtajohdon vaihdoin ja siinä nyt ei ole vikaa.
voiko tollanen johtua siitä että maajohto on liian ohut kun se on melkeen ainut mitä en oo vielä koittanut ja se sattuu kaiketi hieman liian ohut olemaan.
vai onko vaan vahvistin sanonu sopimuksen irti?
antakaa nyt edes jotain vinkkejä mitä koittaa kun rupee pikkuhiljaa menee hermot :seina
 
jospase vahvari ei sen maajohdon kautta saa tarpeeksi rehua ja pätkii. onko maajohto ihan yks-säikäinen vai
 
Mulla näin:
Auto käynnissä ja kovaa rokitusta ei mitään ongelmia.

Auto sammuksissa ja kovaa rokitusta. Aikansa akku kestää (mikäli se nyt oli akkuvika), mutta sitten alkaa pätkiä vahvaria n. 3s ajaksi kerran puolessa-minuutissa.

Auto käyntiin niin ei ongelmia.

Vaihdoin akun niin en ole moista ongelmaa huomannut.

-----------
Ja härätejohdossa saattaa olla kontakti häiriöitä. Sellaiselta ongelmalta kuulostaa myös.
 
toi pätkii silleen että kun soittaa kovaa niin pariks sekunniks poikkasee......onisko kyse jostain lämpöreleestä kenties?
voi kyllä olla myös heräte ehkäpä....
maan vaihdoin eikä auttanut
 
voi se vahvari olla paskanaki.
otas kaverilta toinen vahvari lainaan ja testaa autossasi se.
 
tony20 sanoi
toi pätkii silleen että kun soittaa kovaa niin pariks sekunniks poikkasee......onisko kyse jostain lämpöreleestä kenties?
voi kyllä olla myös heräte ehkäpä....
maan vaihdoin eikä auttanut
Kerran olin eräässä autossa missä oli roisimman kokoiset rokkivehkeet ja autossa oli sellainen ongelma, että siellä oli juuri joku lämpörele/suoja, joka poikkasi vanhvistimelta tehot mikäli soitti vähän aikaa tod. kovaa. Muttä virrat lähtivät vahvistimelta pidemmäksi aikaa.

Niin et maininnut onko sulla toi ongelma auton käydessä vai aina?
 
Niin ja soitin ei poikkase.?Pistäpä kylmänä nupit kaakkoon,jos sillonkin poikkasee niin ei oo lämpörele.Miten sulla se vaffi siä kontis on?Onko kiinteesti kiinni vai hang-aroundina?Ohan sekin mahdollist et sielt vaffin sisältä on joku kolvaus pettäny tärinästä.Ja minkäs hintaluokan vaffi sulla on?Kun ainakin joissain soittimis poikkasee virran ku huomaa et jännite on liian matala,kokeiles mittaril paljonko jännite laskee ku luukutat täysil..Ja meneekös sulla vaffin maa koriin vai akkuun?Et missäs kunnos sul on akun ja korin maadotuspiuha jos menee vaffi koriin?
 
mulla pätkäs vaffi kun oli liikaa kuormaa vaffissa.. 2x12" ja vaikka oli konkkakin niin ongelma ei poistunu.. :mad:
 
Thegr8one sanoi
mulla pätkäs vaffi kun oli liikaa kuormaa vaffissa..  2x12" ja vaikka oli konkkakin niin ongelma ei poistunu..  :mad:

Liian pieni vaffari? Eikös vahvistin kärvenny jo siinä vaiheessa, eikä anna mitään varoituksia pätkinnän muodossa?
 
sattuuko kyseessä olemaan autostudio 2200?
kun kaverilla on semmonen ja ihan stereo kytkennällä perässä 2x infinity kappa 10" (norm 4ohm)
ja se kuulemma pätkii satunaisesti ihan ilman syytä/löydettyä vikaa..
 
Jaakko N sanoi
Thegr8one sanoi
mulla pätkäs vaffi kun oli liikaa kuormaa vaffissa.. 2x12" ja vaikka oli konkkakin niin ongelma ei poistunu.. :mad:

Liian pieni vaffari? Eikös vahvistin kärvenny jo siinä vaiheessa, eikä anna mitään varoituksia pätkinnän muodossa?

4x100w vaffi.. ei se mun mielestä liian pieni ollu... hyvin sillä on tähänkin päivään asti soitettu sen jälkeen kun otin nuo kaks suppasta pois ja laitoin vaan yhden.. ei mitään probleemaa :)
 
Hitto itelläniki ihme vika edelleen... :seina

Eli ongelma: Vahvistin on joku autostudion vanha pikkuvahvari (50.2 tjsp?) ja sille oli kytkettynä jokin aika sitten subi. Tällä kytkennällä ei mitään ongelmaa. (oli myöskin caliberin jakosuodin mötikkä mukana asennuksessa subin kanssa)

(Välissä kaikki vahvistimen virrat purettu vahvistimelta -> vahvistin oli vähän aikaa poissa autosta)

Nykyään kytkentänä on samaiseen vahvistimeen 6x9" kaiuttimet ja tekee sellaista, että kun auto ei ole käynnissä alkaa vahvistin pätkiä virtaa mitä kovemmalla kuuntelee. Eli volume vaikka 10 ei ongelmaa. Ja kun laittaa vaikkapa 15 alkaa vahvistin pätkiä virtaa tyyliin 3s päällä, 3s poissa.
Ja kun auton käynnistää voi kuunnella millä äänenvoimakkuudella kuin haluaa eikä vahvistin pätki.

Välissä on akkukin vaihdettu ja ongelma jatkuu.

Meitsi on ihan H. Moilasena koko ongelman kanssa  ??? :seina
 
Mulla oli sama ongelma joka johtui herätteestä. kolme kertaa oon herätejohdon vaihtanu ja aina pätkis, ongelman ratkasuna oli että alpinen soittimen herätevirta oli vain 10,5v joka ei jaksanu pitää vahvistinta päällä kun kovemmin soitti, väliaikais ratkaisuna mulla on heräte ryöstetty suoraan vahvistimen virtajohdosta joten aina joutuu laittamaan katkaisjasta virran päälle, mut pääasia ettei enää pätki.
jotkut autovahvistimet sisältää suojapiirejä (esim. rto) joka katkaisee virtaa mikäli subi alkaa särkeä tai tehot ei riitä. jos sulla on konkka välissä vika ei ainkaan pitäisi olla akussa joten mittaappa jännitteet vahvistimelta ja suoraan akulta.
 
niin tai vika voi olla siinä että vahvistimen virranohjauspiiri paskana.
 
saattaa olla eriste vaurio kaiutinkaapeleissa. Milla oli näin ja ette usko kuinka vaikea oli vika löytää.
 
Joo mulla on kanssa joskus ollu subbarille menevissä johdoissa eristysvika ja silloin kun johto otti vahvarin runkoon kiinni niin alkoi pätkiä musiikkia
 
jouni86 sanoi
Joo mulla on kanssa joskus ollu subbarille menevissä johdoissa eristysvika ja silloin kun johto otti vahvarin runkoon kiinni niin alkoi pätkiä musiikkia
Olin hetken ton lancun kajareitten asennuksen jälkeen ihmeissäni,ku välillä pätki ja muutenkin kuulosti hieman oudolta aina välillä.
Kaveri oli vetäny takakajareille piuhat,ite vedin eteen+soittimimen piuhat.
No,pitkään ihmeteltiin,sit menin t.kontin puolelle katteleen,ja piuhat oli ihan ok,mutta sit vein valon pois kontista,ja huomasin että perhana ne piuhat mitkä lähtee kartiosta magneetille,niin toinen niistä otti kajarin runkoon.
Aika pitkään kyllä vikaa etittiinkin..
 
Takaisin
Ylös Bottom