Vaihekepin kehyksen irroittaminen?

jihaa

Mitsubishi Lancer 1.8 Gti Vm.1996=Lunastettu
Liittynyt
6 Marraskuu 2003
Sijainti
Riihimäki
Mitenkäs lähtee se vaihdekepin kehys ja se pussi irti? Lähteekös ilman väkivaltaa ??? Auto on Lancer 1.8 Gti vm.96.
 
se muovikonsoli irti ja takaa päin löytyy 4 ruuvii pannasta joka pitää sitä pussia kiinni.

ELikkä:
- jalkotilasta sivuilta 2 ruuvii irti (yks per puoli)
- vaihdekepin edestä se 10cm*8cm kansi pois ja sieltä parit ruuvit pois.
- 1cm * 2cm läppä vaihdekepin ja käsijarrun väliltä auki ja yks ruuvi pois sen alta.
- sit käiken takana on se isokotelo niin sen pohjalta kaks ruuvii pois niin se konsoli lähtee irti.
- sit tosiaan penkinlämmittimen kytkimen johdot ja vaihdekepin nuppi pois....
 
Syy miksi tarvitsi irroittaa tuo on se, että kierrosten ollessa 4000rpm vaihekepin juuressa sirisee. Kun pikkasen painaa sormen päällä keppiä sirinä häviää. Yritin rasvailla niitä osia siitä kepin juuresta, mutta ei auttanut. Mikäköhän auttaisi ???
 
Ei kyllä mitenkään voi tulla siitä kepistä. Siinähän on tyyliin kaks vaijerii kiinni.
 
Jeps ei tuukkaan kepistä. Veikkaisin niitä kahta vaiijeria tai siis alkuunhan siinä on ne tangot. Liekö sitten vaijeri kuoressaan resonoi/pärisee? Tarvis irroittaa ne sokat, jotta pääsisi käsiksi niihin vaijereihin. Ei kai siinä mitään säätöä ole?
 
kannattaa samalla kiristää niitä muttereita. Lähtee välykset pois.

Samalla kannattaa kattoo ne kumipuslat sieltä vaihdelootan päästä mihin ne vaijerit tulee kiinni.

Vaihteet uppoo huomattavasti paremmin ja tulee tarkemmaks.

Ei kyl tajua mistä sirinä vois tulla. Se vaihdekeppihässäkkä on kumipuslien kautta rungossa kiinni.
 
Takaisin
Ylös Bottom