Yleinen moro!
Onko kukaan perehtynyt Mitsun vaihdelaatikoitten sisäiseen sielunelämään vähän tarkemmin (luin keskustelun öljyistä)? On nimittäin noita laatikkomurheita ollut enemmän ja vähemmän.
Nyt on ajossa "aika mones" loota (oliskohan tyyppi KM163?), varaosa-autosta vaihdettu n. 15 tkm (eli pari kuukautta) sitten. Olen nyt koettanut ajaa laatikkoa säästävästi, varoa isoilla vaihteilla kuormittamista jne. Laatikko toimii hienosti, mutta ihan tulevan varalle: mikä näistä pettää, kun pettää, ja mitkä on parannuskeinot? Ilmeisesti sisäänmenoakselin laakerointi on se heikko paikka? Minkälainen homma on laakerin vaihto? Entä välyksien sovitukset ym hauskat jutut? Kannattaako samalla vaihtaa muitakin laakereita tai synkkarenkaita?
Edellinen laatikko alkoi ajossa, kuormitettaessa, pitää silloin tällöin kirskahtelevaa ääntä, vaikka kaikki pykälät menivätkin hyvin päälle ja pysyivät myös, pakkia lukuunottamatta, joka pomppi pois päältä reilummin pakitettaessa. Kirskahtelun aiheuttajaa etsiessäni runttasin lutkun lattiaan 5-vaihteella 70:n vauhdissa - ja sitten kilahti: onneksi sain sen verran vielä pykäliä päälle, että pääsin nilkuttamalla takaisin kotio. Olis pitäny olla fiksu ja säästää laatikko varoiksi, purkaa ja tutkia, miten sen voisi korjata - mutta kaveri tarvitsi sellaista, joten sinne meni.
Olis varalla myös hyväkuntoinen 2-litraisen bensamallin loota. Joku kertoi joskus, että se menisi heittämällä dieselin laatikon tilalle - olisko jollakulla tarkemaa faktaa...?
Tulipas ryöppy kysymyksiä..! Ilmeisesti muutkin on askaroineet samojen asioiden parissa, siispä kiitos kommenteista jo etukäteen!
Onko kukaan perehtynyt Mitsun vaihdelaatikoitten sisäiseen sielunelämään vähän tarkemmin (luin keskustelun öljyistä)? On nimittäin noita laatikkomurheita ollut enemmän ja vähemmän.
Nyt on ajossa "aika mones" loota (oliskohan tyyppi KM163?), varaosa-autosta vaihdettu n. 15 tkm (eli pari kuukautta) sitten. Olen nyt koettanut ajaa laatikkoa säästävästi, varoa isoilla vaihteilla kuormittamista jne. Laatikko toimii hienosti, mutta ihan tulevan varalle: mikä näistä pettää, kun pettää, ja mitkä on parannuskeinot? Ilmeisesti sisäänmenoakselin laakerointi on se heikko paikka? Minkälainen homma on laakerin vaihto? Entä välyksien sovitukset ym hauskat jutut? Kannattaako samalla vaihtaa muitakin laakereita tai synkkarenkaita?
Edellinen laatikko alkoi ajossa, kuormitettaessa, pitää silloin tällöin kirskahtelevaa ääntä, vaikka kaikki pykälät menivätkin hyvin päälle ja pysyivät myös, pakkia lukuunottamatta, joka pomppi pois päältä reilummin pakitettaessa. Kirskahtelun aiheuttajaa etsiessäni runttasin lutkun lattiaan 5-vaihteella 70:n vauhdissa - ja sitten kilahti: onneksi sain sen verran vielä pykäliä päälle, että pääsin nilkuttamalla takaisin kotio. Olis pitäny olla fiksu ja säästää laatikko varoiksi, purkaa ja tutkia, miten sen voisi korjata - mutta kaveri tarvitsi sellaista, joten sinne meni.
Olis varalla myös hyväkuntoinen 2-litraisen bensamallin loota. Joku kertoi joskus, että se menisi heittämällä dieselin laatikon tilalle - olisko jollakulla tarkemaa faktaa...?
Tulipas ryöppy kysymyksiä..! Ilmeisesti muutkin on askaroineet samojen asioiden parissa, siispä kiitos kommenteista jo etukäteen!